Ο κορυφαίος οδηγός motocross στην Ελλάδα, και πρόσφατα ο νεότερος πρωταθλητής της μεγάλης κατηγορίας (ΜΧ1) στην ιστορία του αθλήματος απάντησε στα ερωτήματα μας για την χρονιά που μας πέρασε και μας εξέπληξε με τα σχέδια του για την χρονιά που έρχεται.

Στην αρχή της χρονιάς άφησες την ΜΧ2 για την ΜΧ1. Γιατί επέλεξες αυτήν την χρονική στιγμή να περάσεις στην μεγάλη κατηγορία;
Ο πρώτος λόγος ήταν ότι είχα κατακτήσει δύο πρωταθλήματα στην ΜΧ2 τα οποία θεωρώ ότι είναι αρκετά για να αλλάξεις κατηγορία. Ο δεύτερος και σημαντικότερος ήταν η μοτοσικλέτα των 450cc. Μου άρεσε περισσότερο η οδήγηση στα μεγάλα κυβικά. Στην ΜΧ2 κουράζεσαι περισσότερο για να πετύχεις χρόνους παρόμοιους με την ΜΧ1. Τα 450cc έχουν πιο ήρεμη οδήγηση είναι για ήρεμους ανθρώπους.

Με κόμμωση φαντάρου ο Π.Κουζής δεν θα θυμάται για το 2008 μόνο την κατάκτηση του πρωταθλήματος
της ΜΧ1 αλλά και την γεύση του Στρατού που υπηρετεί ακόμα.

Θεωρείς ότι τα 450cc είναι πιο εύκολα από τα 250cc ή απλά σου άρεσαν καλύτερα τα 450cc;
Για εμένα είναι πιο εύκολα τα 450cc, δεν κάνεις πολύ φασαρία για να πας γρήγορα. Τώρα αν μου αρέσουν περισσότερο δεν ξέρω γιατί τελευταίως έκανα πολύ προπόνηση με 250cc και μου άρεσαν επίσης.

Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς ήταν το Athens Supercross. Τι θυμάσαι από αυτόν τον αγώνα;
Θυμάμαι ότι είχα πάει πολύ καλά προετοιμασμένος. Βέβαια σε κάθε Athens Supercross πάω καλά προετοιμασμένος και πάντα έχω στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Προσπαθώ πάντα να δείξω ποιος είμαι και τι μπορώ να κάνω γιατί υπάρχει μεγάλη προβολή σε αυτόν τον αγώνα. Είναι ένας αγώνας που όλοι οι οδηγοί επιδιώκουμε να πάμε καλά γιατί μαζί με εμάς προβάλλονται και οι χορηγοί μας. Κατάφερα τελικά να πάρω το έπαθλο του καλύτερου Έλληνα και τις δύο ημέρες και μάλιστα πέρασα και ξένους οδηγούς.

Στο Athens Supercross της νέας χρονιάς ποιοι θα είναι οι στόχοι σου;
Στο φετινό αγώνα είδα ότι οι διαφορές μου με τους καλούς ξένους δεν ήταν μεγάλες τουλάχιστον σε επίπεδο ταχύτερου γύρου. Αυτό με έκανε να πιστέψω ότι μπορώ να τους συναγωνιστώ. Του χρόνου θέλω να δουλέψω πάνω σε αυτό ώστε να καταφέρω να αγωνίζομαι στο ίδιο επίπεδο με αυτούς. Βέβαια ακόμα δεν ξέρω αν θα αγωνιστώ στο Athens Supercross, δεν ξέρω αν θα έχω μοτοσικλέτα του χρόνου και γενικά δεν ξέρω τι γίνεται με χορηγούς. Αν αγωνιστώ ο στόχος μου είναι οι ξένοι και όχι απλά να γίνω ο πρώτος Έλληνας.

Αστείρευτο πείσμα, μεγάλος μαχητής με αμφιλεγόμενη προσωπικότητα χαρακτηρίζουν
τον νέο πρωταθλητή της ΜΧ1 που είναι κι ο νεότερος στην ιστορία της κατηγορίας.

Πιστεύεις ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για έναν Έλληνα που κάνει έναν αγώνα το χρόνο Supercross χωρίς πίστες για προπόνηση, να συναγωνιστεί τους πολύ έμπειρους ξένους που έρχονται κάθε χρόνο στην χώρα μας;
Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν, αλλά τις φτιάχνεις. Θέληση να υπάρχει και όλα γίνονται. Τώρα που ξέρω τι χρειάζεται και έχω και ανθρώπους που μπορούν και θα με βοηθήσουν σε αυτό, και πίστα Supercross για προπόνηση μπορώ να φτιάξω και πολύ προπόνηση μπορώ να κάνω για να πετύχω τον στόχο μου. Αν θέλω να συναγωνιστώ του ξένους μπορώ και έχω τις προϋποθέσεις για να το κάνω.

Θα σε ενδιέφεραν και αγώνες Supercross του εξωτερικού;
Όχι, με ενδιαφέρει μόνο το Athens Supercross. Εκεί έχω τους χορηγούς μου, τα έξοδα μου πληρωμένα και μπορώ να επικεντρωθώ μόνο στο αγωνιστικό κομμάτι. Οι αγώνες στο εξωτερικό προϋποθέτουν και άλλα πράγματα.

Περνώντας στο πρωτάθλημα, είχαμε μια μεταπήδηση δυνατών οδηγών της ΜΧ2, κυρίως της δικής σου φουρνιάς, στην ΜΧ1. Περίμενες ότι θα τους συναντήσεις ξανά του χρόνου στην νέα κατηγορία;
Είχα κάποιες πληροφορίες, αλλά εγώ το είχα πάρει απόφαση από το καλοκαίρι στο Βέλγιο. Είχα την ψυχολογία ότι θα άλλαζα κατηγορία την φετινή χρονιά, το είχα συζητήσει με την Yamaha και τελικά έγινε. Ήξερα ότι πολλοί έκαναν προπόνηση και μερικοί αγώνες με 450cc μέσα στην χρονιά οπότε περίμενα ότι θα ερχόντουσαν και αυτοί στην μεγάλη κατηγορία φέτος.

Έμεινε 23 βαθμούς πίσω στην βαθμολογία λίγο πριν τα μισά του πρωταθλήματος, αυτό τον ώθησε
να συγκεντρώσει εννέα νίκες και να πάρει τον τίτλο στην πρώτη του χρονιά στην κατηγορία.

Αυτό πόσο επηρέασε την προετοιμασία σου στην αρχή της χρονιάς;
Η σοβαρή προπόνηση κάθε χρόνο ξεκινάει πάντα μετά τον πρώτο αγώνα. Εκεί βλέπεις που βρίσκεσαι σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ξέρεις τι σου λείπει και τι πρέπει να κάνεις για να το αποκτήσεις. Πριν τον πρώτο αγώνα μπορεί να λιώνω στην προπόνηση σε λάθος βάση και να μην έχω το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Πάντα διαβάζω τον πρώτο αγώνα για να μπω στην σοβαρή φάση της προετοιμασίας μου.

Ήθελες από τον πρώτο αγώνα τον τίτλο ή θεώρησες ότι αυτή η χρονιά είναι χρονιά προσαρμογής στην νέα κατηγορία;
Ήμουν ψυχολογικά έτοιμος για 450cc και ήξερα πως μπορούσα να οδηγήσω. Ήταν ο στόχος αλλά δεν καιγόμουν για τον τίτλο, απλά ήθελα να αγωνιστώ με μεγάλη μοτοσικλέτα δεν ήθελα άλλο τα 250cc. Δεν υπήρχε θέμα προσαρμογής, μετά από δύο προπονήσεις βρισκόμουνα στους χρόνους του 250cc άλλωστε σχεδόν σε κάθε αγώνα οι χρόνοι των δύο κατηγοριών είναι ίδιοι.

Ο μεγάλος σου αντίπαλος από την ΜΧ2 ο Αλέξης Παπανικολάκης βρέθηκε και αυτός στην ΜΧ1. Πολλοί πίστευαν και πρώτος από όλους εγώ, ότι ο τίτλος θα είναι και σε αυτή την κατηγορία υπόθεση των δύο σας όπου τελικά έτσι κι έγινε. Εσύ το πίστευες αυτό στην αρχή της χρονιάς;
Δεν ασχολήθηκα με το τι πίστευα αλλά με το τι ήθελα. Ήταν ένα δυνατό πρωτάθλημα με εμένα τον Α.Παπανικολάκη και τον Γαλανό να έχουμε πάρει νίκες από την αρχή του πρωταθλήματος. Μετά ήρθαν οι ατυχίες, σε εμένα στην Πάτρα και στα Τρίκαλα, στον Γαλανό αλλά και στον Γαλατιανό που ήταν ικανός για νίκες μέσα στο πρωτάθλημα. Ο Α.Παπανικολάκης είχε μια σταθερή χρονιά χωρίς ατυχίες και αυτό τον έφερε ψηλά στην βαθμολογία. Το παν είναι να μην έχεις ατυχίες σε ένα πρωτάθλημα, πολλές φορές όλα τα άλλα, οδήγηση, προπόνηση, έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

Με τις ατυχίες σου στα Τρίκαλα έμεινες 23 βαθμούς πίσω από τον Α.Παπανικολάκη. Σου πέρασε από το μυαλό τότε, ότι τελείωσε για εσένα το πρωτάθλημα;
Μετά τον αγώνα στα Τρίκαλα παρουσιαζόμουν στον στρατό. Αυτό κυριαρχούσε στο μυαλό μου τότε, η άμεση αλλαγή της καθημερινότητας μου. Σου είπα ότι δεν καιγόμουν για τον τίτλο, μένοντας 23 βαθμούς πίσω μου έφυγε το άγχος και η πίεση του πρωταθλήματος.

Άλλαξες τα πλάνα σου από εκεί και μετά;
Αναγκαστικά γιατί ήμουν φαντάρος. Μου έκατσαν βέβαια και τα πράγματα γιατί ο επόμενος αγώνας στην Μεγαλόπολη ήταν ακριβώς την περίοδο που είχα πάρει άδεια μεταθέσεως από την Τρίπολη το κέντρο εκπαίδευσης που παρουσιάστηκα. Χωρίς ιδιαίτερη προπόνηση κατάφερα να μαζέψω την βαθμολογική διαφορά σε έναν δύσκολο αγώνα λόγω της κουφόβρασης που επικρατούσε σε μια πίστα που δεν μου αρέσει. Ήξερα ότι χρειαζόμουν βαθμούς και το πάλευα σε κάθε αγώνα δεν πίεζα ποτέ πάνω από τα όρια μου, για εμένα δεν υπήρχε μόνο η πρώτη θέση, θα καθόμουν τρίτος ή τέταρτος αρκεί να μάζευα βαθμούς και να μην είχα πτώσεις ή τραυματισμούς.


Σε ορισμένους αγώνες από εκεί και μετά όχι μόνο το πάλευες αλλά ήσουν και με διαφορά ο καλύτερος. Ήσουν στην μέρα σου σε εκείνους τους αγώνες;
Ίσως δεν ήταν στην μέρα τους οι υπόλοιποι, δεν ξέρω. Υπάρχει κόσμος που δεν με θεωρεί γρήγορο οδηγό. Όχι ότι με απασχολεί αυτό γιατί και εγώ δεν θεωρώ τον εαυτό μου γρήγορο. Επικεντρώνομαι στην στρατηγική μου σε κάθε αγώνα, να πάρω τις σωστές αποφάσεις άλλες φορές μου βγαίνει εύκολα το αποτέλεσμα άλλες φορές δύσκολά και άλλες φορές καθόλου. Την στρατηγική που θα ακολουθήσω την καθορίζουν οι αντίπαλοι οπότε κατά ένα βαθμό εξαρτάτε και από αυτούς σε τι μέρα θα βρεθώ.

Ο στρατός πόσο σε επηρέασε σε αυτό το πρωτάθλημα;
Το καλοκαίρι είχα πάρει καλή μετάθεση και μπορούσα να βγαίνω συχνά σε αντίθεση με τώρα που δεν με πάει καλά η υπηρεσία. Σε κάθε ευκαιρία πήγαινα για προπόνηση  τότε γιατί δεν ήξερα πότε θα μου δοθεί ξανά η ευκαιρία. Αυτό με έβαλε σε μια διαδικασία προπόνησης που αν δεν ήμουν φαντάρος μπορεί και να μην την έκανα, μπορεί να την θεωρούσα υπερβολική.

Φτάνοντας στον τελευταίο αγώνα στην Βισαλτία όπου κατέκτησες και το πρωτάθλημα, είδαμε μια συμπεριφορά από την μεριά σου στο δεύτερο σκέλος που δεν άρεσε στον κόσμο του motocross. Εσύ πως κρίνεις τις ενέργειες σου σε εκείνο το σκέλος;
Σε εκείνο το σκέλος ήθελα μια θέση μέσα στην πρώτη οχτάδα για να κατακτήσω το πρωτάθλημα. Μου είχε φύγει και η παραμικρή πίεση και μπορούσα να χαλαρώσω για ένα ολόκληρο σκέλος. Δεν έκανα και τίποτα, έβαλα την κόρνα στην μοτοσικλέτα μου και μπήκα να διασκεδάσω την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Αν σταμάτησα την στιγμή που βρισκόμουν πρώτος κανείς δεν με ρώτησε το γιατί. Όσο για τον διάλογο ενδιάμεσα του αγώνα με τον Α.Παπανικολάκη δεν τον ξεκίνησα εγώ.

Γιατί δεν επέλεξες να κλείσεις το πρωτάθλημα με νίκη;
Στην Βισαλτία ήταν πολύ εύκολο για εμένα να πάρω δύο νίκες. Έχω προπονηθεί πολύ στην άμμο από πέρσι το καλοκαίρι στο Βέλγιο και το αμμόχωμα της Βισαλτίας με βόλευε. Απλά δεν ήθελα να πιέσω παραπάνω από όσο πίεσα άλλωστε δεν μου λείπουν οι πρώτες θέσεις.

Το φετινό πρωτάθλημα πως σου φάνηκε;
Ήταν πολύ καλό, είχε σε γενικές γραμμές καλούς αγώνες με έντονο συναγωνισμό στην κατηγορία μου. Ήταν ενδιαφέρον γιατί δεν κέρδιζα συνέχεια και στα μισά του πρωταθλήματος είχα μείνει 23 βαθμούς πίσω που έπρεπε να τους καλύψω. Περίμενα όμως ορισμένους αγώνες σε πίστες που μου αρέσουν πολύ όπως η Σπερχειάδα και η Χαλκίδα που δυστυχώς ακυρώθηκαν.

Ποια είναι τα σχέδια σου για του χρόνου, το πρωτάθλημα της ΜΧ1;
Θέλω να αγωνιστώ στο AthensSupercross και να πάω για άλλο ένα πρωτάθλημα στο σπίτι μου αυτήν την φορά. Από τα τελευταία γεγονότα στην Βισαλτία δέχτηκα πολύ έντονη κριτική με αποκορύφωμα να διαβάζω ότι η Ελλάδα δεν αξίζει τέτοιους πρωταθλητές. Αφού δεν αξίζω εγώ, θα φύγω ώστε να βγουν αυτοί που αξίζουν. Στο motocross υπάρχει και ο ψυχολογικός παράγοντας και με αυτά που συνέβησαν, πλέον δεν περνάω καλά. Θα σταματήσω για να ησυχάσω εγώ από τις προπονήσεις και τα ταξίδια, ο πατέρας μου από τα χρέη και το Ελληνικό motocross από πρωταθλητές που δεν του αξίζουν.

Σταματάς τους αγώνες για αυτά που γράφτηκαν;
Αν κάνω κάτι που δεν αρέσει στους δημοσιογράφους αμέσως γράφουνε εναντίον μου. Όταν κάνουν κάτι οι άλλοι πολλές φορές ούτε καν το αναφέρουν. Έχω κουραστεί για όλα να φταίω εγώ. Υπάρχουν κι άλλα πράγματα εκτός από το motocross που μου αρέσουν και είναι μια ευκαιρία να ασχοληθώ με αυτά.

Ποιους θέλεις να ευχαριστήσεις για την φετινή χρονιά;
Θα ήθελα να ευχαριστήσω την YAMAHA-ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ για τις μοτοσικλέτες και τα ρούχα ALPINESTARS και ιδιαίτερα τον Γιάννη Μυτιληνάκη για την ηθική και υλική βοήθεια που μου παρέχει όλα αυτά τα χρονιά, το κατάστημα μοτοσικλετών Κ/Α ΜΟΤΟ στην Νίκαια, το Κ-SHOCK και τους Γιώργο και τον Αντώνη Κοκοτσάκη για την καλή λειτουργία των αναρτήσεων μου, την ΙΝΤΡΑΜΟΤΟ με τα λάστιχα PIRELLI και ιδιαίτερα τον κύριο Ηλιόπουλο, την EXTRAPRODUCTS για τα προϊόντα της DENICOL και AFAM, την HOTMETALS και ιδιαίτερα τον Χάρη Γατσούλη για τα κέντρα HAAN και τις ζάντες SM-PRO, τον Σταμάτη Κοντογιάννη για τα φρένα CARBONELORRAINE, τους νέους μου χορηγούς Γιάννη και Βαγγέλη Κάτσανο κυρίως για την ηθική υποστήριξη που μου παρείχαν, και τον Γιώργο Πανδή για τις πολλές ώρες που έριξε πάνω στην μοτοσικλέτα μου. Τέλος θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλους τους φίλους μου ξεκινώντας από την δεύτερη οικογένεια μου τους Αιγιώτες Νεκτάριο Παπαβασιλείου, Γιάννη Κρίνο, τους αδελφούς Βασιλόπουλου, την οικογένεια του Γιώργου Ηλιόπουλου και τον ίδιο, τον μέγα φίλο μου Άγγελο Ταργαρζίκη που είναι μηχανικός, φίλος και γενικά η ψυχή της ομάδας καθώς από αυτόν εξαρτάται η ψυχολογία μου στους αγώνες και ένα μεγάλο μέρος της φετινής κατάκτησης του πρωταθλήματος οφείλεται σε αυτόν. Τον θείο μου Παύλο Κουζή για την υποστήριξη σε κάθε δύσκολη στιγμή και φυσικά τον πατέρα μου Δημήτρη Κουζή για όσα έχει κάνει για εμένα όλα αυτά τα χρόνια.