TEXNIKO: ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ (για τα XLV+XRV κάθε 12000km)
Βαθμός δυσκολίας = 3/5
Διάρκεια = περίπου 15 λεπτά

O συγχρονισμός καρμπυρατέρ γiνεται για να εισάγεται η iδια ποσότητα μεiγματος αέρα – καυσiμου σε κάθε κύλινδρο σε κινητήρες με 2 και παραπάνω κυλiνδρους. Ασυγχρόνιστα καρμπυρατέρ επιφέρουν αύξηση κατανάλωσης, αύξηση θερμοκρασίας, χαμηλότερη απόκριση γκαζιού, υψηλότερα επίπεδα κραδασμών. Συχνά παρατηρούνται σκασίματα της εξάτμισης στο κλείσιμο του γκαζιού.

Χρειάζονται δυο μανόμετρα υποπίεσης (φωτο 1) τόσα όσα και οι κύλινδροι του κινητήρα, αντάπτορες για σύνδεση με τα σημεία εξόδου των εισαγωγών του κινητήρα, και σωληνάκια.

1. Εκκινήστε τον κινητήρα και αφήστε τον να φτάσει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας. Ρυθμίστε το ρελαντί.
Παράδειγμα:
XLV 600 = 1300 +/- 100 rpm
XLV 650 = 1200 +/- 100 rpm
XRV 750 = 1200 +/- 100 rpm

2. Αφαιρέστε το τεπόζιτο (φωτο 2). Συνδέστε μια προσωρινή παροχή καυσίμου (φωτο 3). Συνδέστε στα σημεία εξόδου των εισαγωγών τους αντάπτορες (φωτο 4) ή/και τα σωληνάκια (ανάλογα το μοντέλο) (φωτο 5+6).

3. Εκκινήστε τον κινητήρα. Οι ενδείξεις των οργάνων πρέπει να είναι όμοιες ή τουλάχιστον με διαφορά εντός των ορίων που θέτει ο κατασκευαστής.
Παράδειγμα:
XLV 600 = 40mm Hg
XLV 650 = 20mm Hg
XRV 750 (’90-’92) = 30mm Hg
XRV 750 (’93-…) = 20mm Hg

Αν διαφέρουν περισσότερο, ρυθμίστε με τη βίδα συγχρονισμού (φωτο 7) που βρίσκετε στον άξονα που ενώνει τις δυο πεταλούδες (φωτο 8). Μην πιέζετε τη βίδα στρίβοντάς την, γιατί θα παρουσιαστεί λάθος ενδείξεις. Ανοίξτε και κλείστε γρήγορα το γκάζι (φωτο 9) και ξαναελέγξτε τις ενδείξεις. Διορθώστε αν χρειάζεται ξανά. Όταν ρυθμίσετε σωστά ξανακάνετε το ίδιο δεύτερη φορά και μετά ρυθμίστε το ρελαντί (φωτο 10). Σβήστε τον κινητήρα. Αποσυνδέστε τα σωληνάκια και τους αντάπτορες. Βιδώστε τις βίδες στα σημεία εξόδου των εισαγωγών όπου υπήρχαν (φωτο11). Τοποθετήστε το τεπόζιτο και τα σωληνάκια του.