5ος Αγώνας Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross ΟΜΕ-ΠΟΜ
Ημ/νια: 13-14/09/08
Συμμετοχές: 113 (MX1: 24, MX2: 22, ΜΧ3 (OPEN): 30, Junior: 19, Mini:18)
Τοποθεσία: Λιτόχωρο, Πιερίας
Θεατές: 1000
Καιρός: Ήλιος 32C

Στην πίστα του Λιτόχωρου πραγματοποιήθηκε ο πέμπτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος ΟΜΕ-ΠΟΜ, με τους διοργανωτές αλλά και τους αγωνιζόμενους να επιδεικνύουν την ετοιμότητα τους για την συνέχεια του πρωταθλήματος μετά την ανάπαυλα του καλοκαιριού. ΣΥΜΟΛΙΠ, Π. Κουζής και Λ.Παπανικολάκης έκλεψαν την παράσταση σε ένα πολύ όμορφο αγώνα.

Ισχυρή υποψηφιότητα για τον καλύτερο αγώνα της χρονιάς έβαλε η λέσχη-σωματείο ΣΥΜΟΛΙΠ πραγματοποιώντας έναν αγώνα υψηλών προδιαγραφών στην πίστα του Λιτόχωρου. Ο χώρος είχε δεχτεί χορηγία από τον Στέλιο Γαλατιανό (Honda #103) το περσινό του πριμ στο πρωτάθλημα της ΟΜΕ όπου το ποσό χρησιμοποιήθηκε από τον ΣΥΜΟΛΙΠ για την επέκταση του χώρου πλυντηρίων. Εκτός αυτού στην πίστα εγκαταστάθηκε και ρεύμα, χρόνο με τον χρόνο ο χώρος βελτιώνεται συνεχώς χάρη στο μεράκι και στις προσπάθειες των ανθρώπων της λέσχης αλλά και των τοπικών παραγόντων της περιοχής. Επίσης είναι σημαντικό να πούμε ότι η πίστα ήταν ανοικτή κατά την διάρκεια του καλοκαιριού για προπόνηση και μάλιστα βρεχόταν και οργωνόταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Βέβαια το κορυφαίο γεγονός της οργάνωσης στον αγώνα, ήταν η προετοιμασία του αγωνιστικού χώρου που πλέον αποτελεί σεμινάριο για το πώς θα πρέπει να είναι οι πίστες σε κάθε αγώνα. Αυτή η καλή προετοιμασία έφερε τους οδηγούς να προσφέρουν περισσότερο θέαμα που σε συνδυασμό με την απουσία σκόνης, έκανε σχεδόν όλους τους θεατές να παρακολουθήσουν όλο το αγωνιστικό πρόγραμμα. Συγχαρητήρια και ευχαριστούμε τον ΣΥΜΟΛΙΠ για ένα αξέχαστο αγώνα.

Κατηγορία ΜΧ1
Στο Λιτόχωρο όμως φάνηκε ότι παραείχε κέφια καθώς στην μπάρα της εκκίνησης της ΜΧ1 είχε στηθεί και ο γνωστός μας Βούλγαρος από το Βαλκανικό ΜΧ αλλά και από το παγκόσμιο της ΜΧ3 Nikolay Kumanov (Yamaha #81). Οι πληροφορίες μας από την Βουλγαρία έφερναν τον Kumanov να βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο και αυτό φάνηκε το Σάββατο που πέτυχε το ρεκόρ πίστας στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά πετυχαίνοντας χρόνο από άλλο πλανήτη με 1:40.746. Στον αγώνα όμως κανένας δεν μπόρεσε να κοντράρει τον τρίτο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά Κουζή που είχε έρθει να πάρει τον αγώνα και την πρωτοπορία της βαθμολογίας στο Λιτόχωρο. Την εκκίνηση του πρώτου σκέλους πήρε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Αλέξης Παπανικολάκης (Kawasaki #185) με τον Μανώλη Σκύβαλο (Suzuki #120) να τον ακολουθεί. Από την τρίτη θέση ο Κουζής στην διάρκεια του πρώτου γύρου πέρασε εύκολα τον Σκύβαλο αλλά και τον Α.Παπανικολάκη επιβάλλοντας τον δικό του ρυθμό στον αγώνα και κερδίζοντας με σημαντική διαφορά το σκέλος. Ανεβάζοντας σταδιακά τον ρυθμό του ο Kumanov κατάφερε να περάσει και να κρατήσει μέχρι το τέλος την δεύτερη θέση αφήνοντας πίσω του στην τρίτη θέση τον Κων/νο Γαλανό (ΚΤΜ #111) που αν και είχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο το Σάββατο ένα μόλις δευτερόλεπτο πίσω από τον Kumanov, στον αγώνα δεν έπιασε αντίστοιχη απόδοση. Ο Α.Παπανικολάκης δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί την καλή του εκκίνηση πέφτοντας στην τέταρτη θέση όπου και τερμάτισε μπροστά από τον πέμπτο Γαλατιανό. Την εξάδα του σκέλους έκλεισε ο Σκύβαλος πραγματοποιώντας ένα μοναχικό αγώνα.

Τα πράγματα στο δεύτερο σκέλος έγιναν πιο εύκολα για τον Κουζή που πήρε την εκκίνηση και προσπάθησε να χτίσει ξανά διαφορά από του διώκτες του. Ο Kumanov όμως, που παραδοσιακά πηγαίνει καλύτερα στα δεύτερα σκέλη όπου η πίστα είναι πιο δύσκολη με περισσότερα λούκια και σαμάρια (ως γνήσιος οδηγός παγκοσμίου), κράτησε σε οπτική επαφή από την δεύτερη θέση τον Κουζή μέχρι και τα μισά του σκέλους με την διαφορά τους να μην ξεπερνάει τα τρία δευτερόλεπτα. Αυτό μάλλον προβλημάτισε τον Κουζή που έκανε μια περίεργη κίνηση. Σταμάτησε και περίμενε επιδεικτικά τον Kumanov να τον περάσει, για να τον ακολουθήσει και να δει τις γραμμές του. Μερικούς γύρους μετά ο Κουζής τον ξαναπέρασε και έφυγε μπροστά για την κατάκτηση του δεύτερου σκέλους αλλά και την πρωτοπορία της βαθμολογίας στην κατηγορία. Δεύτερος τερμάτισε ο Kumanov που σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσε να απειλήσει για την πρώτη θέση ενώ η τρίτη θέση πήγε για άλλη μια φορά στον Γαλανό που διατηρεί από την τρίτη θέση στην βαθμολογία ζωντανές τις ελπίδες του για τον τίτλο. Μετά από μέτρια εμφάνιση ο Α.Παπνικολάκης τερμάτισε ξανά τέταρτος και τώρα βρίσκεται δύο βαθμούς πίσω από τον Κουζή. Ο Αλέξης όμως λειτουργεί καλύτερα κάτω από πίεση και αναμένεται να απαντήσει στους επόμενους αγώνες. Η πρώτη πεντάδα δεν άλλαξε από το πρώτο σκέλος κι έτσι ο Σκύβαλος τερμάτισε και σε αυτό το σκέλος πέμπτος ενώ την έκτη θέση κατέλαβε ο Χρήστος Κασιούμης (Honda #104) συνεχίζοντας την ανοδική φετινή του πορεία.

Κατηγορία ΜΧ2
Σε κάθε φετινό αγώνα της ΜΧ2 εμφανίζονται στην αρχή κάθε σκέλους επίδοξοι μνηστήρες της πρώτης θέσης αλλά κοιτώντας τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Λευτέρη Παπανικολάκη (Kawasaki #185) να οδηγεί σε όποια από τις πίσω θέσεις, για κάποιο ανεξήγητο λόγο ξέρεις εκ των προτέρων ότι θα βρεθεί εκεί μπροστά αργά ή γρήγορα. Αυτό επαναλήφθηκε και στο Λιτόχωρο. Την εκκίνηση του πρώτου σκέλους πήρε ο Σκοπιανός Hristian Ilievski (Suzuki #191) και γρήγορα έπιασε σφιχτό γυρολόγιο όπως το συνηθίζει στην αρχή κάθε αγώνα. Πίσω του ο Βασίλης Ζαχαρίου (ΚΤΜ #86) προσπαθούσε να κρατηθεί σε κοντινή απόσταση από τον Ilievski γνωρίζοντας ότι κουράζεται ο Σκοπιανός προς το τέλος του σκέλους αλλά παράλληλα φρόντισε να μην απειλείται από την μάχη της τρίτης θέσης μεταξύ του Σπύρου Κοσμά (Yamaha #122) και του Λ.Παπανικολάκη. Η τακτική του Ζαχαρίου έφερε αποτέλεσμα καθώς ο Ilievski έμεινε από δυνάμεις χάνοντας αρκετές θέσεις και ο Λ.Παπανικολάκης που εν τω μεταξύ είχε περάσει τον Κοσμά δεν μπόρεσε να καλύψει την διαφορά από τον πρωτοπόρο. Έτσι ο Ζαχαρίου πήρε το δεύτερο φετινό του σκέλος αφήνοντας δεύτερο τον Παπανικολάκη και τρίτο τον Κοσμά. Τέταρτος τερμάτισε ο νεαρός Ilievski που είναι αρκετά γρήγορος αλλά χωρίς αντοχή, με πέμπτο τον Γιώργο Ηλιόπουλο (ΚΤΜ #100) που καθάρισε νωρίς την μάχη με τον έκτο και περσινό κυπελλούχο της Junior Δημήτρη Κοντολέτα (Yamaha #92).

Στο δεύτερο σκέλος ο Κοσμάς έκανε την επίθεση του για την κατάκτηση του σκέλους αλλά και για να μειώσει την διαφορά του στην βαθμολογία από τον Λ.Παπανικολάκη. Πήρε την εκκίνηση και έκανε μια διαφορά ασφαλείας τεσσάρων δευτερολέπτων από τον δεύτερο Ανάργυρο Τσαρνά (Honda #91) που εγκατέλειψε στο πρώτο σκέλος μετά από πτώση στην εκκίνηση. Λίγο πιο πίσω ο Λ.Παπανικολάκης έδινε μάχη με τον Ζαχαρίου αλλά και τον Δημήτρη Βαγγελάκο (KTM #375) για την τρίτη θέση. Στα μισά του σκέλους ο Λ.Παπανικολάκης βρήκε τον δρόμο για την τρίτη θέση και μετά από μια μικρή μάχη με τον Τσαρνά, πέρασε δεύτερος. Όσο πλησίαζε προς το τέλος το σκέλος ο Κοσμάς άρχισε να χάνει έδαφος και σύντομα τον πέρασαν τόσο ο Λ.Παπανικολάκης που τερμάτισε πρώτος όσο και ο Τσαρνάς που τερμάτισε δεύτερος. Η τρίτη θέση πήγε στον Κοσμά που έχασε κι άλλο έδαφος από την κορυφή της βαθμολογίας και τον πρωτοπόρο αυτής Λ.Παπανικολάκη που παραδίδει σεμινάρια σθένους σε κάθε αγώνα. Καλή εμφάνιση και για τον Βαγγελάκο με αποτέλεσμα την τέταρτη θέση σε αυτό το σκέλος αφού στο πρώτο συγκρούστηκε με τον Τσαρνά στην εκκίνηση. Όμορφες μάχες έδωσαν στην αρχή του σκέλους οι Κων/νος Κόκκινος (Yamaha #99) με τον Παναγιώτη Κακολύρη (Suzuki #511) τερματίζοντας πέμπτος και έκτος αντίστοιχα. Ο άτυχος σε αυτό το σκέλος ήταν ο Ζαχαρίου που ενώ βρισκόταν στην πρώτη πεντάδα, συγκρούστηκε στο ανηφορικό άλμα με έναν οδηγό σε ντουμπλάρισμα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από βλάβη στην μοτοσικλέτα του.

Κατηγορία MX3 (ΟΡΕΝ)
Ο Νίκος Ανδρέου (Suzuki #102) δεν δυσκολεύτηκε στο πρώτο σκέλος να βρεθεί από νωρίς στην πρώτη θέση και να καθαρίσει τον αγώνα με σχετική άνεση. Η μάχη του σκέλους γινόταν για την δεύτερη θέση μεταξύ του Κώστα Μαρίνη (ΤΜ #67) και του Δημήτρη Κεραμιδά (Suzuki #107) με τον Κεραμιδά να περνά στην αρχή τον Μαρίνη και σε όλο το σκέλος ο οδηγός της ΤΜ να προσπαθεί να απαντήσει. Τελικά δεύτερος τερμάτισε ο Κεραμιδάς με τρίτο και εμφανώς καταβεβλημένο από την προσπάθεια τον Μαρίνη. Τέταρτος τερμάτισε ο Ευγένιος Τσομπάνογλου (ΚΤΜ #151) με πέμπτο τον Γιώργο Ταμβάκο (Honda #66) και έκτο τον Κώστα Νικολιδάκη (Suzuki #50). Το δεύτερο σκέλος ήταν λίγο πιο ενδιαφέρον ως προς την πρώτη θέση καθώς την εκκίνηση πήρε ο Κεραμιδάς και για δύο γύρους ο Ανδρέου έψαχνε τρόπους να περάσει μπροστά. Τελικά το κατάφερε και από εκεί και μετά δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα ώστε να πάρει και αυτό το σκέλος. Δεύτερος τερμάτισε ο Κεραμιδάς με τρίτο τον Μαρίνη που χρειάστηκε να δουλέψει σκληρά και σε αυτό το σκέλος μετά την κακή του εκκίνηση. Την μάχη της τέταρτης θέσης κέρδισε ο Ταμβάκος από τον πέμπτο τελικά Τσομπάνογλου ενώ ξανά στην έκτη θέση βρέθηκε ο Νικολιδάκης.

Κατηγορία Junior
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Παναγιώτης Παπίλας (Honda #22) αναγκάστηκε να αγωνιστεί με σπασμένο τον αντίχειρα του μετά από τον τραυματισμό του 14 ημέρες πριν από τον αγώνα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους υπόλοιπους διεκδικητές του κυπέλλου να δράσουν. Στο πρώτο σκέλος ο Βούλγαρος Georgi Gochev (Honda #211) βρέθηκε μπροστά όταν πήρε την εκκίνηση και σχεδόν από την αρχή τον πίεζε πίσω του ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς (ΚΤΜ #21) σε ένα αγώνα που μονοπώλησαν οι δύο πρωτοπόροι. Λίγο μετά τα μισά του αγώνα ο Gochev έκανε ένα λάθος με αποτέλεσμα μια πτώση που παραλίγο να παρασύρει και τον Γεωργαντά που βρισκόταν στον τροχό του. Από εκεί και μετά ο Γεωργαντάς δεν δυσκολεύτηκε να πάρει το σκέλος με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο Αλέξανδρο Βρακά (Honda #55). Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Ευάγγελος Τσιάγκας (Honda #31) ενώ ο Gochev κατάφερε να τερματίσει τέταρτος μετά την πτώση του. Στο δεύτερο σκέλος ήταν η ώρα του Γιάννη Μόσιου (ΚΤΜ #51) όπως φάνηκε καθώς από την εκκίνηση πήρε κεφάλι και δεν κατάφερε κανείς να τον απειλήσει. Ο Μόσσιος είχε ένα κακό πρώτο σκέλος αλλά αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο ώστε να ανέβει στην κορυφή της βαθμολογίας. Άνετα δεύτερος τερμάτισε ο Γεωργαντάς με τρίτο τον Gochev που κέρδισε την μάχη από τον τέταρτο Τσίαγκα.

Κατηγορία Mini
Με δύο αδιαμφισβήτητες νίκες Γιάννης Τουρατζίδης (Yamaha #100) είχε ένα εύκολο σαββατοκύριακο στο Λιτόχωρο ανεβαίνοντας παράλληλα στην πρώτη θέση του βαθμολογικού πίνακα. Στο πρώτο σκέλος ο Μανώλης Κρητικός (Suzuki #72) κατέκτησε δύσκολα την δεύτερη θέση καθώς δεν είχε καλή εκκίνηση και χρειάστηκε να δώσει μάχη με τον τρίτο τελικά Γιώργο Αρβανίτη (ΚΤΜ #71). Στο δεύτερο σκέλος ο Κρητικός είχε μια πτώση με εγκατάλειψη και ελαφρό τραυματισμό, και την δεύτερη θέση κατέκτησε ο Αρβανίτης με τρίτο τον Ivan Petrov(Kawasaki #199).

Επόμενος αγώνας στις 04-05 Οκτωβρίου στην Σπερχειάδα (;)

Όλες τις φωτογραφίες θα τις βρείτε στο RacePhoto.gr