Μέρος: Λατίνα – Ιταλία
Καιρός: Ηλιόλουστος
Μήκος της πίστας: 1684 μέτρα (1384m άσφαλτο και 300m off-road)
Θερμοκρασία: 20°C στον αέρα, 24°C επί της ασφάλτου

Ο τελικός γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος FIM Supermoto δεν πρόσφερε κάποιες εκπλήξεις, με τον Boris Chambon(KTM) στην κατηγορία S2 και τον Gerald Delepine(HUSQVARNA) στην S1 κατηγορία, να συνεχίζουν να κρατούν την κόκκινη ταμπέλα με τον άσσο, στην Λατίνα της Ιταλίας. Κανείς από τους δυο δεν πήρε νίκη. Αυτοί που έκλεψαν τη δόξα στον τελευταίο αγώνα ήταν οι Adrien Chareyre (Husqvarna) και Thierry Van Den Bosch (KTM).

Κατηγορία S2
Πριν την εκκίνηση του πρώτου σκέλους ο Eddy Seel (Husqvarna) δέχθηκε ποινή και εκκίνησε από την τελευταία σειρά, γιατί την ώρα του warm-up σταμάτησε κατά μήκος του pit lane. Ερχόμενος από την super-pole ο Thomas Chareyre(Husqvarna) κέρδισε το holeshot και οδηγούσε τον αγώνα ακολουθούμενος από τους Max Verderosa (Honda), Boris Chambon and Adrien Chareyre. Οι Boris και Adrien προσπέρασαν τον Verderosa, αλλά τους ήταν αδύνατον να πιάσουν τον Thomas, μέχρι την στιγμή που ο κινητήρας του παρέδωσε το πνεύμα στον δωδέκατο χρονομετρημένο γύρο. Ο Boris Chambon το εκμεταλλεύτηκε και περνάει πρώτος την γραμμή, με τους Adrien Chareyre και Frederic Bolley να τον ακολουθούν. Στο μεταξύ ο Eddy Seel δεν μπόρεσε να συλλέξει κάποιους βαθμούς, γιατί συγκρούστηκε με τον ομόσταυλό του Troy Herfoss (Husqvarna) μόλις στον πρώτο γύρο χάνοντας αρκετές θέσεις. Ο Chambon πήρε το holeshot στο δεύτερο σκέλος του αγώνα έχοντας κολλημένους πίσω του τους αδελφούς Thomas and Adrien Chareyre. Ο Thomas πρόσφερε την δεύτερη θέση στον αδελφό του, ο οποίος Adrien πέρασε στην συνέχεια τον Chambon στο χωμάτινο κομμάτι κατά την διάρκεια του πέμπτου γύρου. Κατά το μέσον του αγώνα οι Αφοί Chareyre οδηγούσαν τον αγώνα καταφέρνοντας τελικά ο Adrien να κερδίσει τον αγώνα με τον Thomas δεύτερο. Τρίτος τερμάτισε ο Boris Chambon, συλλέγοντας τον παγκόσμιο τίτλο όταν από την άλλη ο νικητής του σκέλους είναι ο Adrien Chareyre που προσφέρει τον τίτλο του κατασκευαστή 2005 στην Husqvarna. Οι τελικοί τρεις βαθμοί που χωρίζουν τον Chambon από τον Chareyre για την ανάδειξη του πρωταθλητή και ο μόλις ένας βαθμός για τον τίτλο του κατασκευαστή, θα μείνουν στην ιστορία ως το πιο σφιχτό πρωτάθλημα S2 Supermoto.

Κατηγορία S1
O Bernd Hiemer (ΚΤΜ) παίρνει την holeshot και ανοίγοντας τον ρυθμό του οδηγούσε τον αγώνα, μέχρις ότου να τον προσπεράσει ο Thierry Van Den Bosch (ΚΤΜ) στον πέμπτο γύρο. Ο Γάλλος νίκησε σχετικά εύκολα, ακολουθούμενος από τους Hiemer, Jurgen Kunzel (ΚΤΜ) και Gerald Delepine (Husqvarna) που πήρε σημαντικούς βαθμούς. Στο δεύτερο σκέλος ο VDB κέρδισε την holeshot και οδηγούσε τον αγώνα κατά όλη την διάρκεια τερματίζοντας πρώτος. Παρά την διπλή του νίκη, δεν κατάφερε να περάσει στην βαθμολογία τον Delepine, ο οποίος κατάφερε να τερματίσει στην έκτη θέση και με τους βαθμούς αυτούς να ανακηρυχτεί παγκόσμιος πρωταθλητής της S1. Δεύτερος στην βαθμολογία ο νεαρός Bernd Hiemer με τρίτο τον VDB. Για τον τίτλο του κατασκευαστή, ανακηρύσσεται νικήτρια η ΚΤΜ με διαφορά δυο βαθμών από την Husqvarna.

Ο Boris Chambon δήλωσε στο τέλος «Ήταν αρκετά δύσκολο για εμένα, όταν ήρθα εδώ, έχοντας αρκετή πίεση. Ένας βαθμός με χώριζε από τον Eddy και πέντε από τον Adrien. Ο πρώτος μου στόχος ήταν να προκριθώ στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Με τον Eddy να έχει προβλήματα πριν τον αγώνα, έπρεπε να κοντρολάρω τον Adrien στον αγώνα. Ήξερα ότι μια τέταρτη θέση ήταν αρκετή για να αγκαλιάσω τον τίτλο, εάν νικούσε. Δεν ρίσκαρα καθόλου και τερμάτισα τρίτος. Είναι πολύ ωραία να στέφεσαι πρωταθλητής εδώ. Ήμουν τόσο απογοητευμένος μετά το Namur, που δεν πίστευα ότι μπορούσα να φτάσω και να πάρω τον τίτλο. Στην πραγματικότητα η ΚΤΜ δούλεψε πολύ σκληρά πάνω στη μοτοσικλέτα μου και όταν άρχιζαν να έρχονται οι νίκες, η αυτοπεποίθηση ξαναγύρισε. Πιστεύω ότι ήταν μια σωστή απόφαση να μετακινηθώ στη κατηγορία S2, νιώθω πιο άνετα.»

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής στην S1, Gerald Delepine δήλωσε «Αυτό το Σαββατοκύριακο ήξερα, ότι το σπουδαιότερο ήταν να ασφαλίσω βαθμούς και όχι να νικήσω τον αγώνα. Κινούμουνα αρκετά ασφαλής και στα δύο σκέλη και δεν προσπάθησα να παλέψω με VDB, Hiemer ή Kunzel. Στο δεύτερο σκέλος έκανα ένα λάθος στο τέλος του χωμάτινου κομματιού και έπεσα, χάνοντας όμως μόνο μια θέση. Είναι καταπληκτικό να παίρνεις τον τίτλο και θα ήθελα να ευχαριστήσω την Husqvarna και την ομάδα μου, οι οποίοι μου έδωσαν μια ευκαιρία στο Supermoto. Σίγουρα θέλω να ευχαριστήσω και τον πατέρα μου, που μου πρόσφερε την πρώτη μου μοτοσικλέτα και μου έδωσε το ενδιαφέρον για το motocross και στη συνέχεια το supermoto».

Φωτογραφίες: J.Barte – supermotoS1.com