Η συμμετοχή τεσσάρων Ελλήνων αναβατών στον προτελευταίο αγώνα του Ευρωπαικού πρωταθλήματος motοcross στην Faenza της Ιταλίας ήταν το αλοτοπίπερο των Ελληνικών συμμετοχών σε αγώνες motocross αυτό το καλοκαίρι. Δείτε τι ακριβώς συμβαίνει στο Ευρωπαικό πρωτάθλημα motocross.

Η πρόκριση που δεν ήρθε ποτέ
Κύριος στόχος των Ελλήνων αναβατών ήταν η πρόκριση στους αγώνες της Κυριακής, κάτι που θα συνέβαινε μόνο εάν συνδυαζόταν με πρόκριση στους κορυφαίους 40 αναβάτες του Ευρωπαικού πρωταθλήματος. Όλοι είχαν συνειδητοποιήσει τη δυσκολία αυτού του στόχου και στόχευσαν τις προσπάθειές τους στην επίτευξη του στόχου. Στον αγώνα συμμετείχαν 49 αναβάτες από όλη την Ευρώπη, νούμερο πολύ μικρό αν σκεφτεί κανείς πως ο αγώνας γινόταν στην Ιταλία. Σε σχετικές συζητήσεις με ανθρώπους της UEM μάθαμε πως φέτος σε όλους τους αγώνες οι συμμετοχές ήταν μειωμένες, κανείς όμως δεν περίμενε 49 συμμετοχές στην Ιταλία.

Ο κανόνας όμως λέει πως όταν λείπουν συμμετοχές δεν λείπουν από την κορυφή, ούτε και από τη μέση του πρωταθλήματος. Όλα τα μεγάλα ονόματα του Ευρωπαικού πρωταθλήματος ήταν παρών μιας και στον προτελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος τίποτα δεν είχε κριθεί ακόμα. Τα δυο ελεύθερα δοκιμαστικά των 30 λεπτών θα βοηθήσουν τους αναβάτες να ετοιμαστούν για το τελευταίο 45λεπτο χρονομετρημένων δοκιμών που θα καθόριζε τους πρώτους σαράντα αναβάτες που θα συμμετείχαν στους αγώνες της Κυριακής.

Όαση στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά ήταν ο χρόνος του Μιχάλη Παναγιωτόπουλου (ΚΤΜ), ο οποίος με χρόνο 2:05’962 κατέλαβε την 37η θέση αφήνοντας θετικές εντυπώσεις. Οι Χρήστος Φωτόπουλος (Kawasaki) με χρόνο 2:07’321, o Στέλιος Γαλατιανός (Honda) με χρόνο 2:08’121 και ο Παναγιώτης Κουζής (Yamaha) με χρόνο 2:08’474 έδειξαν πως θα έδιναν αρκετές μάχες μέχρι την πρόκρισή τους καθώς είχαν τις θέσεις από 41 έως 43. Η πίστα ήταν ευλαβικά προετοιμασμένη από την λέσχη της Faenza, σε πολύ καλό επίπεδο για τέτοιο αγώνα.

Ο αγώνας είχε απ’ όλα. Τρία KTM 2007, 125cc 2T – 250cc 4T – 450cc 4T. Είδαμε επίσης την ηλεκτρονική της GET στα Honda CRF της ομάδας Honda Martin, την οποία θα παρουσιάσουμε σε άλλο κείμενο.
Πριν τα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά η πίστα είχε ετοιμαστεί ξανά όμως το πολύ νερό που έριξε οργανωτής έκανε τα πατήματα γλιστερά κάτι που φάνηκε αμέσως από τους χρόνους όλων των αναβατών. Ο καλύτερος χρόνος του Verbruggen (Yamaha) στα πρώτα δοκιμαστικά ήταν 1:58’738 ενώ στα δεύτερα ο Frossard (KTM) σημείωσε καλύτερο χρόνο με 2:02’484. Τρεις Έλληνες κατάφεραν και μπήκαν στην πρώτη 40άδα, ο Παναγιώτης Κουζής στην 37η θέση με χρόνο 2:09’504, ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος στην 39η θέση με χρόνο 2:09’943 και ο Χρήστος Φωτόπουλος στην 40η θέση με χρόνο 2:09’999. Άτυχος στάθηκε ο Στέλιος Γαλατιανός ο οποίος δεν έπιασε ρυθμό και βρέθηκε στην 43η θέση με χρόνο 2:10’494. Η μάχη για την πρόκριση θα δινόταν στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά των 45 λεπτών.

Οι Ιταλοί κατάλαβαν το λάθος τους και έβρεξαν λιγότερο την πίστα, δημιουργώντας τις καλύτερες συνθήκες για την μεγαλύτερη μάχη του πολέμου. Οι Έλληνες αναβάτες παθιασμένοι για την πρόκριση βρέθηκαν αμέσως στην πίστα γονατίζοντας τις μοτσυκλέτες τους προσπαθώντας να κλέψουν ακόμα και το εκατοστό του δευτερολέπτου. Η πρόκριση όμως δεν ήρθε γιατί οι ξένοι ήταν καλύτεροι εκείνη την στιγμή. Η τριβή και η συμμετοχή σε τέτοιους αγώνες τους δίνει το πάνω χέρι σε τέτοιες καταστάσεις. Ο Παναγιώτης Κουζής κατέβασε ακόμα περισσότερο το χρόνο του στο 2:07’175 σημειώνοντας την καλύτερη επίδοσή του αλλά αυτό ήταν μόνο ικανό για να κερδίσει την 41η θέση. Πιο πίσω ο Χρήστος Φωτόπουλος με χρόνο 2:08’040 βρέθηκε στην 43η θέση και ο Στέλιος Γαλατιανός με χρόνο 2:08’786 sthn 44η θέση. Ο Μιχάλης Παναγιωτόπουλος με χρόνο 2:08’805 κατέλαβε την 45η θέση. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα μόνο ο Παναγιώτης Κουζής έπαιρνε θέση πρώτου αναπληρωματικού στους αγώνες και οι υπόλοιποι θα έμεναν οριστικά εκτός αγώνα.

Τα συμπεράσματα
Το επίπεδο των Ελλήνων αναβατών είναι σαφώς μικρότερο από τους αναβάτες του Ευρωπαικού πρωταθλήματος. Οι τέσσερις Έλληνες αναβάτες είναι μεταξύ των καλύτερων αναβατών στη χώρα μας αλλά μόνο αυτό δεν φθάνει. Μπορούν να συμμετέχουν σε Ευρωπαικούς αγώνες; Εγώ νομίζω πως μόνο σε τέτοιους αγώνες πρέπει να συμμετέχουν. Η πρόκριση θα έρθει αγώνα με τον αγώνα. Αυτό είναι σίγουρο. Η μικρή τους ηλικία (17-18 χρονών) δείχνει πως έχουμε στα χέρια μας νέα ταλέντα που θέλουν τη διάκριση. Μόνο με αγώνες υψηλότερου επιπέδου από το Ελληνικό πρωτάθλημα μπορεί να έρθει η διάκριση. Σε κάθε περίπτωση αυτοί που θα συμμετέχουν σε διεθνείς αγώνες θα έχουν μεγαλύτερα περιθώρια βελτίωσης.

Τα μειονεκτήματα
Δυστυχώς οι Έλληνες αναβάτες στο εξωτερικού είναι παραδείγματα προς αποφυγή. Τον εκνευρισμό, τα παρακάλια και την απογοήτευση γεύτηκε η Ελληνική αποστολή όταν στον έλεγχο πριν τον αγώνα η γραμματεία τους ανακοίνωσε πως χωρίς τα απαραίτητα χαρτιά δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν στον αγώνα.

Η ΕΛΠΑ δεν τους είχε προμηθεύσει με license για την συμμετοχή τους στον αγώνα. Τα πρόχειρα σημειωμένα νούμερα των αδειών (license) δεν περνάνε στο εξωτερικό και η γραμματεία του αγώνα απάντησε στους ανήμπορους να αντιδράσουν Έλληνες, “sorry you can’t race!”. Η ξεφτίλα και η ανοργανωσιά σε όλο της το μεγαλείο. Γιατί έστειλαν τους αναβάτες να συμμετέχουν στο εξωτερικό χωρίς τα απαραίτητα χαρτιά, παραμένει μυστήριο που μόνο οι υπάλληλοι της ΕΛΠΑ μπορούν να λύσουν.

Τελικά μετά από μεγάλη ταλαιπωρία, συνεννοήσεις της τελευταίας στιγμής ο πρόεδρος αγωνοδικών συμφώνησε να αναλάβει την ευθύνη και οι Έλληνες αναβάτες να συμμετάσχουν στον αγώνα. Η εμπειρία έχει δείξει πως οι Έλληνες αναβάτες είναι δακτυλοδεικτούμενοι σε αγώνες του εξωτερικού. Αν όντως οι αναβάτες είχαν ξεπεράσει τα όρια εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα έπρεπε η ΕΛΠΑ να ΜΗΝ τους δώσει κανένα χαρτί με το οποίο μπορούν να διεκδικήσουν την συμμετοχή τους. Δυστυχώς όμως συμβαίνει το αντίθετο καθώς μάλλον στην ΕΛΠΑ δεν ενδιαφέρονται και δεν ενημερώνουν σωστά όσους επιθυμούν να συμμετέχουν σε αγώνες του εξωτερικού. Έτσι έχουμε φτάσει στο σημείο οι Έλληνες αναβάτες στο εξωτερικό να θεωρούνται τριτοκοσμικοί (χωρίς θαυμαστικό).

Νίκη στην παράταση
Ο Γάλλος Frossard (KTM) κέρδισε τον δεύτερο αγώνα και σε συνδυασμό με την δεύτερη θέση που είχε στο πρώτο σκέλος κέρδισε τη γενική. Πίσω του ο Βέλγος Verbruggen (Yamaha) o οποίος έκανε το 1-2 στα σκέλη αλλά έχοντας τερματίσει δεύτερος στο δεύτερο σκέλος αρκέστηκε στη δεύτερη θέση. Στην τρίτη θέση της γενικής ανέβηκε ο Philippaerts (Yamaha), αδερφός του Philippaerts που αγωνίζεται στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα, με τερματισμούς στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα στα δυο σκέλη. Αμήχανα πρέπει να αισθάνθηκε ο Γάλλος Frossard όταν οι Ιταλοί θεατές γιουχάρισαν τον εθνικό ύμνο της Γαλλίας την ημέρα που οι δυο ποδοσφαιρικές ομάδες αναμετρούνταν στον τελικό του Παγκοσμίου κυπέλλου.

Οι Ιταλοί καθάρισαν εντός έδρας
Στην κατηγορία ΜΧ3 του Παγκοσμίου πρωταθλήματος συμμετείχαν γνωστοί αναβάτες του πρόσφατου παρελθόντος όπως ο Bartolini (Yamaha) και o Demaria (KTM). Στις πρώτες θέσεις όμως κυριάρχησαν οι Beggi (Honda) πρώτος και ο Bricca (Honda) στη δεύτερη θέση. Ο εκπληκτικός Ελβετός Ristori (Honda) με δυο τέταρτες συμπλήρωσε το κατακόκκινο Honda βάθρο του αγώνα. Ανεξίτηλη θα μείνει η αποθέωση των Ιταλών θεατών στο πρόσωπο του νεαρού Cristian Beggi αλλά και στο βετεράνο Andrea Bartolini.