Τοποθεσία: Μεγαλόπολη Αρκαδίας
Συμμετοχές: 82 (MX1:21, MX2:29, OPEN:20, Junior:7, Mini:5)
Καιρός: Ηλιοφάνεια 22C
Θεατές: 1800

Με απόλυτη επιτυχία στέφτηκε ο πρώτος αγώνας του Πανελληνίου πρωταθλήματος motocross της ΕΛΠΑ στην Μεγαλόπολη. Η άνετη επικράτηση του Λ.Παπανικολάκη και ο σοβαρός τραυματισμός του Λ.Καρέτσου ήταν τα κυριότερα γεγονότα της ΜΧ1, ενώ στην ΜΧ2 μετά από δύο απίθανα σκέλη ο Π.Κουζής ήταν αυτός που ξεχώρισε συνολικά.

Στην πίστα της Μεγαλόπολης έχουμε δει πολύ όμορφους αγώνες από την τοπική λέσχη ΛΕΜΟΤ, ο συγκεκριμένος αγώνας είναι σίγουρα ένας από πιο επιτυχημένους που έχει διοργανώσει στην ιστορία της. Όχι μόνο όλα λειτούργησαν υποδειγματικά από πλευράς οργάνωσης αλλά παράλληλα υπήρχαν πολλοί θεατές όπου ανάμεσα τους υπήρχαν φορείς της τοπικής πολιτείας και με ένα μεγάλο αριθμό αυτών να μένει μέχρι και το δεύτερο σκέλος της ΜΧ1 (πράγμα σπάνιο στις μέρες μας) . Ακόμα και το τοπίο ήταν γιορτινό, με την άνοιξη να έχει φορέσει το πράσινο πέπλο της περιμετρικά της πίστας συμβάλλοντας στο όμορφο και σχεδόν μαγικό χρώμα του αγώνα. Ήταν ένας αγώνας διαφήμιση του ελληνικού motocross, χαιρόσουν να βλέπεις αγώνες και οι αγωνιζόμενοι δεν χόρταιναν να τρέχουν σε αυτούς. Μπράβο σε όλους!

Επιτέλους να, κι ένας αγώνας όπου το οργανωτικό κομμάτι αφήνει να πούμε λίγα περισσότερα πράγματα για το αγωνιστικό κομμάτι. Οι 82 συμμετοχές κρίθηκαν από πολλούς ως λίγες για πρώτο αγώνα Πανελληνίου ΕΛΠΑ και ειδικά στην Μεγαλόπολη. Αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει και δεδομένου ότι είναι ο έκτος αγώνας motocross που γίνεται από την αρχή της χρονιάς στην χώρα μας, παράλληλα και με άλλους αγώνες που συμπίπταν την ίδια ημερομηνία, ο αριθμός των συμμετοχών κρίνεται ικανοποιητικός. Για άλλη μια χρονιά η μάχη του πρωταθλητή Λευτέρη Καρέτσου με τον διεκδικητή Λευτέρη Παπανικολάκη δεν θα γίνει. Μια λάθος εκτίμηση του Καρέτσου σε ένα άλμα της διαδρομής, τον έφερε πολύ μετά από την ράμπα προσγείωσης με αποτέλεσμα η σφοδρή προσεδάφιση να του σπάσει το χέρι λίγο πάνω από τον δεξιό καρπό και όλα αυτά χωρίς να πέσει από την μοτοσικλέτα του. Εγκατέλειψε φυσικά τον αγώνα και εκτός ότι θα χάσει σίγουρα πολλούς αγώνες μέσα στην χρονιά, ίσως αυτή να είναι και η τελευταία του σεζόν.

Σάββατο 14/04/07
Χρονομετρημένα δοκιμαστικά
Η πολύ καλή κατάσταση της πίστας βοήθησε να κατεβούν οι χρόνοι σε σχέση με πέρσι. Κανένας όμως δεν φανταζόταν ότι από το 2:08 του Λευτέρη Παπανικολάκη πέρσι, θα φτάναμε στο 2:03 μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ο Λευτέρης Καρέτσος κινήθηκε στο 2:04 και αυτοί ήταν οι ταχύτεροι όλων. Στην ΜΧ2 o Μιχάλης Παναγιωτόπουλος ήταν ο ταχύτερος αλλά για πολύ λίγο καθώς στο 2:05 που γύρισε βρισκόντουσαν άλλοι τρεις οδηγοί, ο Παναγιώτης Κουζής, ο Αλέξης Παπανικολάκης και ο Στέλιος Γαλατιανός.

1ος Αγώνας Junior-Mini
Για την φετινή χρονιά οι συμμετοχή στις κατηγορίες αυτές μειώθηκε στα 5 ευρώ, ακολουθώντας την σωστή πορεία που χάραξε η ΟΜΕ. Στην Junior ο Δημήτρης Κοντολέτας (Yamaha #92) έφυγε από την αρχή μπροστά, ακολουθούμενος από τον Γιάννη Μόσσιο (ΚΤΜ #51) που ανέβηκε φέτος κατηγορία από την Μini όπου αγωνιζόταν πέρσι. Η διαφορά τους αυξανόταν αργά αλλά σταθερά και έτσι ο Κοντολέτας δεν δυσκολεύτηκε να πάρει τον αγώνα. Στο μόνο που ήλπιζε ο Μόσσιος ήταν ένα λάθος του πρωτοπόρου που δεν ήρθε ποτέ, καταλαμβάνοντας την δεύτερη θέση. Τρίτος τερμάτισε ο Παναγιώτης Παπίλας (Honda #2) πάνω στην μοναδική τετράχρονη μοτοσικλέτα της κατηγορίας των 150cc, δεδομένου και των νέων κανονισμών. Το φαβορί για την νίκη στην Mini ήταν ο Μανώλης Κρητικός (Kawasaki #55) αλλά ένα λάθος του στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά (δεν έκανε τρεις γύρους) τον έφερε να αγωνίζεται με χρονική ποινή. Παρόλα αυτά ο Κρητικός μπήκε δυναμικά στο σκέλος, γλίτωσε στο παρά πέντε την πτώση στην εκκίνηση και από τελευταίος κατάφερε να περάσει όλους τους αγωνιζόμενους της κατηγορίας του.  Μετά την ποινή του όμως η πρώτη θέση όμως πήγε στον Νικόλαο Λυρίου (Kawasaki #56) που οδήγησε μπροστά από την αρχή του σκέλους και άφησε πίσω του τόσο τον δεύτερο Γιώργο Γαβρίλη (Kawasaki #98) όσο και τον τρίτο Μάκη Κατέβα (Kawasaki #66).

Κυριακή 15/04/07
1ο Σκέλος ΜΧ2
Λόγο της ανομβρίας του εδάφους από τον ζεστό και στεγνό χειμώνα που περάσαμε, η πίστα είχε ανάγκη από πολύ νερό ώστε να μην βγάλει σκόνη στα δεύτερα σκέλη. Όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις την λάσπη από το βρέξιμο κλήθηκε να βγάλει η ΜΧ2. Σε ένα βαρύ τερρέν έφυγαν δίπλα δίπλα στην εκκίνηση ο Χρήστος Φωτόπουλος (Kawasaki #911) με τον Μιχάλη Παναγιωτόπουλο (ΚΤΜ #61). Στην γλίτσα της πρώτης στροφής, ο Παναγιωτόπουλος έχασε τον μπροστινό τροχό και είχε μια πτώση με τον Φωτόπουλο να στρίβει πρώτος και να παίρνει την πρωτοπορία. Πίσω του βρέθηκαν οι Γιώργος Ηλιόπουλος (ΚΤΜ #6), Στέλιος Γαλατιανός (Honda #103), Παναγιώτης Κουζής (Yamaha #1) και Αλέξης Παπανικολάκης (Kawasaki #185) να δίνουν φοβερές μάχες για τις υπόλοιπες θέσεις έχοντας πάντα σε απόσταση ασφαλείας τον πρωτοπόρο. Στον Γαλατιανό βγήκε μαύρη σημαία για προσπέραση σε καθεστώς κίτρινης σημαίας που σήμαινε αυτόματα και το τέλος του αγώνα του. Ο πρωταθλητής Κουζής όσο πέρναγε η ώρα έδειχνε να είναι ο πιο σταθερός οδηγός μέσα στην πίστα και ανταμείφτηκε γι’ αυτό καθώς κατάφερε να περάσει τον Ηλιόπουλο για την δεύτερη θέση αλλά παράλληλα βρέθηκε και στον τροχό του Φωτόπουλου. Λίγους γύρους πριν πέσει η καρό σημαία ο Κουζής έκανε την επίθεση του σε ένα τεχνικό κομμάτι της πίστας σπάζοντας την αντίσταση του Φωτόπουλου και κερδίζοντας το σκέλος. Όταν ο Φωτόπουλος έχασε την πρώτη θέση, έχασε και τον ρυθμό του πιθανότατα από την κούραση επιτρέποντας και στον Ηλιόπουλο να τον περάσει. Ο “frozen” δείχνει φέτος εκτός από την ταχύτητα του, την αντοχή του και την καλύτερη διαχείριση του αγώνα σε θέμα τακτικής, η δεύτερη θέση που πέτυχε δείχνει να είναι μόνο η αρχή. Τρίτος τερμάτισε ο Φωτόπουλος που εντυπωσίασε αλλά ταυτόχρονα απογοήτευσε καθώς για άλλη μια φορά έφτασε στην πηγή και νερό δεν ήπιε. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Α.Παπανικολάκης που είχε προβλήματα με την λάσπη και τα ντουμπλαρίσματα, σε κάθε αγώνα πάντως ο Αλέξης ψάχνει λύσεις απέναντι στους πιτσιρικάδες της κατηγορίας. Ο ήρωας του αγώνα ήταν ο Παναγιωτόπουλος που κατάφερε να αναρριχηθεί από τελευταίος στην πέμπτη θέση, σε ένα σκέλος κόλαση για αυτόν. Ο Κυριάκος Κόττης (Honda #9) πήρε την έκτη θέση και επιβεβαιώνει την σταδιακή του άνοδο χρόνο με τον χρόνο.

1ο Σκέλος ΜΧ1
Η στιγμή που όλοι περίμεναν. Η μάχη του Λευτέρη Καρέτσου (Yamaha #1) με τον Λευτέρη Παπανικολάκη (Kawasaki #2)  χωρίς κανένας από τους δύο να αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Η μπάρα έπεσε με τον Λ.Παπανικολάκη να έχει καλύτερη εκκίνηση, και τον Καρέτσο να μένει αρκετά πίσω και να έχει μια πτώση αμέσως μετά. Ο μόνος που κατάφερε να βρεθεί σχετικά κοντά στον “ψηλό” ήταν ο Νεκτάριος Παπαβασιλείου (KTM #3) που έδειχνε σε εξαιρετική κατάσταση. Σε καλή κατάσταση ήταν όμως και ο Λ.Παπανικολάκης που αν και δεν έκανε μεγάλη διαφορά πήρε το σκέλος χωρίς να απειληθεί. Ο “γριούλος” περίμενε ένα λάθος του πρωτοπόρου για την πρώτη θέση που δεν ήρθε ποτέ, τερμάτισε δεύτερος με μεγάλη διαφορά από τον τρίτο Σταμάτη Λυρίου (Kawasaki #5). Αυτός ο αγώνας μπορεί να θεωρηθεί και ως το ξύπνημα του Δημήτρη Κεραμιδά (ΚΤΜ #7) από ένα λήθαργο αρκετών μηνών στο motocross. Το “bad boy” τερμάτισε τέταρτος αφού κινήθηκε σε γρήγορους χρόνους και κράτησε μέχρι το νήμα πίσω του τον πέμπτο Καρέτσο. Πολύ καλή εμφάνιση και για τον Σταμάτη Δημολιάνη (Yamaha #11) με την έκτη θέση που πέτυχε.

2ος Αγώνας Junior-Mini
Το σκηνικό δεν άλλαξε και σε αυτόν τον αγώνα της Junior. O Κοντολέτας έφυγε από την αρχή του αγώνα με τον Μόσσιο να τον ακολουθεί, χωρίς να μπορεί να τον απειλήσει. Κατέλαβαν την πρώτη και δεύτερη θέση αντίστοιχα με τον Παπίλα ξανά τρίτο. Αλλαγές έγιναν στην κατάταξη της Mini εκτός από την πρώτη θέση που κατέλαβε ξανά ο Ν.Λυρίου. Δεύτερος τερμάτισε ο Γαβρίλης με τρίτο τον Αργύρη Χαλκιά (Kawasaki #99).

1ο Σκέλος ΟΡΕΝ
Η κατηγορία δέχτηκε μια μικρή αλλαγή για φέτος. Εκτός ότι παρέμεινε για ηλικίες άνω των 35, φέτος προστέθηκαν και οι νέοι αγωνιζόμενοι με license του 2006 και του 2007. Πολύ καλή κίνηση αυτή από την ΕΛΠΑ καθώς δίνεται η ευκαιρία σε νέους οδηγούν να μάθουν να αγωνίζονται σε μια πιο ήπια κατηγορία έχοντας παράλληλα και ένα χώρο να μπορούν να διακριθούν. Στην εκκίνηση ο Γιάννης Πιλάλας (Honda #2) με τον Αλέκο “scrambler” Καρανάση (Honda #30) πετάχτηκαν μπροστά με τον Καρανάση να οδηγεί το σκέλος και τον Πιλάλα να έχει μια πτώση λίγο μετά. Κοντά τους βρέθηκε ο κυπελλούχος της κατηγορίας Κώστας Μαρίνης (ΤΜ #1) και πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος πήρε και την πρωτοπορία του αγώνα. Ο Μαρίνης ήταν και ο τελικός νικητής του σκέλους αφού δεν κατάφερε να τον απειλήσει ο δεύτερος Καρανάσης που πάντως έδειξε ότι έχει ανέβει πολύ στο motocross φέτος. Βελτιωμένος σε αντοχή εμφανίστηκε και ο Γιώργος Ταμβάκος (Honda #66) χωρίς να χάσει καθόλου από την ταχύτητα του πέτυχε την τρίτη θέση. Τέταρτος τερμάτισε ο Σπύρος Βασιλείου (Honda #115) με ένα λάθος του στον τελευταίο γύρο επέτρεψε στον Ταμβάκο να του πάρει την τρίτη θέση. Μάχη έγινε για την πέμπτη θέση μεταξύ του Θοδωρή Βελλίδη (Kawasaki #4) και του Λεωνίδα Χαραλαμπόπουλου (Yamaha #469). Η εμπειρία του Βελλίδη μίλησε κερδίζοντας έτσι την πέμπτη θέση, με τον Χαραλαμπόπουλο να αφήνει θετικές εντυπώσεις, βγάζοντας ασπροπρόσωπο τον μέντορα του Καρανάση.

2ο Σκέλος ΜΧ2
Το 125 του Παναγιωτόπουλου έβαλε κάτω όλα τα τετράχρονα της κατηγορίας καθώς πήρε άνετα την εκκίνηση και άφησε και μερικά μέτρα πίσω του τον Κουζή με τον Α.Παπανικολάκη και τον Ηλιόπουλο που ακολουθούσαν. Ο Ηλιόπουλος πέρασε τον Α.Παπανικολάκη ενώ ο Κουζής προσπαθούσε να βρεθεί σε θέση βολής κοντά στον Παναγιωτόπουλο. Για δεκατρείς γύρους ο Παναγιωτόπουλος δεν έδωσε κανένα περιθώριο στον πρωταθλητή κερδίζοντας επιβλητικά το σκέλος και δείχνοντας σε όλους ότι φέτος θα έχει τον πρώτο λόγο στην υπόθεση τίτλος. Ο Κουζής σίγουρα θα ήθελε άλλη μια νίκη και ειδικά απέναντι στον Παναγιωτόπουλο, όμως αφενός έκανε τα πάντα αλλά δεν γινόταν τίποτα και αφετέρου με την δεύτερη θέση εξασφάλιζε σημαντικό βαθμολογικό προβάδισμα στην αρχή του πρωταθλήματος. Ο Ηλιόπουλος δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των δύο πρώτων και αρκέστηκε στην τρίτη θέση που τον έφερνε δεύτερο στην βαθμολογία. Μεγάλη μάχη έγινε για την τέταρτη θέση μεταξύ του Α.Παπανικολάκη και του Φωτόπουλου που κράτησε σε αγωνία το κοινό. Τελικός νικητής της τέταρτης θέσης ήταν ο Α.Παπανικολάκης με πέμπτο τον Φωτόπουλο που έχει την ταχύτητα αλλά ίσως όχι και το πείσμα που χρειάζεται για να διεκδικεί θέσεις εκεί μπροστά. Με την δεύτερη έκτη θέση που πέτυχε ο Κόττης έφυγε από την Μεγαλόπολη έχοντας πραγματοποιήσει την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του.

2ο Σκέλος ΜΧ1
Δύο γύρους μετά την πτώση του σκέλους ο αγώνας διεκόπη πολύ σωστά από την οργάνωση, καθώς υπήρχε ένα σοβαρό ατύχημα σε ένα δύσκολο σημείο της πίστας. Μισή ώρα μετά η μπάρα έπεσε ξανά και όλοι περίμεναν την απάντηση του Καρέτσου σε αυτό το σκέλος. Ο Καρέτσος ήταν εκεί, τέθηκε επικεφαλής του αγώνα αλλά ένα λάθος του στον πρώτο κιόλας γύρο τον έβγαλε εκτός μάχης. Τα ηνία του αγώνα πέρασαν στον Λ.Παπανικολάκη που για άλλο ένα σκέλος είδε τον Παπαβασιλείου να του έχει γίνει “τιράντα” πίσω του. Μπορεί και πάλι ο Λ.Παπανικολάκης να μην απειλήθηκε ουσιαστικά καθώς κράταγε πάντα απόσταση ασφαλείας αλλά σίγουρα δεν χαλάρωσε σε κανένα σημείο του σκέλους. Πέτυχε το απόλυτο με τις δύο του νίκες, όπου ήταν και το αναμενόμενο με την εξέλιξη του αγώνα. Αναμενόμενη σίγουρα δεν ήταν η τόσο καλή απόδοση του Παπαβασιλείου που πήρε μεν την δεύτερη θέση αλλά έδειξε ότι ήθελε και προσπάθησε πολύ για την πρώτη. Σε άλλον ένα μοναχικό αγώνα βρέθηκε ο Λυρίου στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Μανώλη Σκύβαλο (ΚΤΜ #120) που απαλλάχτηκε από τα προβλήματα του πρώτου σκέλους και πήρε την τέταρτη θέση. Πέμπτος τερμάτισε ο Κεραμιδάς με τον Δημολιάνη να καταλαμβάνει ξανά την έκτη θέση.

2ο Σκέλος ΟΡΕΝ
Το σκέλος αυτό ήταν ακόμα πιο εύκολο για τον Μαρίνη. Πήρε τα ηνία του αγώνα από την αρχή και δεν άφησε κανένα να τον απειλήσει κερδίζοντας άνετα το σκέλος. Ο Καρανάσης επιβεβαίωσε ξανά την καλή του αγωνιστική κατάσταση ξεκαθαρίζοντας ξανά ότι η δεύτερη θέση είναι δική του, με τρίτο αυτήν την φορά τον πάντα μαχητικό Βασιλείου. Δύσκολη Κυριακή είχε ο Βελλίδης που βρέθηκε ξανά να δίνει μάχη μέχρι τον τερματισμό, αυτήν την φορά με τον Βασίλη Τσαχτσιρλή (Honda #371). Και πάλι όμως ο Βελλίδης καθάρισε καταλαμβάνοντας αυτός την τέταρτη θέση μπροστά από τον ιδιαίτερα μαχητικό και πέμπτο Τσαχτσιρλή. Την εξάδα έκλεισε ξανά ο σε ανοδική πορεία Χαραλαμπόπουλος.

Επόμενος αγώνας 22/04/07 Πρέβεζα (βαση προγράμματος) αλλά έντονες φήμες θέλουν να γίνεται ξανά στην Μεγαλόπολη.