H πρόσκληση της Aprilia Hellas αφορούσε την γνωριμία, εξοικείωση και οδήγηση στην πίστα καρτ Αφιδνών των νέων εντυπωσιακών και πρωτοποριακών δικύλινδρων μοντέλων Supermoto, Aprilia SXV 450 και 550. Το enduro.gr βρέθηκε στην πίστα οδήγησε τις δυο μοτοσυκλέτες και σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του.

Παρουσίαση Aprilia Hellas
Η παρουσίαση των μοντέλων Supermoto έγινε στην πίστα καρτ Αφιδνών, στην ίδια πίστα που διοργανώνεται κάθε φέτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος Supermoto. Οι άνθρωποι της Aprilia είχαν φροντίσει όλες τις λεπτομέρειες της παρουσίασης που ξεκίνησε με μικρές ομιλίες από τα στελέχη της εταιρίας. Όσο το πρωινό προχωρούσε τόσο ανέβαινε η θερμοκρασία αλλά και η επιθυμία των συντακτών, το σύνολο των περιοδικών και internet sites του χώρου έδωσαν το παρόν, να οδηγήσουν τις Ιταλικές μοτοσυκλέτες. Ο χώρος ήταν διαμορφωμένος στα χρώματα της Aprilia, με τις μοτοσυκλέτες της παρουσίασης να περιμένουν σε περίοπτη θέση την δοκιμή.

Το χώρο κοσμούσαν οι μοτοσυκλέτες της αγωνιστικής ομάδας της Aprilia Hellas που συμμετέχει φέτος στο πρωτάθλημα Supermoto με αναβάτη των Σπύρο Κεφαλλονίτη και στο πρωτάθλημα Enduro με αναβάτη των Πέτρο Κριτσώνη. Να σημειωθεί πως η παρουσία της αγωνιστικής ομάδας της Aprilia Hellas μπορεί να μην έχει συνοδευτεί ακόμη από επιτυχίες, έχει αφήσει όμως τα άριστα αποτελέσματα από πλευράς παρουσίας στα paddocks.

Aprilia SXV 4.5
Η ομοιότητα της 4.5 με την 5.5 είναι εκπληκτική. Όταν τις κοιτάς ακόμα και αν ανέβεις στην μοτοσυκλέτα τίποτα δεν προδίδει την ταυτότητα των μοτοσυκλετών. Η μικρότερη 4.5 θεωρητικά δίνει το πλεονέκτημα σε έναν έμπειρο αναβάτη. Ανεβαίνοντας στην SXV 4.5 όλα φαντάζουν γνώριμα, είναι κάτι το οποίο το συνηθίζεις αμέσως. Η SXV 4.5 όπως και η 5.5 είναι αρκετά στενές μοτοσυκλέτες. Τα αγωνιστικά της γονίδια φαίνονται με γυμνό μάτι.

Η μετακίνηση σε όλο το μήκος της σέλας έρχεται εύκολα όποτε το θελήσει ο αναβάτης. Θέλοντας να συνηθίσω την μοτοσυκλέτα προσπαθώ να κάνω ένα γύρο ήρεμα, να ζεσταθώ εγώ να με συνηθίσει αυτή. Σε κάθε γύρισμα του δεξιού καρπού το μοτέρ ανταποκρίνεται πρόθυμα χωρίς να σε φοβίζει. Οι αλλαγές ταχύτητας, όσες έγιναν στην σφικτή πίστα των Αφιδνών, δεν προβλημάτισαν ούτε εμένα αλλά ούτε την μοτοσυκλέτα.

Αυτό που μου άρεσε πολύ ήταν τα φρένα και ο τρόπος που ανταποκρίνεται η μοτοσυκλέτα στο φρενάρισμα. Ειδικά το μπροστινό φρένο είναι η Μέκκα των φρένων (oversize 320 δίσκος!), ακριβώς όπως οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Απλά φανταστικό. Το πίσω φρένο είναι προοδευτικό και σε συνθήκες πίστας όταν χρειαστεί μπορείς να το μπλοκάρεις και να νοιώσεις τη χαρά του ντριφτ! Η αλλαγές κατεύθυνσης έρχονται απλά ενώ το στιβαρό τιμόνι είναι εκεί για να σου εμπνέει εμπιστοσύνη.

Παιχνίδι με την Aprilia; Κανένα πρόβλημα! Ο ροπάτος δικύλινδρος κινητήρας πρόθυμα θα ικανοποιήσει όλες τις ανάγκες του καρπού σου. Ο κινητήρας δουλεύει αθόρυβα όμως όσο ανεβαίνουν οι στροφές κραδασμοί περνούν από το τιμόνι στα χέρια σου. Αυτό το μοτέρ ξεπερνάει τους 50 ίππους ενώ η εξάτμιση κάνει καλά τη δουλειά της καθώς η στάθμη θορύβου κυμαίνεται στα χαμηλότερα επίπεδα της κατηγορίας. Ο επαναστατικός κινητήρας είναι πράγματι ένα κόσμημα και αν αποδείξει την αξιοπιστία του στα χέρια ιδιωτών τότε θα μιλάμε για το καλύτερο προϊόν σχέσης απόδοσης / τιμής.

Aprilia SXV 5.5
Ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στο 550 ξανακοιτάς το πλαινά καπάκια του ντεπόζιτου για να βεβαιωθείς. Η μοτοσυκλέτα είναι ακριβώς ίδια με την μικρότερή της. Καλό αυτό μιας και την οδηγήσαμε αμέσως μετά στην 450 και είχαμε εξοικειωθεί με το στυλ της μοτοσυκλέτας.

Οδηγώντας την SXV 550, αμέσως καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια πιο διασκεδαστική μοτοσυκλέτα από την 450. Το γκάζι είναι άπλετο και σου δίνεται σε όλες τις στροφές από την αρχή μέχρι εκεί που έχεις το θράσος να το ανοίξεις. Η περισσότερη δύναμη και ισχύ ουσιαστικά σε ξεκουράζει όταν κινείσαι σε χαλαρούς ρυθμούς μέσα στην πίστα, γενικώς βολεύει το στυλ μια ταχύτητα επάνω. Για σοβαρούς χρήστες αυτό είναι ένα εργαλείο που σύμφωνα με την Aprilia αγγίζει τους 60 ίππους. Τι να πει κανείς πέραν αυτού! Οι εξήντα ίπποι είναι ικανοί να χαλιναγωγήσουν τις ορέξεις σας, πιστέψτε με.

Τα τρομερά φρένα έχουν και εδώ θέση ισχύος αφού συμβαίνει το ίδιο με το 450. Το μπροστινό θα ξηλώσει την άσφαλτο ακινητοποιώντας την μοτοσυκλέτα ενώ το πίσω θα χρησιμοποιηθεί βοηθητικά για να διαγράψει γραμμή εισόδου στην στροφή. Το 550 μοιράζεται τα περιφερειακά με την μικρότερη 450 η ποιότητα των οποίων βρίσκεται σε κορυφαία Ιταλικά επίπεδα.

Επίλογος
Η Aprilia έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό με τις μοτοσυκλέτες SXV δείχνοντας πως θέλει να φτάσει στην κορυφή. Ειδικά η μοτοσυκλέτα SXV έχει κερδίσει Παγκόσμιο τίτλο Supermoto στην πρώτη χρονιά της. Οι μοτοσυκλέτες παραγωγής είναι τόσο κοντά στα αγωνιστικά θηρία όσο σε καμία άλλη εταιρία. Η Aprilia Hellas δουλεύει πυρετωδώς και αναπτύσσει τις καλύτερες παροχές στην αγορά για τους κατόχους μοτοσυκλετών της. Προσφέροντας μια μοτοσυκλέτα που ανταγωνίζεται σε κορυφαίο επίπεδο τους αντιπάλους της η Aprilia θέλει να εδραιωθεί στο χώρο. Έχει το προϊόν και το προσφέρει σε δελεαστική τιμή. Επισκεφτείτε και εσείς ένα κατάστημα Aprilia και γνωρίστε τις νέες μοτοσυκλέτες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (τεχνικά κινητήρα 550cc σε παρένθεση)

Engine
77° V twin four stroke. Liquid cooled. Single overhead cam with rocker operated exhaust valves, chain timing drive, 4 valve heads, titanium valves.

Fuel
Lead-free petrol.

Bore x stroke
76 x 49.5 mm (80 x 55 mm)

Total displacement
449 cc (549 cc).

Compression ratio
12.5:1 (12:1).

Fuel system
Integrated engine management system controlling ignition and fuel injection.
Throttle body: 38 mm. (40 mm)

Ignition
Electronic.

Starting
Electric starting.

Alternator
340 W.

Lubrication
Dry sump with external oil tank. Separate gearbox lubrication.

Gearbox
5 speed. Enduro gear ratios:
1st 12/31
2nd 13/25
3rd 15/23
4th 19/24
5th 21/22

Clutch
Multiple discs in oil bath, cable operated.

Primary drive
Spur gears. Transmission rati 22/56.

Final drive
Chain. Transmission rati 15/48.

Frame
Steel perimeter frame with alloy vertical members.

Front suspension
Ψ 45 mm upside down fork, double adjustment.

Rear suspension
Box section aluminium swingarm with cast body.
Hydraulic monoshock with compression and rebound adjustment.

Brakes
Front: Ψ 270 mm stainless steel disc with floating caliper.
Rear: Ζ 240 mm stainless steel disc with floating caliper.

Wheels
Light alloy.
Front: 1.60 x 21”
Rear: 2.15 x 18”

Tyres
Front: 90/90 x 21”
Rear: 140/80 x 18”

Dimensions
Overall length: 2,222 mm
Overall width: 800 mm
Ground clearance: 396 mm
Seat height: 996 mm
Wheelbase: 1,495 mm

Fuel tank
Capacity 7.8 litres

Colours
Aprilia Black / Fluo Red