Την καθυστέρηση στην έναρξη του αγώνα και την οργάνωση των αναβατών μέσω barcode στα paddocks θα θυμόμαστε από τον αγώνα scramble στην Αρναία Χαλκιδικής στα πλαίσια του Πανελληνίου πρωταθλήματος scramble της ΑΜΟΤΟΕ. Νικητής σε έναν κατά τα άλλα συναρπαστικό αγώνα ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda, #11) που επιβλήθηκε του Δημήτρη Τσακατσώνη (ΚΤΜ, #311) με διαφορά ανεφοδιασμού!

Κορυφαία στιγμή στον τεχνικό έλεγχο όπου όταν ζητήθηκε από τον βετεράνο αναβάτη Δημήτρη Χελιώτη να αλλάξει το νούμερο του εκείνος το άλλαξε χρησιμοποιώντας μονωτική ταινία μιας και η οργάνωση δεν είχε προβλέψει να διαθέσει νούμερα για τους αναβάτες (πάντως δεν υποχρεούταν). Σε συζήτηση με τον πρόεδρο της Αθλητικής ΜΟΤΟΕ ο Δημήτρης Χελιώτης του είπε “Πως είναι δυνατόν να έχουμε αυτοκόλλητο Barcode για τον τεχνικό έλεγχο αλλά μονωτική ταινία για νούμερο συμμετοχής!” και ο Στέλιος Κορέλλης (πρόεδρος ΑΜΟΤΟΕ) του απάντησε σχεδόν ακαριαία “Εμείς έχουμε καταφέρει να παντρέψουμε την τεχνολογία με την παράδοση!!!”.

Το παραπάνω περιστατικό χάρισε άφθονο γέλιο στην φιλική παρέα αλλά αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό την ετοιμότητα και τις προσπάθειες που καταβάλει η ΑΜΟΤΟΕ στους αγώνες της. Είναι δηλαδή μακράν η πιο έμπιστη οργάνωση και δείχνει εξαρχής πως όταν κανείς θέλει να πάει μπροστά δεν χρειάζεται κουβέντες αλλά πράξεις. Για του λόγου το αληθές αναφέρω πως μόνο αυτή οργάνωσε τους αγώνες enduro φέτος με εταιρία χρονομέτρησης (σένσορες) και πρώτη αυτή φέρνει στον Ελληνικό χώρο των αγώνων μοτοσυκλέτας ένα σύστημα barcode και προσωπικής κάρτας αναβάτη που αναμένεται να αντικαταστήσει τη γραμματεία, κατά κύριο λόγο (περισσότερα για αυτήν την τεχνολογία λίαν συντόμως). Από την άλλη όμως συνεχίζουν να πέφτουν στα ίδια λάθη του παρελθόντος δείχνοντας πόσο δύσκολο είναι να το ξεπεράσουν. Η καθυστέρηση του αγώνα και η σκόνη μπροστά στους θεατές είναι ασθένειες του παρελθόντος και πρέπει να ξεπεραστούν. Μερικές φορές πιστεύω πως και τα ίδια τα στελέχη της ομοσπονδίας δεν έχουν πιστέψει στην προσπάθειά τους, αλλά ούτε και εγώ.

Η αναμονή για τον αγώνα άξιζε τελικά καθώς ο Δημήτρης Τσακατσώνης πήρε την πρωτοπορία μετά τον δεύτερο γύρο και προσπάθησε να φτιάξει μια διαφορά από τον δεύτερο Βασίλη Σιαφαρίκα. Είχε προηγηθεί η απίστευτη εκκίνηση του Τάσου “Λαγός” Τσιουχάρα (ΚΤΜ, #205) που οδήγησε την κούρσα για τους πρώτους δυο γύρους μένοντας όμως από λάστιχο που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη στο ένατο γύρο. Πιο πίσω ο Σταμάτης Μαντάς (Husqvarna, #3) ξέφυγε και αυτός από την αρχή αλλά αρκέστηκε στην τρίτη θέση και την πρώτη της κατηγορίας του (S2). Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Σάββας Καπαγερίδης (Honda, #39) με μια θεαματική πτώση στον δεύτερο γύρο, στην πέμπτη θέση ο Τάκης Μανιάτης (Husqvarna, #5) και στην έκτη θέση ο πολύ καλός Μανόλης Νερατζόγλου (Honda, #259).

Στην κορυφή του αγώνα ο Δημήτρης Τσακατσώνης προσπαθούσε μάταια να κάνει διαφορά ασφαλείας από τον Βασίλη Σιαφαρίκα και τον μπήκε στα pits για ανεφοδιασμό ο Βασίλης Σιαφαρίκας έβαλε το κεφάλι κάτω και έγραψε μερικούς γρήγορους χρόνους. Όταν ήρθε η σειρά του να κάνει ανεφοδιασμό έκανε 5 δευτερόλεπτα σύνολο με αποτέλεσμα να βρεθεί στην πρώτη θέση του αγώνα με διαφορά μάλιστα 15 δευτερολέπτων από τον Δημήτρη Τσακατσώνη. Ο Τσακατώνης προσπάθησε, μείωσε κάποια στιγμή προς το τέλος σε 10 δευτερόλεπτα την διαφορά αλλά ο Σιαφαρίκας έλεγχε τον αγώνα και κέρδισε άξια άλλη μια νίκη.

Για την ιστορία ο Βασίλης Σιαφαρίκας (Honda Σαρακάκης) με αυτήν του τη νίκη στέφεται πρωταθλητής στις κατηγορίες Γενική και S1. Συγχαρητήρια Βασίλη!

21o Motorally από τον Μ.Ο.Θ.
Μου το έλεγαν τόσα χρόνια αλλά δεν τολμούσα να συμμετάσχω λόγω αποστάσεως. Τώρα θα πηγαίνω κάθε χρόνο όχι για κάτι ιδιαίτερο αλλά γιατί η απλότητα είναι αυτή που ενθουσιάζει τελικά. Το motorally είναι ένα κυνήγι θησαυρού, τουλάχιστον έτσι το θυμάμαι εγώ (κάτι παρόμοιο έκανε και ο ΣΥΜΟΦΕ τη δεκαετία του ’90).

Ξεκινήσαμε από την παραλία της θεσσαλονίκης δίπλα στον Λευκό Πύργο και καταλήξαμε στην Αρναία Χαλκιδικής όπου και η 16η Πανελλήνια συνάντηση Enduro. Δεν μετρούσε ο χρόνος αλλά διάφορες παιδείες στα 5 Σ.Ε.Δ. (Σταθμός Ελέγχου Διέλευσης). Στο πρώτο ΣΕΔ έπρεπε να κατονομάσεις τέσσερα συνθήματα που ήταν γραμμένα κατά την διάρκεια της διαδρομής (εγώ είδα μόνο το ένα!), στο δεύτερο ΣΕΔ ο κριτής έκανε μέτρηση db στην μοτοσυκλέτα, 89 db μετρήθηκε το tricker! Σίγουρη νίκη δηλαδή. Στο 3ο ΣΕΔ έπρεπε να πετάξεις τρία μπιελοπίστονα όσο πιο κοντά σε μια γραμμή. Θα ήθελα να γνωρίσω αυτόν που σκέφτηκε αυτό το παιχνίδι και στο τέταρτο ΣΕΔ έπρεπε να περάσεις 5 δίσκους συμπλέκτη μέσα σε ένα όρθιο τιμόνι, αλλά δεν πέτυχα ούτε ένα. Το 5ο ΣΕΔ ήταν απλώς για να σε καθοδηγήσει στον τερματισμό. Ομολογώ πως είχα πολύ καιρό να περάσω ευχάριστα σε μια διαδρομή όπου μπορούσαν να συμμετάσχουν όλων των ειδών οι μοτοσυκλέτες, από enduro – motocross μέχρι atv και on-off.

Συγχαρητήρια στον Μ.Ο.Θ. για την επιτυχία του φετινού motorally και να σημειωθεί πως ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει συμπεριλάβει το motorally στα 16α Αλεξάνδρεια. Στον αγώνα συμμετείχα με το Yamaha Tricker και δεν είχα κανένα πρόβλημα.

16η Πανελλήνια συνάντηση Enduro στην Αρναία Χαλκιδικής
Έχω πάει και σε καλύτερες… Επιγραμματικά μόνο αναφέρω: χώρος όπου δεν υπήρχαν μπάνια για τον κόσμο. Ακριβό εισιτήριο (40 ευρώ) για αυτό που είχε να δώσει η Πανελλήνια. Θυμάμαι πέρυσι στην Πανελλήνια χειμερινή συνάντηση στην Καρδίτσα με τα ίδια ή παραπλήσια χρήματα ήταν καλυμμένη και η διατροφή σου για τριες ημέρες από ΣΕΦ! Λίγες και χωρίς ουσία εκδηλώσεις. Γιατί ονομάζεται την Πανελλήνια Enduro και όχι Πανελλήνια Scramble αφού διοργανώνεται αγώνα scramble; Δεν υπήρχε ούτε σωστή διαδρομή enduro για να ακολουθήσουν οι επισκέπτες. Μην προσπαθείτε να αντιγράψετε την Πανελλήνια συνάντηση μοτοσυκλέτας που διοργανώνεται το καλοκαίρι με αυτήν. Ο κόσμος δεν θέλει άλλη μια συνάντηση με συγκροτήματα το βράδυ και γεγονότα που αντιγράφονται. Που είναι αυτά τα έξυπνα παιχνίδια που γινόντουσαν παλαιότερα; Τα παιδιά του Chopper Rider’s Club δεν τα γνωρίζω αλλά από τον Μ.Ο.Θ. θα περίμενα περισσότερα γιατί ο ίδιος ο σύλλογος έχει ανεβάσει τον πήχη ψηλά.