Πέρασαν έξη μήνες από την λήξη του περσινού πρωταθλήματος αλλά πλέον ήρθε η ώρα το παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro 2014 να ξεκινήσει, δυναμικά με διπλό αγώνα σε Ισπανία – Πορτογαλία. Είναι παράδοση πλέον ένας αγώνας να φιλοξενείται στην Ελλάδα, έτσι και φέτος η Καλαμπάκα και η νεοσύστατη λέσχη ΜΑΣΚ θα γίνει το επίκεντρο του παγκοσμίου ενδιαφέροντος για τρεις ημέρες 9-10-11 Μαίου όταν θα οργανώσει τον τρίτο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Το πρωτάθλημα enduro φέτος.

Πρόκειται για ενδιαφέρον πρωτάθλημα το οποίο επιστρέφει στους οκτώ διήμερους αγώνες, μειώνοντας το ταξίδι στην Λατινική Αμερική (μόνο ένας αγώνας στο Μεξικό). Η Ευρώπη κυριαρχεί στο καλεντάρι ενώ επιστρέφει το Σκανδιναβικό δίδυμο αγώνων σε Φινλανδία και Σουηδία. Το πρωτάθλημα που ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο (05-06 Απριλίου) στην Ισπανία κρατά το ενδιαφέρον για έξη μήνες μέχρι τον τελευταίο αγώνα στην Γαλλία, 13-14 Σεπτεμβρίου.

Πρόγραμμα Παγκοσμίου πρωταθλήματος enduro 2014

1. 5-6 Απριλίου, Ισπανία, Solsona

2. 12-13 Απριλίου, Πορτογαλία, Vale de Cambra

3. 10-11 Μαίου, Ελλάδα, Καλαμπάκα

4. 7-8 Ιουνίου, Φινλανδία, Heinola

5. 14-15 Ιουνίου, Σουηδία, Enkoping

6. 5-6 Ιουλίου, Μεξικό, Guanajuato

7. 2-3 Αυγούστου, Ιταλία, Lumezzane

8. 13-14 Σεπτεμβρίου, Γαλλία, Brioude

Συημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς δεν υπάρχουν, οι συμμετοχές για τους Ελληνες αθλητές λήγουν σχεδόν ένα μήνα πριν  τον αγώνα, έτσι όσοι Έλληνες επιθυμούν να αγωνιστούν στην Καλαμπάκα θα πρέπει να δηλώσουν μέχρι τα μέσα του Απριλίου. Ο αγώνας της Καλαμπάκας έχει συμπληρώσει ήδη 50 συμμετοχές, και μετά τον διπλό αγώνα σε Ισπανία – Πορτογαλία το ενδιαφέρον τον αθλητών θα μεγαλώσει, οι συμμετοχές αναμένεται να πλησιάσουν τις 100.

Αγωνιστικές ομάδες και αθλητές.

Κατηγορία Ε1

Η απόφαση της KTM να στείλει τον Antoine Meo στην κατηγορία Ε2 συνοδεύτηκε από άλλη μια έκπληξη καθώς ο ταχύτατος Christophe Nambotin, θα είναι ο διάδοχός του στην μικρή κατηγορία. Ο Γάλλος Nambotin θα αντιμετωπίσει τους Eero Remes (TM), Cristobal Guerrero (KTM) και Nicolas Deparrois (Honda Ina TV) για το ποιος θα πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία, ενώ μεγάλες ελπίδες να ανέβουν στο βάθρο έχουν και οι Thomas Oldrati (Husqvarna), Jeremy Tarroux (Sherco) και Anthony Boissiere (Sherco). Από την κατηγορία επίσης θα λείπει πλέον ο Juha Salminen ο οποίος σταμάτησε την καριέρα του, και ο επίσης Φινλανδός Matti Seistola ο οποίος μετακομίζει στην Ε3 με νέα μοτοσυκλέτα (Sherco).

Παγκόσμιοι πρωταθλητές Ε1

2013 : MEO (KTM – France)

2012 : MEO (KTM – France)

2011: SALMINEN (HVA – Finland)

2010: MEO (HVA – France)

2009: AHOLA (Honda – Finland)

2008: AHOLA (Honda – Finland)

2007: SALMINEN (KTM – Finland)

2006: CERVANTES (KTM – Spain)

2005: CERVANTES (KTM – Spain)

2004: MERRIMAN (Yamaha – Australia)

Κατηγορία Ε2

Αναμφισβήτητα η κατηγορία θα τραβήξει όλα τα βλέματα για άκομη μια χρονιά καθώς τον περσινό πρωταθλητή Alex Salvini (Honda HM) θα απειλεί επίσης ο Antoine Meo (KTM). Δεν είναι τυχαίο που η Αυστριακή εταιρεία θέλει πολύ τον τίτλο στην Ε2, έχουν περάσει πέντε χρόνια από την χρονιά που ο Johnny Aubert άφηνε την Yamaha για μια KTM κερδίζοντας τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του, πάνω σε μια KTM. Στην μάχη των δυο θα βρίσκεται και ο Pela Renet που φέτος μετακομίζει στην Husqvarna ενώ ο επίσης Γάλλος Johnny Aubert ψάχνει την δυναμική επιστροφή του πάνω σε μια Beta, όντως η καλύτερη και σπουδαιότερη μεταγγραφή της Ιταλικής εταιρείας.

Στα χνάρια των τεσσάρων θα κινηθούν οι Oriol Mena (Beta), Lorenzo Santolino (Sherco), Victor Guerrero (KTM) και Romain Dumontier (Yamaha). Θα είναι δύσκολο να διακριθούν αλλά το πρωτάθλημα είναι μεγάλο σε διάρκεια και σίγουρα θα έχουν την ευκαιρία τους.

Παγκόσμιοι πρωταθλητές Ε2

2013 : SALVINI (Honda – Italy)

2012 : RENET (Husaberg – France)

2011: MEO (HVA – France)

2010: AHOLA (Honda – Finland)

2009: AUBERT (KTM – France)

2008: AUBERT (Yamaha – France)

2007: AHOLA (Honda – Finland)

2006: ARO (KTM – Finland)

2005: ARO (KTM – Finland)

2004: SALMINEN (KTM – Finland)

Κατηγορία Ε3

Ο Ivan Cervantes μετακινήθηκε από την Ε2 στην μεγάλη κατηγορία (KTM δίχρονη 300cc) και φαντάζει το πιο “σίγουρο χαρτί”, όμως οι αντιπάλοι φέτος είναι εξίσου γρήγοροι, ενώ κάποιοι από αυτούς πρέπει να αποδείξουν ότι αξίζουν εργοστασιακή θέση. Είναι η πιο απρόσμενη κατηγορία, σίγουρα θα υπάρξουν εκπλήξεις στην διάρκεια του πρωταθλήματος. Ο νεαρός Mathias Bellino ίσως είναι πιο κοντά στον Cervantes με την νέα του τετράχρονη Husqvarna. Με δίχρονες μοτοσυκλέτες θα προσπαθήσουν να κατακτήσουν νίκες και πρωτάθλημα οι Aigar Leok (TM) και Joakim Ljunggren (Husqvarna).

Μαζί τους οι Luis Correia (Beta), Matti Seistola (Sherco), Matthew Phillips (KTM), Fabien Planet (Sherco), Manuel Monni  (Husqvarna), Simone Albergoni (KTM) και Jeremy Joly (KTM) συνθέτουν ένα σκηνικό μεγάλου ανταγωνισμού στην μεγάλη κατηγορία.

Παγκόσμιοι πρωταθλητές Ε3

2013: NAMBOTIN (KTM – France)

2012: NAMBOTIN (KTM – France)

2011: AHOLA (Honda – Finland)

2010: KNIGHT (KTM – Great Britain)

2009: CERVANTES (KTM – Spain)

2008: ARO (KTM – Finland)

2007: CERVANTES (KTM – Spain)

2006: KNIGHT (KTM – Great Britain)

2005: KNIGHT (KTM – Great Britain)

2004: ARO (KTM – Finland)