Τοποθεσία: Άργος Ορεστικό, Καστοριά
Εκκινήσαντες: 107 Α1:11, A2:16, B3:13, B4:23, B5:15, Γ6:19, Γ7:10
Τερματίσαντες: 56 A1:7, A2:7, B3:9, B4:10, B5:8, Γ6:13, Γ7:2
Διαδρομή: 65 χλμ. x 3 γύρους = 195 χλμ.
Καιρός: Συννεφιά 20°C
Θεατές: 1.000

Billy «Σιαφαρίκας» boy!

Είναι σε εξαιρετική φόρμα, κέρδισε όλες τις ειδικές του αγώνα και προβλημάτισε όλους τους ανταγωνιστές του. Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #2), όπως φάνηκε από τον πρώτο αγώνα στο Άργος Ορεστικό, είναι ο man-to-beat στο φετινό πρωτάθλημα.

Σε ένα απίθανο τοπίο, στην περιοχή του Άργος Ορεστικό, διοργανώθηκε από την νεότατη λέσχη ΛΕΜΑΠ ο πρώτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος enduro. Οι συμμετοχές (107 αναβάτες) έδειξαν πως οι αναβάτες ανυπομονούσαν να ξεκινήσει το πρωτάθλημα και απ’ ότι φαίνεται θα συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο και στον επόμενο αγώνα στην Πάτρα.

Η λέσχη αν και νεοσύστατη πέρασε το πρώτο τεστ πέρυσι όταν και διοργάνωσε αγώνα του κυπέλλου enduro Βορείου Ελλάδας, διοργανώνοντας τον φετινό αγώνα θέτοντας υψηλά κριτήρια για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Η διαδρομή ήταν κοινά παραδεκτή ως πολύ όμορφη και ιδιαίτερα απαιτητική. Σωστά και όπως αρμόζει σε αγώνα του Πανελληνίου πρωταθλήματος το parc-ferme βρισκόταν μέσα στην πόλη, ενώ όλες οι ειδικές ήταν δίπλα στην άσφαλτο σε εμφανές και προσβάσιμο σημείο. Πολύ σωστά αποφασίστηκε από την λέσχη να κοπεί το δύσκολο κομμάτι μεταξύ της ειδικής 2 και ειδικής 3 αλλά ήθελε καλύτερο συντονισμό των ανθρώπων της λέσχης για να εφαρμοστεί.

Μικρά λάθη έγιναν από την λέσχη που εάν τα διορθώσει την επόμενη φορά θα μιλάμε για έναν τέλειο αγώνα. Θα περιμέναμε πιο αυστηρό τεχνικό έλεγχο των μοτοσυκλετών καθώς και μέτρηση θορύβου των εξατμίσεων. Πουθενά δεν υπήρχαν ταμπέλες που να κατευθύνουν τον κόσμο στο parc-ferme και στις ειδικές, κάτι που ξεπεράστηκε όμως αφού όλες οι ειδικές ήταν πάνω στο δρόμο με σχετικά κοντινές αποστάσεις. Έλειψε μια ειδική cross-country, αλλά απ’ ότι ρωτήσαμε η ειδική που είχε σχεδιαστεί είχε πολύ λάσπη!

Έγιναν παράπονα από αγωνιζόμενους για ξεχασμένες κορδέλες από τον περσινό αγώνα σε σημεία που περνούσαν από τα ίδια σημεία. Τέλος αν υπήρχαν λίγα άτομα στα σημεία που κόλλησαν πολλοί αναβάτες τώρα θα είχαμε περισσότερους τερματίσαντες και λιγότερο κουρασμένους αναβάτες. Άπειροι κριτές αλλά αυτό διορθώνεται μόνο με διοργάνωση περισσοτέρων αγώνων. Μεγάλη καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων από την λέσχη που σημαίνει ότι κατά την διάρκεια του αγώνα και με το τέλος του κάθε γύρου δεν γύριζαν τα αποτελέσματα στη γραμματεία. Είναι κρίμα πάντως για τον κόσμο και τους αγωνιζόμενους να περιμένουν τόσες ώρες για την απονομή.

Κατά γενική ομολογία ήταν ένας καλός αγώνας αντάξιος του Πανελληνίου πρωταθλήματος, ένας πραγματικός αγώνας enduro από αυτούς που ανεβάζουν το επίπεδο των αγώνων και προσφέρουν θέαμα στους θεατές. Περιμένουμε περισσότερα από την ΛΕΜΑΠ, σε υψηλότερο οργανωτικό επίπεδο και ευχαρίστως να (ξανά)έρθουμε στο φιλόξενο Άργος Ορεστικό.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Αν είχε προγραμματιστεί ο αγώνας ένα Σαββατοκύριακο πιο πριν ή πιο μετά, οι τιμές στα ξενοδοχεία θα ήταν λογικές. Επιτέλους, ας αρχίσουμε να αποφασίζουμε με γνώμονα το συμφέρον των αγωνιζομένων!

Γενική
Ασταμάτητος ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #2) έστειλε μήνυμα σε όσους επιθυμούν την πρώτη θέση φέτος. Κέρδισε όλες τις ειδικές από όλους και δεν αρκέστηκε στην πρώτη θέση της κατηγορίας του, οριοθετώντας τους φετινούς του στόχους. Δεύτερος στον αγώνα κάνοντας μια μίνι έκπληξη ο Μιχάλης Τράντζας (KTM, #4) στην πάντα απαιτητική κατηγορία Α2, δείχνει γερός και προπονημένος. Τρίτος ο Ανδρέας Κυρίτσης (ΚΤΜ, #5) είναι σαν το παλιό καλό κρασί, κάθε χρόνο και καλύτερος. Φέτος έχει προετοιμαστεί πολύ και η τρίτη θέση δεν είναι τυχαία. Περιμένουμε σταθερή απόδοση καθ’ όλη τη χρονιά.

Τέταρτος ο περσινός πρωταθλητής Αδάμος Πράσσος (Beta, #1) τον περιμέναμε πιο ψηλά στην κατάταξη. Ακολούθησε ο Δημήτρης Τσακατσώνης (KTM, #10) που σε αυτόν τον αγώνα ήταν ταχύτερος των συναθλητών του (στην κατηγορία του). Συγχαρητήρια αξίζουν και στον έκτο Γιάννη Παμπουκιάν (KTM, #101) που κατάφερε και πλασαρίστηκε σε υψηλή θέση. Ο συναγωνισμός με τους νεότερους αναβάτες της κατηγορίας του μόνο καλό μπορούν να του κάνουν.

Κατηγορία Α1
Φέτος προμηνύεται καυτό πρωτάθλημα για τους τρεις πρώτους της κατάταξης. Την κατηγορία κέρδισε ο Δημήτρης Τσακατσώνης (KTM, #10) κερδίζοντας την έκτη ειδική αλλά έχοντας πολύ καλούς χρόνους σε όλες. Ο Γιάννης Παμπουκιάν (KTM, #101) κέρδισε και αυτός μια ειδική και το κύπελλο του δεύτερου βρίσκεται πλέον στην συλλογή του. Γρηγορότερος όλων ο Δημήτρης Πρέπας (KTM, #11) κερδίζει 5 ειδικές αλλά ένα λεπτό καπέλο τον ρίχνει στην τρίτη θέση. Προβλέπεται μάχη μέχρι το τέλος για την πρώτη θέση. Τέταρτος ο Νικόλαος Λιόσης (Husqvarna, #133) έχει ανεβάσει ρυθμούς και δείχνει σε καλύτερη κατάσταση από πέρυσι. Περιμένουμε περισσότερα από τον Γιάννη Τρίγκα (ΚΤΜ, #199) αλλά μικροπροβλήματα με το μπροστινό του φρένο τον έριξαν στην πέμπτη θέση. Έκτος ο Θοδωρής Ερμήλιος (ΚΤΜ, #111).

Κατηγορία Α2
Έχασε την πρώτη ειδική αλλά έβαλε μυαλό και κέρδισε όλες τις υπόλοιπες. Ο Μιχάλης Τράντζας (ΚΤΜ, #4) ήταν τόσο γρήγορος που αναρριχήθηκε στην κορυφή της κατηγορίας του. Δεύτερος ο Ανδρέας Κυρίτσης (KTM, #5) δεν το έβαλε κάτω και κέρδισε άξια την δεύτερη θέση. Τρίτος, απρόσμενα, ο Δημήτρης Κολέφας (ΚΤΜ, #209) επωφελήθηκε τον εξελίξεων και ανέβηκε στο βάθρο. Πάντως φαίνεται πως οι τρεις τους μαζί με τον Χρήστο Θεοδωσόπουλο (ΚΤΜ, #24), που εγκατέλειψε τον αγώνα από μηχανική βλάβη, θα μονομαχήσουν για το ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Τέταρτος ο Γιάννης Καρδάσης (Gas Gas, #29) που από το κύπελλο Βορείου Ελλάδας μετακόμισε στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα. Πέμπτος ο πιτσιρικάς Γιώργος Κοινωνάς (ΚΤΜ, #281) και έκτος ο πασίγνωστος Θανάσης «dj» Βασιλείου (Gas Gas, #215).

Κατηγορία Β3
Το φόρτωμα του Σάββα Καπαγερίδη (Honda, #32) με 14 λεπτά καπέλο έφερε τα πάνω κάτω στην κατηγορία των μικρών τετράχρονων. Ο Παντελής Σκόδρας (Husqvarna, #302) επωφελήθηκε και ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου έχοντας κερδίσει και μια ειδική. Ο πολύπειρος Γιώργος Φραγκούλης (Yamaha, #35) έφερε το Yamaha WR στην δεύτερη θέση και έτσι ελπίζει για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Τρίτος ο Σάκης Δημόπουλος (Husqvarna, #310) επιστρέφει μετά τον περσινό τραυματισμό του πιο δυνατός, αλλά θα πρέπει να δώσει μεγάλη μάχη για να κερδίσει ξανά αγώνα (τελευταία του νίκη το 2004 στη Λιβαδειά). Τέταρτος ο Κώστας Καλοχαιρέτας (Honda, #34) και πέμπτος ο Χρήστος Αλεξίου (ΤΜ, #38). Ο Σάββας Καπαγερίδης κέρδισε πέντε ειδικές αλλά έβαλε όλους τους άλλους μέσα στο παιχνίδι με το καπέλο του.

Κατηγορία Β4
Ήταν ταχύτερος και φρόντισε να το δείξει από την αρχή. Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #2) στρογγυλοκάθισε στην πρώτη θέση και θέλει πολύ προσπάθεια να κατέβει από εκεί. Ο Αδάμος Πράσσος (Beta, #1) στην πρώτη εμφάνιση με το Beta δεν ενθουσίασε παρόλα αυτά κέρδισε την δεύτερη θέση σε μια μάχη που απ’ ότι φαίνεται θα διαρκέσει όλο το πρωτάθλημα. Τρίτος ο Αναστάσιος Τσιουχάρας (KTM, #404) έκανε την ευχάριστη έκπληξη του αγώνα και ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου. Τέταρτος ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna, #403) με προοπτική για καλύτερες θέσεις στους επόμενους αγώνες. Πέμπτος ο Ντίνος Μανωλάς (ΚΤΜ, #45) που θέλει κάτι καλύτερο φέτος από την περσινή πέμπτη θέση και έκτος ο Ανδρέας Καλαμπαλίκας (ΚΤΜ, #407).

Κατηγορία Β5
Η πιο τρελή και συνάμα διεκδικήσιμη κατηγορία όπου πέντε αναβάτες μοιράστηκαν τις επτά ειδικές. Ο μόνος που έμεινε χωρίς καπέλο στον αγώνα ήταν ο Δημήτρης Κόκκινος (Husqvarna, #6). Ο περσινός πρωταθλητής κέρδισε στα σημεία την πρώτη θέση και βάζει πλώρη για τον τίτλο αφού ο συν-πρωταθλητής Τάκης Μανιάτης (Husaberg, #3) ακυρώθηκε. Δεύτερος ο Πέτρος Κριτσώνης (Husaberg, #53) πήρε ότι καλύτερο μπορούσε από αυτόν τον αγώνα και μάλιστα χωρίς να έχει κερδίσει ειδική. Τρίτος ο Μανόλης Νανάκος (KTM, #502) προσαρμόστηκε στην καινούργια του κατηγορία και άνοιξε φτερά για το βάθρο. Τέταρτος ο Δημήτρης Τουμπανιάρης (Husqvarna, #56) που περίμενε κάτι καλύτερο από αυτόν τον αγώνα, πέμπτος ο τοπικός Νίκος Ζουρνατζής (Honda, #500) περισσότερο βοηθούσε την οργάνωση. Έκτος ο πολύπειρος Πολ Νικολάου (Husqvarna, #417) κερδίζοντας δυο ειδικές ενώ εκτός εξάδας έμειναν ο Φώτης Σκαρής (ΤΜ, #506) που κέρδισε μια ειδική και ο Σταύρος Τσολερίδης (KTM, 504) που αν δεν είχε το καπέλο των 11 λεπτών θα κέρδιζε την πρώτη θέση στη κατηγορία!!!

Κατηγορία Γ6
Και φέτος όπως και πέρυσι ο Χάρης Βόβλας (KTM, #61) είναι μακράν ο πιο γρήγορος στην κατηγορία των Βετεράνων. Είναι πολύ προπονημένος και δύσκολα θα χάσει την πρώτη θέση. Δεύτερος ο Κώστας Πάτσιος (ΚΤΜ, #621) και τρίτος ο Σωτήρης Κασκουτάς (Gas Gas, #620).

Κατηγορία Γ7
Ο αγώνας ήταν δύσκολος για τους νέους αναβάτες και αυτό φάνηκε στον τερματισμό. Μόνο δυο από τους 10 που ξεκίνησαν είδαν την σημαία του τερματισμού. Ο Μιχάλης Λαμπρακόπουλος (Yamaha, #726) ήταν ο νικητής της κατηγορίας και ο Ανδρέας Σαραντόπουλος (Honda, #724) τερμάτισε δεύτερος σε αυτόν τον απαιτητικό αγώνα.

Μικρά – μικρά

Πολύ καλή εντύπωση έκανε το Beta 450 RR του Αδάμου Πράσου, καθώς βρισκόταν σε περίοπτη θέση στην τέντα της Hellinmoto αλλά και στο parc-ferme. Δείχνει όμορφο με το έντονο κόκκινο του χρώμα και σίγουρα στα χέρια του πολυπρωταθλητή θα τραβήξει το ενδιαφέρον. Είχε και μικρά προβλήματα στο τέλος με τα πλαστικά του(!).
Ατυχία για τον Τάκη Μανιάτη (Husaberg, #3) αφού έκανε λάθος στην διαδρομή και έφτασε σε ΣΕΧ από αντικανονικό σημείο κάτι που τον έθεσε αυτομάτως εκτός αγώνα. Ατυχία για τον συμπαθή αναβάτη της Husaberg που τώρα καλείται να εγκατασταθεί στο βάθρο για να ξανασηκώσει το πρωτάθλημα στην κατηγορία Β5.
Πολύ προσεγμένη και αισθητικά όμορφη η ομάδα MAKINA με τους Ανδρέα Κυρίτση, Δημήτρη Τσακατσώνη και Μανόλη Νανάκο. Έχουν δώσει μεγάλη σημασία στην εμφάνιση των οδηγών και των μοτοσυκλετών τους κάτι που τους τιμά ιδιαίτερα. Μάλιστα ο Ανδρέας Κυρίτσης καθάριζε τα αυτοκόλλητα των χορηγών, στην μοτοσυκλέτα του, σε ΣΕΧ πριν την ειδική. Το κύπελλο στην πιο άρτια και σωστά προετοιμασμένη ομάδα του πρώτο αγώνα.
Πολύχρωμες τέντες από τις ομάδες στον χώρο του parc-ferme. Είδαμε τέντες της ΚΤΜ, του καταστήματος Hellinstore 018, της Husaberg, της Gas-Gas, της Husqvarna, της ACERBIS και φυσικά την τέντα, τις σημαίες και τα πανό του enduro.gr που θα βλέπετε σε κάθε αγώνα του πρωταθλήματος.
Η τέντα του enduro.gr φιλοξένησε φωτογραφικό υλικό από αγώνες Πανελληνίων πρωταθλημάτων. Δείτε και παραγγείλετε τις φωτογραφίες σας σε κάθε αγώνα.

Επόμενος αγώνας στην Πάτρα την Κυριακή 10 Απριλίου

Όλες οι φωτογραφίες στοwww.racephoto.gr