Πορτοκαλί ημίχρονο.
Στον πέμπτο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος στο Τσέχικο Most, τα βάθρα αποκτήσανε πορτοκαλί χρώμα, συνολικά 12 από τις 18 θέσεις στα βάθρα καταλήφθηκαν από αναβάτες της ΚΤΜ.

 

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Petteri Silvan καταφέρνει να κερδίσει και τις δύο ημέρες στην κατηγορία Enduro-1. Μεταπηδώντας από το δίχρονο 125cc στο καινούργιο τετράχρονο 250cc, τον ακολουθούσε η μη επιτυχία, μέχρι η ομάδα του, κατάφερε να αλλάξει το μοτοσικλετιστικό χαρακτήρα και να πετύχουν το οδηγικό στυλ του Φινλανδού.

Ότι κατάφερε σύγχρονος να νικήσει τον ομόσταβλό του, Ivan Cervantes, μάλλον οφείλεται στο ότι ο Cervantes πάλεψε περισσότερο με το κρυολόγημα του παρά με τον ανταγωνισμό. «Και τις δύο μέρες κατάφερα να έχω τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή μου, το Γάλλος Marc Germain, πίσω μου. Έτσι μεγάλωσα την διαφορά στο πρωτάθλημα.»

Ο Paul Edmondson, επίσης, φαίνεται ότι προσαρμόζεται σιγά σιγά με το τετράχρονο. «Στην Αγγλία οδηγάω ακόμα με το δίχρονο. Κατάφερα να βρω χρόνο και να προπονηθώ με το τετράχρονο. Επίσης ήμουν τυχερός, στο ότι υπήρχαν διαφορετικές ειδικές την πρώτη μέρα, στενή και με λάσπη η extreme test, η enduro test με τις ανήφορος – κατηφόρες, όπως και η αμμώδης ειδική cross. Εκεί χρειάστηκε η εμπειρία μου.»

Έτσι βρέθηκε ο Βρετανός στην τρίτη θέση την πρώτη μέρα. Την πέμπτη θέση όμως την δεύτερη μέρα την θεωρεί παρόλα αυτά πολύ καλή. «Χαίρομαι για το Six days, όπου εκεί θα οδηγήσω πάλι με δίχρονο.»

Στην κατηγορία Enduro 2 φρόντισε ο Αμερικανός Kurt Caselli για την έκπληξη, την πρώτη ημέρα μέσα στις λάσπες κατάφερε να τερματίσει στην 8η θέση. «Τόση βροχή δεν έχω δει ποτέ στη ζωή μου, όπως εδώ σε μία μέρα. Σε εμάς στις δυτικές ακτές δεν βρέχει συχνά και για αυτό δεν μπορούμε να προπονηθούμε για λάσπη» δικαιολογήθηκε ο “καλεσμένος” εργοστασιακός οδηγός της ΚΤΜ για τις πολλές πτώσεις του. Την δεύτερη (στεγνή) ημέρα βρέθηκε ενδιάμεσα του αγώνα να πατάει στο δεύτερο σκαλί, ο Stefan Merriman κατάφερε στον τελευταίο γύρο από τους τέσσερις, να ανέβει αυτός στο σκαλί «νούμερο δύο». Η διπλή νίκη του Samuli Aro επί του Merriman, του αφήνει ελπίδες να κερδίσει τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Στην κατηγορία Enduro3 φαίνεται ότι από τον David Knight, δεν υπάρχει δρόμος για προσπέραση. Και τις δύο μέρες ο αναβάτης από το Isle of Man της Αγγλίας, δεν άφησε περιθώρια για ελπίδες. Επιτυχία από τον ομόσταυλό του Marko Tarkkala που παίρνει την τρίτη και δεύτερη θέση. Ο Γάλλος Sebastien Guillaume γλιστράει με το ελαφρύ δίχρονο GasGas του στην δεύτερη θέση την πρώτη ημέρα.
Τη δεύτερη ημέρα στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανεβαίνει ο Mika Ahola, που τα πάει όλο και καλύτερα. Ο οδηγός της Husqvarna υποσχέθηκε να πάει στον κουρέα, όταν πετύχει την πρώτη νίκη του. Αυτό φαίνεται προς το παρόν δύσκολο, με την κυριαρχία του Knight, αλλά τουλάχιστον έχει διαπιστωθεί μια καλυτέρευση από πέρυσι.

Δυστυχώς στην γραμμή της εκκίνησης εμφανίσθηκαν μόνο 101 αναβάτες. Όχι καλός απολογισμός για μια χώρα, που ανήκει στα προπύργια του enduro. Αυτό καθρεφτίστηκε στην συνέχεια στην διαδρομή: Μπορεί ο χώρος του park ferme και ο χώρος παραμονής των ομάδων να βρίσκοταν στις εγκαταστάσεις ενός καλού ιπποδρόμου, η διαδρομή αντίθετα ήταν πολύ εύκολη. Μπορεί βέβαια οι ειδικές enduro και extreme test να ήταν ακόμα βρεγμένες και γλιστερές από τις βροχές των προηγούμενων ημερών, αλλά αυτό ήταν μόνο. Σε αντίθεση μάλιστα, σε μια διάσχιση ενός παλαιού δρόμου έπρεπε οι αναβάτες να κατέβουν και να σπρώξουν, γιατί η γέφυρα ήταν παλαιά και η οργάνωση πίστευε ότι θα πέφτανε πέτρες στον δρόμο. Στο κλείσιμο του κύκλου, στο χώρο του park ferme υπήρχε προπορεία πάνω από 20 λεπτά.

Για την δεύτερη ημέρα η οργάνωση άλλαξε την νύχτα την διαδρομή και τους χρόνους. Ένα κομμάτι της (βαρετής) διαδρομής κόπηκε, οι χρόνοι έγιναν σφιχτοί και επιπλέον προστέθηκε και τέταρτος γύρος. Έτσι υπήρχαν πλέον να οδηγηθούν 12 ειδικές την δεύτερη ημέρα, ανεβάζοντας το συνολικό χρόνο ειδικών από 22 σε 34 λεπτά.

Αποτελέσματα Enduro-WEC, Most / Czech

ENDURO I
1η Ημέρα
1. Petteri Silvan (FIN)KTM
2. Paul Edmondson (GB), Honda
3. Ivan Cervantes (E), KTM
4. Marc Germain (F), Yamaha
5. Alessandro Belometti (I), KTM
6. Bartosz Oblucki (PL), Yamaha
7. Maurizio Micheluz (I), Yamaha
8. Rickard Larsson (S), TM
9. Simone Tonelli (I), Yamaha
10. Roman Michalik (CZ), TM
2η Ημέρα:
1. Silvan
2. Cervantes
3. Germain
4. Belometti
6. Oblucki
7. Simone Albergoni (I), Honda
8. Nicolas Deparrois (F), Husqvarna
9. Micheluz
10. Michal Szuster (PL), Honda

Βαθμολογία μετά απο 5 γύρους
1. Cervantes, 242 Punkte
2. Germain 190
3. Albergoni 174
4. Silvan 171
5. Belometti 171
6. Edmondson 170
7. Oblucki 134
8. Larsson 115
9. Micheluz 94
10. Deparrois 83

ENDURO II
1η Ημέρα:
1. Samuli Aro (FIN), KTM
2. Stefan Merriman (AUS), Yamaha
3. Fabian Planet (F), KTM
4. Anders Eriksson (S), Husqavarna
5. Valtteri Salonen (FIN), Honda
6. Petri Pohjamo (FIN), TM
7. Euan McConnell (GB), Honda
8. Paul Whibley (NZ), GasGas
9. Kurt Caselli (USA), KTM
10. Jary Mattila (FIN), Beta
2η Ημέρα:
1. Aro
2. Merriman
3. Caselli
4. Alessandro Botturi (I), KTM
5. Planet
6. Mattila
7. Eriksson
8. Bjorne Carlsson (S), Husaberg
9. Pohjamo
10. Valtteri Salonen

Βαθμολογία μετά απο 5 γύρους
1. Samuli, 226 Punkte
2. Planet 209
3. Merriman 169
4. Eriksson 169
5. Botturi 163
6. Carlsson 136
7. Mattila 108
8. Helder Rodrigues (E), GasGas, 107
9. Andrea Beconi (I), Yamaha, 102
10. Paul Whibley (NZ), 94

ENDURO III
1η Ημέρα:
1. David Knight (GB), KTM
2. Sebastien Guillaume (F), GasGas
3. Marko Tarkkala (FIN), KTM
4. Mika Ahola (FIN), Husqvarna
5. Alessandro Zanni (I), Honda
6. Vita Kuklik (CZ), KTM
7. Marcus Kehr (D), KTM
8. Xavier Galindo (E), KTM
9. Alessio Paoli (I), TM
10. Daniel Persson (S), Husaberg
2η Ημέρα:
1. Knight
2. Tarkkala
3. Ahola
4. Zanni
5. Guillaume
6. Galindo
7. Paoli
8. Kuklik
9. Kehr
10. Mario Rinaldi (I), Husaberg

Βαθμολογία μετά απο 5 γύρους
1. Knight, 250 Punkte
2. Tarkkala 203
3. Guillaume 181
4. Ahola 171
5. Zanni 158
6. Galindo 152
7. Paoli 130
8. Thierry Klutz (B), GasGas 113
9. Rinaldi 107
10. Kuklik 101

φωτογραφίες: Robert Pairan