Σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός συμβαίνουν τόσα πολλά πράγματα ταυτόχρονα που είναι πολύ δύσκολο να τα παρακολουθείς και άλλο τόσο δύσκολο να τα θυμάσαι. Ξεκινώντας από αυτό το κείμενο, και φυσικά θα ακολουθήσουν και άλλα είτε με αυτή την  μορφή είτε σαν φωτορεπορτάζ, θα προσπαθήσουμε να σας μεταφέρουμε γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Matterley Basin.

Η πικρή νίκη των αμερικανών.
Σε αυτό το Motocross των Εθνών οι αμερικάνοι φρόντισαν να φέρουν μαζί τους την αλαζονεία που τους διακρίνει βγάζοντας στο τέλος και μια δόση κακίας καθώς δεν τους πήγαν όλα όπως τα περίμεναν. Από την Παρασκευή δήλωναν πως η ταχύτητα της ομάδας τους είναι χωρίς αμφιβολία το δυνατό τους όπλο, και όλα γι΄ αυτούς θα παιζόντουσαν σε τομείς όπως η εκκίνηση, οι ατυχίες και  η κούραση φωτογραφίζοντας στο τελευταίο τον Ivan Tedesco που δεν είχε πολλούς αγώνες μετά τον τραυματισμό του.  Το Σάββατο μετά τις προκριματικές σειρές δικαιώθηκαν στις προβλέψεις τους, δηλώνοντας μόνο ότι την Κυριακή είναι μια διαφορετική μέρα και θα δουν τι θα γίνει (καλά έκαναν και κράτησαν μια πισινή). Το μεγάλο αστέρι της ομάδας ο James Stewart, πίστευαν ότι θα έχει ένα εύκολο περίπατο στο Matterley Basin και για να λέμε την αλήθεια κι εγώ είχα την ίδια εντύπωση.  Ευτυχώς για όλους (πλην των αμερικανών) ο Stefan Everts είχε άλλη εντύπωση. Με μια εμφάνιση που θα μείνει στην ιστορία, κατατρόπωσε τους αμερικάνους που τον θεωρούσαν καμένο χαρτί, και διέλυσε τον μύθο του J.Stewart. Το γεγονός αυτό απογοήτευσε και εκνεύρισε την ομάδα της Αμερικής που ναι μεν πανηγύριζε την νίκη τους στο MXDN, αλλά πίσω στο μυαλό τους ψάχνανε δικαιολογίες να καλύψουν το κλύσμα του Everts.

Το pay back time του Everts στους αμερικάνους.
Στην συνέντευξη τύπου μετά τον αγώνα, ο Everts ήταν διαβασμένος και ήξερε πώς να παίξει το διπλό pay back time ένα το αγωνιστικό και ένα αυτό των δηλώσεων. Το πρώτο pay back ήταν ότι κατάφερε να κερδίσει έναν αμερικάνο του επιπέδου του Ricky Carmichael, γεγονός που δεν το έχει καταφέρει στο παρελθόν, με την ιστορία να θέλει την Αμερική να έχει τον γρηγορότερο αναβάτη. Το δεύτερο pay back ήταν ότι το 2003 στο MXDN του Βελγίου, είχε δηλώσει ότι δεν προσπάθησε να περάσει τον Carmichael (που είχε πάρει και τα δύο σκέλη κατατροπώνοντας τον Stefan)  για να μην βάλει σε κίνδυνο την νίκη της ομάδας του. Ήταν μια δήλωση μπαρούφα, το ήξερε κι ο ίδιος και όπως φάνηκε τώρα, ήθελε μια ρεβάνς. Περίμενε τις δηλώσεις του Stewart που προηγούταν σαν πρώτη ομάδα, και χάρηκε ιδιαίτερα όταν άκουσε τις ίδιες δικαιολογίες που είχε πει και αυτός πριν τρία χρόνια. Ο Stewart δήλωσε ότι στο πρώτο σκέλος μια πτώση στον δεύτερο γύρο δεν του επέτρεψε να κυνηγήσει τον Everts ενώ στο δεύτερο σκέλος προσπάθησε να περάσει τον Everts εκείνος αντιστάθηκε και δεν ήθελε να βάλει κίνδυνο την νίκη της ομάδας του, όποτε έκατσε δεύτερος. Οι δηλώσεις του Everts κάρφωσαν στον τοίχο τον νεαρό αμερικάνο: “Κρίμα που ο Stewart δεν πήγε για την νίκη τουλάχιστον στο δεύτερο σκέλος. Ξέρω πως αν ήταν ο Carmichael θα το έκανε, θα είχαμε ωραίους αγώνες σήμερα και δεν θα κέρδιζα τόσο εύκολα”. Πλην των Villopoto και Carmichael που παρέμειναν αδιάφοροι, όλοι η υπόλοιπη αμερικανική αποστολή κατσούφιασε και μερικοί από αυτούς (όσοι δεν χρειάζονταν) αποχώρισαν από την αίθουσα τύπου.

Η ιταλική υπεροχή.
Οι ιταλοί ζούνε ακόμα σε ρυθμούς mountial και γιορτάζουν στον ίδιο ρυθμό την κάθε διάκριση της χώρας τους. Στο MXDN σαν ομάδα δεν κατάφεραν και πολλά πράγματα, κυρίως λόγο έλλειψης τρίτου ικανού οδηγού, για να βοηθήσει την ομάδα για βάθρο. Πήραν όμως μια φοβερή νίκη με τον Antonio Cairoli στο δεύτερο σκέλος, και μια απρόσμενη τρίτη θέση στο τρίτο σκέλος με τον David Philippaerts. Στο τέλος της ημέρας μαζεύτηκαν όλοι στην αίθουσα τύπου και πανηγύρισαν στο τραπέζι των συνεντεύξεων τραγουδώντας “ περάσαμε τους αμερικάνους” και βγάζοντας φωτογραφίες. Η Ιταλία έδειξε ότι έχει μια υπεροχή σε ατομικό επίπεδο, αν βρεθεί τρίτος οδηγός του χρόνου σίγουρα θα τους δούμε στο βάθρο.

Αναβαθμισμένη η ελληνική παρουσία.
Επιτέλους μια σωστή εμφάνιση για την ελληνική αποστολή τουλάχιστον καλύτερη από πέρσι. Σε αυτό το MXDN υπήρχαν έκτος από μπλουζάκια και εμφανίσεις, πουκάμισα στους οδηγούς για την παρουσίαση των ομάδων το Σάββατο βράδυ, αλλά και μπουφάν στα χρώματα της Ελλάδας και της ΕΛΠΑ. Ακόμα και ενιαία number plates υπήρχαν με την Ελληνική σημαία φόντο. Πιστεύω ότι όσοι έλληνες βρέθηκαν στο Matterley Basin (και ήταν αρκετοί), ικανοποιήθηκαν με την συνολική παρουσία τις ομάδος. Σιγά σιγά θα έρθουν και τα αποτελέσματα.

Οι πολλοί θεατές.
Την Κυριακή το βράδυ η Youthstream δεν είχε καταλήξει σχετικά με το πόσοι θεατές παρακολούθησαν τους αγώνες. Τα εισιτήρια ήταν γνωστά χάριν του ηλεκτρονικού συστήματος έκδοσης, άλλα υπήρχαν και πολλοί (τζαμπατζίδες) που παρακολούθησαν χωρίς εισιτήριο. Την Δεύτερα ανακοίνωσαν 85.000 θεατές το Σαββατοκύριακο αποδεικνύοντας εσφαλμένη την εκτίμηση μας για 33.000 θεατές την Κυριακή. Το φετινό MXDN ξεπέρασε κατά 15.000 το περσινό κι αν πάμε έτσι σύντομα θα φτάσουμε σε επίπεδα MotoGP. Ίσως του χρόνου στην Αμερική να δούμε τον άπιαστο αριθμό για το motocross των 100.000 θεατών.

Τα αρνητικά της οργάνωσης.
Οι άγγλοι δυστυχώς, δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων στο οργανωτικό επίπεδο. Η λάσπη που δημιουργήθηκε από την βροχή της Παρασκευής, αλλά και της Κυριακής το πρωί, είχε σαν αποτέλεσμα η πρόσβαση για τους θεατές να είναι υπερβολικά δύσκολη και παράλληλα να υπάρχει ένα γενικότερο πρόβλημα μετακίνησης μέσα και έξω από την πίστα. Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί μια τεράστια ουρά χιλιομέτρων την Κυριακή προς την πίστα, δύο ώρες πριν ξεκινήσει ο πρώτος αγώνας (ο Β τελικός), και όλοι να είναι λασπωμένοι. Εντάξει, σε αγώνα motocross και μάλιστα στην Αγγλία να είσαι λασπωμένος το καταλαβαίνω, αλλά να μην είσαι οργανωμένος για βροχή και να μην μπορείς να αντεπεξέλθεις στις απαιτήσεις των θεατών που είχες προετοιμαστεί ένα ολόκληρο χρόνο πριν, το θεωρώ αποτυχία (σημειώστε ότι το Matterley Basin είχε το μεγαλύτερο parking που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ στο παγκόσμιο). Το δεύτερο που θα έπρεπε να είναι οργανωμένοι είναι οι τουαλέτες. Στην Αγγλία και γενικότερα στην Ευρώπη οι θεατές πίνουν πολύ, μα πολύ μπύρα. Σαν άμεσο αποτέλεσμα είναι να επισκέπτονται πιο συχνά τις τουαλέτες, που ναι μεν ήταν πολλές αλλά όχι επαρκείς. Η μπόχα έφτανε μέχρι την αίθουσα τύπου που ήταν κάπως μακριά από τις πλατείες των θεατών.

Ο Everts πάει στην ΚΤΜ.
Όσοι πίστευαν ότι ο S.Everts θα πέρναγε την υπόλοιπη ζωή του έξω από τα GP, έκαναν λάθος. Η συνεργασία του 10 φορές πρωταθλητή Stefan Everts με την εργοστασιακή ομάδα της ΚΤΜ, ανακοινώθηκε στο Matterley Basin το Σάββατο, και θα αναλάβει καθήκοντα συμβούλου στην αγωνιστική ομάδα. Αυτό περιλαμβάνει από τα προγράμματα της ομάδας σε νέους οδηγούς, μέχρι φυσικά τις ομάδες MX1 και ΜΧ2. Για την ΜΧ3 δήλωσαν πως δεν βλέπουν να χρειάζεται και έτσι δεν θα συμμετάσχει