Η Ελλάδα είχε την τιμή να φιλοξενήσει τον πρώτο αγώνα του Πρωταθλήματος Motocross Νοτιοανατολικής Ευρώπης και τον πραγματοποίησε σε μια από τις καλύτερες πίστες της χώρας στην Μεγαλόπολη. Η μεγάλη απόσταση δεν απέτρεψε αρκετούς αθλητές της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων να συμμετάσχουν στον αγώνα όπου οι Έλληνες αθλητές επικράτησαν σχετικά άνετα.

Μεγάλοι νικητές στις κύριες κατηγορίες αναδείχτηκαν ο Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #88) στην ΜΧ1 συνεχίζοντας το αήττητο από την περσινή χρονιά και ο Δημήτρης Κοντολέτας (Yamaha #92) στην ΜΧ2 που αν και δεν κέρδισε κανένα σκέλος έφερε το καλύτερο συνολικό αποτέλεσμα και βρίσκεται πρώτος στην βαθμολογία του θεσμού. Στην τελική επικράτηση της χώρας μας βοήθησαν και οι νίκες στις μικρές κατηγορίες με τον Μανόλη Κρητικό (Yamaha #160) στα 85cc και τον Βασίλη Κορωνάκη (ΚΤΜ #72) στα 65cc όπου οι βαλκανικές χώρες έχουν παράδοση.


Κάτω από την φροντίδα της ΟΜΕ, την εποπτεία της Βουλγάρικης Ομοσπονδίας και φυσικά από την φιλοξενία του Δήμου με το Λιγνιτικό Κέντρου της ΔΕΗ Μεγαλόπολης επέστρεψε διεθνής αγώνας μετά από δώδεκα χρόνια στην εν λόγο πίστα. Αρκετοί χορηγοί, όμορφες παρουσίες, σημαίες, θεατές και αγωνιζόμενοι από την νοτιοανατολική μεριά της Ευρώπης συνέθεσαν ένα γαϊτανάκι ανθρώπων και χρωμάτων δίνοντας μια δυνατή γεύση και ρυθμό motocross στην πίστα της Μεγαλόπολης. Οι περίπου 1000 θεατές που βρέθηκαν στους αγώνες της Κυριακής απόλαυσαν δυνατά σκέλη σε όλες τις κατηγορίες μόνο που δεν ήταν δυνατό να τα παρακολουθήσουν όλα αφού το πρόγραμμα ήταν υπερβολικά μακρύ (επτά ώρες – καλό θα ήταν να αλλάξει κάτι από την UEM όπως να υπάρχουν αγώνες και το Σάββατο).

Κατηγορία Χωρών
Η Ελλάδα είχε τις περισσότερες και τις πιο δυνατές συμμετοχές από τις επτά συνολικά χώρες που συμμετείχαν στον αγώνα (Ισραήλ, Βουλγαρία, Ρουμανία, Μολδαβία, Σκόπια, Κύπρος και Ελλάδα). Με σημαιοφόρο τον Παναγιώτη Κουζή η Ελληνική σημαία κυμάτισε στον ψηλότερο ιστό του αγώνα, με δεύτερη την Βουλγαρία και τρίτη την Ρουμανία, δύο χώρες που μάζεψαν πολλούς βαθμούς από τις μικρές κυρίως κατηγορίες.


Κατηγορία ΜΧ1 (ΟΡΕΝ Α)
Η κυριαρχία του Παναγιώτη Κουζή επεκτάθηκε για άλλη μια φορά και στα Βαλκάνια συνεχίζοντας ένα αήττητο σερί που κρατάει από τον τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος της ΜΧ1 το 2008 στην Βισαλτία και το δεύτερο σκέλος που πολλοί δεν θέλουν να θυμούνται. Η εμφάνιση του Βούλγαρου Nikolay Kumanov δεν ήταν ικανή να φοβίσει τους έλληνες αθλητές αφού είναι γνωστό ότι λόγο οικονομικών δυσκολιών τις περσινής χρονιάς άλλαξε πρόσφατα σπόνσορα και δεν είναι έτοιμος να αγωνιστεί σε υψηλό επίπεδο. Με την πτώση της μπάρας ο Κουζής έφυγε μπροστά και επιβάλλοντας τον δικό του ρυθμό επικράτησε άνετα στο σκέλος. Για την δεύτερη θέση έγινε μάχη και άλλαξε πολλά χέρια με τον πρωταθλητή της κατηγορίας Adrian Raduta (ΚΤΜ #21) από την Ρουμανία να βρίσκεται σε αυτήν την θέση στην αρχή του αγώνα έχοντας πίσω του τον Κύπριο Σάββα Σάββα (ΚΤΜ #22) τον Δημήτρη Βαγγελάκο (Yamaha #2) και τον Χρήστο Φωτόπουλο (ΚΤΜ #911) που πέτυχε τον πρώτο χρόνο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Νωρίς στην μάχη της τρίτης θέσης μπήκε και ο Kumanov που όμως δεν άντεξε τον ρυθμό και εγκατέλειψε αμέσως μόλις έχασε την επαφή με την πρώτη τριάδα χωρίς να επανέλθει στο δεύτερο σκέλος. Μετά από σκληρές μάχες ο Βαγγελάκος ήταν αυτός που κατάφερε να περάσει και να διατηρηθεί στην δεύτερη θέση αφήνοντας τρίτο τον Φωτόπουλο που είχε μερικές άτυχες στιγμές με εξόδους, ίσως και πτώσεις. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Raduta ενώ πέμπτος μετά από κακή εκκίνηση κατάφερε να τερματίσει ο Μανόλης Σκύβαλος (Honda #3) περιορίζοντας στην έκτη θέση τον Σάββα. Στο δεύτερο σκέλος ο Φωτόπουλος μπήκε πιο δυνατά στον αγώνα, πήρε την εκκίνηση αλλά λίγες στροφές παρακάτω ο Κουζής με μια εμπνευσμένη κίνηση πέρασε μπροστά και με συντηρητική οδήγηση πήρε και αυτό το σκέλος. Με τον Φωτόπουλο στην δεύτερη θέση ο Βαγγελάκος πάλευε να περάσει τον πεισματάρη Raduta για την τρίτη, με όλο το ενδιαφέρον του αγώνα να έχει επικεντρωθεί σε αυτήν την μάχη. Κάπου στα μισά του αγώνα ο Βαγγελάκος κατάφερε να περάσει τρίτος βάζοντας στόχο τον κατά δέκα δευτερόλεπτα μπροστά Φωτόπουλο. Δύο γύρους πριν τον τερματισμό ο Βαγγελάκος έπιασε και πίεσε ασφυκτικά τον Φωτόπουλο που αντιστάθηκε μέχρι και μισό γύρο πριν τον τερματισμό όταν ο Βαγγελάκος τα έπαιξε όλα για όλα με μια δύσκολη γραμμή στην μεγάλη ανηφόρα που τελικά του βγήκε, κερδίζοντας ξανά την δεύτερη θέση. Τρίτος τερμάτισε ο Φωτόπουλος που αγωνίστηκε για πρώτη φορά και μετά από ελάχιστες προπονήσεις πάνω σε ΚΤΜ ενώ στην τέταρτη θέση βρέθηκε και πάλι ο Raduta που περιέργως αγωνίζεται σε ένα δηλωμένο υπερκύβισμένο 250SXF. Η πρώτη εξάδα του πρώτου σκέλους δεν άλλαξε και οι Σκύβαλος και Σάββας τερμάτισαν πέμπτος και έκτος αντίστοιχα.

Κατηγορία ΜΧ2
Μπορεί να μην κέρδισε κανένα σκέλος όμως ο Δημήτρης Κοντολέτας είχε την πιο σταθερή απόδοση από τους αντιπάλους του και στα δύο σκέλη μαζεύοντας σημαντικούς πόντους για την χώρα μας. Στο πρώτο σκέλος την εκκίνηση και πρωτοπορία του αγώνα πήρε ο Ρουμάνος George Gabal (KTM #52) με τον συμπατριώτη του Elias Raduta (KTM #68) να τον ακολουθεί παρέα με τους δικούς μας Κοντολέτα, Σπύρο Κοσμά (Yamaha #122), Παναγιώτη Κακολύρη (Suzuki #151) και τον Βούλγαρο Nikolay Kolev. Γρήγορα ανέβηκε στην δεύτερη θέση ο Κοσμάς και προσπάθησε να πιάσει τον πρωτοπόρο που είχε από την αρχή καθαρή πίστα μπροστά του. Στο τέλος του αγώνα ο Raduta κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία κερδίζοντας το σκέλος πάνω σε ένα δίχρονο ΚΤΜ και αφήνοντας λίγο πίσω του δεύτερο τον Κοσμά. Τρίτος τερμάτισε ο Κοντολέτας κερδίζοντας μια σκληρή μάχη με τον τέταρτο τελικά Kolev ενώ ο Todor Totev (Honda #31) κατάφερε σταδιακά να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση αφήνοντας έκτο τον Μιχάλη Παναγιωτόπουλο (Yamaha #61).  Στο δεύτερο σκέλος μετά από μια εκπληκτική εκκίνηση και ένα εξίσου φοβερό πρώτο γύρο ο Kolev έκανε νωρίς μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους και μόνο ο Κοσμάς ήταν αυτός που κατάφερε να μπει στον ρυθμό του Βούλγαρου. Με καλύτερο γυρολόγιο ο Κοσμάς κατάφερε τελικά να πιάσει τον Kolev λίγο πριν εγκαταλείψει ο Έλληνας αθλητής από σκασμένο πίσω ελαστικό. Έτσι η νίκη πήγε στον Kolev με τον Κοντολέτα να κερδίζει την μάχη και την δεύτερη θέση από τον τρίτο Totev ενώ στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Ρουμάνος Istvan Balazs (Yamaha #91) με πέμπτο τον Γιάννη Μόσιο (KTM #51) και έκτο τον Παναγιώτη Παπίλα(Honda #2). Στην κατηγορία υπάρχει και μια ειδική βράβευση για αθλητές κάτω των 18 ετών όπου στο πρώτο σκέλος την πρώτη θέση πήρε ο Παπίλας με δεύτερο τον Μόσιο και τρίτο τον Balazs ενώ στο δεύτερο σκέλος Balzs, Μόσιος και Παπίλας τερμάτισαν πρώτος, δεύτερος και τρίτος αντίστοιχα.


Κατηγορία 85cc
Εγχώρια μάχη για την πρώτη θέση είχαμε στο πρώτο σκέλος μεταξύ του Γιώργου Αρβανίτη (ΚΤΜ #71) που πήρε την εκκίνηση και πρωτοπορία του σκέλους, και του Μανόλη Κρητικού (Yamaha #92) που ακολούθησε και τελικά κατάφερε να πάρει την νίκη. Δεύτερος ο Αρβανίτης με τρίτο τον Βούλγαρο Ivan Petrov (ΚΤΜ #99) που είχε μια πτώση στον πρώτο γύρο και πάλεψε για να αναρριχηθεί. Στο δεύτερο σκέλος όμως ο Βούλγαρος Michael Ivanov (ΚΤΜ #97) είχε καλύτερη τύχη από το πρώτο σκέλος όπου και αυτός είχε μια πτώση και από την εκκίνηση μέχρι και την καρό σημαία οδήγησε στην πρώτη θέση αφήνοντας δεύτερο τον Κρητικό και τρίτο τον Αρβανίτη.

Κατηγορία 65cc
Μεγάλη μάχη έγινε για την πρώτη θέση στο πρώτο σκέλος της κατηγορίας μεταξύ του Βούλγαρου Valentin Mateev (ΚΤΜ #43) και του μοναδικού Έλληνα αναβάτη στην κατηγορία του Βασίλη Κορωνάκη (KTM #72). Τελικός νικητής της μάχης αναδείχτηκε ο Έλληνας αθλητής με τρίτο τον Ρουμάνο Robert Tompa (KTM #4). Στο δεύτερο σκέλος αν και ο Κορωνάκης είχε καλή εκκίνηση ωστόσο μια πτώση τον έφερε να τερματίζει τέταρτος με την σειρά των νικητών να βλέπει τον Tompa πρώτο, τον Mateev δεύτερο και τρίτο τον Μολδαβό Ilia Dimitriu (KTM #32).


Κατηγορία ΜΧ3 (ΟΡΕΝ Β)

Στον θεσμό αυτό η κατηγορία είναι για οδηγούς άνω των 29 ετών όπου στην μεγάλη πλειοψηφία τους συμμετείχαν Έλληνες αθλητές. Στο πρώτο σκέλος ο Δημήτρης Κεραμιδάς (Suzuki #27) επικράτησε άνετα του Κύπριου Γιώργου Σιδερένιου (ΚΤΜ #22) και του τρίτου Γιάννη Πιλάλα (Kawasaki #111) ενώ στο δεύτερο σκέλος ο Στέλιος Χριστοδούλου (ΚΤΜ #411) πήρε την πρώτη του νίκη στην Μεγαλόπολη μετά από πολλά χρόνια αγωνιστικής δράσης αφήνοντας και πάλι δεύτερο τον Σιδερένιο και τρίτο τον Κεραμιδά που είχε μια πτώση την στιγμή που οδηγούσε τον αγώνα.

Κατηγορία ATV (Quad)
Οδηγώντας σε άλλο επίπεδο και προσφέροντας μοναδικό θέαμα βγάζοντας όλα τα άλματα, ο Ισραηλινός Eliko Ohara (Can-Am #14) κέρδισε άνετα και στα δύο σκέλη της κατηγορίας. Στο πρώτο σκέλος δεύτερος τερμάτισε ο δικός μας Ιωάννης Ιωαννίδης (Yamaha #107) με τρίτο τον Ρουμάνο Razvan Irimesku (KTM #17) ενώ στο δεύτερο ο  Irimesku πήρε την δεύτερη θέση από τον τρίτο τελικά Ιωαννίδη.


Φωτογραφίες: RacePhoto / Νικόλας Οικονόμου

Όλες οι φωτογραφίες του αγώνα, υπάρχουν στο Racephoto.gr