Αττικό Enduro
Ημερομηνία: 2-3 Δεκεμβρίου 2006
Καιρός: συννεφιά με χαμηλή θερμοκρασία
Συμμετοχές: 46 Σάββατο – 56 Κυριακή
Θεατές: 200

Ολοκληρώθηκε το Πανελλήνιο πρωτάθλημα Enduro ΕΛΠΑ με τον τελευταίο αγώνα στην Αττική που ήταν και διήμερος. Ο αγώνας διοργανώθηκε στην Αττική, μετά από πολλά χρόνια, κάτι τέτοιο όμως δεν ήταν αρκετό να συγκεντρώσει πολλές συμμετοχές. Μετά τον έβδομο και όγδοο αγώνα του πρωταθλήματος στέφθηκαν οι πρωταθλητές για το 2006 που είναι:

Κατηγορία Γενικής – Σιαφαρίκας Βασίλης Honda CRF 250 R Honda Σαρακάκης, Agip, Motomarket, Leovince, CRD
Κατηγορία Α1 – Πρέππας Δημήτρης Husqvarna WR 125 Hellinstore 018, Husqvarna, 0>300
Κατηγορία Α2 – Θεοδοσόπουλος Χρήστος Husqvarna WR 250 Hellinstore 018, Husqvarna, 0>300
Κατηγορία Β3 – Σιαφορίκας Βασίλης Honda CRF 250 R Honda Σαρακάκης, Agip, Motomarket, Leovince, CRD
Κατηγορία Β4 – Μαντάς Σταμάτης Husqvarna ΤΕ 450 Hellinstore 018, Husqvarna, 0>300
Κατηγορία Β5 – Μανιάτης ΤάκηςHusqvarna ΤΕ 510 Hellinstore 018, Husqvarna, 0>300, Cafe Galla

από αριστερά οι πρωταθλητές 2006: Δημήτρης Πρέππας (Α1), Χρήστος Θεοδοσόπουλος (Α2), Βασίλης Σιαφαρίκας (Γενική + Β3), Σταμάτης Μαντάς (Β4) και Τάκης Μανιάτης (Β5)

Κυπελλούχοι
Κατηγορία Γ6 (βετεράνοι) – Βόβλας Χάρης ΚΤΜ EXC 400 Γκούμα Αθήνα
Κατηγορία Γ7 (νέοι αναβάτες) – Σεβαστόπουλος Γιάννης KTM EXC 250 Μεζεδοπωλείο Καλλιπάτειρα

Γενική
Η διαφορά στην βαθμολογία ήταν τέτοια που ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna Hellinstore 018) έπρεπε να κερδίσει και τις δυο ημέρες και παράλληλα ο πρωτοπόρος μέχρι τον αγώνα Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda Σαρακάκης) να έχει σίγουρα μια εγκατάλειψη. Κάτι τέτοιο δεν έγινε, οι δυο τους μοιράστηκαν τις νίκες και πρωταθλητής ανακηρύχθηκε ο Βασίλης Σιαφαρίκας, όντως παραδεκτός από πολλούς ως ο καλύτερος Έλληνας αναβάτης Enduro των τελευταίων ετών. Ένα βήμα πριν να πιει νερό από τη βρύση φτάνει φέτος ο Σταμάτης Μαντάς, καθώς η περσινή του τρίτη θέση στη γενική γίνεται δεύτερη φέτος. Τνη μάχη για την τρίτη θέση της κατάταξης κέρδισε ο Τάκης Μανιάτης (Husqvarna Hellinstore 018) ο οποίος πέρασε στο νήμα τον Αδάμο Πράσσο (KTM Hellinmoto) και τον τραυματία Δημήτρη Τσακατσώνη (Makina KTM). Μετά το χάλκινο μετάλλιο στο ISDE της Νέας Ζηλανδίας ο Μανιάτης ανεβαίνει δυο θέσεις πιο ψηλά από την επίδοσή του το 2005. Στην τέταρτη θέση ο Αδάμος Πράσσος βλέπει τον συναγωνισμό να ανεβαίνει χρόνο με το χρόνο. Πέμπτος στην κατάταξη o Δημήτρης Τσακατσώνης παρόλο που ο τραυματισμός του, του στέρησε τους τελευταίους τέσσερις αγώνες της χρονιάς. Χαρούμενος και ικανοποιημένος θα πρέπει να αισθάνεται ο Σάββας Καπαγερίδης (Honda Σαρακάκης), 3η και 7η θέση στο Αττικό Enduro, ανεβαίνει στην έκτη θέση της γενικής, η καλύτερη επίδοση της καριέρας του.

Κατηγορία Α1
Οι δυο νίκες το Σαββατοκύριακο για τον Γιάννη Τρίγκα (Gas Gas Bike Therapy) δεν ήταν ικανές να του δώσουν την πολυπόθητη πρώτη θέση της κατηγορίας που κέρδισε ο Δημήτρης Πρέππας (Husqvarna Hellinstore 018). Η επιμονή του Πρέππα και οι καλύτεροι τερματισμοί, του έδωσαν το χρίσμα του πρωταθλητή για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά στην κατηγορία Α1 (2003, 2004, 2005 και 2006). Ίσως θα πρέπει να μετονομαστεί η κατηγορία Α1 σε “κατηγορία Πρέππας”! Δεύτερος στην κατηγορία αναδείχθηκε ο Θανάσης Σταματιάλης (KTM) μετά από ένα πολύ καλό πρωτάθλημα φέτος. Ο Σταματιάλης έχει τη δυνατότητα οδηγικά να καθιερωθεί στο πρωτάθλημα και να διεκδικήσει περισσότερα από την δεύτερη θέση. Τρίτος στην κατάταξη ο Γιάννης Τρίγκας, είχε τις ατυχίες του φέτος, σε καμία περίπτωση η τρίτη θέση δεν θα πρέπει να τον ευχαριστεί.


Κατηγορία Α2

Μεγάλες μάχες επεφύλασσε η κατηγορία των μεγάλων δίχρονων στον αγώνα της Αττικής αφού ο Φώτης Σκαρής (ΤΜ Hellas) έφερε τα πάνω κάτω το Σάββατο κερδίζοντας την νίκη πραγματικά στην τελευταία ειδική. Αυτή ήταν και η πρώτη του νίκη στην κατηγορία φέτος και σε συνδυασμό με την τέταρτη θέση της δεύτερης ημέρας κερδίζει την δεύτερη θέση στην κατηγορία από τους Παναγιώτη Καδόγλου (ΚΤΜ) και τον Γιώργο Κοινωνά (Husqvarna Hellinstore 018). Ο Χρήστος Θεοδοσόπουλος

(Husqvarna Hellinstore 018) θα πανηγυρίζει το φετινό πρωτάθλημα αφού ήταν ένα σκαλί καλύτερος όλων των υπολοίπων. Κέρδισε τους περισσότερους αγώνες (κέρδισε την Κυριακή) και έδειξε πως όταν θέλει να είναι γρήγορος δεν τον σταματάει κανείς στην κατηγορία. Αυτό είναι το πρώτο πρωτάθλημα του στα τρία χρόνια που ασχολείται ενεργά. Δεν θα ξεχάσω στον πρώτο αγώνα της Λιβαδειάς το 2004, όπου συμμετείχε για πρώτη φορά κερδίζοντας, όλοι ρωτούσαμε ποιος είναι! Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνουμε για τον τρίτο Παναγιώτη Καδόγλου και τον τέταρτο Γιώργο Κοινωνά που προσπάθησαν φέτος πάρα πολύ, ο Καδόγλου μάλιστα κέρδισε και αγώνα στην Τρίπολη και απέδειξαν πως με λίγη βοήθεια και αρκετή δουλειά κερδίζουν θέσεις και εμπειρίες στο πρωτάθλημα.

Κατηγορία Β3
Σε καμία περίπτωση κανένας αναβάτης της κατηγορίας δεν μπόρεσε να σταθεί δίπλα στον φετινό Βασίλη Σιαφαρίκα. Ούτε καν ο πολλάκις πρωταθλητής Ελλάδας Αδάμος Πράσσος χωρίς αυτό να τον μειώνει. Ο Σιαφαρίκας έδειξε πως με συστηματικό τρόπο λειτουργίας φτάνει κάποιος τόσο ψηλά. Πρωταθλητής στην κατηγορία του σχετικά άνετα φέτος θα είναι ο κύριος στόχος όλων των υπολοίπων την επόμενη χρονιά. Ο Αδάμος Πράσσος δείχνει με την δεύτερη θέση του αλλά και την επιμονή του να αγωνίζεται στην ίδια κατηγορία με τον Σιαφαρίκα πόσο μεγάλος αναβάτης είναι. Την έκπληξη έκανε τελικά ο Γιώργος Φραγκούλης (Yamaha Speed Wheel) που τερματίζει στην τρίτη θέση της κατηγορίας φέτος. Ο Γιάννης Παμπουκιάν με την 2η και 3η θέση το Σαββατοκύριακο δεν μπόρεσε τελικά να προσπεράσει τον Φραγκούλη στη βαθμολογία.

Το Yamaha Tricker θα σε ανεβάσει στην υψηλότερη κορυφή, θα σε πάει βόλτα το Σαββατοκύριακο, δεν ζητάει τίποτα σε αντάλλαγμα άντε λίγο βενζίνη και θα σου χαρίσει στιγμές αξέχαστες. Όλα αυτά με τα μισά χρήματα που αξίζουν οι περισσότερες μοτοσυκλέτες. Το ότι είναι ιδανικό για γυναίκες το ανέφερα;

Κατηγορία Β4
Η μεγάλη μάχη για την πρώτη θέση τελικά δόθηκε την πρώτη ημέρα όταν ο Σταμάτης Μαντάς και ο Φώτης Αλεξόπουλος (Honda Σαρακάκης) στις πρώτες ειδικές είχαν μικρή διαφορά. Στη συνέχεια όμως τα λάθη του Αλεξόπουλου έδωσαν αρκετό προβάδισμα στον Μαντά για να εξασφαλίσει τη νίκη στην κατηγορία. Την δεύτερη ημέρα το κακό ξεκίνημα του Αλεξόπουλου στην πρώτη ειδική δεν του έδωσε το κουράγιο που ήθελε για να πιστέψει στη νίκη. Ο Σταμάτης Μαντάς είναι ο μεγάλος νικητής. Είναι το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του μετά την μικρή σχετικά ενασχόληση στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα. Και τις δυο ημέρες ο Τάσος Τσιουχάρας (ΚΤΜ) στρογγυλοκάθισε στην τρίτη θέση. Προσπέρασε και αυτός τον τραυματία Τσακατσώνη και παίρνει την τρίτη θέση του πρωταθλήματος.

Κατηγορία Β5
Ο Τάκης Μανιάτης κέρδισε το πρωτάθλημα από τον μεγάλο του αντίπαλο φέτος, Δημήτρη Κόκκινο (KTM Hellinmoto), στο ίδιο του το γήπεδο, δηλαδή σε ένα δύσκολο διήμερο αγώνα. Για την ακρίβεια κανείς τους δεν κέρδισε το Σαββατοκύριακο αλλά ήταν οι καλύτεροι τερματισμοί που έδωσαν στον Μανιάτη την πρώτη θέση στην κατηγορία και φέτος. Ο Σάββας Καπαγερίδης και ο Μιχάλης Τράντζας (ΚΤΜ Makina) αντάλλαξαν την νίκη το Σάββατο και την Κυριακή. Ο Δημήτρης Κόκκινος με δυο τέταρτες θέσεις τερματίζει δεύτερος στο πρωτάθλημα ενώ την δεύτερη ημέρα τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με τον τελευταίο χρόνο αναβάτη της δεύτερης ειδικής γιατί μετά από αναφορά κριτή στην 2η ειδική του αγώνα δεν κινήθηκε μέσα στη διαδρομή (ειδική διαδρομή motocross).

Μιας και δίνεται η ευκαιρία θα πρέπει να σημειώσουμε την άριστη επισήμανση του κριτή που είχε το θάρρος και γνώριζε τη δουλειά του. Δεν μπορώ να πιστέψω πως τα τελευταία πέντε χρόνια (απ’ όσο θυμάμαι) έχουν τιμωρηθεί μόνο δυο ή τρεις φορές αναβάτες που παρακάμπτουν διαδρομή ύστερα από αναφορά κριτή. Προτείνω να τον ανακηρύξουμε (το εννοώ σοβαρά) σε κριτή της χρονιάς!

Κατηγορία Γ6
Ο Χάρης Βόβλας (KTM) είναι τελικά ο κυπελλούχος της κατηγορίας έχοντας ολοκληρώσει το Σαββατοκύριακο με δυο δεύτερες θέσεις. Η νίκη του Στράτου Μυρογιάννη (KTM) την πρώτη ημέρα δεν κατέστη δυνατή για να του δώσει το κύπελλο της κατηγορίας. Ο τραυματισμός του την δεύτερη ημέρα τον κράτησε μακριά από τον Βόβλα με συνέπεια να τερματίσει δεύτερος στην κατηγορία. Η νίκη του Παναγιώτη Κακολύρη (ΚΤΜ Hellinstore 009) την Κυριακή και η 3η θέση την πρώτη ημέρα δεν ήταν αρκετές για να του δώσουν την τρίτη θέση στην κατάταξη, που πηγαίνει τελικά στον Μιχάλη Λαβασά (ΚΤΜ Hellinstore 018).

Κατηγορία Γ7
Η παρουσία του εκ Μυτιλήνης Απόστολου Ζβιντερίκου (ΚΤΜ) ήταν αρκετή για να σφραγίσει ο πιτσιρικάς τις νίκες στην κατηγορία των νέων και τις δυο ημέρες. Το Σάββατο η τρίτη θέση γενικής στην πρώτη χρονομετρημένη ειδική ήταν θέμα συζήτησης μεταξύ των παρευρισκομένων. Ο Ζβιντερίκος φαίνεται να έχει ότι χρειάζεται για να στεριώσει στο Ελληνικό πρωτάθλημα, αρκεί τώρα που το έχει ανάγκη να υπάρξει η κατάλληλη βοήθεια από τους τοπικούς φορείς. Το Σάββατο ο Παναγιώτης Θερριός (ΚΤΜ) έχασε την ευκαιρία να πλησιάσει την κορυφή της κατηγορίας όταν ο Γιάννης Σεβαστόπουλος (ΚΤΜ) δεν ξύπνησε(!). Ο Θερριός σταμάτησε τον αγώνα γιατί δέχθηκε ποινή 3 λεπτών. Κυπελλούχος για το 2006 αναδεικνύεται ο Γιάννης Σεβαστόπουλος και ο Δημήτρης Ραπατσουλέας (Honda Κακούρος) κέρδισε την τρίτη θέση από τους Ζβιντιρίκο, Στρατιώτη (Husqvarna) ήταν 3ος την Κυριακή και Μανωλίδη (ΚΤΜ) 2ος και 3ος το Σαββατοκύριακο.

Συνειδητοποιώντας τι έγινε φέτος στο πρωτάθλημα Enduro καταλαβαίνεις αμέσως πως αν δεν είσαι Σιαφαρίκας για να κερδίζεις ποιο άνετα από όλους τα πρωταθλήματα τότε σίγουρα χρειάζεσαι την βοήθεια από έξω, αυτό που ονομάζουν στους αγώνες Support. Το Hellinstore 018 έκανε μακράν την καλύτερη δουλειά σε αυτό το κομμάτι στήνοντας πάντα το πιο φαντακτερή, μεγάλη, φιλική και ουσιαστικά χρήσιμη τέντα στους αγώνες Enduro. Στην ποδιά της εκτός από τους αναβάτες της βρέθηκαν όσοι αναβάτες Husqvarna και ΚΤΜ χρειάστηκαν βοήθεια. Δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε έξω το Bike Therapy που φέτος ανέλαβε την υποστήριξη όλων των μοτοσυκλετών Gas Gas και Husaberg, αλλά ούτε και την Aprilia Hellas που φιλοξένησε δυο αναβάτες. Λείπουν η Honda και η Yamaha από τους αγώνες Enduro αλλά τουλάχιστον η πρώτη έχει την δυναμική των αναβατών της. Στον τελευταίο αγώνα έκανε την παρουσία της η νεοσύστατη KTM Hellas που όπως μαθαίνουμε θα συμμετάσχει και αυτή ξανά ενεργά στους αγώνες την επόμενη χρονιά.

Πώς να το πίστευε κανείς στην αρχή της χρονιάς πως τέσσερα πρωταθλήματα (Α1, Α2, Β4, Β5) θα βαφόντουσαν στα χρώματα της Husqvarna Hellinstore 018. Πρέπει να είναι κατόρθωμα που δεν έχει ξανασυμβεί στην αγωνιστική ιστορία της εταιρίας στη χώρα μας, πιθανόν πουθενά στην Ευρώπη. Η σταθερή αξία όμως της Honda Σαρακάκης με τον Βασίλη Σιαφαρίκα και τα δυο πρωταθλήματα (Γενική και Β3) δείχνει πιο είναι ο αρχηγός στο παιχνίδι και που θα πρέπει να στοχεύσουν όλοι όσοι θέλουν τον τίτλο του καλύτερου.

Χαρήκαμε που στον διήμερο αγώνα της Αττικής βιώσαμε μια σωστή διοργάνωση αγώνα, από το off-road Team. Πολύ ωραία στημένη η ειδική extreme στο χώρο του auto festival μαζί με το κέντρο του αγώνα. Χρειαζόταν όμως περισσότερος κόσμος για να προσέχει τα δύσκολα σημεία (ελαστικά και κούτσουρα) γιατί η διάταξη των εμποδίων χάλαγε σχεδόν σε κάθε πέρασμα αναβάτη. Ήταν γενικά πολύ καλή ιδέα από την οργάνωση, μακάρι να το δούμε και σε άλλους αγώνες γιατί μεγαλώνει την δυσκολία και σίγουρα αρέσει στους θεατές.

Ο αγώνας ήταν όσο ασφαλής έπρεπε να είναι όλοι οι αγώνες enduro, μιας και το έθιξαν οι αναβάτες. Στις ειδικές διαδρομές οι σαμαρίτες του Ερυθρού Σταυρού ήταν περισσότεροι από τους ενδιάμεσους κριτές. Το ότι δεν άρεσε ο αγώνας στην πλειονότητα των αναβατών, δεν σημαίνει τίποτα από μόνο του, αν ήταν έτσι θα κάναμε αγώνες μόνο στα Γρεβενά ή όπου αλλού θεωρούν οι αναβάτες παράδεισο του Enduro.

Το ανησυχητικό είναι πως η οργάνωση δεν κατάφερε να μαζέψει ούτε τις ελάχιστες συμμετοχές για Πανελλήνιο πρωτάθλημα. Το Σάββατο μόνο 46 αναβάτες πήραν μέρος και την Κυριακή αντίστοιχα 56 αναβάτες. Σε κάθε περίπτωση αυτός είναι ο χειρότερος αριθμός αναβατών που συμμετείχε ποτέ σε αγώνα Enduro στην Αττική. Ίσως οι αναβάτες να μην συμμετάσχουν σε αγώνες λόγω προχωρημένης εποχής ή έτσι να τιμωρούν την ΕΛΠΑ για τις αποφάσεις της όλη τη χρονιά. Σίγουρα το οικονομικό θέμα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, όταν μάλιστα αυτός ήταν ο ακριβότερος αγώνας από πλευράς κόστους συμμετοχής (140 ευρώ) σε μια χρονιά που όλα έχουν ακριβύνει.

Η παρουσία του Κου Μανιατόπουλου (αντιπρόεδρος ΕΛΠΑ και πρόεδρος ΕΘΕΑ) την Κυριακή στον αγώνα, για πρώτη φορά σε αγώνα μοτοσυκλέτας (!), δεν ήταν καθόλου τυχαίο. Βάλτε κάτω το κόστος απόκτησης άδειας αλλά και τις συμμετοχές των αγώνων για να καταλάβετε τι σύνολο χρημάτων μαζεύουν οι αγώνες enduro και οι αγώνες μοτοσυκλέτας στο σύνολό τους ακόμη περισσότερο. Ο ίδιος ισχυρίζεται πως δεν είναι γνώστης της κατάστασης αλλά οι αναβάτες δεν φταίνε καθόλου γι’ αυτό. Η ΕΛΠΑ χάνει το παιχνίδι στο Enduro που όπως φαίνεται μετακομίζει στην ΑΜΟΤΟΕ.

Συγχαρητήρια για άλλη μια φορά στους φετινούς πρωταθλητές και ευχόμαστε η επόμενη χρονιά να είναι αποδοτικότερη.

Όλες τις φωτογραφίες του αγώνα θα τις βρείτε στο RacePhoto.gr