Μεγάλες συγκινήσεις έζησαν όσοι βρέθηκαν στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στη Δράμα για το ξεκίνημα του Πανελληνίου πρωταθλήματος Enduro 2006. Τραγικά λάθη – παραλείψεις από την οργάνωση (ΦΕΔ) αλλά ακόμα περισσότερο από τους αγωνοδίκες υποβίβασαν έναν κατά τα άλλα καλοσχεδιασμένο αγώνα. Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda Σαρακάκης Bike Therapy, #1) που κέρδισε τον αγώνα, στάθηκε τυχερός καθώς ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna Ηellinstore 018, #3) τον κέρδισε με διαφορά στις ειδικές αλλά την έπαθε σαν αρχάριος όταν από λάθος του επέστρεψε στον ανεφοδιασμό μετά από ΣΕX και χρεώθηκε πέντε θέσεις αντί αποκλεισμό!

Ο άνθρωπος της λέσχης ή όσοι ασχολήθηκαν με την διαδρομή του αγώνα πρέπει να λάβει θερμά συγχαρητήρια για την καλύτερη διαδρομή που είδαμε σε αγώνα Πανελληνίου τουλάχιστον τα τελευταία δυο χρόνια. ΌΛΟΙ οι αναβάτες είχαν να πουν ένα καλό λόγο για την δύσκολη, απαιτητική και την απόλυτη enduro διαδρομή του αγώνα. Θέλει μεγάλη προσπάθεια μια τέτοια διαδρομή στην πρώτη απόπειρα της οργάνωσης σε αγώνα Πανελληνίου πρωταθλήματος. Θερμά συγχαρητήρια.

Όμως η οργάνωση κατάφερε να αμαυρώσει τον αγώνα μην έχοντας προβλέψει ούτε τα βασικά. Δεν υπήρχε ασθενοφόρο στις ειδικές. Το ασθενοφόρο της ΕΛΠΑ ΔΕΝ κάνει δουλειά όταν φθάνει στον αγώνα χωρίς γιατρούς και τραυματιοφορείς. Μεγάλη η ευθύνη της ΕΛΠΑ η οποία αγόρασε ένα έτοιμο ασθενοφόρο και το περιτριγυρίζει στους αγώνες χωρίς γιατρό! Τζάμπα μαγκιά… Δεν έπρεπε να ξεκινήσουν οι ειδικές που δεν είχαν ασθενοφόρο. Οι αγωνοδίκες γνώριζαν πως δεν υπήρχε η απαραίτητη ιατρική κάλυψη στις ειδικές παρόλα αυτά δεν σταμάτησαν τον αγώνα.

Ποιος είπε στην οργάνωση πως δεν υπάρχει γενική κατηγορία; Πως είναι δυνατόν να ξεφεύγουν τέτοια λάθη; Υπάρχει γενική κατηγορία, απονέμεται κύπελλο στον νικητή κάθε αγώνα και ανακηρύσσεται πρωταθλητής στο τέλος της χρονιάς. Δεν ισχύει η δικαιολογία πως ο κανονισμός της ΕΛΠΑ δεν το έγραφε ή δεν μας το είπε η ΕΛΠΑ! Έπρεπε οι υπεύθυνοι της λέσχης να παρακολουθήσουν αγώνα του Πανελληνίου πρωταθλήματος και να καταγράψουν με λεπτομέρειες τις υποχρεώσεις τους. Δεν γίνεται να μην δεν υπάρχει απονομή γενικής. Είναι η υπέρτατη δυσφήμιση ειδικά για τους μεγάλους χορηγούς του πρωταθλήματος οι οποίοι εκεί εκπροσωπούνται. Εκτός αν δεν τους θέλουμε ούτε αυτούς πλεόν!

Τραγικό σφάλμα η απόφαση των αγωνοδικών, με κύριο υπαίτιο τον πρόεδρο αγωνοδικών Κο Δελαπόρτα Θεόδωρο, για την απόφαση τους να μην ακυρώσουν τους αναβάτες οι οποίοι επέστρεψαν μετά από το ΣΕΧ στον ανεφοδιασμό. Γνωρίζοντας οι αγωνοδίκες πως είναι εκτός αγώνα, δέχθηκαν ως δικαιολογία πως δεν το γνώριζαν οι αναβάτες, δέχθηκαν την προτροπή κριτή που βρισκόταν στο σημείο και τους επέβαλαν ποινή πέντε θέσεων στην τελική βαθμολογία. Εσπευσμένες αποφάσεις, χωρίς πυγμή έχουν αποδείξει πως κάνουν κακό στο χώρο του Enduro. Καταστρατηγήθηκε ο κανονισμός του πρωταθλήματος από αυτούς οι οποίοι έπρεπε να φροντίζουν την σωστή ερμηνεία του.

Όλοι γνωρίζουμε, εγώ προσωπικά αναγνωρίζω, την τεράστια και αξιόλογη ιστορία που έχει στο Ελληνικό Enduro. Κρίμα για τον Κο Δελαπόρτα γιατί σε ερώτησή μου είπε χαρακτηριστικά, απευθυνόμενος στον Χρήστο Κωνσταντινίδη, πως δεν θα μιλήσει σε αυτούς που έχουν επαγγελματική σχέση με το αντικείμενο (enduro.gr) και πως δεν θα ασχοληθεί με αυτούς που χαρακτήρισαν τον αγώνα Enduro της ΑΜΟΤΟΕ στην Χρυσούπολη “Άρωμα Παγκοσμίου”. Παρόλα αυτά συνεχίζει εν έτη 2006 να κάνει λάθη στους αγώνες στους οποίους προεδρεύει.

Ευτυχώς υπήρξε και το αγωνιστικό που σε όλες τις περιπτώσεις υπερτερεί όλων των άλλων προβλημάτων. Ήταν ο πρώτος αγώνας της χρονιάς και οι αναβάτες περίμεναν με ανυπομονησία αυτόν τον αγώνα. Στα ευχάριστα η συμμετοχή των ομάδων Hellinstore 018, Makina, Bike Therapy, ΤΜ Hellas, Speed Wheel και φυσικά της Honda Σαρακάκης στο πρωτάθλημα ενώ μεγάλο ενδιαφέρον και κόσμο συγκέντρωσε η πρώτη επαφή της Aprilia Hellas με τους Ελληνικούς αγώνες καθώς συμμετείχε με τον νέο RXV 450 και αναβάτη τον Πέτρο Κριτσώνη. Οι συμμετοχές δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να κριθούν ικανοποιητικές καθώς μόνο 77 αναβάτες πήραν τελικά εκκίνηση στη Δράμα.

Μετά την τιμωρία των Σταμάτη Μαντά, και Μιχάλη Τράντζα ο Βασίλης Σιαφαρίκας κερδίζει ξεκάθαρα την γενική κατηγορία με μεγάλη διαφορά από τον Δημήτρη Τσακατσώνη. Σταθερός εκτός από την πρώτη χρονομετρημένη ο Δημήτρης Τσακατσώνης φαίνεται ξεκάθαρα πως κερδίζει πόντους κάθε χρόνο και πολλαπλασιάζει την ταχύτητά του. Τρίτος τερματίζει ο Τάκης Μανιάτης δεν φαίνεται να έχει προβλήματα με την καινούργια του μοτοσυκλέτα βάζοντας πλώρη για ακόμα καλύτερη θέση. Ο Χρήστος Θεοδοσώπουλος ανέβηκε στην τέταρτη θέση της γενικής μετά από έξοχο αγώνα. Πιο πίσω αλλά άξια στην πέμπτη θέση o Φώτης Σκαρής και έκτος ο Φώτης Αλεξόπουλος συτμπλήρωσε την εξάδα.

Αυτήν την νίκη του ο Λεωνίδας Κουλουκάτσης θα την θυμάται για πολλή καιρό. Μπορεί να μην ήταν ο απόλυτος ταχύτερος αναβάτης της κατηγορίας αλλά η διαφορά ενός λεπτού σε καπέλο χρόνου του έδωσε την νίκη. Δεύτερος στην τελική κατάταξη ο Γιάννης Τρίγκας (Gas Gas Bike Therapy, #13) απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα αλλά η ποινή καθυστέρησης (καπέλο) που δέχθηκε του στέρησε την νίκη. Ο Γιώργος Δαλμπίρας (KTM, #117) τερμάτισε στην τρίτη θέση της κατά τα άλλα φτωχής κατηγορίας μιας και αυτοί ήταν οι τερματίσαντες του αγώνα. Ο Δημήτρης Πρέπας εγκατέλειψε μετά από πτώση στο ποτάμι και έμεινε πίσω στην διεκδίκηση του τίτλου. Λίγες συμμετοχές σε μια κατηγορία που έπρεπε να είχε αλλάξει για να αποκτήσει ενδιαφέρον.

Στην κατηγορία Α2 η καθαρή νίκη Χρήστου Θεοδοσόπουλου (Husqvarna Hellinstore 018) του δίνει αυτοπεποίθηση για το υπόλοιπο της χρονιάς. Δεύτερος ο Φώτης Σκαρής δυνατός σαν βράχος κέρδισε τις εντυπώσεις με την άνοδό του στη δεύτερη θέση. Μεγάλο ενδιαφέρον θα υπάρχει στους επόμενους αγώνες για το αν θα μπορέσει να κερδίσει ο Φώτης Σκαρής αγώνα από τον Χρήστο Θεοδοσώπουλο. Τρίτος ο Γιώργος Κοινωνάς (Husqvarna Hellinstore 018) επιβεβαίωσε την αγωνιστική του άνοδο και συμπλήρωσε άλλο ένα βάθρο για την ομάδα του. Πολύ καλός ο Συμεόν Σαλτσίδης με Gas Gas έκανε καλούς χρόνους και κέρδισε τις εντυπώσεις αλλά ένα καπέλο του στέρησε τη διάκριση στον αγώνα.

Ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda Σαρακάκης Bike Therapy) δεν είχε κανένα πρόβλημα να ελέγξει τον αγώνα μετά την εγκατάλειψη του Αδάμου Πράσσου (Husqvarna Hellinmoto) από τρύπημα ψυγείου. Σε απόλυτους χρόνους ειδικών ο Γιώργος Φραγκούλης (Yamaha Speed Wheel) κέρδισε τον Γιάννη Παμπουκιάν (KTM Hellinstore 018) που κατάφερε και ένα καπέλο έξη λεπτών. Φαίνεται πως η κατηγορία θα έχει ιδιαίτερες μάχες για την δεύτερη θέση.

Μετά την τιμωρία από τους αγωνοδίκες, αλλά και το καπέλο που απέκτησε ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna Hellinstore 018) την πρώτη θέση κέρδισε ο Δημήτρης Τσακατσώνης (KTM Makina) ο οποίος κέρδισε και την πρώτη ειδική extreme. Σημαντικό βήμα για τον νεαρό αναβάτη από την Θεσσαλονίκη ο οποίος πατάει πόδι στην κατηγορία. Καλές σκέψεις θα έχει και ο Φώτης Αλεξόπουλος ο οποίος τερματίζει δεύτερος. Βάθρο για τον Αναστάσιο Τσιουχάρα, που αν και ιδιώτης αποδεικνύει πως έχει μεγάλα ψυχικά αποθέματα. Τις εντυπώσεις κέρδισε ο Πέτρος Κριτσώνης με τον νέο Aprilia RXV 450, συμμετοχή Aprilia Hellas, δεν κατάφερε όμως να τερματίσει λόγω μηχανικού προβλήματος (αποκολλήθηκε το κεφάλι στην ντίζα συμπλέκτη). Παρόλα αυτά συγκέντρωσε όλα τα μάτια στις ειδικές ενώ εντύπωση έκανε το πόσο αθόρυβα κινείται η μοτοσυκλέτα.

Μεγάλη μάχη και στην κατηγορία Β5 όπου ο Τάκης Μανιάτης τελικά κέρδισε την πρώτη θέση μακριά από τους διώκτες του. Η άνοδός του σε συνδυασμό με την υποστήριξη της ομάδας φαίνεται πως αποδίδει. Απλά πράγματα δηλαδή. Μεγάλη έκπληξη η δεύτερη θέση του Χρόνη Τασχουνίδη (KTM) που ανέβηκε στη δεύτερη θέση με το σπαθί του. Δυσαρεστημένος θα πρέπει να αισθάνεται ο Δημήτρης Κόκκινος (KTM Hellinmoto) με την τρίτη θέση της κατηγορίας.

Ίντριγκες και διαξιφισμοί στους Βετεράνους όπου ο Χάρης Βόβλας (ΚΤΜ), κέρδισε την κατηγορία από τον Μανώλη Νανάκο (KTM Makina) ο οποίος σωστά ακυρώθηκε μετά από ένσταση του πρώτου. Την δεύτερη θέση κέρδισε ο Ευάγγελος Νικολουδάκης και το κύπελλο της τρίτης θέσης κέρδισε ο Μιχάλης Λαβασάς (ΚΤΜ).

Στους νέους αναβάτες υπερίσχυσε ο νεαρός Ευθύμιος Θωμαίδης (Husqvarna Hellinstore 018) από την Καστοριά, έξοχος ο Παναγιώτης Θερριός (TM ) στη δεύτερη θέση και τρίτος τερμάτισε ο Χρήστος Πατεράκης.

Επόμενος αγώνας στα Τρίκαλα την Κυριακή 7 Μαίου.