Η περίοδος των μεταγραφών έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross και είναι μια από τις ποιο δύσκολες χρονιές καθώς οι κανονισμοί του 2010 μαζί με την παγκόσμια οικονομική κρίση έχουν φέρει πολλές αλλαγές. Οι περισσότεροι πρωτοκλασάτοι οδηγοί έχουν βρει ομάδες όμως υπάρχουν και εκπλήξεις με κάποιους που δεν έχουν μπει κάτω από κάποια τέντα ακόμα.

Οι κανονισμοί της ΜΧ2 με το όριο ηλικίας στα 23 χρόνια έφεραν πολλούς οδηγούς στην κατηγορία ΜΧ1 γεγονός που σήμανε ότι κάποιοι θα έβρισκαν δύσκολα ομάδα. Ίσως κανείς να μην φανταζόταν τον Josh Coppins εκτός του πρωταθλήματος φέτος όμως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο 33χρονος νεοζηλανδός να κρεμάσει το κράνος του φέτος πιεζόμενος από τους νέους κανονισμούς. Ας δούμε παρακάτω πως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα με τις συνθέσεις των ομάδων.

KTM
Ας ξεκινήσουμε με την De Carli Factory Team του πρωταθλητή Antonio Cairoli που από φέτος θα αγωνίζεται με ΚΤΜ και έχει αναλάβει αποκλειστικά την κατηγορία ΜΧ1. Έχοντας τον Cairoli ήδη στην σύνθεση της θα έχει στα στάντ της τις μοτοσικλέτες του δεύτερων στο πρωταθλήματα ΜΧ1 και ΜΧ2 του Max Nagl και του Rui Goncalves που ανεβαίνει κατηγορία λόγω ηλικίας.

Επίσης με ΚΤΜ θα αγωνιστούν η νεοσύστατη ομάδα του παλαιού πρωταθλητή Georges Jobe με έναν οδηγό που κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ο Tanel Leok και η αγγλική ομάδα της Red Bull UK  με δύο οδηγούς στην κατηγορία ΜΧ2 τους Jake Nichols και Gaerme Irwin.

Η πρωταθλήτρια των κατασκευαστών ΜΧ2, Red Bull KTM θα έχει στην κατηγορία τον πρωταθλητή της Marvin Musquin τον Shaun Simpson και τον δεύτερο στο πρωτάθλημα της ΕΜΧ2 Jeffrey Herlings, ομολογουμένως την πιο δυνατή σύνθεση στην κατηγορία.


Yamaha
Αντίθετα η πρωταθλήτρια ομάδα της ΜΧ1 (ως εργοστασιακή ομάδα της Yamaha) η Monster Energy Rinaldi Yamaha θα έχει μόνο ένα οδηγό σε κάθε κατηγορία. Διατηρώντας τον πρωταθλητή του 2008 David Philippaerts για την διεκδίκηση του πρωταθλήματος της ΜΧ1 και φέρνοντας από την Kawasaki τον τρίτο στο πρωτάθλημα της ΜΧ2 Gautier Paulin η ομάδα ελπίζει με το χαμηλό της budget να μπορέσει να διατηρήσει τον τίτλο της.

Στο πλευρό της Yamaha θα είναι και η ομάδα Monster Energy Ricci Yamaha που προσέλαβε τον Ken de Dycker για την κατηγορία ΜΧ1 και τους Loic Larrieu και  Alesandro Lupino για την κατηγορία ΜΧ2 αλλά και την ομάδα Garibaldi Yamaha που θα έχει ένα και μοναδικό οδηγό τον πρωταθλητή της ΕΜΧ2 Christophe Charlier. Τέλος με Yamaha θα είναι και η Utag Dixon με δύο οδηγούς εκ των οποίων ο ένας είναι μόνο γνωστός ο αμερικανός Zack Osborne.

Suzuki
Η εργοστασιακή Teka Suzuki έχοντας χωριστεί τυπικά σε δύο ομάδες, μια για κάθε κατηγορία, έκανε την πιο σημαντική μεταγραφή όσο αφορά την κατηγορία ΜΧ1. Στην τέντα της Teka Suzuki World θα βρίσκονται οι μοτοσικλέτες του περσινού οδηγού της ομάδας Steve Ramon και του πιο περιζήτητου αναβάτη της κατηγορίας του Clement Desalle. Εκπροσωπώντας την ΜΧ2 η Teka Suzuki Europe κρατάει το φαινόμενο τον δεκαπεντάχρονο Γερμανό Ken Roczen και φέρνει από την ΚΤΜ τον Arnaud Tonus. Παράλληλα με Suzuki θα αγωνιστεί και η ομάδα Boursfoon με σίγουρους τους οδηγούς Mark de Reuver για την ΜΧ1 και Jose Butron για την ΜΧ2 ενώ αναμένεται και άλλος ένας οδηγός για την μικρή κατηγορία.


Kawasaki
Μια από τις πρώτες ομάδες που ανακοίνωσαν την σύνθεση τους για το 2010 ήταν η εργοστασιακή ομάδα Kawasaki Factory Team με πιο λαμπερή μεταγραφή τον Jonathan Barragan που θα γίνει αχτύπητο δίδυμο με τον Sebastian Pourcel στην ΜΧ1. Μαζί τους στην ίδια κατηγορία ανεβαίνει από την ΜΧ2 ο Xavier Boog ενώ στην μικρή κατηγορία μπορεί να έφυγε ο Paulin αλλά ήρθε από την ΚΤΜ ο Jeremy vanHorebeek και παρέμεινε ο Steven Frossard.

Honda
Με τρεις ομάδες να εκπροσωπούν την κόκκινη εταιρία τις CAS Honda, LS Motors Honda και Honda Martin, ωστόσο η μία έχει κάνει γνωστό τον οδηγό της. Η LS Motors Honda λοιπόν θα αγωνιστεί μόνο στην ΜΧ1 με τον David Guarnery και ακόμα ένα οδηγό. H CAS Honda που και αυτή θα είναι στην ΜΧ1 φημολογείται ότι μιλάει με ένα παλιό της οδηγό τον Josh Coppins έχοντας παράλληλα στον αέρα τους βρετανούς Billy Mackenzie και Jason Dougan. Μήλο της Έριδος ο Kevin Strijbos για LS Motors Honda και Honda Martin με την Martin να κατεβάζει ένα μόνο οδηγό.

Aprilia
Το πετυχημένο ντεμπούτο στην ΜΧ1 της Ιταλικής εταιρίας την σεζόν που μας πέρασε θα έχει συνέχεια με σίγουρα ένα οδηγό τον Manuel Priem και αναμένεται άλλος ένας, ανάμεσα τους οι Tanel Leok και Josh Coppins όπου η εταιρία έχει επαφές.

ΤΜ
Δύο οδηγούς για την ΜΧ1 θα έχει και η άλλη Ιταλική εταιρία της ΤΜ, σίγουρα ο ένας θα είναι ο Aigar Leok και σε επαφές με την ομάδα βρίσκεται και ο ξάδερφος του Tanel Leok.

CCM
Η βρετανική εταιρία θα συνεχίσει την παρουσία της στην ΜΧ1 με βρετανούς οδηγούς, κρατώντας τον Tom Church και προσλαμβάνοντας τον Stephen Sword.

Φωτογραφίες: Youthstream