O Βασίλης Σιαφαρίκας είναι για πολλούς ο μεγαλύτερος και καλύτερος αναβάτης-αθλητής αγώνων enduro στην Ελλάδα. Το αποδυκνύει κάθε χρόνο και το 2008 δεν έκανε τίποτα διαφορετικό από το να συλλέγει νίκες και τίτλους. Αναζητήσαμε τον πολυπρωταθλητή Ελλάδος για να τον ρωτήσουμε σχετικά με το περσινό πρωτάθλημα.

Δεδομένου του πρωταθλήματος (2008) τι προπόνηση έκανες για να ανταπεξέλθεις στους αγώνες;

Δύο προπονήσεις την εβδομάδα, Τρίτη και Πέμπτη, μερικές φορές και μία μόνο ημέρα την εβδομάδα. Και μόνο μοτοσικλέτα, γιατί δεν υπάρχει χρόνος για τίποτα άλλο. Χρειάζεται όμως παράλληλα να κάνεις γυμναστήριο και σωστή διατροφή, κάτι που δεν το έκανα και το πλήρωσα στο Six Days χάνοντας το χρυσό μετάλλιο. Δεν έκανα σωστή διατροφή και δεν έπαιρνα τα σωστά συμπληρώματα, με την τόση ζέστη και καταπόνηση που είχε κάθε αγωνιστική ημέρα, ειδικά μετά την δεύτερη ημέρα. Την πέμπτη ημέρα η πτώση που είχα ήταν αποτέλεσμα της κόπωσης.

Σχετικά με το πρωτάθλημα, ήταν εύκολος ο στόχος φέτος;

Ηταν το πιο δύσκολο πρωτάθλημα, γιατί έχει ανέβει το επίπεδο. Όλοι είχαν δουλέψει πολύ σκληρά. Νομίζω ότι κέρδισα πιο πολύ στα σημεία, στην στρατηγική. Όπως και πέρυσι δεν είχα κάποιο αντίπαλο που να είναι σταθερός σε απόδοση κάθε αγώνα, ώστε να υπάρχει επαναλαμβανόμενος ανταγωνισμός. Στην κατηγορία μου είχα τον Γιώργο Κοινωνά, ήταν πολύ δυνατός φέτος, αλλά τραυματίστηκε. Ο Γιάννης (Τρίγκας), ήταν πολύ καλός αντίπαλος για την γενική, αλλά δεν ήταν σταθερός. Και οι αγώνες δεν ήταν εύκολοι. Ήταν όπως πρέπει να είναι ένα πρωτάθλημα. Ο Κοινωνάς είχε δυνατότητες να πάρει ένα τίτλο.

Σε προβλημάτισε που έχασες στον πρώτο αγώνα;

Όχι δεν με προβλημάτισε. Έχασα καθαρά επειδή εκκινούσα πρώτος και η διαφορά ήταν πολύ μικρή με τους υπόλοιπους.

Οργανωτικά τι πιστεύεις ότι πρέπει να γίνει καλύτερο στην αγωνιστική περίοδο 2009;

Τα μελανά σημεία της ΑΜΟΤΟΕ ήταν οι πολλές κομμένες κορδέλες στις ειδικές –το ότι βρέθηκα να οδηγώ ανάποδα σε ειδική στην Θεσσαλονίκη τα λέει όλα– εκτός από τον τελευταίο αγώνα στην Βέροια και στα Γρεβενά. Δεύτερον στην Ελλάδα πρέπει να ακολουθήσουμε το πρότυπο του παγκοσμίου πρωταθλήματος enduro που είναι: 4 κύκλοι, ειδική με ειδική να ενώνονται και θέαμα στον κόσμο. Θέαμα με άλματα, με δύσκολα ανεβάσματα-κατεβάσματα. Μόνο έτσι.

Πόσο δύσκολος αγώνας ήταν το Six Days (ISDE) στις Σέρρες;

Δύσκολος με πολλές παγίδες. Στεναχωρήθηκα που δεν κατάφερα να πάρω το χρυσό. Ήμουν τόσο κοντά, αλλά και ταυτόχρονα πολύ μακριά. Τώρα ξέρω πλέον να ετοιμάζομαι πιο καλά για τέτοιους σκληρούς αγώνες. Αλλά όπως βλέπω για το επόμενο Six Days στην Πορτογαλία δεν θα έχουμε ομάδα για να στείλουμε. Υπάρχουν δυσκολίες σε πολλούς αναβάτες να βρουν μοτοσυκλέτα και προπαντός χορηγούς, πώς να στηθεί ομάδα για εξαήμερο αγώνα enduro. Για άλλη μια χρονιά θα την πληρώσουν οι αναβάτες, εννοώ το κόστος αποστολής της ομάδας. Αν γίνει ομάδα, θα γίνει επειδή το θέλει ο ΣΑΜΕ και το θέλουν τα παιδιά που θα το πληρώσουν από την τσέπη τους.

Ποια είναι τα πλάνα σου το 2009, θα συνεχίσεις με την Honda, τι στόχους έχεις για συμμετοχή σε αγώνες στο εξωτερικό;

Ναι συνεχίζω με Honda και στην ίδια κατηγορία (E1). Για εξωτερικό δεν νομίζω. Ποιος θα τα πληρώσει; Εγώ, δεν νομίζω, δεν υπάρχει λόγος έτσι και αλλιώς. Σίγουρα θα ήθελα να τρέξω όλο το παγκόσμιο. Έτρεξα το πρωτάθλημα Ανατολικής Ευρώπης και θα ήθελα να ζήσω το παγκόσμιο.

Τι αλλάζει τώρα στον ΣΑΜΕ με την εκλογή νέου Δ.Σ;

Είμαι απλό μέλος του Δ.Σ. και υποστηρίζω τα θέματα, βάση του τι συμφέρει πρώτα του ΣΑΜΕ. Ένα στοίχημα έχουμε βάλει, στο να μην διαλυθεί ξανά ο ΣΑΜΕ. Οι πόρτες είναι ανοιχτές για όλους όσους θέλουν να βοηθήσουν. Δεν γίνεται να τα κάνει όλα το προεδρείο. Αν προσφέρουν όλοι ο ΣΑΜΕ μπορεί να κάνει μεγάλα πράγματα. Αυτό που έχω προτείνει στο Δ.Σ. είναι καινοτόμες σκέψεις, σχέδια, λύσεις.

Ποιοι  σε βοήθησαν στην προσπάθειά σου το 2008;

Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Honda-Σαρακάκης και τον Βαγγέλη Λουκόπουλο για όλη την χρονιά και ειδικά κατά την διάρκεια του Six Days. Την Agip για τα λιπαντικά, το κατάστημα Ok wheel για τα ελαστικά, την Leo Vince για τις εξατμίσεις, την 3P Racing Ποιμενίδης για πιστόνια, αυτοκόλλητα, ρούχα, την Renthal για γρανάζια και αλυσίδες, τα Τυροκομικά Σιαφαρίκας, τον μηχανικό μου Moto Ξιφίας και το motorsite.gr