Συναντήσαμε τον Βασίλη Ορφανό στα κεντρικά γραφεία της Aprilia Hellas όπου εργάζεται πλέον με στόχο την προώθηση της εταιρίας σε τομείς όπου ο ίδιος γνωρίζει αρκετά καλά. Προανήγγειλε την εμπλοκή της Aprilia στους χωμάτινους αγώνες με τις καινούργιες δικύλινδρες μοτοσυκλέτες. Είναι αρκετά ενδιαφέρον και ευχάριστο να βλέπουμε δυναμικούς ανθρώπους του αγωνιστικού χώρου να στελεχώνουν σημαντικές θέσεις στις εταιρίες μοτοσυκλετών του χώρου.

Θα δώσεις μερικά στοιχεία για την Aprilia στην Ελλάδα;

Η εταιρεία Aprilia έχει ξεκινήσει μια εντελώς νέα πορεία, εδώ και τριάμισι χρόνια, ξεκινώντας από νέα βάση, πάντα με συνεργασία με τους Ιταλούς. Ως ξεχωριστή μονάδα αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν νέες ιδέες και φιλοσοφίες, σε ότι αφορά την πορεία του δικτύου. Όσον αφορά στην τωρινή συνεργασία που ξεκίνησε, αναλαμβάνω τον τομέα «Enduro on-off, motard» και το αγωνιστικό κομμάτι. Επιπλέον το σημείο των πωλήσεων και ότι έχει σχέση με το πρόγραμμα Aprilia Adventure, που στην Ιταλία ήδη τρέχει με πολύ μεγάλη επιτυχία εδώ και δύο χρόνια.

Ποια είναι η τωρινή θέση της Aprilia στην αγορά;

Η θέση της Aprilia στην αγορά, τηρούμενη την αναλογία των αγορών, είναι συνεχόμενα ανερχόμενη, χρόνο με τον χρόνο. Αυτό οφείλεται, γιατί το προϊόν είναι καλό. Πριν από χρόνια δεν υπήρχε η κατάλληλη υποστήριξη, σε ότι αφορά το δίκτυο. Την στιγμή όμως που ανέλαβαν τα πράγματα εδώ υπό νέες συνθήκες, υπάρχει μια θετική πορεία. Έχουν βγει καινούργια μοντέλα στην αγορά. Πέρυσι πήραμε στην Ελλάδα το πρωτάθλημα στα stock sport. Έτσι η εταιρία έδειξε ότι υπάρχει. Η μοτοσυκλέτες έχουν εξελιχθεί μέσα από τους αγώνες – 24 παγκόσμιοι τίτλοι – μεταφέροντας την τεχνογνωσία στις μοτοσικλέτες παραγωγής. Υπάρχει ένα πάθος, γεννιέται από τους αγώνες και μεταπηδάει στις μοτοσυκλέτες που αγοράζουν οι πελάτες.

Ποιος είναι ο στόχος της εταιρίας για τα επόμενα χρόνια;

Ο στόχος για τα επόμενα χρόνια της εταιρίας είναι διπλός. Η μοτοσυκλέτα RXV και SXV, είναι μια τελείως επαναστατική μοτοσυκλέτα που φέρνει καινοτομίες στο χώρο, με το πλαίσιο και τα περιφερειακά της, αλλά κυρίως με τον κινητήρα που έχει στηριχθεί το project της Aprilia. Με τους νόμους για τα καυσαέρια να γίνονται όλο και πιο αυστηροί (Euro2 – Euro3), οι κινητήρες «πνίγονται» όλο και πιο πολύ, καλύπτοντας με τον καταλύτη, την εξάτμιση και την εκπομπή ρύπων, τις προδιαγραφές και για να πάρουν έγκριση τύπου. Εστί ο στόχος ήταν να φτιαχτεί ένας κινητήρας δυνατός, εύστροφος, γρήγορος, που να βγάζει υποδυνάμεις με λιγότερα καυσαέρια. Αυτό επιτεύχθηκε στο motard (παγκόσμιος τίτλος) και στο enduro (ISDE 1o club) ο Ivan Passeri με μοτοσυκλέτα παραγωγής.

Σε τι μπορεί να βοηθήσει την Aprilia Hellas ο Βασίλης Ορφανός από αυτό το πόστο;

Από τη δική μου πλευρά, επειδή υπάρχει αυτή η πείρα 16 χρόνων στο χώρο των δύο τροχών, είναι ένα κίνητρο για εμένα να βγάλω το πάθος, την πείρα, την ενέργεια, σε τομείς εμπορικούς. Θα ήθελα να βάλω και εγώ ένα λιθαράκι σε αυτό που λέγετε Aprilia Hellas και γενικότερα Aprilia. Η έγκριση της πρόσληψής μου έγινε αφού πέρασε και από Ιταλία. Ταξίδεψα στο εργοστάσιο, με σκοπό να μιλήσουμε από κοντά για τα θέματα της αγοράς στην Ελλάδα.

Άρα τα επόμενα χρόνια η βάση των μοτοσικλετών που θα κινηθούν στους χώρους αυτούς, θα βασίζονται στον συγκεκριμένο κινητήρα ή θα δούμε κάτι το καινούργιο;

Θα δούμε κάτι καινούργιο, αλλά η φιλοσοφία θα είναι αυτός ο κινητήρας. Μέχρι το 2008 θα δούμε 12 καινούργιες μοτοσικλέτες. Μια μεγάλη κίνηση της Aprilia.

Τι θα παρέχει η εταιρία προς τους πελάτες της μετά την αγορά μοτοσυκλέτας;

Ο τομέας που θα δώσουμε μεγάλη προσοχή θα είναι αυτός μετά την πώληση μιας μοτοσυκλέτας. Εννοώ την τεχνική υποστήριξη με ένα δίκτυο από αντιπροσώπους και συνεργεία που θα είναι οργανωμένα. Θα κινηθούμε σε άλλα επίπεδα.

Όλοι έχουν γνωρίσει τις καινούργιες μοτοσυκλέτες από τα έντυπα μέσα. Πότε θα δούμε από κοντά τα νέα μοντέλα;

Οι πρώτες προπαραγωγής μοτοσικλέτες θα έρθουν τo Δεκέμβριο. Η παραγωγή θα καθυστερήσει λίγο. Τις περιμένουμε τον μέσα Γενάρη αρχές Φεβρουαρίου. Η σκέψη της εταιρίας είναι να γίνουν σε όλη την Ελλάδα “test ride” για να γνωρίσει ο κόσμος από κοντά την μοτοσυκλέτα και να την οδηγήσει. Είναι στο πρόγραμμά μας να μπούμε πολύ δυναμικά στο χώρο.

Η φιλοσοφία της εταιρίας στην Ιταλία πoια είναι;

Πρώτον έχει πάθος για τους αγώνες. Έχει αποκτήσει τεχνογνωσία μέσα από τους αγώνες, η όποια μετατρέπεται στο να κατασκευάζονται μοτοσικλέτες για καθημερινή χρήση. Όλοι η Aprilia είναι ένα φυτώριο νέων αναβατών, κυρίως της ταχύτητας (Rossi – Capirossi – Biaggi) που αντρώθηκαν μέσα στην Aprilia, κερδίζοντας τους πρώτους τους παγκόσμιους τίτλους.

Πώς είδες τα πράγματα στο εργοστάσιο της Aprilia από κοντά;

Αυτό που πραγματικά με εντυπωσίασε, ήταν η φιλοσοφία όλων των εργαζόμενων. Η γραμμή παραγωγής ήταν και αυτή εντυπωσιακή, το “now how”, βγαίνει στην παραγωγή με ένα πρωτοποριακό σύστημα logistic. Το εργοστάσιο προμηθεύεται όλα τα προϊόντα από τα περιφερειακά εργοστάσια, όλες οι αποθήκες και τα ράφια γεμίζουν από ανταλλακτικά το βράδυ. Το πρωί η γραμμή παραγωγής απορροφάει ότι υπάρχει μέσα στο εργοστάσιο μέχρι το απόγευμα. Το βράδυ πάλι ξαναγεμίζουν οι αποθήκες. Το τμήμα έρευνα και εξέλιξης ήταν άλλος ένας εντυπωσιακός χώρος, με όλες τις μοτοσικλέτες που πουλάει η Aprilia να δοκιμάζονται κάτω από πολύ σκληρά τεστ (καταπόνηση κινητήρα και πλαισίου) για να είναι 100% έτοιμα προς χρήση. Το αγωνιστικό τμήμα είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι και δεν εμπλέκεται με την γραμμή παραγωγής. Μπήκα στον κόσμο της Aprilia και είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό.

Μιλώντας για αγώνες, έχουμε συνηθίσει τα τελευταία να βλέπουμε την Aprilia, στην Ελλάδα τουλάχιστον, μόνο στην ταχύτητα. Υπάρχουν κάποια σχέδια για άλλα αθλήματα;

Θα δείτε την Aprilia παντού. Θα την δείτε έτσι που να ταιριάζει στο προφίλ, στο στυλ και στο πάθος της εταιρίας. Μια εικόνα που αρμόζει στην ιστορία και εικόνα της Aprilia. Ο στόχος για τα Ελληνικά πρωταθλήματα υπάρχει και είμαστε σε συζητήσεις ακόμα για το ποιους θα επιλέξουμε. Προς το παρόν καθορίζουμε τον προϋπολογισμό που θα κινηθούμε, σε συνεργασία πάντα με το εργοστάσιο και από εκεί και πέρα θα δράσουμε ανάλογα.

Το οικονομικό θα καθορίσει που θα λάβει μέρος η Aprilia Hellas;

Είναι ένας σημαντικός παράγοντας, αλλά όπου μπορούμε και υπάρχει δυνατότητα, θα συμμετέχουμε πάντα όμως με οδηγούς που εμείς θα καθορίσουμε και θα διαλέξουμε. Για εμάς δεν αρκεί να είναι μόνο γρήγορος οδηγός και να κερδίζει, αλλά να περνάει το προφίλ της εταιρίας.

Θα ήθελες να μου πεις περισσότερα για το Aprilia Adventure;

Αυτό είναι ένα project που ξεκίνησε η Aprilia, κατασκευάζοντας μοτοσικλέτες που μπορούσαν να κινηθούν εκτός δρόμου (βλέπε Caponord Raid και Pegaso Tibet). Στο Aprilia Adventure ο κάτοχος ή ο ενοικιαστής μιας μοτοσυκλέτας μπορούσε να συμμετάσχει σε κάποια ειδικά event (ταξιδιωτικά) στην Αφρική Τυνησία, Λιβύη, Μαρόκο, Σαρδηνία και να ζήσει οδηγώντας μοναδικές εικόνες, που τις συναντάς μόνο σε αυτούς τους τόπους. Όλα αυτά γίνονται πολύ οργανωμένα, με φορτηγό υποστήριξης, με ανθρώπους που ηγούνται της διαδρομής και έμπειρους μηχανικούς. Ένα ολοκληρωμένο σύνολο, με τεχνογνωσία από το Dakar, ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει και με ποιον τρόπο. Πήρε μεγάλη δημοσιότητα, η Aprilia προσπάθησε να το στηρίξει εμπορικά σε πολύ μεγάλο βαθμό. Θα προσπαθήσουμε να γίνει γνωστό και να υπάρξουν συμμετοχές από Ελλάδα, αλλά θα κάνουμε και κάτι αντίστοιχο επί ελληνικού εδάφους, για τους πελάτες μας εδώ.

Είναι άραγε λόγω υποχρεώσεων με την Aprilia, ο λόγος που δεν βλέπουμε το Βασίλη Ορφανό ξανά στις συμμετοχές του αγώνα Dakar 2006;

Κάποια πράγματα είναι θέμα συγκυριών και στιγμών. Έτσι βρέθηκα στην Aprilia. Το θέμα για συμμετοχή μου το συζητήσαμε με την Honda, ήταν θετική, αλλά με την ίδια μοτοσυκλέτα που έχω πάει τρεις φορές. Εγώ ήθελα μια πιο δυνατή μοτοσυκλέτα. Η πρότασή μου ήταν ή με Honda XR 650 ή με Honda CRF X 450. Πάντα με καλή διάθεση για συζήτηση, η πρόταση τελικά απορρίφθηκε. Δεύτερο ζήτημα ήταν το θέμα του χορηγού «Αττική Οδός». Η πολιτική της εταιρίας για φέτος είναι λόγο βασικού μετόχου, να μην φαίνεται πουθενά το λογότυπό της. Στην ουσία δεν ήταν αρνητική, αλλά ήθελαν να ακολουθήσουν αυτήν την γραμμή. Τρίτον και κυριότερο για μένα, είναι ότι βρίσκομαι στην Aprilia και δεν θα ήθελα, προσωπικά εγώ, να τρέξω με άλλη εταιρία. Δεν υπήρχε, το τονίζω, καμία απαγόρευση από την εταιρία, να μην λάβω μέρος με άλλη μοτοσυκλέτα. Για τους δύο πρώτους λόγους και το ότι δουλεύω πλέον στην Aprilia δεν ήθελα με τίποτα να τα μπερδέψω.

Ελπίζω να μην σταματάει η αγωνιστική σου συμμετοχή;

Δεν σταματάει, αλλά απλά τώρα οι κινήσεις θα είναι πιο επιλεκτικές, λόγω χρόνου. Ενδιαφέρει την Aprilia να έχει μια συμμετοχή στο Dakar 2007, το οποίο θα έχει και την σωστή προετοιμασία.