Αποστολή Taupo, Νέα Ζηλανδία: Δημήτρης Γιουβρής

Οι Φινλανδοί ήταν αυτοί πανηγύρισαν σχεδόν όλες τις κατηγορίες στο φετινό 81ο ISDE στην Λίμνη Taupo της Νέας Ζηλανδίας. Oι Φινλανδοί κέρδισαν την κατηγορία Ε1 (Salminen), την κατηγορία Ε2 (Aro), την κατηγορία Ε3 (Tarkkala) και την κατηγορία Trophy. Οι Αμερικάνοι πανηγύρισαν για πρώτη φορά επιτυχία με την νίκη τους στην κατηγορία Junior. Η Ελληνική ομάδα κατετάγη 19 ανάμεσα σε 22 ομάδες και οι αναβάτες της κέρδισαν τέσσερα μετάλλια (2 ασημένια και 2 χάλκινα).

Για την Ελλάδα ο Αδάμος Πράσσος κέρδισε ασημένιο μετάλλιο, ο Σταμάτης Μαντάς κέρδισε ασημένιο μετάλλιο, ο Δημήτρης Κόκκινος κέρδισε χάλκινο μετάλλιο και ο Τάκης Μανιάτης κέρδισε χάλκινο μετάλλιο. Πολλά συγχαρητήρια στους Έλληνες αναβάτες για την προσπάθειά τους σε αυτόν τον αγώνα. Δείτε το σύνολο μεταλλίων που έχει η χώρα μας στα 81 χρόνια ιστορίας του Six Days.

Η σημερινή ημέρα περιελάμβανε ουσιαστικά μόνο λίγα χιλιόμετρα διαδρομής μέχρι την κοντινή πίστα Motocross όπου διεξήχθη το final test. Σε μια πίστα 2,5 χλμ οι αναβάτες χωρίστηκαν σε 40άδες ανάλογα με το συνολικό χρόνο τους τις προηγούμενες ημέρες, για ένα αγώνα 4 γύρων. Στις πρώτες σειρές συμμετείχαν οι πιο αργοί αναβάτες και στο τέλος, στις τρεις τελευταίες σειρές συμμετείχαν οι 40 πιο γρήγοροι αναβάτες κάθε κατηγορίας. Ο κόσμος κατέκλυσε την πίστα για να παρακολουθήσει τους καλύτερους αναβάτες enduro.

Ο Αδάμος Πράσσος (KTM, #64) ήταν ο πρώτος Έλληνας που συμμετείχε και μόλις κατάφερε να κερδίσει την εκκίνηση όλοι οι Έλληνες άρχισαν να τον υποστηρίζουν, εμψυχώνοντας τον με φωνές. Δεν πέρασε όμως ένας γύρος και το πίσω ελαστικό του KTM ξεψύχησε αφού χάλασε το mousse! Έτσι χωρίς πίσω ελαστικό και οδηγώντας κυριολεκτικά με την ζάντα ο Αδάμος αναγκάστηκε να σταματήσει έχοντας συμπληρώσει μόνο δυο γύρους.

Φέτος ήταν η πρώτη συμμετοχή της Ιαπωνίας με εθνική ομάδα Trophy. Τερμάτισαν στην 15η θέση. Ο Τάκης Μανιάτης (Husqvarna, #88) αγωνίστηκε ξανά σήμερα χωρίς να έχει συνέλθει από την αρώστια που τον βασανίζει. Συμμετείχε όμως και οδήγησε πολύ καλά, μερικές φορές αρκετά θεαματικά. Σίγουρα θα έχει να λέει ιστορίες για αυτό το six Days.

O Σταμάτης Μαντάς (KTM, #108) μπήκε με όρεξη στον αγώνα και δεν έκλεισε το γκάζι ούτε στιγμή. Όλες αυτές τις ημέρες έδειξε περίσσια όρεξη και σήμερα δεν ήταν διαφορετικός. Φάνηκε πως του άρεσε ο αγώνας και είναι ικανός για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Ο Δημήτρης Κόκκινος (ΚΤΜ, #159) σήμερα έκανε τη διαφορά. Μπήκε στον σκέλος του με μια Ελληνική σημαία να ανεμίζει στην πλάτη του και εισέπραξε το χειροκρότημα των θεατών. Ακόμα και ο εκφωνητής έμεινε έκπληκτος με την ενέργεια του Δημήτρη και συνεχώς φώναζε το όνομά του και ζητούσε να τον χειροκροτήσουν οι θεατές μιας και έρχεται από πολύ μακριά. Καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα μας δεν θα μπορούσε να γίνει.

Τα τελευταία τρία σκέλη είχαν και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον μιας και σε κάποια από αυτά θα παιζόντουσαν οι κατηγορίες του φετινού αγώνα. Η κατηγορία Ε1 ξεκίνησε πρώτη με τον Αμερικάνο Ricky Dietrich (Kawasaki, #65) να κάνει την έκπληξη και να περνάει στην πρώτη θέση. Πίσω του ο Ivan Cervantes (KTM, #59), o Juha Salminen (KTM, #60) και η Φινλανδική έκπληξη που ακούει στο όνομα Eero Remes (Honda, #28). Γρήγορα ο Salminen καθάρισε τον Cervantes και ακολούθησε τον Αμερικάνο πιτσιρικά Dietrich διαβάζοντας τα πατήματά του. Δεν άργησε να κάνει την κίνησή του περνώντας τον Dietrich και μένοντας στην πρώτη θέση μέχρι το τέλος. Πιο πίσω ο Ivan o τρομερός αντιμετώπιζε προβλήματα από το νέο «πιστόλι» των Φινλανδών, τον Remes. Ο πιτσιρικάς Remes πέρασε στην τρίτη θέση αφήνοντας τον Παγκόσμιο πρωταθλητή τέταρτο.

Το δεύτερο σκέλος είχε την κατηγορία Ε2 όπου πριν τον αγώνα η διαφορά του Samuli Aro (KTM, #97) με τον Stefan Merriman (Yamaha, #127) ήταν αμελητέα. Και οι δυο τους όμως είχαν άσχημη εκκίνηση ξεκινώντας από τις πίσω θέσεις. Μπροστά βρέθηκε η αιχμή του δόρατος της Αμερικάνικης ομάδας Junior, ο Kurt Caselli (KTM, #109) έχοντας στην δεύτερη θέση τον θρύλο Joel Smets (Suzuki, #99). Πιο πίσω ο Γάλλος Johny Aubert (Yamaha, #) κρατούσε στάση αναμονής περιμένοντας την ευκαιρία του. Ο Smets γνώστης τόσα χρόνια από τέτοιους αγώνες, επιτέθηκε στον τελευταίο γύρο και πέρασε μπροστά από τον Αμερικανό. Λίγο πριν το τέλος την δεύτερη θέση έκλεψε ο Aubert από τον Caselli αφήνοντάς τον Αμερικάνο τρίτο. Το άσχημο σκέλος του Merriman ήταν η αιτία να χάσει τελικά και την δεύτερη θέση από τον Mika Ahola (Honda, #151).

Το τελευταίο σκέλος φιλοξενούσε την κατηγορία Ε3 με μεγάλο ενδιαφέρον λόγω της μικρής διαφοράς του Γάλλου Planet (KTM, #198) και του Φινλανδού Tarkkala Marko (KTM, #167). O Planet όμως δεν ξεκίνησε καθόλου καλά και έμεινε ακρετά πίσω. Ο Tarkkala θα κέρδιζε πολύ πιο εύκολα απ’ ότι φανταζόταν. Η έκπληξη έγινε για την δεύτερη θέση αφού ο Cristobal Guerrero (Gas Gas, #175) τερμάτσιε αρκετά πιο μπροστά από τον Planet, κάλυψε την διαφορά και ανέβηκε στη δεύτερη θέση της κατηγορίας.

4 μετάλλια καθόλου άσχημα! Η Ελληνική αποστολή επιστρέφει στην Ελλάδα την Τρίτη 21 Νομεβρίου μετά από 15 ημέρες εκτός χώρας.

Αποτελέσματα Final Test

Χρήσιμες πληροφορίες
Επίσημη ιστοσελίδα www.isde06.com
Αποτελέσματα http://www.rally-vysledky.com/rallysport/2006/6d