Την 1η Δεκεμβρίου στο Monaco συνεδρίασε το μόνιμο συμβούλιο motocross της FIM  για το μέλλον του αθλήματος. Με χρονικό ορίζοντα το έτος 2010, το παγκόσμιο motocross θα γυρίσει σελίδα με στόχο την βελτίωση του ανταγωνισμού και την μείωση του κόστους.

Το μόνιμο συμβούλιο motocross της FIM που απαρτίζεται από τον πρόεδρο της FIM Vito Ippolito, τον πρόεδρο της Youthstream Giuseppe Luonqo, τον  πρόεδρο του motocross της FIM  Wolfgang Srb, τον προϊστάμενο Guy Maitre και τον διευθυντή τον αθλημάτων της FIM Ignagio Vermeda συνεδρίασε και αποφάσισε τα παρακάτω:

1. Ο πρόεδρος της FIM υπογράμμισε την αναγκαιότητα για σημαντική μείωση του θορύβου γεγονός που υποστήριξε και ο πρόεδρος της Youthstream όπου τάχτηκαν υπέρμαχοι της νέας μεθόδου ελέγχου θορύβου με την ονομασία “δυναμικός έλεγχος θορύβου”  Η νέα μέθοδος θα δοκιμαστεί την χρονιά που μας έρχεται για να μπει σε λειτουργία την 01/01/2009. Όπως δήλωσε ο κ.Ippolito δεν υπάρχουν πιέσεις στην FIM από περιβαλλοντικές οργανώσεις ή από κρατικούς και ευρωπαϊκούς φορείς για την μείωση του θορύβου. Απλά η FIM νοιώθει την ευαισθησία να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση συμβάλλοντας στην παγκόσμια μείωση της ηχορύπανσης.
2. Από το 2010 τα κυβικά θα αλλάξουν για όλες τις κατηγορίες motocross και θα είναι κοινά για δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες. Στην ΜΧ2 θα είναι μέχρι τα 250cc και μάλιστα θα υπάρχει και όριο ηλικίας που ορίζεται μέχρι και τα 23 χρόνια. Ο πρωταθλητής της κατηγορίας (ΜΧ2) θα μπορεί να αγωνιστεί μόνο για ακόμα μια χρονιά μετά τον τίτλο του, για την υπεράσπιση του. Στην ΜΧ3 θα αγωνίζονται μοτοσικλέτες άνω των 650cc ενώ την ΜΧ1 δεν έχει καθοριστεί ακόμα  η χωρητικότητα αλλά συζητείται να γίνει 350cc (θα αποφασιστεί τους επόμενους τρεις μήνες). Τέλος για την ΜΧ1 και ΜΧ2 οι κινητήρες θα είναι μονοκύλινδροι ενώ στην ΜΧ3 θα επιτρέπονται και οι δικύλινδροι κινητήρες. Στόχος είναι η προώθηση της κύριας κατηγορίας του πρωταθλήματος της ΜΧ1 με ακόμα περισσότερους και καλούς οδηγούς ενώ παράλληλα οι νεαροί οδηγοί θα έχουν περισσότερα κίνητρα και πιθανότητες να φτάσουν σε ένα πρωτάθλημα με το όριο ηλικίας.
3. Το Παγκόσμιο πρωτάθλημα της Junior της FIM από το 2010 θα έχει ακόμα μια κατηγορία αυτή των 65cc που μαζί με τις 85cc και 125cc θα απαρτίζονται μόνο από δίχρονους κινητήρες. Η κίνηση αυτή μιλάει από μόνη της ότι γίνεται για την μείωση του κόστους, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στους νέους οδηγούς να αποκτήσουν πάνω σε ένα δίχρονο την σωστή motocross εμπειρία που χρειάζονται για το μέλλον.
4. Θα επανεξεταστεί το όριο βάρους όλων των κατηγοριών.
5. Θα γίνει ειδική μελέτη έτσι ώστε στο μέλλον να απαγορεύονται τα ηλεκτρονικά βοηθήματα οδήγησης (π.χ. antispin, traction control), με στόχο το motocross να παραμείνει άθλημα, όπου οι καλοί οδηγοί να μπορούν επιδείξουν το ταλέντο τους.

Το 2010 όπου η FIM οραματίζεται να επιβάλει τους νέους κανονισμούς είναι πολύ κοντά. Φυσικά την μεγάλη προσπάθεια ώστε να μπορούν αυτοί οι κανονισμοί να λειτουργήσουν, τουλάχιστον για την ΜΧ1/ΜΧ2, πρέπει να την κάνουν οι κατασκευαστές. Η πρόθεση αυτών μέχρι τώρα ήταν να παραμείνουν οι κατηγορίες ως έχουν καθώς με πολύ κόπο στο παρελθόν τις είχαν κατοχυρώσει (στην ΜΧ1 από 400cc, στα 450cc). Η FIM τότε τους έκανε την χάρη να υποσκελίσουν τους δίχρονους κινητήρες με τους τότε κανονισμούς, μήπως ήρθε η ώρα να επιστρέψουν την χάρη;