ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
2ος Αγώνας Πρωταθλήματος Rally Raid 2006
Απ’ άκρη σ’ άκρη!

Πόσο δύσκολο είναι να διασχίσεις απ’ άκρη σ’ άκρη την Ρούμελη; Πόσο εφικτό να φτάσεις από την Λιβαδειά στο Φράγμα του Εύηνου διασχίζοντας το Καλλίδρομο, την Οίτη, την Γκιώνα, τα Βαρδούσια, την ορεινή Ναυπακτία;
Πολύ, αλλά όχι ακατόρθωτο! Ούτε για τους 90 τυχερούς που συμμετείχαν στο Rally Raid Ρούμελης, ούτε φυσικά για το Off-Road Team και το Off-Road.gr που διοργάνωσαν τον μεγαλύτερο και δυσκολότερο αγώνα Αντοχής Cross Country Rally που έχει γίνει ποτέ επί βαλκανικού εδάφους!

Μετά τον αγώνα της Ρούμελης το 2004, ο θρύλος βαστούσε καλά! Μόνο που αυτή τη φορά, η διαδρομή έμελλε να πάει μακριά… Με εκκίνηση 03:30 βαθιά τη νύχτα Παρασκευής προς Σάββατο 33 αναβάτες και 24 πληρώματα αυτοκινήτων ξεκίνησαν για ένα μεγάλο ταξίδι, με πρώτο στόχο τον Άγιο Δημήτριο στο Φράγμα του Εύηνου ποταμού.
Μια δύσκολη τεχνικά και στην πλοήγηση απλή διαδρομή 110 χιλιομέτρων, έφερε τα πληρώματα στην Παύλιανη από όπου ξεκινούσε με το πρώτο φως της ημέρας η ειδική διαδρομή. Από εκεί, άρχιζε η… άνοδος! Ορεινά περάσματα σε Οίτη και Βαρδούσια, από Πυρά Ηρακλέους και Μαυρολιθάρι, κι από Αθανάσιο Διάκο μέχρι Μουσουνίτσα και Κόνιακο, μας οδήγησαν στην λίμνη του Μόρνου, καθώς τα χιόνια δεν έκαναν δυνατή την διάσχιση του δρόμου πάνω από τα καταφύγια. Η Αρτοτίνα ως ενδιάμεσος σταθμός φρόντισε για τον ανεφοδιασμό σε βενζίνη και το «ταξίδι» συνεχίστηκε για Γραμμένη Οξυά, Λεύκα, Μανδρινή, Λιβαδάκι (Η Ελβετία της Ελλάδας!) για να περάσουμε τον Ψηλό Σταυρό οδηγούμενοι στα φαράγγια του Κρικελλοπόταμου. Κάπου εκεί άλλαξε και η μέση ωριαία ταχύτητα, καθώς το δέος της θέας του ποταμού από τα πανύψηλα περάσματα επέβαλε συντηρητική και μετρημένη οδήγηση. Ο δρόμος για την Κονίσκα ήταν μαγευτικός και στη συνέχεια, ακολουθώντας τα ίχνη του Εύηνου από ψηλά, φτάσαμε μετά από 370 χιλιόμετρα στο… στόχο, το τεράστιο Φράγμα που δημιουργήθηκε πρόσφατα για να ενισχύσει τον αποταμιευτήρα του Μόρνου.
Το bivouac και η ταβέρνα στον Άγιο Δημήτριο μας περίμεναν με ζεστό φαί, ενώ η πλατεία και το σχολείο του χωριού γέμισαν από σκηνές και κατασκηνωτές, αγωνιζόμενους ή μη, που έσπευσαν να επισκεφτούν το μέρος για υποστήριξη των… φίλων!
Η πρώτη μέρα, μετά από πολύωρη οδήγηση, βρήκε τον Στέλιο Βιτούνη με Yamaha WR 426 F από την Δράμα να προηγείται στην κατάταξη των μοτοσυκλετών, αφού δεν υπέπεσε –όπως πολλοί- στο λάθος να χρεωθεί ποινή προπορείας στην πρωινή απλή στην Παύλιανη. Στα αυτοκίνητα, οι Γιώργος Κουτάς – Πέτρος Κουντούρης ήταν οι ταχύτεροι με το Land Rover Defender 110.

Στις 05:00 τα ξημερώματα της επόμενης μέρας δόθηκε η εκκίνηση του β’ σκέλους των 300 χιλιομέτρων, με τα πρώτα 61 χλμ απλή διαδρομή. Η φύση είχε φορέσει τα καλύτερά της! Τα χρώματα απίθανα. Από την Περδικόβρυση στα Κρυονέρια, κι από την Ελατόβρυση στην Καλλονή, το δύσκολο πέρασμα του ποταμού ήρθε να ξυπνήσει τα αίματα και να τονώσει το ηθικό! Από την Κυδωνιά φτάσαμε στην Αρτοτίνα όπου και άρχισε η ειδική διαδρομή της Κυριακής, μήκους 240 χιλιομέτρων, ακολουθώντας σε πολλά σημεία αντίθετα την διαδρομή του Σαββάτου.

Μετά από το υψόμετρο των ορεινών όγκων, κατεβήκαμε στην πεδιάδα της Λιβαδειάς μέσα από αρκετά απαιτητική πλοήγηση και τεχνικές διαδρομές. Από τις 1 το μεσημέρι, άρχισαν να τερματίζουν οι πρώτοι αναβάτες στις Πηγές Κρύας στην πανέμορφη Λιβαδειά, όπου μας φιλοξένησε για 3 ολόκληρες μέρες. Αρκετοί ταλαιπωρήθηκαν από βλάβες ή ατυχίες και στερήθηκαν την χαρά του τερματισμού, στον οποίο έφτανε κόσμος μέχρι αργά το απόγευμα!
Η εντυπωσιακή απονομή έγινε μέσα στις πηγές Κρύας, με τον Σωτήρη -LC8er- Κοντολιό με ΚΤΜ 525 MXC να κερδίζει την άτυπη γενική και να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί της κατηγορίας Open μοτοσυκλετών. 2ος στην κατηγορία ήταν ο Δημήτρης –Husky- Μεγαλοοικονόμου με Husqvarna TE 570, ενώ 3ος ο Κώστας –Blue- Παπαδόπουλος με KTM LC4 640. Στην κατηγορία 450 cc νικητής και 2ος γενικής ήταν ο Στέλιος –Smokie- Βιτούνης με Yamaha WR 426 F, μπροστά από τον Αλέξανδρο –Epital- Επιτροπάκη με ΚΤΜ LC4 400 και τον Σπύρο Τσιμέκα Honda CRE 450.

Στα αυτοκίνητα, η γενική και η νίκη στην κατηγορία Normal πήγε στους Βασίλη –Kill Bill- Δηλέ και Σπύρο –Atlas- Ματιάτο με Toyota RAV4. 2οι στην ίδια κατηγορία ήταν οι Αντώνης Κυλίτης με τον Παντελή –Pili- Ηλιακάκη με το Jeep Cherokee, και 3οι ο Λεωνίδας Μασλίας με την Αγγελική Πάλλη οδηγώντας ένα Daihatsu Feroza. Στην κατηγορία Open νικητές ήταν οι Γιώργος Κουτάς – Πέτρος Κουντούρης με το Land Rover Defender 110, όντας και 2οι γενικής, αφού ένα χάσιμο στο τέλος τους έριξε πίσω. Πολύ κοντά τους οι Δημήτρης Κούτσικος με την Γεωργία Γεωργαλά με το Range Rover, ενώ ο Γιώργος Παϊδάς με τον Λεωνίδα Δουρίδα οδηγώντας Mitsubishi Pajero ανέβηκαν στην 3η θέση.

Το όλο εγχείρημα ολοκληρώθηκε χάρη στην βοήθεια και την αρωγή πολλών παραγόντων και ανθρώπων τους οποίους οφείλουμε να ευχαριστήσουμε: Πάνω από όλα την ΑΛΦΑΛ (Αγωνιστική Λέσχη Φίλων Αυτοκινήτου Λιβαδειάς), τους ΣΑΜΑΡΙΤΕΣ του Ερυθρού Σταυρού τον Δήμαρχο και τον Δήμο Πλατάνου στην Ορεινή Ναυπακτία καθώς και σύσσωμο το χωριό Άγιος Δημήτριος.

Το επόμενο Rally Raid θα γίνει στις 24-25 Ιουνίου, στο όμορφο Πήλιο, με εκκίνηση και κέντρο του αγώνα την Ζαγορά Για περισσότερες πληροφορίες και για φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ιστοσελίδα off-road.gr ή τηλ: 6936660300.

Για το Off-Road Team
Δημήτρης Αθανασουλόπουλος

Φωτογραφίες: off road team