2ος αγώνας Πανελλήνιου πρωταθλήματος Motocross ΟΜΕ-ΠΟΜ
Ημερομηνία: 29-30/03/08
Συμμετοχές: 154 (MX1: 35, MX2: 39, OPEN: 55, Junior:13, Mini:12)
Τοποθεσία: Πετροχώρι Αχαϊας
Θεατές: 300
Καιρός: Ήλιος 22C

Με μια δυναμική παρουσία στον αγώνα των Πατρών, ο Παναγιώτης Κουζής κέρδισε τις εντυπώσεις, το δεύτερο σκέλος αλλά και την κορυφή της βαθμολογίας της μεγάλης κατηγορίας, αν και μοιράστηκε σκέλη και βαθμούς με τον Αλέξη Παπανικολάκη. Στην ΜΧ2 ο Λευτέρης Παπανικολάκης επικράτησε και στα δύο σκέλη, με σύνεση και μεθοδικότητα.
Κατηγορία ΜΧ1
Η κατηγορία έχει εξελιχθεί σε μονομαχία δύο οδηγών. Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #88) και Αλέξης Παπανικολάκης (Kawasaki #185) από τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου άρχισαν την κόντρα για τον καλύτερο χρόνο. Η πράσινη μοτοσικλέτα του Α.Παπανικολάκη ήταν αυτή που σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:58.647 σημειώνοντας τον απόλυτο χρόνο της ημέρας σε όλες της κατηγορίες. Ο δεύτερος καλύτερος χρόνος ήταν του Κουζή κατά 0.282 αργότερος. Την Κυριακή στο πρώτο σκέλος ο Α.Παπανικολάκης πήρε την εκκίνηση με τους Κων/νο Τερζή (ΚΤΜ #111) και Στέλιο Γαλατιανό (Honda #103) να τον ακολουθούν. Μετά από πολύ κακή εκκίνηση ο Κουζής έπιασε καταιγιστικό ρυθμό, πέρασε πριν τα μισά του αγώνα στην δεύτερη θέση και άρχισε να πιέζει τον πρωτοπόρο. Άλλαξε τις γραμμές του και όταν επιχείρησε να προσπεράσει, η μοτοσικλέτα του έσβησε μέσα σε ένα λούκι καθυστερώντας να πάρει ξανά μπροστά. Παρόλα αυτά ο Κουζής κατάφερε να βρεθεί από την έκτη θέση ξανά δεύτερος και μάλιστα πλησίαζε τον Α.Παπανικολάκη. Ο Αλέξης όμως έλεγχε τον αγώνα, ανέβασε ρυθμό και πήρε το σκέλος σχετικά εύκολα. Δεύτερος τερμάτισε ο Κουζής με τρίτο τον Γαλατιανό. Μεγάλη μάχη έγινε για την τέταρτη θέση μεταξύ του Μανώλη Σκύβαλου (Suzuki #120) και του Μανώλη Παπαγεωργίου (Yamaha #114) με τον Παπαγεωργίου τελικά να επικρατεί στο νήμα του φορμαρισμένου φέτος Σκύβαλου. Από τα μισά του αγώνα και μετά ο Τερζής αγωνιζόταν με σκασμένο πίσω ελαστικό, γεγονός που τον περιόρισε στην έκτη θέση.

Πεισμωμένος από την ατυχία του, ο Τερζής μπήκε δυνατά στο δεύτερο σκέλος, πήρε την εκκίνηση και οδήγησε τον αγώνα. Πίσω του τον καταδίωκαν ο Α.Παπανικολάκης με τον Γαλατιανό και τον Παπαγεωργίου ενώ λίγο ποιο πίσω βρισκόταν ο Κουζής. Μέσα σε δύο γύρους ο Κουζής βρέθηκε από πέμπτος πρώτος, όσο κι αν προσπάθησε ο Α.Παπανικολάκης να τον ακολουθήσει δεν κατάφερε να βρεθεί κοντά του σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Η εκπληκτική απόδοση του Κουζή και στα δύο σκέλη τον έφερε στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα με μόλις ένα βαθμό από τον μεγάλο του αντίπαλο και δεύτερο στο σκέλος Α.Παπανικολάκη. Ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος  της βαθμολογίας  Τερζής, τερμάτισε τρίτος χωρίς προβλήματα αυτήν την φορά, σε μία πίστα που ομολογουμένως δεν έχει τρέξει πολλούς αγώνες. Τέταρτος τερμάτισε ο Σκύβαλος εκμεταλλευόμενος την τρομαχτική πτώση χωρίς όμως τραυματισμό του Γαλατιανού και κρατώντας πίσω του στην πέμπτη θέση τον Παπαγεωργίου. Την εξάδα συμπλήρωσε ο σκληροτράχηλος Νεκτάριος Παπαβασιλείου (Husgvarna #100) που στα Γιαννιτσά είχε σπάσει και τις δύο του κλείδες και κατάφερε να επανέλθει σε χρόνο ρεκόρ.

Κατηγορία ΜΧ2
Η έκπληξη του φετινού πρωταθλήματος Ανάργυρος Τσαρνάς (Honda #91) έπρεπε να αποδείξει ότι η καλή του εμφάνιση στα Γιαννιτσά μπορούσε να ακολουθηθεί από μια νίκη στην Πάτρα. Προς μεγάλη έκπληξη όλων ο πρώτος χρόνος της κατηγορίας του Σαββάτου ανήκε σε αυτόν, όπου ήταν και ο τρίτος καλύτερος γενικώς(1:59.811). Στον αγώνα όμως ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος (ΚΤΜ #61) ήταν αυτός που είχε έρθει να ξορκίσει το κακό από τον πρώτο αγώνα. Πάνω σε ένα δίχρονο 144cc πήρε την εκκίνηση του πρώτου σκέλους και τέθηκε επί κεφαλής του Λευτέρη Παπανικολάκη (Kawasaki #185) και του Τσαρνά. Στον τρίτο γύρο όμως ο Παναγιωτόπουλος με τον Τσαρνά έμπλεξαν σε μία πτώση ενός οδηγού με αποτέλεσμα ο Λ.Παπανικολάκης να περάσει πρώτος με δεύτερο τον Σπύρο Κοσμά (Yamaha #122). Το τελειωτικό χτύπημα για τον Παναγιωτόπουλο ήρθε λίγο μετά όταν έμεινε από μηχανική βλάβη ενώ αντίθετα ο Τσαρνάς κατάφερε να ανακάμψει και μάλιστα να περάσει τον Κοσμά. Πρώτος τερμάτισε άνετα ο Λ.Παπανικολάκης με δεύτερο τον Τσαρνά και τρίτο τον Κοσμά. Μετά από καλή εκκίνηση ο Δημήτρης Βαγγελάκος (ΚΤΜ #375) κατάφερε να τερματίσει άνετα στην τέταρτη θέση ενώ αντίθετα ο Βασίλης Ζαχαρίου (ΚΤΜ #86) είχε πολύ κακή εκκίνηση και χρειάστηκε να προσπαθήσει αρκετά για να τερματίσει πέμπτος. Την εξάδα έκλεισε ο Μανώλης “μπαμπάς” Κρητικός (Suzuki #111) που εμφανίστηκε ιδιαίτερα ορεξάτος.
Η λάσπη του πρώτου σκέλους ίσως ευνόησε το μικρό δίχρονο του Παναγιωτόπουλου να πάρει την εκκίνηση. Πολλά φρύδια όμως σηκώθηκαν όταν είδαν να παίρνει και την εκκίνηση του δευτέρου σκέλους. Για άλλη μια φορά οδήγησε το σκέλος μπροστά από τον Λ.Παπανικολάκη και τον Γιώργο Ηλιόπουλο (Husgvarna #100), όμως για άλλη μια φορά ο Παναγιωτόπουλος στάθηκε άτυχος. Η πίσω τρόμπα του φρένου άρχισε να χάνει υγρά με αποτέλεσμα σύντομα να μείνει από πίσω φρένο. Στο μεσοδιάστημα, αθόρυβα και μεθοδικά ο Λ.Παπανικολάκης είχε περάσει μπροστά και οδηγούσε τον αγώνα, την στιγμή που ο Ηλιόπουλος πίεζε να βρεθεί δεύτερος. Στον έκτο γύρο ήταν γεγονός ο Ηλιόπουλος στην δεύτερη θέση, χωρίς όμως να μπορεί να απλώσει τα χέρια του στην πρώτη. Αυτήν την κράτησε γερά μέχρι και τον τερματισμό ο Λ.Παπανικολάκης που πλέον κατοικεί μόνος του στο ρετιρέ της βαθμολογίας. Δεύτερος τερμάτισε ο Ηλιόπουλος, κάτι που το χρειαζόταν φέτος μετά από τρία κακά σκέλη. Ο Παναγιωτόπουλος κατάφερε να περισώσει στην Πάτρα μια τρίτη θέση σε αυτό το σκέλος από τον τέταρτο Ζαχαρίου που τον πίεσε και αυτός στα μέσα του σκέλους. Αν και ο Κοσμάς δεν είχε την αναμενόμενη απόδοση και σε αυτό το σκέλος η πέμπτη θέση όπου τερμάτισε τον κράτησε στην δεύτερη θέση της βαθμολογίας. Την εξάδα έκλεισε άλλος ένας Κυπελλούχος της Junior μετά τον Κοσμά, ο Κων/νος Κόκκινος (Yamaha #99)

Κατηγορία ΟΡΕΝ
Οι περισσότερες συμμετοχές του αγώνα ήταν σε αυτήν την κατηγορία κάτι που κανείς δεν θα φανταζόταν στο παρελθόν, να μιλάμε για πρόκριση στην OPEN. Το φετινό πρόγραμμα έχει μεταφέρει τον ένα αγώνα της κατηγορίας το Σάββατο αλλά στα Γιαννιτσά δεν έγινε λόγο υπερβολικής λάσπης (από υπερβολικό βρέξιμο της πίστας) ενώ στην Πάτρα δεν έγινε λόγο υπερβολικής σκόνης(το αντίστροφο). Το τραγικό της κατάστασης ήταν ότι η οργάνωση επέμενε ο αγώνας να γίνει, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των αγωνιζομένων. Τελικά η δικαιολογημένη οργή των οδηγών έπεισε τους διοργανωτές να μεταφέρουν τον αγώνα την Κυριακή. Στο πρώτο σκέλος ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του Κυπέλλου Νίκος Ανδρέου (Suzuki #102) πήρε την εκκίνηση και οδήγησε τον αγώνα μπροστά από τον Κώστα Μαρίνη (TM #67) που τον πίεζε στην αρχή του αγώνα. Ο Ανδρέου όμως κατάφερε να απαλλαγεί από την πίεση του Μαρίνη και να πάρει άνετα το σκέλος. Μια πτώση του Μαρίνη τον έστειλε ακόμα πιο πίσω να τερματίσει στην τέταρτη θέση. Μετά από μέτρια εκκίνηση ο Δημήτρης Κεραμιδάς (Suzuki #107) αναρριχήθηκε και τερμάτισε στην δεύτερη θέση μπροστά από τον τρίτο Δημήτρη Στούπα (Honda #56). Κάνοντας ένα σταθερό αγώνα, ο Στέλιος Χριστοδούλου (ΚΤΜ #41) τερμάτισε πέμπτος ενώ την έκτη θέση κατέλαβε ο Κων/νος Νικολιδάκης (Suzuki #50).
Στο δεύτερο σκέλος αντιστράφηκαν οι ρόλοι, ο Μαρίνης ήταν αυτός που πήρε την εκκίνηση και ο Ανδρέου αυτός που πίεζε από την δεύτερη θέση. Η αντίσταση όμως του Μαρίνη κάμφθηκε γρήγορα τόσο από τον Ανδρέου όσο και από τον Κεραμιδά. Το “bad boy” μάλιστα κατάφερε να περάσει και τον πρωτοπόρο όμως ο Ανδρέου επανήλθε γρήγορα στην πρώτη θέση όπου και τερμάτισε. Την τρίτη θέση κατέλαβε ο Μαρίνης με τέταρτο τον Χριστοδούλου, πέμπτο τον Στούπα και ξανά έκτο τον Νικολιδάκη.

Κατηγορία Junior
Στο πρόγραμμα του Σαββάτου έχουν μεταφερθεί και τα πρώτα σκέλη της Junior – Mini. Ο Παναγιώτης Παπίλας (Honda #22) κατάφερε από την εκκίνηση να καθαρίσει το πρώτο σκέλος καθώς ο μεγάλος του αντίπαλος Γιάννης Μόσιος (ΚΤΜ #51) ξεκίνησε αρκετά πίσω και μόλις στον τελευταίο γύρο κατάφερε να πάρει την τρίτη θέση. Την δεύτερη θέση κατέλαβε ο Ευάγγελος Τσιάγγας (Honda #31) και ήταν αυτός και ο Μόσιος που βρέθηκαν ξανά στο βάθρο στο δεύτερο σκέλος. Ο Μόσιος τερμάτισε πρώτος καταλαμβάνοντας και την πρώτη θέση στην βαθμολογία του Κυπέλλου ενώ ο Τσιάγγας πήρε την δεύτερη θέση. Τα προβλήματα μεταφέρθηκαν σε αυτό το σκέλος στον Παπίλα που περιορίστηκε στην πέμπτη θέση αλλά κράτησε την δεύτερη θέση στην βαθμολογία.

Κατηγορία Mini
Στο σημείο αυτό να πούμε ότι οι κατηγορίες Junior – Mini σε περίπτωση που υπερβαίνουν τις 25 συμμετοχές τρέχουν ξεχωριστά σκέλη και όχι ενιαία. Μεγάλη μάχη έγινε στο πρώτο σκέλος μεταξύ του Ανέστη Ράδου (ΚΤΜ #97) και του Νίκου Λυρίου (ΚΤΜ #61) με τελικό νικητή στο άλμα του τερματισμού τον Ράδο. Στο δεύτερο σκέλος όμως ο Λυρίου ήταν πιο σταθερός σε απόδοση και επιλογές και επικράτησε του δεύτερου Ιωάννη Τουαντζίδη (Yamaha #100). Στην κορυφή της βαθμολογίας παραμένει ο Γιάννης Τουρατζίδης μετά την δεύτερη και τρίτη θέση που πέτυχε στα δύο σκέλη.

Το μόνο θετικό στον αγώνα της Πάτρας ήταν η μεγάλη συμμετοχή και η αγωνιστικότητα των αγωνιζομένων. Στον μόνο τομέα που μπορώ να πω ότι η οργάνωση είχε κάνει κάποια αξιόλογη δουλειά ήταν στην διευθέτηση του χώρου των paddocks χωρίς να συγκρίνεται με τον αντίστοιχο του πρώτου αγώνα στα Γιαννιτσά. Η προχειρότητα που είχε στηθεί ο αγώνας ήταν στην κυριολεξία εκνευριστική. Η πίστα δεν είχε προετοιμαστεί σωστά δημιουργώντας προβλήματα στους αγώνες του Σαββάτου, η μικροφωνική εγκατάσταση ποτέ δεν δούλεψε με αποτέλεσμα οι λίγοι θεατές που βρέθηκαν και πλήρωσαν τα “10 ευρώ εισόδου” να μην ξέρουν ποιος είναι πρώτος και γενικότερα ποιος είναι ποιος και ποια κατηγορία παρακολουθούσαν. Στους αγώνες της ΕΛΠΑ-ΠΟΜ έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ελλείψεις προσωπικού στον αγώνα(και όχι μόνο), αλλά πλέον οι μοτοσικλέτες και οι αγωνιζόμενοι έχουν γίνει πολλοί και αυτές οι ελλείψεις έχουν γίνει πολύ επικίνδυνες. Για παράδειγμα στον χώρο των pits βρέθηκαν αρκετοί θεατές καθώς δεν υπήρχε κανένας υπεύθυνος, με αποτέλεσμα να υπάρξει ένα ατύχημα χωρίς τραυματισμούς ευτυχώς.

Είναι γνωστό από την περσινή χρονιά ότι η ΕΛΠΑ-ΠΟΜ δεν είχε αρκετές πίστες με το μέρος της ώστε να κάνει αγώνες και να διοργανώσει ένα πραγματικό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Προς το τέλος της χρονιάς καταλάβαμε ότι δεν είχε πλέον και άτομα να στελεχώσουν και να τρέξουν οργανωτικά τους αγώνες της. Στον αγώνα της Πάτρας απλά επιβεβαιώθηκε ότι τίποτα δεν άλλαξε από πέρσι και με την φιλότιμη προσπάθεια τον λίγων ανθρώπων της και άλλων, κάνοντας δύο και τρεις δουλειές σε έναν αγώνα προσπαθούν να τον βγάλουν εις πέρας. Αυτό πρέπει να τελειώσει, είναι πλέον επικίνδυνο για τους αγωνιζόμενους και τους θεατές, δεν είναι δίκαιο προς αυτούς αλλά και προς τον συνέταιρο που λέγεται ΟΜΕ. Δεν είναι λογικό, με τα ίδια έσοδα, η ΟΜΕ να προσπαθεί και να βελτιώνεται συνεχώς στον οργανωτικό τομέα και η ΕΛΠΑ-ΠΟΜ να παρουσιάζει αγώνες της αρπαχτής.

Τέλος να πούμε ότι το φαινόμενο με τις πολλές συμμετοχές στην κατηγορία ΟΡΕΝ, μπορούν να γίνουν ακόμα περισσότερες αν προστεθεί ακόμα μια κατηγορία (εγώ θα την ονόμαζα FUN) για αυτούς που θέλουν να τρέξουν ένα αγώνα λιγότερο ανταγωνιστικό. Εφαρμόστηκε στο enduro και οι συμμετοχές εκτοξεύτηκαν, άλλαξε το ηλικιακό καθεστώς στην κατηγορία ΟΡΕΝ και φτάσαμε να γίνεται πρόκριση, νομίζω ότι είναι ένας τρόπος οι 154 συμμετοχές να γίνουν 180. Μπορεί οργανωτικά τα πράγματα να πηγαίνουν μια μπροστά και δύο πίσω, οι αγωνιζόμενοι όμως αυξάνονται και βελτιώνονται σταθερά προς το καλύτερο.

Επόμενος αγώνας 03-04/05/08, Τρίκαλα.

Περισσότερες φωτογραφίες.
Μετά την Τετάρτη 3/4 μπορείτε να δείτε και να παραγγείλετε φωτογραφίες του αγώνα στο www.racephoto.gr