WEC Ostersund-SWEDEN
18-19 Μαρτίου

Πραγματοποιήθηκε ο πρώτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος enduro στη πόλη Ostersund της Σουηδίας, με την εικόνα του άσπρου να γοητεύει την περιοχή. Δεν υπήρχαν οι ακραίες συνθήκες, όπως είχε προετοιμάσει τους επισκέπτες η οργάνωση. Μπορεί να υπήρχαν θερμοκρασίες πάνω από το μηδέν την ημέρα (περιμένανε -15 βαθμούς) και καλό καιρό, αλλά το έδαφος από κάτω ήταν παγωμένο αρκετά και τα προβλεπόμενα λάστιχα με καρφιά, ήταν αναγκαίος εξοπλισμός.

Έτσι δεν ήταν περίεργο που την εκκίνηση πήραν αρκετοί αναβάτες από την Σουηδία και Φινλανδία. Ο χώρος τέλεσης του αγώνα έγινε στις εκτάσεις του χιονοδρομικού κέντρου σκι, γνωστό από τις διοργανώσεις διάθλου σκι. Έτσι δικαιολογείτε η 39 χιλιομέτρων μικρή διαδρομή, όλη μέσα στην περιοχή του χιονοδρομικού κέντρου, με τα απέναντι στρατιωτικά κτίρια (αποθήκες τεθωρακισμένων) να χρησιμεύουν για την προετοιμασία της μοτοσικλέτας.

Οι θεατές χόρτασαν θέαμα αυτήν την φορά διότι η ειδική enduro, η ειδική cross και η θεαματική x-treme test ήταν προσβάσιμες με τα πόδια και σε περίμετρο 500 μέτρων.

Έτσι ήταν δυνατόν να δούνε μαζί πολλούς αναβάτες στους πέντε κύκλους ανά ημέρα.

Όχι εύκολη δουλειά για τους αναβάτες όμως, που είχαν να βγάλουν εις πέρας 28 χρονομετρημένες ειδικές σε αυτό το διήμερο. Την χρονομέτρηση για το 2006, την έχουν αναλάβει Ελληνικά χέρια, με τα άτομα της ΛΑΜΣ και τις Infomega να δουλεύουν και να παρουσιάζουν ένα τέλειο αποτέλεσμα. Φωτογραφίες από τον τεχνικό έλεγχο μπορείτε να δείτε εδώ.

1η ημέρα
Οι συνθήκες κατά την εκκίνηση του αγώνα, το Σαββάτο ήταν οι ίδιες με τις προηγούμενες ημέρες. Καλός καιρός (σταθερά κοντά στο μηδέν δηλαδή) με χιόνι στην διαδρομή και σκληρό πάγο εκεί που δεν το περίμενες. Δυναμική η κατηγορία Ε1 με τον Φινλανδό Petri Pohjamo να κυριαρχεί με το TM του και να παίρνει την πρώτη θέση. Δεύτερος ο Ισπανός Ivan Cervantes, ήταν σαν νίκη αυτή η θέση, κάτω από αυτές τις συνθήκες οδήγησης, δηλώνει “Ο Petri έχει σίγουρα περισσότερη εμπειρία υπό τέτοιες συνθήκες και με τα λάστιχα χιονιού.Για αυτό είμαι πραγματικά χαρούμενος για την θέση μου.”  Τρίτος τερματίζει ο Simone Albergoni με HM-Honda.

Στην κατηγορία Ε2 πραγματοποιήθηκε μια συνεχή μάχη μεταξύ των δυο Φινλανδών Samuli Aro και Mika Ahola. Ο συναγωνισμός ήταν τόσο έντονος που οι πτώσεις ήταν συχνό φαινόμενο και από τους δύο. Στον τελευταίο πέμπτο γύρο όμως ο Aro έμεινε όρθιος και οδηγώντας γρήγορα και χωρίς λάθη ανεβαίνει στο πρώτο σκαλί. Δεύτερος μένει ο Mika Ahola με το HM-Honda του, ενώ τρίτος αναδεικνύεται ο πρώην αναβάτης του motocross Γάλλος Jonny Aubert, με πρώτη συμμετοχή σε παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro. Μια ευχάριστη έκπληξη.

 

Στην κατηγορία Ε3 ο Άγγλος David Knight είχε προετοιμαστεί για τις συνθήκες στην Σουηδία. Ο εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ όχι μόνο προπονήθηκε στην Ιταλία με τα ειδικά λάστιχα με πρόκες (Spikes), αλλά πήγε νωρίτερα στην Σουηδία για να συνεχίσει την προπόνησή του πιο εντατικά. Αποτέλεσμα ήταν να αποδώσει όλος αυτός ο ιδρώτας, χτίζοντας μια διαφορά από τον δεύτερο (πάλι) Marko Tarkkala και τον τρίτο Bjone Carlsson.

2η ημέρα
Το τέλος της δεύτερης αγωνιστικής ημέρας βρίσκει έναν Ισπανό να κατακτά νίκη επί Σκανδιναβικού εδάφους. Ο Ivan Cervantes (#101-KTM) μπορεί να είχε πτώση στον πάγο, αλλά δεν έχασε πολύ χρόνο. Δεύτερος έρχεται ο Σουηδός Peter Bergvall (#112-Suzuki) που την πρώτη ημέρα ήταν τέταρτος.

Μάχη για την τρίτη θέση μεταξύ του Πολωνού Bartosz Oblucki (#105-Husqvarna) και του νικητή της πρώτης ημέρας Petri Pohjamo (#124-TM). Ο Φινλανδός πλησίασε κάποια στιγμή τον Oblucki, ο οποίος καθυστέρησε για λίγο να σηκωθεί από πτώση. Τελικά ο Πολωνός ανέβηκε με 17 δευτερόλεπτα διαφοράς στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο Ostersund της Σουηδίας.

Μετά την εκκίνηση ο Samuli Aro (#201-KTM) έπιασε γρήγορο ρυθμό και δεν μπορούσες να τον σταματήσεις. Ο συμπατριώτης του Mika Ahola (#220-ΗΜ Honda) είχε βάλει σκοπό να του πάρει την νίκη την Κυριακή, αλλά στο τέλος τα 45 δευτερόλεπτα διαφοράς τον ρίχνουν πάλι στη δεύτερη θέση. “Δεν έκανα κανένα λάθος” δήλωσε στο τέλος ο Ahola και συνέχισε λέγοντας “Παρόλα αυτά ο Aro ήταν πάντα περίπου 5 δευτερόλεπτα γρηγορότερος. Δεν ξέρω πως μπόρεσε να το κάνει αυτό.” Τρίτος εμφανίστηκε πάλι ο Γάλλος Jonny Aubert (#242-Yamaha), βγάζοντας τα κάστανα από την φωτιά για την Yamaha, μιας και ο αναβάτης της ίδιας ομαδας, Stefan Merriman (#202-Yamaha) – 5ος και 6ος – δεν τα πήγε και τόσο καλά και παραπονέθηκε μετά: “Αυτό δεν ήταν οδήγηση με μοτοσικλέτα, αλλά κωπηλασία με τα πόδια.”

Στην κατηγορία Ε3 δεν υπήρξε κάτι καινούργιο. Ο Βρετανός (από το Isle of Man) David Knight (# 301-KTM) παρά τον πόνο από το βγαλμένο νύχι (το αποκόμισε την προηγούμενη ημέρα) οδήγησε σαν να μην έτρεχε τίποτα και άφησε πάλι δεύτερο τον Φινλανδό Marko Tarkkala (#302-KTM) με 22 δευτερόλεπτα διαφορά. Ο τοπικός ήρωας Bjorne Carlsson (#315-Husaberg) καταφέρνει να τερματίσει ξανά στην τρίτη θέση. ‘Όπως δήλωσε: “Είχα μια καλή αυτή την φορά εκκίνηση, αλλά πάνω στον σκληρό πάγο είχα προβλήματα με το μπροστινό τροχό και είχα κάποιες πτώσεις. Είχα πριν δυο εβδομάδες ένα γερό κρύωμα το οποίο δεν με άφησε να συνεχίσω την προπόνησή μου.” Ο Alessandro Zanni (#304-Aprilia) κατάφερε να τερματίσει 7ος και 9ος με το Aprilia σε αυτόν τον γύρο της Σουηδίας.

Στην κατηγορία Junior, ο Joakim Ljunggren (#406-Husaberg) τα καταφέρνει να οδηγήσει δυο άριστες μέρες στη πατρίδα του και να προηγείται στη βαθμολογία με 50 βαθμούς. Αντίστοιχα τα πήγε πολύ καλά και ο Πολωνός Michael Szuster (#455-Yamaha) με δύο δεύτερες θέσεις βρίσκεται με 44 βαθμούς στην δεύτερη θέση της κατηγορίας. Οι νεαροί Jakob Stapleton (#401-TM) και Robert Kapajcik (#415-Yamaha) ανεβαίνουν στην τρίτη θέση της βαθμολογίας μαζί, μοιράζοντας αυτές τις δυο μέρες την 3η και την 4η θέση στο βάθρο.

Κείμενο-φωτογραφίες: Robert Pairan