ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΟΔΠ

Το Σαββατοκύριακο 25-26 Νοεμβρίου ο Αθλητικός Όμιλος Δικυκλιστών Πάτρας, ο Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης της πόλης και το off-road team διοργάνωσαν τον τελευταίο αγώνα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Rally Raid. Οι αγώνες αυτού του τύπου διοργανώνονται με την έγκριση της ΕΛΠΑ και επιτρέπεται η συμμετοχή αυτοκινήτων 4×4, μοτοσικλετών και ATV-QUAD. Η διαδρομή αποτελείται κυρίως από δασικούς χωματόδρομους και λίγα εκτός δρόμου περάσματα. Είναι άγνωστη στους οδηγούς οι οποίοι την βρίσκουν με την βοήθεια δρομοβιβλίου.

Ο διήμερος αγώνας της Πάτρας είχε διαδρομή 450 χιλιομέτρων περνώντας από τα πιο όμορφα μέρη της ορεινής Αχαΐας. Ο κύκλος της πρώτης ημέρας είχε μήκος 250 χλμ ενώ την Κυριακή τα πληρώματα διένυσαν 200 χλμ για να φτάσουνε ξανά προς τον τερματισμό. Οι αγωνιζόμενοι διέσχισαν μερικά από τα ομορφότερα μέρη της Αχαΐας συναντώντας δάση, οροπέδια, ποτάμια. Το τεραίν ήταν ιδανικό μετά τις τελευταίες βροχές που εξαφάνισαν τη σκόνη ‘’μαλάκωσαν’’ την διαδρομή και δημιούργησαν ενδιαφέροντα λασπώδη περάσματα. Βέβαια μερικά κομμάτια με πέτρα δεν επηρεάστηκαν από τις βροχές, εμπλουτίζοντας την ποικιλία της διαδρομής. Ο δε καιρός ήταν όπως ακριβώς έπρεπε. Ο λαμπρός ήλιος κράτησε ψηλά, για την εποχή, την θερμοκρασία και επέτρεψε στα πληρώματα να χαρούνε τη διαδρομή.

Η οργάνωση ήταν σε υψηλά επίπεδα. Δύο ξεχωριστά δίκτυα (ένα της ΕΛΠΑ και ένα της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης) φρόντιζαν για την επικοινωνία μεταξύ γραμματείας / ΣΕΔ / ΣΕΧ / οχημάτων υποστήριξης. Σε κάθε ΣΕΔ/ΣΕΧ υπήρχε αυτοκίνητο της Ε.Ο.Δ. ενώ περίπου στο κέντρο της διαδρομής υπήρχε και τις δύο ημέρες πλήρως επανδρωμένο ασθενοφόρο του Ερυθρού Σταυρού. Τα τμήματα Τροχαίας και τα κέντρα Υγείας – Νοσοκομεία της περιοχής ήταν σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν κάθε περιστατικό αλλά ευτυχώς δεν χρειάστηκε η συνδρομή τους. Σημειώθηκε ένα τουμπάρισμα αυτοκινήτου και αρκετές πτώσεις αναβατών αλλά χωρίς δυσάρεστες συνέπειες. Το κέντρο του αγώνα ήταν η πλατεία των Υψηλών Αλωνίων της οποίας το κάτω μέρος για τρεις ημέρες ήταν διαμορφωμένο ειδικά για την περίσταση. Η γραμματεία πάνω σε δεκαπεντάμετρο επικαθήμενο, το παρκ φερμέ για τις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα, τα πανώ και τα περίπτερα των χορηγών έδωσαν ιδιαίτερο χρώμα στην πλατεία και έκαναν γνωστό τον αγώνα στους εκατοντάδες περαστικούς του διημέρου. Μεγάλο το ενδιαφέρον του κόσμου για το γεγονός, που βλέποντας όλο αυτό το σκηνικό στημένο, ζητούσε πληροφορίες για το είδος του αγώνα και για το πώς μπορούσε να τον παρακολουθήσει. Τα φυλλάδια που μοιράστηκαν ενημέρωσαν για την μορφή του αγώνα αλλά για τους φορείς και τους χορηγούς που βοήθησαν στην υλοποίησή του.

Οι συμμετοχές ήταν 65 (34 moto, 3 quad, 28 auto) και προέρχονταν από όλη την Ελλάδα. Οι πιο πολλές ήταν από την Αθήνα ενώ εκπροσώπηση είχαν και οι Δράμα, Κόρινθος, Λέσβος, Βόλος, Καλαμάτα. Από την Πάτρα και την ευρύτερη περιοχή της συμμετείχαν 7 μοτοσικλέτες και 12 αυτοκίνητα. Στις μοτοσικλέτες ο Λευτέρης Μαρουλάκης συμμετείχε με την παλαιότερη μοτό του αγώνα, ένα YAMAHA XT 500 του 1980. Ο Αλέξανδρος Νικολάου που ακολουθεί όλο το πρωτάθλημα ξεκίνησε και αυτόν τον αγώνα με το πιστό του BMW R 100 GS του 1984. Ο νεαρός Άγγελος Τακόπουλος από την Κάτω Αχαΐα τόλμησε και έφερε στην εκκίνηση ένα θεωρητικά ακατάλληλο μηχανάκι, ένα δίχρονο HONDA CR 250 του 2001 και κατάφερε να τερματίσει, αφού είχε μοιράσει μπιτόνια με βενζινόλαδο σε όλα τα ΣΕΔ, δηλώνοντας πανευτυχής στον τερματισμό. Ο Κώστας Κάτρης, συντοπίτης και παρέα του Άγγελου σε όλο τον αγώνα, έτρεξε με ένα KTM 450 EXC του 2003. Ο Γιάννης Μιντζιβύρης (με όνομα που δυσκόλεψε την γραμματεία!) πήρε μέρος για πρώτη φορά σε αγώνα Rally Raid με ένα αγρατζούνιστο και πεντακάθαρο SUZUKI DRZ 400S του 2006 (ακόμη πρέπει να το πλένει!). Ο Φώτης Ζαφείρης από την Αχαϊκή Λέσχη Μοτοσικλέτας άφησε τον ‘’Ελέφαντα’’ στο σπίτι, δανείστηκε το YAMAHA DT 225 LANZA του Τίμου και εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του από αγώνες αυτού του τύπου, τερμάτισε μπροστά από αρκετές και δυνατότερες μοτοσικλέτες. Ο Σέρκος Κετσογιάν ξεκίνησε τον αγώνα της Κυριακής με ένα KTM 400 του 2001 κοσμώντας την γραμματεία με την ευγενική του παρουσία.

Στα αυτοκίνητα οι συμμετοχές από την Πάτρα ήταν οι: Νίκος Κόρδαλης / Νίκος Δημητρίου με MITSUBISHI PAJERO 2600 του 1992, Παν/της Πανταζόπουλος / Γιάννης Ζαφειρόπουλος με SUZUKI SAMURAI 1300 του 1999, Δάκης Ιωαννίδης / Χρήστος Παναγόπουλος με LADA NIVA 1600 του 1994, Λουκάς Σπηλιόπουλος / Θόδωρος Ματαράγκας με ISUZU TROOPER 2600 του 1989, Βασίλης Νταμπάσης / Γιάννης Μίτζας με LAND ROVER 109 2500 του 1982, Κων/νος Γιαννόπουλος / Παν/της Ζέρβας με SUZUKI GRAND VITARA 2000 του 2005, Γιώργος Ραβαζόπουλος / Μίκης Καλογεράτος με SUZUKI VITARA 1600 του 1993, Ανδρέας Χρόνης / Παντελής Χρόνης με SUZUKI JIMNY 1300 του 1999, Δημήτρης Κόζης / Απόστολος Καρούζος με CHEROKEE 2500 του 2000, Παν/της Κρινάς / Στράτος Κάρτσελος με LADA NIVA 1600 του 1991, Ανδρέας Γεωργιόπουλος / Γιώργος Κυριαζής με MITSUBISHI PAJERO 2600 του 1990, Κων/νος Κούλης / Φάνης Παπακωσταντόπουλος με SUZUKI JIMNY 1300.

Μετά από την κοπιαστική αλλά όμορφη διαδρομή τα αποτελέσματα ανά κατηγορία για τους τρεις πρώτους ήταν: ΜΟΤΟ Μ1 450: 1ος Σεβαστόπουλος Γιάννης, 2ος Τσιμέκας Σπύρος, 3ος Μιχαιλίδης Σίμος. ΜΟΤΟ Μ2 Open : 1ος Κοντολιός Σωτήρης, 2ος Παπαδόπουλος Κώστας, 3ος Μεγαλοοικονόμου Δημήτρης. Quad/ATV: 1ος Μυλωνάς Σάββας, 2ος Καιπάνος Νίκος, 3ος Γκανής Κων/νος. AUTO A1 Open: 1ος Εγγλεζόπουλος Μανόλης, 2ος Κουτσίκος Δημήτρης, 3ος Παίδας Γιώργος. AUTO Α2 Normal: 1ος Δηλές Βασίλης, 2ος Μασλίας Λεωνίδας, 3ος Σπηλιόπουλος Λουκάς-Ματαράγκας Θεόδωρος (Πάτρα) Άλλοι Πατρινοί που διακρίθηκαν ήταν οι Κόζης Δημήτρης-Καρούζος Απόστολος, Πανταζόπουλος Παν/της-Ζαφειρόπουλος Γιάννης, Γεωργιόπουλος Ανδρέας-Κυριαζής Γιώργος, Χρόνης Ανδρέας-Χρόνης Παντελής, Κούλης Κων/νος-Παπακωνσταντόπουλος Φάνης. Αναλυτικά τα αποτελέσματα και οι χρόνοι ανά κατηγορία στην αντίστοιχη ενότητα του www.aodp.gr. Στην ενότητα ‘’φωτογραφίες’’ υπάρχουν περισσότερα στιγμιότηπα από τον αγώνα.

Στα παραλειπόμενα μπορούν να αναφερθούν ο άτυχος λαγός και η προβατίνα που θυσιάστηκαν στον βωμό του συναγωνισμού, ο γαιδαρος που εθεάθη να ρυμουλκεί ένα μηχανάκι, μια ανηφόρα που ταλαιπώρησε αρκετούς, κάποια λάθη στο road book και τα ΣΕΔ/ΣΕΧ που οι μερακλήδες κριτές τους τα είχαν μετατρέψει σε καφε-μπαρ-ζαχαροπλαστεία-ψησταριές μοιράζοντας πανσέτες, λουκάνικα, σοκοφρέτες, σταφίδες και κονιάκ. Δεν είχαν όμως οδοντογλυφίδες, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων από αγωνιζόμενους που αναγκάστηκαν να οδηγούν για ώρες με κομματάκια πανσέτας ανάμεσα στα δόντια τους…

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, και μετά την εορταστική απονομή, η πολύχρωμη παρέα του αγώνα αποχώρησε, απονέμοντας στο Rally Raid Πάτρα 2006 τον τιτλο του καλλίτερου, ως τώρα, αγώνα του θεσμού. Ο ΑΟΔΠ ευχαριστεί θερμά τον πρόεδρο του ΟΝΑΠ Κο Κασίμη Ιωάννη και τα στελέχη του Ξένου Νίκη, Κακουλίδη Γιώργο, και Ξένο Σάκη, τον πρόεδρο του Κεντρικού Διαμερίσματος του Δήμου Κο Κολόμβο Ευάγγελο, την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης, τον Ερυθρό Σταυρό, και τους χορηγούς που βοήθησαν και σε αυτή την άρτια διοργάνωση του ΑΟΔΠ. Ιδιαίτερη μνεία σε όλα τα παιδιά των ΣΕΔ/ΣΕΧ που υπομένοντας το κρύο και την πολύωρη ορθοστασία έδωσαν τον καλλίτερο εαυτό τους και έκαναν τους συμμετέχοντες να μην αισθάνονται μόνοι στο βουνό.