H νέα χρονιά μόλις άρχισε και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ξεκίνησε το μεγαλύτερο Rally στον πλανήτη – το Ράλι Ντακάρ. Αυτό θα είναι το δεύτερο κατά σειρά έτος που το ράλι Ντακάρ μεταφέρεται από την σκόνη της Αφρικής στην Λατινική Αμερική, καθώς περνά μέσα από την Αργεντινή και τη Χιλή. Οι ημέρες που οδήγησαν στον αγώνα του 2010 χαρακτηρίστηκε από μεγάλες εξαγγελίες και έτσι έχουμε ξεκινήσει μια άλλη δεκαετία των αγώνων του Ντακάρ με ένα γεγονός που θα μπορούσε να αναμορφώσει το άθλημα όπως το ξέρουμε.

Ήταν μια μεγάλη μάχη με τους Γάλλους διοργανωτές του Ντακάρ, την εταιρεία ASO, καθώς είχαν ανησυχίες για τις μοτοσυκλέτες, πως είναι πολύ ισχυρές και το αποτέλεσμα τραυματισμών και των θανάτων, ανακοινώνοντας ότι μόνο οι μοτοσυκλέτες που δεν υπερβαίνουν τα 450cc θα μπορούν να ανταγωνιστούν. Για την Αυστριακή ΚΤΜ, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή μοτοσυκλετών Rally και τον μεγαλύτερο υποστηρικτή του αγώνα Ντακάρ τα τελευταία χρόνια, καθώς ρίχνει τόνους χρημάτων (εργοστασιακή ομάδα) και προσπάθειας (υποστήριξη ιδιωτών αθλητών), ήταν ένα τεράστιο πλήγμα. Δεν ήταν μόνο η ασέβεια προς την μεγαλύτερη εταιρεία μοτοσικλέτας που εμπλέκεται στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ειδικά στους αγώνες Rally, αλλά να εφαρμόσει άμεσα την απόφαση να απαγορεύσει την πολύ δημοφιλή κατηγορία  μοτοσυκλετών 690cc από τον αγώνα Dakar 2010 ήταν μεγάλη απόφαση!

«Κάθε αγώνας χρειάζεται αλλαγές και ρυθμίσεις στους κανονισμούς για να διατηρήσει το ενδιαφέρον, αλλά να γίνεται με σωστούς χρόνους απόκρισης από τις ομάδες και τους αγωνιζόμενους. Έχουμε όλα τα υλικά των μοτοσυκλετών (690) στις αποθήκες μας έτοιμα για συναρμολόγηση, καθώς και αυτά 50 πελατών μας. Τα συμβόλαια των εργοστασιακών οδηγών μας έχουν ολοκληρωθεί και έχουν επιλεγεί οι άνθρωποι που θα απαρτίζουν τις ομάδες μας. Οι οικονομικές συγκυρίες μιας τέτοιας απόφασης είναι τεράστιες. Εκτός αυτού μας συγκλονίζει η έλλειψη πίστης από την οργάνωση ειδικά μετά την απόφαση της KTM να στηρίξει την προσπάθεια της οργάνωσης να διοργανώσει τον αγώνα στην Λατινική Αμερική μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε το 2008, ειδικά μέσα σε μια περίοδο οικονομικής αστάθειας. Μετά την απόφαση της οργάνωσης για την θέσπιση ορίου κυβισμού (μάξιμουμ 450cc), η οποία είναι ακατάλληλη για Rally μεγάλων αποστάσεων, η ΚΤΜ δεν μπορεί πλέον να δικαιολογεί τεράστια κόστη για τον αγώνα Dakar στο μέλλον. Μέσω του διευθυντή Sport της εταιρίας Winfried Kerschhaggl η ΚΤΜ ακυρώνει την συμμετοχή της στο Rally Dakar αλλά όπως τονίζει και ο ίδιος η εταιρεία θα μείνει ενεργή στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και θα αναζητήσει άλλες εναλλακτικές λύσεις.

Marc Coma

Marc Coma

Cyril Despres

Cyril Despres

Τελικά η ASO επιτρέπει μόνο για φέτος την ύπαρξη μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλετών αλλά με ειδικό περιοριστή ισχύος κάτι που κάνει τις μοτοσυκλέτες να συμπεριφέρονται σαν τις αντίστοιχες 450cc. Σίγουρα ήταν μια ανάρμοστη απόφαση από την ASO πολύ αργά μέσα στη χρονιά και ενώ οι προετοιμασίες για τον αγώνα 2010 είχαν ξεκινήσει. Η άλλη όψη του νομίσματος όμως δείχνει πως έχοντας μοτοσυκλέτες 450 κυβικών ο ανταγωνισμός θα είναι μεγαλύτερος.

Όσο τσαντισμένη όμως και να ήταν η KTM αποφάσισε να υποστηρίξει τους ιδιώτες αθλητές στέλνοντας το φορτηγό υποστήριξης και παράλληλα συμμετέχει ειδικά για φέτος με τους Marc Coma (περσινό νικητή) και τον Cyril Despres με τροποποιημένες μοτοσυκλέτες με στόχο την  νίκη.

Ο αγώνας φέτος συγκέντρωσε μόνο 377 συμμετοχές πολύ λιγότερες από την προηγούμενη χρονιά. Είναι η οικονομική κρίση ο σημαντικός παράγοντας, ή η αυξανόμενη θέληση αρκετών να επιστρέψει το ράλι Ντακάρ στην Αφρικανική ήπειρο;

Η πρώτη ημέρα του αγώνα έχει μόνο 317 χλμ απλής διαδρομής μεταξύ του Buenos Aires και της πόλης Colon.

Δείτε περισσότερα στην επίσημη ιστοσελίδα Rally Dakar. Μπορείτε να παρακολουθείτε καθημερινά την εξέλιξη live αλλά και να δοκιμάσετε την τύχη σας με το νέο παιχνίδι. Η διαφορά ώρας από την Ελλάδα είναι – 5 ώρες.

dakar-map-2010-550

Περιορισμός στις μοτοσυκλέτες της KTM

Περιορισμός στις μοτοσυκλέτες της KTM

Φωτογραφίες: KTM, van Oers J.