Ελληνική παρουσίαση των 2007 μοντέλων Husqvarna και KTM στα Άνω Τρίκαλα Κορινθίας.

Για δεύτερη συνεχή φορά ο ειδικός τύπος είχε την τιμή να φιλοξενηθεί και να οδηγήσει τα καινούργια μοντέλα της KTM και Husqvarna στο καταπληκτικό μέρος τις Λίμνης Δασίου. Η μοναδική διαφορά που υπήρχε φέτος ήταν η νέα εταιρεία – KTM Hellas, η οποία αντιπροσωπεύει πλέον τις μοτοσυκλέτες KTM στην Ελλάδα.

Μέτοχος της ΚΤΜ Hellas είναι η Hellinmoto, η οποία παραμένει επίσημος εισαγωγέας της Husqvarna. Η υποδοχή έγινε στο ξενοδοχείο «Πηγή Ταρλάμπα» με την μαγευτική θέα, όπου έγινε το καλωσόρισμα και η αρχική παρουσίαση των μοτοσικλετών και αξεσουάρ των δυο εταιριών.

Την επόμενη ημέρα ακολούθησε η γνωριμία πάνω στις σέλες των ΜΧ και Enduro καλλονών. Έτοιμες για οδήγηση πάνω από 15 μοτοσικλέτες για τους παραβρισκόμενους δημοσιογράφους. Μια κορδελιασμένη διαδρομή είχε σχεδιαστεί – δημιουργηθεί στην λίμνη Δασίου στολισμένη με τρια άλματα, αλλά και με μια εναλλακτική, καταπληκτική διαδρομή, για πραγματική αίσθηση πάνω στις enduro μοτοσικλέτες.

Ο στόλος της KTM δέχτηκε αρκετές αλλαγές για το 2007, με διακριτικό τα νέα γραφικά.

Τα μοντέλα SX 125/250 και SX-F 250/450/505 κυκλοφορούν με νέο πλαίσιο, με ενσωματωμένο σύστημα ψύξης και μειωμένο βάρος. Το νέο ψαλίδι έχει επανασχεδιαστεί, υπάρχει βελτιωμένος οδηγός αλυσίδας και νέο είναι το PDS που έχει 10mm περισσότερη διαδρομή και υψηλότερη διαδρομή πιστονιού.
Νέο είναι για τα μοντέλα αυτά και το πιρούνι της WP (όμοιο με αυτό των SXS) με κοντό ελατήριο 455mm και αλουμινένιο άξονα λαιμού (12mm) για λιγότερο βάρος. Οι δύο τροχοί έχουν υποστεί και αυτοί αλλαγή, με νέο κέντρο, ακτίνες και δίσκους.

Τα 450/505 SX-F έχουν ξεχωριστή ομορφιά. Έχουν εφοδιαστεί (μόνο) με μίζα και φτάνουν περίπου τα 106 κιλά. Ο σιγαστήρας έχει νέα σχεδίαση και η εξάτμιση είναι από τιτανίο, για μειωμένο βάρος.

Πολλές καινοτομίες έχουν και τα EXC μοντέλα της KTM. Όλα τα 125/200/250/300 δίχρονα και 250/400/450/525 τετράχρονα έχουν καινούργια γραφικά. Επίσης έχουν νέο ελαφρύτερο πιρούνι της WP, μαζί με καινούργιες δισκόπλακες και μαύρα στεφάνια τροχών (όπως στα SX). Τα 125/200 δίχρονα έχουν έναν εντελώς νέο σχεδιασμένο κύλινδρο και κεφαλή. Αποτέλεσμα αυτών, πολύ συμπαγής, ελαφρύς κατά 0,5 κιλά και

δυνατότερος κατά 1 ίππο. Όλα τα 125/200 έχουν επανασχεδιασμένη αντλία νερού και νέα ηλεκτρονική CDI με δυο καμπύλες ανάφλεξης. Όλα τα 200 έχουν νέα Boyesen Reed, νέα καμπύλη ανάφλεξης και νέο καρμπυρατέρ Keihin PWK 36. Τα 250 έχουν και αυτά εντελώς νέο σχεδιασμένο κύλινδρο και καπάκι κεφαλής. Ελαφρύτερος ο κινητήρας κατά 0.5 κιλά είναι δυνατότερος. Το 250 ΕXC έχει νέο κιβώτιο με πιο κοντές σχέσεις και νέα κεφαλή, για ακόμα πιο γραμμική απόδοση. Το 250 SX έχει την τύχη να έχει νέο βολάν με περισσότερη αδράνεια, για καλύτερη πρόσφυση. Το 300 XC έχει και αυτό νέο κιβώτιο με κοντές σχέσεις, ενώ σε όλα τα 300 υπάρχει νέο και ελαφρύτερο πιστόνι για λιγότερους κραδασμούς.

Όλα τα 250/300 έχουν νέα V-Force θήκη reed για καλύτερη απόκριση, νέα ηλεκτρονική CDI με δυο καμπύλες ανάφλεξης, νέο setting καρμπυρατέρ και επαναχεδιασμένη αντλία νερού. Νέα είναι και η μανιβέλα, ενώ μίζα θα έχει το 300 EXC, που ξεχωρίζει στα δίχρονα μοντέλα και θα μπορεί να τοποθετηθεί σε όλα τα 250/300 του 2008.
Στα 250 EXC-F ο κινητήρας βασίζεται στον SX-F 250 και έχει τροποποιηθεί ειδικά για οδήγηση enduro. Το κιβώτιο έχει κοντές σχέσεις, αλλαγμένους εκκεντροφόρους, μίζα, δυνατότερη ανάφλεξη, πιο ομαλή καμπύλη ισχύος με την τοποθέτηση ενός σιγαστήρα σχεδιασμένου ειδικά για enduro (94dB), ελάχιστο βάρος, ευκολία στην συντήρηση.

Ο τετράχρονος κινητήρας 450 SX-F φτάνει τους 59 ίππους στις 9500 rpm. Με τέσσερις βαλβίδες τιτανίου εξοπλίζεται ο κινητήρας, ενώ τα κοκκοράκια είναι ενισχυμένα με επικάλυψη DLC. Έχει βάρος 30,2 κιλά διαθέτει μόνο μίζα και έχει κιβώτιο 4-ταχυτήτων για τα SX και 5-ταχυτήτων για τα supermoto. Η χωρητικότητα σε λάδι είναι 1,2 λίτρα, με ένα φίλτρο λαδιού. Να σημειώσουμε ότι η στεγανοποίηση της βάσης του κυλίνδρου είναι με ο-rings αντί με την παραδοσιακή φλάντζα. Επίσης τα κάρτερ αποχωρίζονται την φλάντζα και χρησιμοποιούν ειδική κόλλα.

Τα καινούργια Motocross και Enduro της Husqvarna πλέον είναι χρώματος κόκκινο – άσπρο για το 2007, για μια πιο εργοστασιακή αγωνιστική εικόνα. Καινούργια είναι και τα γκρίπ στο τιμόνι, όπως και η σέλα με το λογότυπο της Husqvarna.

Τα δίχρονα motocross μοντέλα έχουν εξοπλιστεί με μαύρα στεφάνια της Excel. To CR 125 ήταν το κυριότερο μοντέλο που απασχόλησε το τμήμα έρευνας και εξέλιξης. Η Husqvarna πιστεύει ότι είναι το κοντινότερο μοντέλο για νεαρούς αναβάτες που μεταπηδούν από μικρά minicross. Ο στροφαλοφόρος άξονας και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχουν νέα σχεδίαση. Το γρανάζι της δευτέρας έχει κοντύνει, για καλύτερες εκκινήσεις, με την εξάτμιση να έχει και αυτή δεχτεί αναγκαστικά νέα σχεδίαση, με αύξηση της ιπποδύναμης. Το reed block έχει αντικατασταθεί με το νέο V-Force 3.

Στα τετράχρονα MX και Enduro μοντέλα (250/450/510) υπάρχουν περιορισμένες αλλαγές στην μετάδοση, για καλυτέρευση της αποδοτικότητας και λειτουργίας. Στο TC 250 η μετάδοση έχει δεχτεί ενίσχυση για βελτιωμένη αντοχή και σε όλα τα 4Τ μοντέλα υπάρχει μια νέα ergal καμπάνα συμπλέκτη, όπως και έναν νέο άξονα εκκίνησης. Τα TE παρουσιάζουν έναν νέο αυτόματο σύστημα αποσυμπίεσης για πιο εύκολη ηλεκτρική και μανιβελάτη εκκίνηση. Τα TE, όπως και τα TC έχουν καινούργιο ρυθμιζόμενο αμορτισέρ. Όλα τα 2007 μοντέλα έχουν αποκτήσει καινούργια τρόμπα πίσω φρένου της Brembo.

Μετά από πολύωρη οδήγηση και μιας επιπλέον βόλτας στα βουνά, ήταν το κερασάκι της παρουσίασης πιστεύω, οι σκέψεις εστίασαν στο ποια είναι η καλύτερη μοτοσικλέτα. Τα KTM μου έδειχναν περισσότερη ασφάλεια στην λειτουργία των αναρτήσεων, στο διάβασμα του εδάφους. Επιπλέον πιστεύω ότι η μίζα είναι απαραίτητο αξεσουάρ στην μοτοσικλέτα. Το ΚΤΜ 450 SX-F ήταν ίσως η πιο ετοιμοπόλεμη και αποδεκτή μοτοσικλέτα της παρουσίασης.

Το TE 450 της Husqvarna με κάλυψε περισσότερο από τα υπόλοιπα μοντέλα. Η θέση οδήγησης ήταν πιο επιθετική και το γκάζι πιο ελεγχόμενο και εκρηκτικό. Με άφησε να ολοκληρώσω τέσσερις γρήγορους γύρους χωρίς να με κουράσει. Τα μεγάλα κυβικά ήταν πάντα η λατρεία μου. Μετά το πάντα δυνατό KTM 525 EXC, σειρά είχε το TE 510, που ήταν επίσης δυνατό, χρειαζόταν δυνατά χέρια. Τα 250άρια των δυο εταιριών προσφέρουν τον δικό τους χρώμα. Το ΤΕ 250 ήταν πιο φιλικό σε σχέση με το SX-F, το ΚΤΜ ήταν καλύτερα στημένο. Οι
απόψεις όμως του καθένα μας είναι πάντα προσωπικές. Πάντα πρέπει να ξεκαθαρίσετε τι θέλετε να κάνετε με την μοτοσικλέτα. Πάντα η προσωπική εμπειρία είναι αυτή που θα σε πείσει. Για αυτό μην χάνετε την ευκαιρία να

συμμετέχετε στα test ride των εταιριών, να οδηγείται τις μοτοσικλέτες και να σχηματίζεται μια καλύτερη και επιτόπου γνώμη.

Φωτογραφίες: ΚΤΜ Hellas, Σάββας Κουρίδης