5ος Αγώνας Πανελληνίου Πρωταθλήματος ΕΛΠΑ
Τοποθεσία: Σπερχειάδα
Συμμετοχές: 56 (MX1 14, MX2 17, OPEN 16, Junior 5, Mini 4)
Θεατές: 200
Καιρός: Βροχή – Ήλιος 14C

Με καθολική υπεροχή και στα δύο σκέλη ο Στέλιος Γαλατιανός κυριάρχησε στην ΜΧ1 σε έναν αγώνα που ήταν με τεράστια διαφορά ο καλύτερος οδηγός, πετυχαίνοντας χρόνους που έμοιαζαν από άλλο πλανήτη. Στην ΜΧ2 ο Πάνος Κουζής εξασφάλισε τον δεύτερο του τίτλο στην κατηγορία με δύο ακόμα νίκες.

Η πρωινή δυνατή βροχή του Σαββάτου χάλασε το πρόγραμμα του αγώνα και η οργάνωση αποφάσισε να μην διεξάγει τα δοκιμαστικά έτσι ώστε να μπορέσουν να γίνουν οι κατάλληλες εργασίες στην πίστα για να είναι σε καλή κατάσταση την Κυριακή. Αυτή η απόφαση βρήκε σύμφωνους και τους οδηγούς που έβλεπαν περισσότερο σαν ταλαιπωρία την διεξαγωγή των δοκιμαστικών υπό βροχή, κρύου και λάσπης, παρά σαν προετοιμασία για τον αγώνα. Σε αυτό έπαιξε ρόλο και η πρόβλεψη για καλό καιρό την Κυριακή, που θα άλλαζε τις συνθήκες του αγώνα. Έτσι δόθηκαν 30 λεπτά ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών μαζί, σε κάθε κατηγορία το πρωί της επόμενης μέρας. Η ΑΛΜΟΣ για  άλλη μια φορά έκανε μια καλή οργάνωση με καλή δουλειά στην πίστα και κατάφερε να την επαναφέρει σε σωστή κατάσταση μετά την βροχή.

Δυστυχώς όμως οι λίγες συμμετοχές και οι λίγοι θεατές έκαναν τον αγώνα και το θέαμα φτωχό. Όσο κι αν έγινε μάχη στην ΜΧ2 για την πρώτη τριάδα το θέαμα δεν ήταν αρκετό για να ζεστάνει τον κόσμο που αποχώρισε νωρίς, πριν ακόμα αρχίσουν τα δεύτερα σκέλη. Ίσως όλα αυτά να ήταν αναμενόμενα γιατί δύο μήνες πριν είχε ξαναγίνει αγώνας στην πίστα της Σπερχειάδας και οι θεατές ήταν χορτασμένοι, γιατί κατά παράδοση οι συμμετοχές μειώνονται προς το τέλος της χρονιάς, πολύ περισσότερο όταν υπάρχει πρόβλεψη βροχής.

Κυριακή 11/11/07
Χρονομετρημένα δοκιμαστικά
Από το πρώτο γύρο των ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών ο Στέλιος Γαλατιανός(Honda #103) έδειξε τις διαθέσεις του. Αν και η πίστα είχε αρκετή λάσπη και δεν προσφερόταν για ασφαλή συμπεράσματα με βάση το χρονόμετρο, ο “Stelan” ήταν ο ποιο άνετος μέσα στην πίστα το πρωί και είχε και τον καλύτερο χρόνο.

1ο Σκέλος ΜΧ2
Η φετινή μάχη του βάθρου στην κατηγορία συνεχίστηκε και σε αυτόν τον αγώνα. Ο Σπύρος Κοσμάς (Honda #122) πήρε την εκκίνηση υπό την πίεση του Δημήτρη Βαγγελάκου (ΚΤΜ #375) αλλά και του Πάνου Κουζή (Yamaha #1). Γρήγορα όμως ο Κουζής πήρε την πρωτοπορία και οι μόνοι που κατάφεραν να τον ακολουθήσουν ήταν ο Κοσμάς με τον Γιώργο Ηλιόπουλο (ΚΤΜ #6). Οι τρεις πρώτοι στον δικό τους ρυθμό και σε απόσταση ενός τροχού ο ένας με τον άλλο προσέφεραν όμορφο θέαμα. Το ενδιαφέρον κορυφώθηκε όταν ο Κουζής έκανε ένα λάθος και επέτρεψε στον Ηλιόπουλο να πάρει την πρωτοπορία αλλά και στον Κοσμά που είχε πέσει στην τρίτη θέση λίγο πριν, να βρεθεί δεύτερος. Με περίσσια μαχητικότητα ο Κουζής ήθελε να τελειώσει την υπόθεση τίτλος από αυτόν τον αγώνα. Μέσα σε δύο γύρους κατάφερε να ξαναβρεθεί στην πρώτη θέση, δημιούργησε και μια μικρή διαφορά κερδίζοντας έτσι το σκέλος. Μια πτώση του Ηλιόπουλου προς το τέλος του αγώνα τελείωσε την μάχη που είχε με τον Κοσμά για την δεύτερη θέση, ο πολύ ανεβασμένος Κοσμάς τερμάτισε δεύτερος, με τρίτο τον Ηλιόπουλο. Μάχη έγινε και για την τέταρτη θέση μεταξύ του Βαγγελάκου και του Χρήστου Φωτόπουλου (Kawasaki #911) που για άλλη μια φορά φέτος έδωσαν όμορφες μάχες. Την τέταρτη θέση κατέλαβε ο Βαγγελάκος με πέμπτο τον Φωτόπουλο και έκτο τον Παναγιώτη Κακολύρη (ΚΤΜ #511) που παρά την σύγκρουση του με τον Ανάργυρο Τσαρνά (Kawasaki #91) κατάφερε να συνεχίσει και να τερματίσει με αξιώσεις.

1ο Σκέλος ΜΧ1
Όσες φορές ο Στέλιος Γαλατιανός (Honda #103) έχει αγωνιστεί στην ΜΧ1 φέτος, έχει κάνει όλους να τρίβουν τα μάτια τους με το φοβερό του “κούμπωμα” στην μεγάλη μοτοσικλέτα και την εκπληκτική ροή του μέσα στην πίστα στην διάρκεια του αγώνα. Με τον ίδιο τρόπο αν όχι και καλύτερο, από τα δοκιμαστικά της Σπερχειάδας έδειξε υπεροχή στην κατηγορία. Πήρε την εκκίνηση του πρώτου σκέλους και εξαφανίστηκε μπροστά από τον δεύτερο Νεκτάριο Παπαβασιλείου (ΚΤΜ #3) και τον τρίτο Μανώλη Σκύβαλο (ΚΤΜ #120). Ο πρωταθλητής Λευτέρης Καρέτσος (Yamaha #1) ακολουθούσε στην τέταρτη θέση σε κατάσταση άμυνας καθώς τον ταλαιπωρεί ακόμα ο εγχειρισμένος του καρπός. Παρόλα αυτά, κατάφερε να περάσει τον Σκύβαλο στην αρχή του αγώνα και προς το τέλος και τον Παπαβασιλείου όταν είχε μια άσχημη πτώση στα διπλά της πίστας, τερματίζοντας στην δεύτερη θέση. Ο νικητής του σκέλους Γαλατιανός τερμάτισε 1:21.669 μπροστά από τον δεύτερο και ήταν κατά ΟΧΤΩ δευτερόλεπτα ταχύτερος σε καλύτερο χρόνο γύρου από τον τρίτο του σκέλους Παπαβασιλείου που είχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο. Την τέταρτη θέση κατέλαβε ο Δημήτρης Κεραμιδάς (ΚΤΜ #7) ενώ πέμπτος τερμάτισε ο Σκύβαλος που κατάφερε να τερματίσει παρά την σοβαρή ζημιά που υπέστη στην πίσω ανάρτηση στους τελευταίους γύρους. Την εξάδα έκλεισε ο Γιάννης Ελένης (Kawasaki #9) με το μοναδικό δίχρονο της εξάδας.

1ο Σκέλος ΟΡΕΝ
Πολύ καλά από την εκκίνηση έφυγε ο Αλέκος Καρανάσης (Honda #30) στην προσπάθεια του να κρατηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Κώστας Μαρίνης (ΤΜ #1) αν και είχε στα χέρια του το νέο τετράχρονο 450 της ΤΜ, προτίμησε το δίχρονο που το ήξερε καλύτερα ώστε να μην ρισκάρει. Παρά την κακή του εκκίνηση γρήγορα βρέθηκε πίσω από τον Καρανάση και μετά από μια μάχη αρκετών γύρων κατάφερε να περάσει μπροστά και να πάρει το σκέλος. Δεύτερος τερμάτισε ο Καρανάσης με τρίτο τον Σπύρο Βασιλείου (Honda #115) που τερμάτισε άνετα σε αυτήν την θέση μετά από μια μικρή μάχη με τον Γιώργο Ταμβάκο (Honda #66) στην αρχή του σκέλους. Ο Ταμβάκος όμως συνέχισε να μάχεται αυτήν την φορά για την τέταρτη θέση καθώς ο Θοδωρής Βελλίδης (Kawasaki #4) τον είχε πλησιάσει και τον πίεζε. Τελικά ο Ταμβάκος κράτησε την τέταρτη θέση μέχρι την καρό σημαία αφήνοντας πέμπτο τον Βελλίδη. Μετά από ένα καλό αγώνα ο Σπύρος Μητρόπουλος (Honda #15) τερμάτισε έκτος.

1ο Σκέλος Mini-Junior
Παρά τις λίγες συμμετοχές οι μικροί οδηγοί έδωσαν τις μάχες τους και έκαναν ένα φτωχό αλλά όμορφο αγώνα, σε ένα σκέλος που μεταφέρθηκε από το πρόγραμμα του Σαββάτου. Ο Δημήτρης Κοντολέτα (Yamaha #92) πήρε το σκέλος για την Junior στον δικό του ρυθμό αφήνοντας να δίνουν μάχη ο δεύτερος Παναγιώτης Παπίλας (Honda #2) με τον τρίτο Γιάννη Μόσιο (ΚΤΜ #51). Στην Mini ο Δημήτρης Μπάκας (Yamaha #111) ήταν μακράν ο γρηγορότερος και επικράτησε του δεύτερου Πάυλου Σιδέρη (Kawasaki #22) και του τρίτου Μάκη Κατέβα (Kawasaki #66).

2ο Σκέλος ΜΧ2
Αυτήν την φορά ο Κουζής είχε το πάνω χέρι από την εκκίνηση και με τους Κοσμά και Ηλιόπουλο να τον ακολουθούν, αυτό το σκέλος έμοιαζε πολύ με το πρώτο. Στους πρώτους γύρους ο Κοσμάς είχε την διάθεση να πιέσει για την πρώτη θέση αλλά ο Κουζής διάλεγε πάντα τις καθαρές γραμμές και δεν του άφηνε περιθώρια. Λίγο πριν τα μισά του αγώνα ο Κοσμάς άρχισε να κάνει λάθη, γεγονός που εκμεταλλεύτηκε ο Ηλιόπουλος περνώντας στην δεύτερη θέση. Αυτό όμως δεν ήταν αρκετό για τον δεύτερο στην βαθμολογία Ηλιόπουλο. Ο Κουζής με την νίκη του αυτή έβαζε τέλος στο πρωτάθλημα της κατηγορία καθώς με πάνω από 50 βαθμούς διαφορά και έναν αγώνα να απομένει, εξασφάλισε τον τίτλο στην Σπερχειάδα. Με τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο στην κατοχή του ο Κουζής δήλωσε ότι θα αγωνιστεί στην ΜΧ1 στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Αρχαία Ολυμπία. Δεύτερος στο σκέλος και εξασφαλίζοντας την δεύτερη θέση και στο πρωτάθλημα ο Ηλιόπουλος ήταν δυνατός αντίπαλος από τα μισά του πρωταθλήματος και μετά. Τρίτος τερμάτισε ο Κοσμάς, που έδειξε μαζί με τον Γαλατιανό ότι δούλεψαν σωστά στο Βέλγιο το καλοκαίρι και έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Σε έναν από τους καλύτερους του αγώνες ο Βαγγελάκος έδωσε μεγάλη μάχη στην αρχή με τον Κακολύρη που μάλλον τον καθυστερούσε και προς το τέλος του αγώνα κάλυψε την μεγάλη διαφορά που είχε από τον μέχρι τότε τέταρτο Φωτόπουλο, καταφέρνοντας μάλιστα να τον περάσει. Πέμπτος τερμάτισε ο Φωτόπουλος με έκτο τον Κακολύρη.

2ο Σκέλος ΜΧ1
Την εκκίνηση πήρε σε αυτό το σκέλος ο Ελένης αλλά πολύ γρήγορα ο Γαλατιανός πέρασε μπροστά και εξαφανίστηκε για άλλη μια φορά. Μετά από την πτώση του Σκύβαλου και την έξοδο του Παπαβασιλείου, ο Καρέτσος ήταν αυτός που βρέθηκε να οδηγεί μόνος στην δεύτερη θέση. Ο Γαλατιανός πήρε άνετα και αυτό το σκέλος, πέτυχε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας 2:00.156 και επικράτησε καθολικά στον αγώνα. Ο Καρέτσος αρκέστηκε στην δεύτερη θέση ενώ ο Παπαβασιλείου με τον Σκύβαλο κατάφεραν να αναρριχηθούν στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα μετά τις πτώσεις τους. Πέμπτος τερμάτισε ο Κεραμιδάς ενώ την εξάδα έκλεισε ο Σταμάτης Δημολιάνης (Suzuki #11).

2ο Σκέλος ΟΡΕΝ
Και σε αυτό το σκέλος ο Μαρίνης δεν είχε καλή εκκίνηση αλλά κατάφερε γρήγορα αυτήν την φορά να πάρει την πρωτοπορία. Ο Καρανάσης ήξερε ότι από το πρώτο σκέλος ότι είχε χάσει την πρωτοπορία στην βαθμολογία της κατηγορίας. Πάλεψε όμως να βρεθεί κοντά στον περσινό κυπελλούχο, πρωτοπόρο του αγώνα και της βαθμολογίας, δεν τα κατάφερε και μάλιστα ο Βασιλείου του απέσπασε την δεύτερη θέση στο τέλος του σκέλους. Μπροστά ο Μαρίνης έφευγε νικητής για ακόμα ένα σκέλος της ΟΡΕΝ και όπως όλα δείχνουν φέτος πάει για την κατάκτηση της κατηγορίας σε ΕΛΠΑ και ΟΜΕ. Μετά από καλή εκκίνηση και καλό αγώνα ο Ταμβάκος πήρε άλλη μια τέταρτη θέση μπροστά από τον πέμπτο Βελλίδη και τον ξανά έκτο Μητρόπουλο.

2ο Σκέλος Mini-Junior
Η έκπληξη στην Junior έγινε σε αυτό το σκέλος όταν ο Κοντολέτας δεν κατάφερε να πάρει αυτό το σκέλος τερματίζοντας δεύτερος. Πρώτος τερμάτισε ο Μόσιος με τρίτο τον Παπίλα. Ο Μπάκας πήρε άλλη μια εύκολη νίκη στην Mini, αυτήν την φορά μπροστά από τον δεύτερο Κατέβα και τον τρίτο Γιώργο Γαβρίλη (Kawasaki #98).

Επόμενος αγώνας 1-2/12/07 Αρχαία Ολυμπία.