ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΙΣ ΛΙΜΝΕΣ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΑΧ.ΛΕ.ΜΟ. 24/04/2005

Την τελευταία Κυριακή του Απριλίου διοργανώθηκε από την Αχαϊκή Λέσχη Μοτοσικλέτας η 1η Περιήγηση στις λίμνες της Πελοποννήσου. Όπως ανέφερε το δελτίο τύπου, σκοπός ήταν να προβληθούν τα φυσικά τοπία της περιοχής. Η διαδρομή περνούσε δίπλα από 8 λίμνες, που σημειωτέον βρίσκονται όλες στο βόρειο – μισό τμήμα της Πελοποννήσου. Έτσι, με προσεκτικό σχεδιασμό συνδέονται μεταξύ τους με συνολικό μήκος λίγο μικρότερο των 600 km, και μπορούν να καλυφθούν σε μία μέρα με αφετηρία και τερματισμό την Πάτρα.

Ο χρόνος υπολογιζόταν βάσει καθορισμένης μέσης ωριαίας ταχύτητας, διαφορετικής σε κάθε τμήμα. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν του οδικού δικτύου και του γεωγραφικού ανάγλυφου που ποίκιλε αρκετά. Τα 8 Σ.Ε.Χ. βρίσκονταν πάνω στις ισάριθμες λίμνες, ενώ τα 3 Σ.Ε.Δ. εγγυούνταν τον έλεγχο της διέλευσης όλων των συμμετεχόντων. Κάθε λεπτό αργοπορίας αλλά και προπορίας από τον ιδανικό χρόνο κάλυψης που έπρεπε ο κάθε οδηγός να βρει με ασκήσεις επί … χάρτη, στοίχιζε 5 βαθμούς ποινής.

Αυτός ο τρόπος βαθμολόγησης στα πρότυπα και άλλων περιηγήσεων μεγάλων αποστάσεων, αλλά και των απλών διαδρομών αγώνων enduro, εξασφαλίζει μια πιο ομοιόμορφη ροή των μοτοσικλετών και δίνει σημασία στην ασφάλεια, ενώ υπάρχει μικρότερη διαφορά μεταξύ 1ου και τελευταίου τερματίσαντα.

Από την άλλη μεριά όμως, η Λέσχη ορίζοντας σαν τίτλο «Οι λίμνες της Πελοποννήσου», αναγκαστικά πρέπει να ζητήσει σφιχτούς χρόνους για να καλυφθούν 600 km επαρχιακού δικτύου (με το 70% να είναι στροφιλίκι) και να τερματίσουν όλοι πριν νυχτώσει.

Οι περισσότεροι μοτοσικλέτες ήταν street, και η «δοκιμή» έγινε με αναβάτη που ήξερε που θα στρίψει, κλπ. Σε συνδυασμό με δύο μικρά λάθη – παραλείψεις του (περιγραφικού σε τέτοιες εκδηλώσεις) Road Book, έγιναν δύο χασίματα από τον υπογράφοντα που κόστισαν χρόνο. Στο 1ο σημείο μάλιστα, άλλες έξι μοτοσικλέτες περίμεναν τη «σκούπα» για επιβεβαίωση της σωστής πορείας. Πάντα γίνονται μικρά λάθη και χασίματα, πόσο μάλλον σε τόσο μεγάλη διαδρομή με διασταυρώσεις σε χωριά, κλπ.

Η μόνη ένστασή μου βρίσκεται στους σφιχτούς χρόνους, καθώς έτσι επιτυγχάνεται η ευχαρίστηση της οδήγησης, αλλά όχι σε μεγάλο βαθμό ο σκοπός όπως αναφέρεται, η προβολή των φυσικών τοπίων της περιοχής.

Αξίζει όμως να σημειωθεί κάτι που χρειάζεται πολύ καλή οργάνωση, και αρκετά άτομα, για μια λέσχη που κάνει κάτι πρώτη φορά: Η επάνδρωση 11 Σ.Ε.Χ. – Σ.Ε.Δ., η παρουσία «σκούπας» με Ι.Χ. αλλά και ημιφορτηγό για μεταφορά μοτοσικλέτας, η επικοινωνία των Σ.Ε.Χ. μεταξύ τους για έλεγχο της ροής, η σωστή τοπικά και χρονικά επιλογή της ημίωρης υποχρεωτικής στάσης με προσφορά πρωινού στη λίμνη Δόξης στο Φενεό, στην πιο όμορφη από τις οκτώ, και τέλος κάτι που βλέπω πρώτη φορά, η έκδοση αποτελεσμάτων και απονομή ακριβώς με τον τερματισμό του τελευταίου, δίπλα στο μπουφέ.

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Από Εθνική Οδό φτάνουμε Ακράτα, και στην έξοδο ανηφορίζουμε ως τη γνωστή λίμνη Τσιβλού. Επιστροφή μέσω άλλης διαδρομής ως την Εθνική και το Δερβένι. Το δεύτερο ανέβασμα στη Ζηρεία και την τεχνητή λίμνη Δόξης στο οροπέδιο Φενεού, με στάση για πρωινό. Κινούμαστε νοτιοανατολικά για να επισκεφτούμε τη Στυμφαλία λίμνη. Από Κορινθία στην Αρκαδία και μετά αρκετά χιλιόμετρα η τεχνητή λίμνη Λάδωνα. Ξανά στροφιλίκι ως το δυτικό άκρο του νομού Ηλείας και τη λιμνοθάλασσα Καϊάφα. Συνέχεια με Αρχαία Ολυμπία, δήμο Πηνείας και τεχνητή λίμνη Πηνειού. Τέλος, στο νομό Αχαΐας με λίμνη Προκόπη (Καλογριά) και λιμνοθάλασσα Παππά, για να αφήσουμε πίσω μας τον ήλιο να δύει και επιστροφή στην Πάτρα.

ΑΧΑΪΚΗ ΛΕΣΧΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 1ης ΠΕΡΙΗΓΗΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2005

A/A ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ
ΝΟ
ΠΟΛΗ
ΜΟΤΟ
ΒΑΘΜΟΙ
ΧΡΟΝΟΣ
1 ΚΩΣΤΑΡΑΓΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
23
ΧΑΛΚΙΔΑ
BMW 650
47
10h 34min
2 ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ ΧΡ.
22
ΑΘΗΝΑ
HONDA XRV 750
47
10h 34min
3 ΘΟΔΩΡΑΚΗΣ ΜΑΡΚΟΣ
8
ΠΑΤΡΑ
KAWASAKI ZZR 1100
48
10h 35min
4 ΚΡΙΝΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
3
ΠΑΤΡΑ
SUZUKI GS 500
76
11h 03min
5 ΜΑΝΕΤΑΣ ΝΙΚΟΣ
21
ΠΑΤΡΑ
HONDA CBR 600
85
11h 12min
6 ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΜΑΡΙΟΣ
12
ΠΑΤΡΑ
GAGIVA ELEFANT 750
86
11h 13min
7 ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΑΝ.
4
ΠΑΤΡΑ
TRIUMPH TIGER 955
86
11h 13min
8 ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
1
ΠΑΤΡΑ
DUCATI ST2
89
11h 16min
9 ΜΠΑΣΤΑΣ ΝΙΚΟΣ
20
ΠΑΤΡΑ
YAMAHA FEZER 600
90
11h 17min
10 ΚΟΛΥΡΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
11
ΠΑΤΡΑ
HONDA CB 500
90
11h 17min
11 ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ ΒΑΣ.
10
ΠΑΤΡΑ
HONDA XRV 750
90
11h 17min
12 ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ ΒΑΓ.
18
ΑΘΗΝΑ
HONDA TRANSALP 600
100
11h 27min
13 ΣΑΡΔΕΛΗΣ ΣΩΤ.
24
ΑΘΗΝΑ
YAMAHA FEZER 600
120
11h 47min
14 ΛΟΥΚΑΤΟΣ ΤΑΣΟΣ
17
ΑΘΗΝΑ
SUZUKI V STROM 650
138
12h 05min
15 ΠΑΠΠΑΣ ΝΙΚΟΣ
15
ΑΘΗΝΑ
BMW GS 1150
138
12h 05min
16 ΛΑΖΑΡΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
16
ΑΘΗΝΑ
BMW GS 1150
148
12h 15min
17 ΠΑΠΑΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ Γ.
9
ΠΑΤΡΑ
YAMAHA FEZER 600
150
12h 17min
18 ΠΑΠΑΕΥΓΕΝΙΟΥ ΑΝ.
5
ΠΑΤΡΑ
DUCATI 749
155
12h 22min
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ 27
ΕΚΚΙΝΗΣΑΝ 25
ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΝ 18
ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ 6
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΛΑΒΗ 1

ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ 596 ΙΔΑΝΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ 9 ΩΡΕΣ 47 ΛΕΠΤΑ ΜΑΖΙ ΜΕ 30 ΛΕΠΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ. Μ.Ω. 6 1 KM/H.

Κείμενο, φωτογραφίες: Βαγγέλης Παπασωτηρίου