8ος αγώνας Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross ΟΜΕ-ΠΟΜ
Ημ/νια: 29-30/11/08
Συμμετοχές: 67 (MX1:16, MX2: 16, ΜΧ3 (OPEN): 14, Junior: 11, Mini:10)
Τοποθεσία: Βισαλτία, Σερρών
Θεατές: 1000
Καιρός: Ηλιοφάνεια 15C

Το μεγάλο φινάλε του πρωταθλήματος της ΜΧ1 έφερε τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας μέχρι και τον τελευταίο αγώνα στην Βισαλτία Παναγιώτη Κουζή, πρωταθλητή σε έναν αγώνα όπου η αλαζονική του συμπεριφορά συζητήθηκε περισσότερο από τον τίτλο που κατέκτησε.
Εκκίνηση 1ου σκέλους MX1

Ο όγδοος και τελευταίος αγώνας του πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε σε άλλη μια καινούργια σχετικά πίστα της βορείου Ελλάδος στην Βισαλτία Σερρών. Η ιδιαιτερότητα του αμμοχώματος από το οποίο αποτελείται η πίστα προσέφερε αρκετή απόλαυση στους αγωνιζόμενους, άφθονο θέαμα στους θεατές αλλά και πολλές πτώσεις καθώς είναι ένα δύσκολο τερρέν. Στις πτώσεις δυστυχώς συνέβαλλαν οι σοβαρές κακοτεχνίες που υπήρχαν στην πίστα σε δύο άλματα εκ των οποίων στο ένα παραλίγο να χάσει την ζωή του ο Στέλιος Πολυχρονιάδης (Honda #119) στην κατηγορία της ΜΧ3-ΟΡΕΝ μετά μια πτώση-σύγκρουση που είχε στο δεύτερο σκέλος της κατηγορίας. Σωστά επεσήμανε ο διευθυντής του αγώνα Χρήστος Αραμπατζής κατά την ενημέρωση των αναβατών το Σάββατο τα προβλήματα σε συγκεκριμένα σημεία τις πίστας, που μάλιστα δεν προβλέπονται από τον κανονισμό, με την διαβεβαίωση ότι θα διορθωθούν στο μέτρο του δυνατού, ωστόσο την Κυριακή δεν είδαμε καμία επέμβαση στην πίστα. Αναγνωρίζοντας την καλή προσπάθεια που κατέβαλε ο Μ.Ο.Βισαλτίας να πραγματοποιήσει ένα καλό αγώνα, οι λίγες συμμετοχές, τα πολλά ατυχήματα, εκ των οποίων το ένα πολύ σοβαρό, παράλληλα με τις κακοτεχνίες με περιορίζουν να χαρακτηρίσω τον αγώνα επιτυχημένο που πρωτίστως έπασχε στον τομέα της ασφάλειας των αγωνιζομένων. Θα κρατήσω όμως τους αρκετούς θεατές και την διάθεση της τοπικής κοινωνίας μαζί φυσικά με την λέσχη για αγώνες motocross.

Κατηγορία ΜΧ1
Στην Βισαλτία ο Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #88) έκανε φανερό ότι δεν ήρθε να πάρει απλά το πρωτάθλημα αλλά και να αποδείξει ότι είναι ο καλύτερος Έλληνας οδηγός motocross αυτήν την στιγμή. Επέλεξε δύο τρόπους να το κάνει αυτό, τον απόλυτα σωστό και τον απόλυτα λάθος.

Στο πρώτο σκέλος έδειξε τον απόλυτα σωστό τρόπο. Την εκκίνηση και πρωτοπορία του σκέλους πήρε ο Αλέξης Παπνικολάκης (Kawasaki #185) καταδιωκόμενος από τον Κων/νο Γαλανό(ΚΤΜ #111), τον Στέλιο Γαλατιανό (Honda #103) που είχε τον απόλυτο χρόνο το Σάββατο με 1:46.419 και τον Κουζή. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Κουζής γρήγορα έκανε την κίνηση του στον Γαλατιανό περνώντας τρίτος, και στους πρώτους κιόλας γύρους πίεσε και κατάφερε να περάσει και τους δύο (Α.Παπανικολάκη και Γαλανό) με μία και μόνο εκπληκτική κίνηση. Από την στιγμή που πέρασε μπροστά δεν δυσκολεύτηκε να δημιουργήσει διαφορά και μόνο όταν στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο Γαλατιανός ένοιωσε ότι κάποιος μπορεί να τον ακολουθήσει. Δυστυχώς μια πτώση σε ένα από τα δύο κακώς φτιαγμένα τραπέζια της πίστας έβγαλε τον Γαλατιανό εκτός μάχης χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί σοβαρά (αλλά τόσο ώστε να μην συμμετάσχει στο δεύτερο σκέλος). Με μεγάλη διαφορά ο Κουζής πήρε το σκέλος από τον δεύτερο Α.Παπανικολάκη και πλέον έπρεπε πολλά να συμβούν στο δεύτερο σκέλος για να πάρει αυτός τον τίτλο. Τρίτος τερμάτισε ο Γαλανός που τερμάτισε με πρόβλημα στην εξάτμιση και κινδύνεψε να τον περάσει στον τερματισμό ο τέταρτος τελικά Γιώργος Ηλιόπουλος (Yamaha #30). Αν και ελαφρώς τραυματίας μετά την πτώση του στα δοκιμαστικά του Σαββάτου ο Μανώλης Σκύβαλος (Suzuki #120) κατάφερε να οδηγήσει σε ανταγωνιστικούς ρυθμούς και να πάρει την πέμπτη θέση. Την εξάδα έκλεισε ο Δημήτρης Βασιλειάδης (Honda #81).

Στο δεύτερο σκέλος ο Κουζής απέδειξε με τον απόλυτα λάθος τρόπο ότι είναι ο καλύτερος οδηγός motocross στην χώρα μας. Παρουσιάστηκε με αερόκορνα ποδηλάτου στο τιμόνι της μοτοσικλέτας του στην εκκίνηση προετοιμάζοντας τους συναθλητές του για το τι θα επακολουθήσει. Κερδίζοντας την πρωτοπορία του αγώνα στον πρώτο γύρο με εντυπωσιακό πάλι τρόπο προσπερνώντας πρώτα τον Α.Παπανικολάκη και λίγο μετά και τον Γαλανό που είχε πάρει την εκκίνηση, κατάφερε από νωρίς να φτιάξει διαφορά. Και τότε άρχισαν τα “καραγκιοζιλίκια”, ο Κουζής χαμήλωσε ρυθμό επιδεικτικά σε ένα από τα άλματα μπροστά από τους θεατές και περίμενε να το περάσει ο Α.Παπανικολάκης. Μόλις αυτό έγινε τον κυνήγησε ξανά για μερικούς γύρους. Καταλαβαίνοντας τι προσπαθεί να αποδείξει ο Κουζής, ο Α.Παπανικολάκης σταμάτησε και αυτός και του έκανε νεύμα να περάσει μπροστά και να σταματήσει την κοροϊδία. Αν και η αλαζονική συμπεριφορά του Κουζή συνεχίστηκε, ο Α.Παπανικολάκης συνέχισε τελικά τον αγώνα του κερδίζοντας το σκέλος. Δεύτερος και έκπληκτος με το τι συνέβαινε μπροστά του τερμάτισε ο Σκύβαλος εκμεταλλευόμενος παράλληλα και την πτώση με εγκατάλειψη του Γαλανού, με τρίτο τον πρωταθλητή πλέον της κατηγορίας Παναγιώτη Κουζή. Τέταρτος τερμάτισε ο Βασιλειάδης μετά από άλλη μια πολύ καλή εμφάνιση με τέταρτο τον Βούλγαρο πιτσιρικά Teodor Totev (Honda #313). Μετά από πολλές συμμετοχές στο πρωτάθλημα ο βούλγαρος Goce Tomovski (Honda #777) βρήκε τον δρόμο για την πρώτη του φετινή εξάδα.

Επειδή πολλά ακούστηκαν σχετικά με την κατακριτέα συμπεριφορά του πρωταθλητή στην ΜΧ1 Π.Κουζή στον συγκεκριμένο αγώνα, εφόσον δεν υπάρχει θέμα αντιαθλητικής συμπεριφοράς ή ανυπακοής σε υποδείξεις του αλυτάρχη για να υπάρξει και τιμωρία σύμφωνα με τον κανονισμό είναι δύσκολο σε τέτοιες περιπτώσεις να υπάρξει και τιμωρία. Θεωρώ ότι είναι επίσης δύσκολο να δημιουργηθεί κάποιο άρθρο στον κανονισμό που να περιλαμβάνει επιβολή προστίμου για τέτοιες περιπτώσεις χωρίς να παρερμηνευτεί στο μέλλον. Σωστά οι διοργανωτές (ΟΜΕ), κατά την άποψη μου, παρέμειναν στην λεκτική επίπληξη του περιστατικού κατά την διάρκεια των απονομών επιφυλασσόμενοι για το μέλλον. Ίσως το ποιο σημαντικό είναι ότι ο Κουζής απομονώθηκε με αυτήν την ενέργεια από την οικογένεια των paddocks και χάλασε το καλό κλίμα που υπήρχε εδώ και πολύ καιρό. Μόνο ο ίδιος μπορεί να διορθώσει (δύσκολα) το κλίμα που χάλασε. Ελπίζω να μην δούμε αντίστοιχες συμπεριφορές κι από άλλους αγωνιζόμενους στο μέλλον.
Τσαρνάς (#91), Ζαχαρίου (#86) και Ζερβός (#64) έμπλεξαν στην εκκίνηση του 2ου σκέλους ΜΧ2. Μόνο ο Ζερβός είχε πτώση.

Κατηγορία ΜΧ2
Από τα δοκιμαστικά του Σαββάτου ο Bούλγαρος Peter Petrov (Yamaha #152) με το 1:46.553 που πέτυχε έδειξε ότι πολύ δύσκολα κάποιος θα μπορούσε να τον απειλήσει, ειδικά σε αυτόν τον αγώνα που δεν συμμετείχε ο πρωταθλητής Λευτέρης Παπανικολάκης (Kawasaki #185). Στο πρώτο σκέλος πήρε εύκολα την εκκίνηση και εξαφανίστηκε μπροστά ακολουθώντας ένα τον δικό του ρυθμό στις δικές του ασυνήθιστες μα θεαματικές γραμμές, κερδίζοντας άνετα το σκέλος. Για την δεύτερη θέση έγινε μεγάλη μάχη από τον πέμπτο γύρο και μετά όταν ο Σπύρος Κοσμάς (Yamaha #122) που βρισκόταν άνετα δεύτερος είχε μια πτώση και στην μάχη μπήκαν οι Κων/νος Κόκκινος (Yamaha #99), Βασίλης Ζαχαρίου (ΚΤΜ #86) και ο Σκοπιανός Hristian Ilievski (Suzuki #191). Μετά τα μισά του σκέλους όμως ο Ilievski πέρασε στην δεύτερη θέση και κρατήθηκε εκεί μέχρι και τον τερματισμό. Κοντά πίσω του τερμάτισε ο Ζαχαρίου που έκανε άλλο ένα σημαντικό βήμα για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στο πρωτάθλημα. Ο άμεσος διεκδικητής του Κοσμάς, κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση, που παρά την πτώση του κατάφερε να μειώσει την διαφορά και να πλησιάσει αρκετά τον Ζαχαρίου στο τέλος. Πέμπτος τερμάτισε ο Δημήτρης Βαγγελάκος (ΚΤΜ #375) μετά από μάχη με τον έκτο Κόκκινο.

Το δεύτερο σκέλος είχε πάλι πρωταγωνιστή τον Petrov που από την εκκίνηση έκλεισε την υπόθεση πρώτη θέση προσφέροντας θέαμα στα πολλά εντυπωσιακά βιράζ που υπάρχουν σχεδόν σε κάθε στροφή της πίστας. Από την αρχή πίσω του βρέθηκε ο Ilievski που και αυτός δεν δυσκολεύτηκε να τερματίσει δεύτερος. Προσπαθώντας να κινηθεί στους ρυθμούς των δύο πρώτων ο Κοσμάς εδραιώθηκε από νωρίς στην τρίτη θέση η οποία όμως δεν ήταν αρκετή για να του δώσει την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα που κατείχε για το μεγαλύτερο διάστημα τις σεζόν. Ποιο ορεξάτος από το πρώτο σκέλος εμφανίστηκε ο Ανάργυρος Τσαρνάς (Honda #91) που προσπαθούσε να συνέλθει από την άσχημη πτώση του στα δοκιμαστικά του Σαββάτου και κατάφερε σε αυτό το σκέλος να πάρει την τέταρτη θέση. Η κακή εκκίνηση του Ζαχαρίου τον έβαλε σε περιπέτειες στον δρόμο του για την κατάκτηση της δεύτερης θέσης της βαθμολογίας. Το καλό του γυρολόγιο όμως τον έφερε στην πέμπτη θέση του σκέλους και τελικά στην δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα. Λιγότερο ορεξάτος αλλά ουσιαστικός εμφανίστηκε στην Βισαλτία ο Βαγγελάκος τερματίζοντας στην έκτη θέση σε αυτό το σκέλος.
Κατηγορία MX3-ΟΡΕΝ
Ο σοβαρός τραυματισμός του Στέλιου Πολυχρονιάδη (Suzuki #119) στο πρώτο άλμα μετά την εκκίνηση του δευτέρου σκέλους, που παρεμπίπτοντος ήταν ένα από τα δύο κακοφτιαγμένα άλματα της πίστας, επισκίασε τον αγώνα και έθεσε σε δεύτερη μοίρα τα αποτελέσματα της κατηγορίας. Ήταν μια δύσκολη περίπτωση όπου η γλώσσα του αναβάτη γύρισε φράζοντας τον φάρυγγα όταν μετά την πτώση του προσγειώθηκε στο κεφάλι του διερχόμενος οδηγός. Χίλια μπράβο στον άνθρωπο που επενέβη άμεσα και βρήκε το σθένος να ανοίξει το σφιχτά κλειστό από το σοκ στόμα και να επαναφέρει την γλώσσα στην θέση της και τον Πολυχρονιάδη κυριολεκτικά στην ζωή. Περαστικά στον ασθενή και ελπίζω να θυμόμαστε όλοι μας εκείνη την στιγμή που αγωνιούσαμε αν ο άνθρωπος τελικά θα ζήσει όταν στο μέλλον θα ελέγχουμε τα μέτρα ασφάλειας ενός αγώνα.

Το πρώτο σκέλος πήρε με μεγάλη διαφορά ο Σταμάτης Λυρίου (Suzuki #105) από τον δεύτερο Δημήτρη Κεραμιδά(Suzuki #107) που είχε μια όμορφη μάχη με τον τρίτο Γιώργο Μανδάνη (Honda #88). O Κων/νος Νικολιδάκης (Suzuki #50) οδήγησε για άλλον ένα αγώνα πολύ καλά και κατάφερε να πάρει την τέταρτη θέση από τον πέμπτο και κυπελλούχο για την κατηγορία Νίκο Ανδρέου (Suzuki #102). Την εξάδα έκλεισε ο Χάρης Σταθόπουλος (Yamaha #110) με ένα από τα δίχρονα 125 του αγώνα.

Στο δεύτερο σκέλος η εκκίνηση ακυρώθηκε μετά το σοβαρό περιστατικό του Πολυχρονιάδη και το σκέλος ξεκίνησε από την αρχή με τον Λυρίου να επικρατεί και πάλι. Η δεύτερη θέση πήγε αυτήν την φορά στον Μανδάνη που δεν είχε και αυτός αντίπαλο καθώς ο Κεραμιδάς παρέμεινε θεατής μετά την πρώτη εκκίνηση του σκέλους. Μετά από μια μικρή μάχη ο Ανδρέου πήρε την τρίτη θέση από τον τέταρτο Νικολιδάκη ενώ στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Γιάννης Πιλάλας (Kawasaki #185) που βάζει τα γυαλιά σε όλους εμάς τους νεότερους όταν στα 53 του χρόνια οδηγεί τόσο δυνατά σε τόσο δύσκολα τερρέν. Λίγο ποιο πίσω τερμάτισε ξανά στην έκτη θέση ο Σταθόπουλος.

Κατηγορία Junior

Με δύο πειστικές νίκες και εκμεταλλευόμενος την ατυχία του Παναγιώτη Παπίλα (Honda #22) στο δεύτερο σκέλος, ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς (ΚΤΜ #21) κατάφερε να πετύχει τον στόχο του και να πάρει την δεύτερη θέση στην βαθμολογία. Στο πρώτο σκέλος ο βούλγαρος Georgi Goghev (Honda #211) πήρε την δεύτερη θέση, τερματίζοντας στο δεύτερο, τρίτος μοιράζοντας του ίδιους βαθμούς με τον κυπελλούχο της κατηγορίας Γιάννη Μόσιο (ΚΤΜ #51) που πήρε και αυτός αντίστοιχα μια τρίτη και μια δεύτερη θέση. Τέλος να τονίσω την οδηγική άνοδο που υπάρχει στους οδηγούς αυτής της κατηγορίας όσο και της κατηγορίας Mini που δίνουν στο Ελληνικό motocross μια δυνατή δόση αισιοδοξίας.

Κατηγορία Mini
Και σε αυτήν την κατηγορία είχαμε έναν οδηγό που μονοπώλησε τις δύο πρώτες θέσεις ενώ παράλληλα είχαμε τις ίδιες τριάδες και στα δύο σκέλη. Ο Γιώργος Αρβανίτης (ΚΤΜ #71) ήταν ο μεγάλος νικητής του αγώνα κερδίζοντας τα δύο πρώτα του φετινά σκέλη, καταλαμβάνοντας έτσι την δεύτερη θέση στην βαθμολογία. Επίσης αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Αρβανίτης τερμάτισε πέμπτος στο Πρωτάθλημα Ανατολικής Ευρώπης στην κατηγορία των 85cc συμμετέχοντας σε όλους τους αγώνες. Με δύο δεύτερες θέσεις έφυγε από την Βισαλτία ο τελικά τρίτος της βαθμολογίας Νίκος Λυρίου (Suzuki #61) ενώ οι δύο τρίτες θέσεις του Μανώλη Κριτικού (Suzuki #72) του εξασφάλισαν τον πρώτο τίτλο της καριέρας του.

Όλες τις φωτογραφίες του αγώνα θα τις βρείτε στο RacePhoto.gr

[dailymotion]http://dai.ly/cUTpCL[/dailymotion]
[dailymotion]http://dai.ly/cUTpCL[/dailymotion]

Για το παραπάνω κείμενο ο πρόεδρος του Μ.Ο.Β. έστειλε την παρακάτω ανακοίνωση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ.
ΤΑ 2 ΑΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΥΠΕΔΕΙΞΕ Ο Κ.ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ ΔΙΟΡΘΩΘΗΚΑΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟ ΒΡΑΔΥ, ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΜΑ ΟΠΟΥ ΣΥΝΕΒΕΙ Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ 2 ΑΝΑΒΑΤΩΝ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ Σ.ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΑΔΗ,ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΛΜΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ ΕΔΩ ΚΑΙ 4 ΧΡΟΝΙΑ..

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΟΛΙΓΟΡΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΕΡΙΜΝΙΣΑΜΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΟΙ ΘΕΑΤΕΣ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ,ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΣΕ ΠΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝ ΑΓΩΝΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΑΛΟΓΟ ΒΑΘΜΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΣΕ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑ ΛΕΙΦΘΟΥΝ ΥΠ ΟΨΙΝ ΟΙ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΝΑΒΑΤΩΝ.

ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Μ.Ο.ΒΙΣΑΛΤΙΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΙΓΚΑΣ

Ακολουθεί η απάντησή μας

Δυστυχώς ή ευτυχώς, όταν γράφω ένα κείμενο για έναν αγώνα είμαι πάντα από την εύκολη θέση να κρίνω τα γεγονότα εκ του αποτελέσματος. Είναι λίγο άχαρος για εμένα αυτός ο ρόλος γιατί γνωρίζω καλά τι περνάμε όλοι μας για να είμαστε έτοιμοι σε έναν αγώνα. Όλοι όμως κρινόμαστε τελικά από το αποτέλεσμα, οργανωτές και αγωνιζόμενοι και η δουλειά μου σαν συντάκτης είναι ακριβώς αυτή, να καταγράφω το αποτέλεσμα.

Στην οργάνωση ενός αγώνα οργανωτές δεν είναι μόνο η λέσχη του εκάστοτε αγώνα αλλά και η αρχή του σπορ που επιβλέπει και φροντίζει να τηρούνται τα μέτρα ασφάλειας και οι κανονισμοί. Τα μέτρα ασφάλειας πρέπει να διασφαλίζονται αρκετές μέρες πριν την τέλεση του αγώνα, γιατί την ώρα του αγώνα είναι πλέον αργά.

Επίσης σε αυτήν την διαδικασία δεν πρέπει να εμπλέκονται πολλά άτομα ώστε να λέει ο καθ’ ένας το μακρύ του και το κοντό του έτσι ώστε να είναι συγκεκριμένη η ευθύνη και τα άτομα ποιο υπεύθυνα. Καταλαβαίνεται τι εννοώ.

Για αυτό τον λόγο δεν συμμετέχω σε συζητήσεις που γίνονται για την κατάσταση της ασφάλειας της πίστας παρά μόνον όταν μου ζητηθεί προσωπικά να θέσω την γνώμη μου κατ ιδίαν και όχι δημοσίως(ενημέρωση αναβατών). Επειδή έχω άποψη, σας παραθέτω μερικά σημεία που αξίζουν βελτίωσης στην πίστα σας.

1. Στο άλμα που επέφερε τον τραυματισμό του Σ.Πολυχρονιάδη η ράμπα της προσγείωσης ήταν πάρα πολύ μικρή και απότομη με αποτέλεσμα σε λάθος υπολογισμό ο έλεγχος της μοτοσικλέτας να είναι εξαιρετικά δύσκολος. Χρειάζεται μεγαλύτερη ράμπα προσγείωσης σε μήκος που αυτόματα θα την κάνει μικρότερη σε κλίση
2. Το άλμα μπροστά από τους θεατές είχε μεγαλύτερη σε πλάτος ράμπα απογείωσης από εκείνη της προσγείωσης με αποτέλεσμα πολλοί από τους κορυφαίους οδηγούς του αγώνα πολλές φορές να προσγειώνονται δεξιά έξω από το άλμα. Η διόρθωση που έγινε στον αγώνα τοποθετώντας το πασαλάκι στην απογείωση ποιο μέσα ήταν σωστή αλλά δεν έλυσε το πρόβλημα. Μεγαλώστε το πλάτος της προσγείωσης. Δίπλα στο ίδιο άλμα στα δεξιά περίπου στο μέσον, υπάρχουν δύο σωλήνες που εξέχουν κάθετα 1,5 μέτρο από το έδαφος. Καταλαβαίνεται τι θα συμβεί αν σπάσει ο διάολος το ποδάρι του και κάποιος προσγειωθεί πάνω τους. Κόψτε ή καλύψτε τα.
3. Το άλμα όπου ο Σ.Γαλατιανός έπεσε είναι στριφτό δηλ. η προσγείωση είναι λοξά από την απογείωση και όχι παράλληλα. Το πρόβλημα όμως δεν είναι εκεί(σαν ιδέα είναι σωστό), αυτά τα άλματα χρειάζονται καλή ράμπα απογείωσης και η συγκεκριμένη είναι κοντή-χαμηλή. Ή μεγαλώστε λίγο σε ύψος την ράμπα απογείωσης ή μειώστε το μήκος στο τραπέζι-άλμα.
4. Η επιλογή να τοποθετήσετε διπλά άλματα στην πίστα εκτός ότι δεν προβλέπονται από τον κανονισμό είναι άκρως επικίνδυνα και για αυτό και δεν προβλέπονται. Αν είναι να φτιαχτεί κάτι που έχει απογείωση και προσγείωση αυτό πρέπει να στην μορφή τραπεζιού. Γιατί, διαβάστε παρακαλώ στην παρακάτω παράγραφο.

Με το μήνυμα σας αυτό μου δίνεται την ευκαιρία να πούμε κάποια επί πλέον πράγματα για τα θέματα ασφάλειας, πάντα σε φιλικό επίπεδο με την διάθεση να βοηθήσω και χωρίς την όποια άλλη διάθεση. Οι αγωνιζόμενοι δεν είναι ζογκλέρ ούτε επαγγελματίες οδηγοί να παίζουν σε κάθε αγώνα με την σωματική του ακεραιότητα. Όλοι πλην ελαχίστων περιπτώσεων έχουν δουλειά να πάνε την Δευτέρα το πρωϊ και πρέπει να πάνε γιατί οι συντριπτική πλειοψηφία τους δεν έχουν μεγάλα εισοδήματα και στερούνται πολλά για να έρχονται στους αγώνες. Δεν μπορεί λοιπόν κανένας να παίζει ή να είναι χαλαρός με την σωματική ακεραιότητα των ανθρώπων αυτών.

Το motocross είναι από την φύση του επικίνδυνο σπορ περιλαμβάνοντας ταχύτητα και συναγωνισμό σώμα με σώμα σε ένα τερρέν με πολλά τεχνητά και φυσικά εμπόδια. Είναι λάθος να λέμε ότι ανεβάζουμε τον βαθμό δυσκολίας μιας πίστας δημιουργώντας καταστάσεις που κάνουν ποιο επικίνδυνο για τους οδηγούς το τερρέν. Δηλαδή αν τα διπλά στην πίστα σας ήταν μικρά τραπέζια και τα περνούσαν όλοι οι οδηγοί δεν θα το θεωρούσατε δύσκολο γιατί δεν θα φοβόντουσαν οι οδηγοί να τα πηδήξουν. Προσπαθήστε να ανεβάσετε την τεχνική δυσκολία μιας πίστας βασισμένη στην οδηγηκή τεχνική δυσκολία και όχι να ανεβάσετε την δυσκολία βασισμένη στον φόβο. Ο φόβος των οδηγών εκτός ότι τους κρατάει σπίτια τους και οι αγώνες δεν έχουν συμμετοχές, επιβεβαιώνει και την επικινδυνότητα μιας πίστας.

Τέλος μου δίνεται την ευκαιρία σαν οδηγός να σας ευχαριστήσω για έναν όμορφο προσωπικά αγώνα που απόλαυσα πάρα πολύ. Λυπούμε κι εγώ για τις δυσάρεστες καταστάσεις και τις λεπτομέρειες που έφεραν δυσάρεστα γεγονότα στον αγώνα σας και ίσως δεν σας άφησαν να τον απολαύσετε και εσείς ή τουλάχιστον όσο θα θέλατε.

Με Τιμή
Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος