4ος αγώνας Attica Enduro Cup 2008
Ημερομηνία: 7 Δεκεμβρίου 2008
Συμμετοχές: σύνολο 101 (Ε1:16, Ε2:29, Ε3:15, Junior:6, Veteran:16, Enduro Tour:10, Champion:9)
Τοποθεσία: Θήβα
Θεατές: Αρκετοί
Καιρός: Ηλιοφάνεια, 17 βαθμοί κελσίου

Έπεσε η αυλαία στην φιλόξενη πόλη της Θήβας για το Attika Enduro Cup 2008 με τον τέταρτο αγώνα της σειράς. Κλείνοντας τρία χρόνια παρουσίας στο Ελληνικό αγωνιστικό τοπίο, η Motor & Nature παρουσίασε το καλύτερο πακέτο αγώνων από όλες τις χρονιές, αποδεικνύοντας ότι αποδέχεται την κριτική για βελτίωση και προσπαθεί για το καλύτερο αποτέλεσμα. Το αγωνιστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται ο θεσμός του Attika είναι ευρύ και ποικίλο όσο αφορά την γνώση και την ικανότητα των αναβατών, αφού υπάρχουν επτά διαφορετικές κατηγορίες, από την εισαγωγική Tour μέχρι τους εκπροσώπους του Πρωταθλήματος, την Champion. Είναι προφανές λοιπόν ότι είναι δύσκολο εξ’ ορισμού να ικανοποιηθούν απόλυτα οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες των αναβατών όλων των κατηγοριών, στον ίδιο αγώνα. Όπως και να έχει όμως το Attika Cup αποτελεί εδώ και τρία χρόνια το αλατοπίπερο του Ελληνικού enduro, την αφορμή για αγωνιστικά καρδιοχτύπια, ατελείωτες συζητήσεις και σίγουρα πολύτιμη οικονομική ένεση διαρκείας για την εμπορική αγορά της μοτοσικλέτας.

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες που επικράτησαν κατά την διάρκεια της ημέρας, βοήθησαν τους αναβάτες να ξεδιπλώσουν τις ικανότητές τους στα μαλακά χώματα της περιοχής. Ο χώρος της πλατείας Αγ. Θεοδώρων φιλοξένησε και φέτος τον τεχνικό έλεγχο, το parc ferme, τον χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων των αναβατών, καθώς επίσης και την απονομή στο τέλος του αγώνα. Η διαδρομή, που σε μεγάλο μέρος της ήταν ίδια με την περσινή αλλά με ανάποδη φορά, περιλάμβανε κυρίως μαλακό τερέν χωρίς βέβαια να λείψει και το αγαπημένο στον οργανωτή, πέτρινο κομμάτι! Δασικό μονοπάτι, στενός φιδίσιος ξεροπόταμος με άμμο και χαλίκι, κορυφογραμμή αλλά και ανοιχτά κομμάτια για ατελείωτα γκάζια με καλό κράτημα δημιούργησαν ένα απολαυστικό μείγμα απλών διαδρομών. Υπήρξαν αρκετά ενδιαφέροντα σημεία όπως ένα αναγκαστικό άλμα, ύψους περίπου ενάμισι μέτρου, στην έξοδο ενός τούνελ (!) στον ξεροπόταμο, δύο απότομα ανηφορικά μονοπάτια που συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον των θεατών και ένα απότομο κατηφορικό με ταυτόχρονη στροφή ανάμεσα στα δέντρα. Θεαματικό στην οδήγηση ήταν για μια ακόμη φορά το φιδίσιο μονοπάτι που εξελισσόταν στην ράχη ενός αμμόλοφου για αρκετά χιλιόμετρα. Η σήμαση κρίνεται καλή σε γενικές γραμμές εκτός από δύο με τρια σημεία. Στο ένα σημείο μάλιστα μετά την 1η ειδική αμφιλεγόμενο σήμα αριστερής στροφής σε κολόνα οδήγησε πολλούς αναβάτες σε γειτονικό χωριό δημιουργώντας αναστάτωση.

Ο γνωστός χώρος του στρατοπέδου της Θήβας φιλοξένησε την πρώτη ειδική του αγώνα η οποία κινήθηκε ανάποδα στην φορά της περσινής ειδικής και του φετινού πρωταθληματικού scramble. Ξεκινώντας με μία παρατεταμένη ανάβαση σε μονοπάτι, πέρασε σε φυσικά άλματα στις ανηφορο-κατηφόρες του μικρού λόφου για να τελειώσει στο επίπεδο κυρίως κομμάτι με μεγάλες ευθείες, στροφές με μπερμ και άλματα σε μήκος. Πολύ γρήγορη και μεγάλη σε διάρκεια αφού ξεπέρασε τα πεντέμισι λεπτά για τους ταχύτερους αναβάτες των κύριων κατηγοριών. Η οργάνωση φρόντισε να διαμορφώσει τις ράμπες των αλμάτων ώστε να έχουν ομαλή απογείωση και προσγείωση, δεν συνέβη το ίδιο όμως με το «πρώην» διπλό το οποίο μπαζώθηκε άγαρμπα, οδήγησε αναβάτη σε τραυματισμό και αρκετούς άλλους να κινδυνέψουν.

Πρωτότυπη και πρωτόγνωρη η επιλογή της δεύτερης ειδικής, δοκίμασε σημαντικά την αντοχή και την τεχνική κατάρτιση των αγωνιζόμενων αλλά και την ικανότητα των μοτοσικλετών αφού εξελισσόταν μέσα σε πυκνό δάσος με βαθιά και συνεχόμενα φυσικά “σαμάρια”. Επικίνδυνο σημείο οι κομμένοι κορμοί δέντρων μέσα στην διαδρομή που καιροφυλακτούσαν τους κουρασμένους και απρόσεκτους. Αν και η οργάνωση φρόντισε να επισημάνει τους κορμούς με πορτοκαλί κορδέλα, θα ήταν ασφαλέστερο να είχε επιλεγεί άλλος χώρος για την πραγματοποίηση της ειδικής αυτής ή απλά παράκαμψη των κορμών από την διαδρομή.

Στην Ε1 ο Λευτέρης Πανέτης (#104, ΚΤΜ) κέρδισε την κατηγορία με δίχρονη μοτοσικλέτα, επικρατώντας στις 3 από τις 4 ειδικές και αναδεικνύεται Κυπελλούχος για το 2008 συγκεντρώνοντας 82 βαθμούς. Στην δεύτερη θέση με διαφορά 13,5’’ βρέθηκε ο Νεκτάριος Καταμπάς (#101, ΚΤΜ), ενώ την τρίτη θέση κατάφερε να εξασφαλίσει ο Ευστάθιος Ρούσσης (#126, ΚΤΜ). Τέταρτος, κερδίζοντας και την τρίτη ειδική, ο Πώλ Χέντερσον (#17, Honda), πέμπτος ο Μάριος Μαρκόπουλος (#128, ΚΤΜ) και την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Λεωνίδας Γκογκόνης (#118, ΚΤΜ). Δεκατέσσερις αναβάτες ολοκλήρωσαν τον αγώνα από τους δεκαέξι που έλαβαν εκκίνηση. Άτυχος ο Κώστας Χαχάγιας (#171, ΚΤΜ) που τραυματίστηκε στο αμφιλεγόμενο “διπλό” άλμα της πρώτης ειδικής και εγκατέλειψε λίγο αργότερα.

Στην Ε2 νικητής του αγώνα αναδείχτηκε ο Γιώργος Μάρκελλος (#23, Husqvarna). Κυπελλούχος, όμως ανακηρύσσεται ο Μιχάλης Προβιάς (#269, Husaberg) με 75 βαθμούς, παρά την εγκατάλειψή του από αλυσίδα μετά την τρίτη ειδική, αφού η βαθμολογική του υπεροχή από τους τρεις πρώτους αγώνες του το επέτρεπε. Στην δεύτερη θέση ο απίστευτος Στέλιος Παπαδάκης (#21, Yamaha), ενώ με διαφορά μόλις 194 εκατοστών του δευτερολέπτου βρέθηκε στην τρίτη θέση ο Κώστας Σαράντος (#240, ΚΤΜ). Τέταρτος ο Αντώνης Πισσαδάκης (#25, Honda), πέμπτος ο Γιώργος Καπώνης (#22, ΚΤΜ) με φανταστικό δηλωμένο υποστηρικτή τον Άγιο Βασίλη & ΣΙΑ (!) και στην έκτη θέση ο Πέτρος Άρχοντας (#227, ΚΤΜ). Και πάλι η πολυπληθέστερη κατηγορία από άποψη συμμετοχών με 29 αναβάτες να ξεκινάνε τον αγώνα και 28 να “βλέπουν την σημαία” του τερματισμού.

Στην Ε3 τώρα, στην γνώριμη θέση του ξαναβρέθηκε ο Γιώργος Ζαχαρίου (#31, Gas Gas) κερδίζοντας την πρώτη θέση της κατηγορίας. Κυπελλούχος ανακηρύσσεται για το 2008 ο Δημήτρης Κούρλας (#33, ΚΤΜ) με 81 βαθμούς, που κάνοντας αγώνα τακτικής λόγω βαθμολογικής υπεροχής, βρέθηκε στην πέμπτη θέση. Ευχάριστη έκπληξη, ο Ηλίας Μπακοστέργιος (#342, Gas Gas), κέρδισε την δεύτερη θέση, μόλις 1,342 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο. Στην τρίτη θέση ο Άρης Χριστοφίδης (#32, ΚΤΜ) που έδειξε περισσότερο ενδιαφέρον για τις απλές παρά για τις ειδικές διαδρομές! Τέταρτος ο Χρήστος Ροδόπουλος (#353, ΚΤΜ) με την μοναδική τετράχρονη μοτοσικλέτα της κατηγορίας (!) και έκτος ο Άγγελος Σαμοθράκης (#365, ΚΤΜ) που ταξίδεψε από την Σύρο για να αγωνισθεί. Δεκαπέντε αναβάτες ξεκίνησαν στην Ε3 και τερμάτισαν δώδεκα.

Τρία στα τρία για τον Δημήτρη Γιαννακάρα (#51, ΚΤΜ) στην κατηγορία Veteran που στέφεται και πάλι Κυπελλούχος συμμετέχοντας μόλις στους τρεις από τους τέσσερις αγώνες. Στην δεύτερη θέση και μόλις 4’’ πίσω βρέθηκε ο Σπύρος Μαυραντζής (#515, ΚΤΜ), ενώ την τρίτη θέση κέρδισε ο Σπύρος Τότολος (#55, ΚΤΜ). Τέταρτος ο Μιχάλης Λαβασάς (#541, ΚΤΜ), πέμπτος ο Βασίλης Παπαδημητρίου (#599, Kawasaki) που μεταπήδησε από την ΕΤ και την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Τάσος Τσικλιρόπουλος (#543, ΚΤΜ).

Κατηγορία Junior και την πρώτη θέση κέρδισε ο Κίμων Καράμπελας (#424, ΚΤΜ). Κυπελλούχος ανακηρύσσεται ο Παναγιώτης Ζαχάρης (#46, ΚΤΜ) που τερμάτισε δεύτερος, τρίτος ο Δημήτρης Πλατύρραχος (#422, ΚΤΜ), τέταρτος ο Γιάννης Καπερναράκος (#420, ΚΤΜ), πέμπτος ο Γιάννης ΑΛυφαντής (#418, Yamaha) και έκτος ο Κώστας Τσοκάρας (#413, ΚΤΜ).

Στην κατηγορία Tour, ο Αριστείδης Δημόπουλος (#65, ΚΤΜ) κερδίζει την πρώτη θέση και ταυτόχρονα ανακηρύσσεται Κυπελλούχος αφού ο Παπαδημητρίου αποφάσισε να αγωνισθεί στην κατηγορία Veteran. Δεύτερος ο Ηλίας Κοφινάς (#616, Suzuki), τρίτος ο Στέφανος Βουνισέας (#664, ΚΤΜ), τέταρτος ο Βασίλης Κολιόπουλος (#635, Honda), πέμπτος ο Μάριος Ζήσης (#678, ΚΤΜ) και την πρώτη εξάδα έκλεισε ο Παναγιώτης Παπούλιας (#668, Husqvarna). Δέκα συμμετοχές, δέκα τερματισμούς για την ΕΤ.

Λίγες σχετικά οι συμμετοχές στην κατηγορία Champion και νικητής ο Δημήτρης Κόκκινος (#737, Husaberg). Ταυτόχρονα ανακηρύσσεται και Κυπελλούχος της κατηγορίας μιας και οι έτεροι διεκδικητές του τροπαίου Γιώργος Κοινωνάς και Γιώργος Μανωλίδης δεν αγωνίστηκαν λόγω τραυματισμών. Στην δεύτερη θέση ο Δημήτρης Χελιώτης (#72, ΚΤΜ) που διανύει την δεύτερη νεότητα και βάθρο για τον Τέντυ Αντωνιάδη (#74, Husaberg). Στην τέταρτη θέση Ερρίκος Καρρέρ (#796, ΚΤΜ), στην πέμπτη ο Βασίλης Κολιάκος (#78, ΚΤΜ) και στην έκτη ο Γιώργος Χατζόπουλος (#79, ΚΤΜ).

Κλείνοντας μια επιτυχημένη χρονιά, μένει να δούμε τι μέλει γενέσθαι το 2009 με το Attica Enduro Cup. Όχι μόνο θα θέλαμε να ζήσουμε και πάλι στιγμές “Attika” αλλά να μεγάλωναν σε αριθμό και να έφταναν τους έξι αγώνες αντί για τέσσερις. Για να συμβεί κάτι τέτοιο φαίνεται πως είναι απαραίτητη η περαιτέρω υποστήριξη αυτής της προσπάθειας από τον εμπορικό κόσμο της μοτοσικλέτας και η μίμηση των υπαρχόντων χορηγών.

Η τελετή λήξης με την απονομή των Κυπέλλων στους νικητές αναμένεται να πραγματοποιηθεί σύντομα σε ημέρα και τοποθεσία που θα ανακοινωθεί.

Οι Κυπελλούχοι του Attika Enduro Cup ανά κατηγορία για το 2008 είναι:

Ε1 – Λευτέρης Πανέτης
Ε2 – Μιχάλης Προβιάς
Ε3 – Δημήτρης Κούρλας
ΕV – Δημήτρης Γιαννακάρας
EJ – Παναγιώτης Ζαχάρης
ET – Αριστείδης Δημόπουλος
ECH – Δημήτρης Κόκκινος
Γενική Κατάταξη: Μιχάλης Προβιάς

Δείτε πότε θα γίνει η απονομή του φετινού κυπέλλου

Περισσότερες φωτογραφίες

Όλες τις φωτογραφίες του αγώνα θα τις βρείτε στο RacePhoto.gr