Όσο όμορφα και μεθοδικά κύλησαν όλα το Σάββατο για την Ελληνική ομάδα, τόσο άσχημα ήταν την Κυριακή στους αγώνες. Χωρίς τον Νίκο Διακάκη που εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη και τον Ηλία Μικέ να αποδίδει μόνο στον ένα αγώνα, λόγω μηχανικής βλάβης, η Ελληνική ομάδα έπεσε στην 15η θέση της τελικής κατάταξης. Νικητές ήταν οι οικοδεσπότες Ιταλοί, δεύτερη η Γαλλία με 19χρονους αναβάτες και τρίτη η Ελβετία!

Το Σάββατο στους αγώνες κατάταξης η Ελληνική ομάδα βρισκόταν στην 9η θέση ακόμα και χωρίς την καλή απόδοση του Νικηφόρου Διακάκη (Husaberg Mototech Ρέθυμνο) που ταλαιπωρήθηκε από μηχανική βλάβη. Οι καλές αποδόσεις των Ηλία Μικέ (KTM Hellinmoto) και Νίκου Διακάκη (Honda Κιαπέκος) έδιναν μια νότα αισιοδοξίας στην Ελληνική αποστολή καθώς όλοι ετοιμάζονταν για τους αγώνες της Κυριακής. Ήταν εφικτό και σύμφωνα με τους χρόνους της Κυριακής η Ελληνική αποστολή θα τερμάτιζε τουλάχιστον μέσα στην δεκάδα του αγώνα.

Στους αγώνες της Κυριακής συμμετείχαν 16 ομάδες που προκρίθηκαν από τους αγώνες κατάταξης του Σαββάτου (η Ελληνική ομάδα ήταν 9η). Οι αναβάτες των 16 εθνικών ομάδων αγωνίστηκαν την Κυριακή σε τρεις αγώνες με το ακόλουθο σύστημα:

1. Αγώνας κατηγοριών 450cc και Open
2. Αγώνας κατηγοριών Open και 650cc
3. Αγώνας κατηγοριών 650cc και 450cc

 

Σε κάθε αγώνα θα συμμετείχαν 16 εθνικές συμμετοχές κάθε κατηγορίας άρα 32 αναβάτες στον αγώνα. Για κάθε αναβάτη μετρούσε η θέση κατάταξης στους αγώνες. Ο κάθε αναβάτης συμμετείχε σε δυο αγώνες και στο σύνολο κάθε ομάδα θα είχε έξη κατατάξεις. Από αυτές μέτρησαν οι πέντε καλύτερες για την κατάταξη της εθνικής.

Το πρωί της Κυριακής στα ελεύθερα δοκιμαστικά (warm up) η Ελληνική ομάδα είχε 20 λεπτά για να εξοικειωθεί με την πίστα και να ζεσταθεί για τους επερχόμενους αγώνες. Για τον Νίκο Διακάκη (Honda Κιαπέκος) όλα τελείωσαν στον όγδοο γύρο του πρωινού της Κυριακής καθώς η μοτοσυκλέτα του παρουσίασε μηχανική βλάβη αφαιρώντας του το δικαίωμα συμμετοχής καθώς η βλάβη δεν μπορούσε να επιδιορθωθεί. Ήταν ο πιο άτυχος από τους τρεις Έλληνες αναβάτες καθώς δεν αγωνίστηκε σε κανένα από τους αγώνες. Λόγω της μη συμμετοχής του κατατάχθηκε τελευταίος στους δυο αγώνες της κατηγορίας του.

Νίκος Διακάκης (Honda Κιαπέκος). «Θα μπορούσαμε να τερματίσουμε στην πρώτη οκτάδα αλλά οι ζημιές που προκλήθηκαν σε όλους δεν μας άφησαν κανένα περιθώριο. Την επόμενη φορά θα δείξουμε πραγματικά τι μπορούμε να κάνουμε. Το επίπεδο των Ελλήνων σε σχέση με τους ξένους αναβάτες δεν είναι τόσο μεγάλο όσο νομίζαμε. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλη την ομάδα για την βοήθεια που μας έδωσε και όλους τους χορηγούς τους αποστολής και την ΕΛΠΑ γιατί χωρίς αυτούς δεν θα ήταν δυνατή η συμμετοχή μας.»

 

Την καλύτερη επίδοση στον πρώτο αγώνα, απόντος του Νίκου Διακάκη (Honda Κιαπέκος), έφερε ο Ηλίας Μικές (KTM Hellinmoto) που τερμάτισε στην ένατη θέση του αγώνα. Οδήγησε σαν πρωταθλητής και κατέκτησε την καλύτερη θέση που θα μπορούσε σε αυτόν τον αγώνα. Έδειξε ότι μπορεί να συναγωνιστεί αναβάτες πιο έμπειρους με περισσότερους διεθνείς αγώνες. Στο δεύτερο αγώνα του έκανε φανταστική εκκίνηση και οδηγώντας μυαλωμένα είχε πλασαριστεί στην όγδοη θέση έχοντας μεγάλη διαφορά από τον ένατο αναβάτη. Αυτό για εννέα γύρους γιατί τότε το αμορτισέρ του είχε άλλη γνώμη. Είναι η τρίτη φορά φέτος που το έμβολο του αμορτισέρ της μοτοσυκλέτας χαλάει και τον άφησε εκτεθειμένο. Τέσσερις γύρους πριν το τέλος δεν μπόρεσε να κρατήσει τη θέση του. Τελικά τερμάτισε στην 29η θέση.
Ο Νικηφόρος Διακάκης (Husaberg Mototech Ρέθυμνο) αγωνίστηκε με την δεύτερη μοτοσυκλέτα του και η απόδοσή του ήταν πραγματικά καλή. Δεδομένου πως ξεκινούσε από την 28η θέση της εκκίνησης καθώς λόγω των τεχνικών προβλημάτων δεν είχε την ευκαιρία να καταταχθεί σε καλύτερη θέση το Σάββατο, η 17η και η 22η θέση που πέτυχε στην γρήγορη πίστα του Varano είναι επιτυχία για αυτόν. Προσπάθησε εξίσου καλά και πέτυχε τον σκοπό του.Ηλίας Μικές (KTM Hellinmoto). «Η αποστολή μας ξεκίνησε σαν μια καλή παρέα, όλα ήταν καλά και η ψυχολογία μας ανεβασμένη. Η πίστα και η οργάνωση ήταν άρτια. Το Σάββατο μετά τις δοκιμές και τους αγώνες κατάταξης μας ανέβηκε περισσότερο το ηθικό, θα μπορούσαμε να πάμε εξίσου καλά στους αγώνες της Κυριακής αλλά αυτές οι ατυχίες μας στέρησαν τη θέση που μας άξιζε. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους χορηγούς της αποστολής, τον Δημήτρη Γιουβρή για την προσπάθειά του και πιστεύω πως τον επόμενο χρόνο θα είμαστε πιο οργανωμένοι.»

Νικηφόρος Διακάκης (Husaberg Mototech Ρέθυμνο). «Είμαι πολύ ευχαριστημένος καταρχήν για την απόδοση της Ελληνικής ομάδας (το Σάββατο) γιατί δεν πίστευα πως θα μπορούσαμε να επιτύχουμε κάτι τέτοιο. Και οι τρεις αναβάτες της Ελληνικής ομάδας ήταν πολύ γρήγοροι, ο συναγωνισμός με τις άλλες χώρες ήταν έντονος, η οργάνωση και η πίστα ήταν είκοσι χρόνια μπροστά από την Ελλάδα. Η σύνθεση της ομάδας, ήταν πολύ σωστή και συνέβαλε στο να υπάρχει ομοιογένεια. Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στην ΕΛΠΑ, που πήρε για πρώτη φορά τόσο ζεστά το θέμα της Ελληνικής αποστολής Supermoto, συνέβαλε οικονομικά και πίστεψε στις δυνατότητες μας. Παρόλες τις τεχνικές και μηχανικές ατυχίες της Κυριακής δεν ήρθε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ελπίζουμε αυτό που δεν καταφέραμε εμείς να το επιτύχει η εθνική ομάδα την επόμενη χρονιά.»

Την προσπάθεια της Ελληνικής αποστολής στήριξαν στο σύνολο οι χορηγοί των τριών αγωνιζομένων της Ελληνικής αποστολής. Η αναφορά τους είναι το ελάχιστο ευχαριστώ που θα μπορούσαμε να αποδώσουμε από αυτήν τη θέση.

Την Ελληνική αποστολή βοήθησαν ιδιαίτερα τα καταστήματα KRD, Mototech Ρέθυμνο, Technomoto και το enduro.gr.

Ο Ηλίας Μικές αγωνίστηκε με μοτοσυκλέτα ΚΤΜ (Hellinmoto), κράνος Driver (Hellinmoto), γυαλιά Oakley (Hellinmoto) αγωνιστική φόρμα ΚΤΜ (Hellinmoto), μπότες SIDI (Τζωρτζώπουλος), φίλτρα DNA (Technomoto) και ελαστικά Michelin – Tyreshop.

Ο Νικηφόρος Διακάκης αγωνίστηκε με μοτοσυκλέτα Husaberg (Mototech Ρέθυμνο), κράνος Hebo (Extra Products), γυαλιά SPY (KRD), αγωνιστική φόρμα SHIFT (KRD), μπότες Hebo (Extra Products), φίλτρα Twin Air (Extra Products) και ελαστικά Metzeler (Intramoto).

Ο Νίκος Διακάκης αγωνίστηκε με μοτοσυκλέτα Honda (Κιαπέκος), βελτιώσεις Pro Circuit (KRD) κράνος FOX (KRD), γυαλιά SPY (KRD), αγωνιστική φόρμα SPIDI (MotoMarket), μπότες FOX (KRD), φίλτρα DNA (Technomoto) και ελαστικά Metzeler (Intramoto).

Περισσότερες φωτογραφίες