Το καθυστερημένο 2008 ή το πρόωρο 2009;
Η Suzuki προσπάθησε πολύ σε αυτό το μοντέλο να κάνει την διαφορά από τον ανταγωνισμό. Παρήγαγε μια ολοκαίνουργια μοτοσικλέτα, χρησιμοποιώντας τροφοδοσία καυσίμου injection για πρώτη φορά σε motocross μοτοσικλέτα. Η όρεξη της εταιρίας για ένα πολύ καλό προϊόν δεν ακολουθήθηκε από ενδελεχή τεστ, με την πρόωρη παρουσίαση του μοντέλου να έχει τελικά σαν αποτέλεσμα την καθυστέρηση του στις εκθέσεις λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στον κινητήρα. Δύο από τις μοτοσικλέτες που είχαν σταλεί για τεστ σε γνωστά αμερικανικά περιοδικά (την μεγαλύτερη αγορά motocross του πλανήτη), παρουσίασαν προβλήματα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να αποκτήσει κακή φήμη το μοντέλο πριν καν φτάσει στους αγοραστές. Τότε η Suzuki πήρε την μεγάλη απόφαση, η μοτοσικλέτα να μην κυκλοφορήσει μέχρι να εντοπιστεί και να διορθωθεί το πρόβλημα. Έτσι κι έγινε, το πρόβλημα εντοπίστηκε στις γραμμές παραγωγής, επιδιορθώθηκε σε όσες μοτοσικλέτες το χρειάζονταν και το RM-Z450 ήταν έτοιμο να βγει στην αγορά, έστω και οχτώ περίπου μήνες μετά. Αυτή η μεγάλη καθυστέρηση οδήγησε την Suzuki να πάρει άλλη μια μεγάλη απόφαση, το μοντέλο 2008 να είναι και μοντέλο 2009 αλλάζοντας μόνο τα αυτοκόλλητα και το κάλυμμα σέλας. Συνήθως μετά από μια ριζική ανανέωση, το μοντέλο που ακολουθεί έχει πολύ μικρές αλλαγές και με την εμπορική χρονιά του 2008 να φτάνει προς το τέλος της, η Suzuki πήρε μια απόφαση που πιστεύω στήριξε απόλυτα την μοτοσικλέτα. Μετά απ’ όλη αυτήν την περιπέτεια ήρθαν και στην Ελλάδα τα πρώτα RM-Z450 όπου είχαμε την ευκαιρία να έχουμε για μια ολόκληρη ημέρα στην διάθεση μας την περιπετειώδη και ανανεωμένη κίτρινη κυρία.
Το εξαντλήσαμε
Έχοντας την διάθεση να κάνουμε κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα αλλά ταυτόχρονα να δώσουμε όσο το δυνατόν καλύτερη πληροφόρηση στους αναγνώστες μας, επιστρατεύσαμε τρεις Έλληνες αγωνιζόμενους motocross, από διαφορετικό επίπεδο οδήγησης να μας βοηθήσουν. Έτσι βρεθήκαμε στην πίστα της Χαλκίδας κάτω από 32οC βαθμούς, μαζί με τον Στέλιο Γαλατιανό (πρωτοκλασάτος οδηγός), τον Δημήτρη Ντουμάνη (μέσος οδηγός) και τον Γιάννη Πιλάλα (βετεράνος οδηγός) να οδηγούμε ακατάπαυστα το καινούργιο RM-Z450. Και στους τρεις δόθηκε αρκετός χρόνος πάνω στην μοτοσικλέτα για να απαντήσουν στο τέλος σε ένα ερωτηματολόγιο, ώστε να αξιολογήσουν την μοτοσικλέτα και να σας δώσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα του RM-Z450.
Η πρώτη επαφή
Με τον καφέ στο χέρι και το RM-Z450 στο σταντ αρχίσαμε να ψηλαφίζουμε με τα μάτια μας το κίτρινο 450 ξεκινώντας το πρώτο σκέλος του τέστ που δεν ήταν άλλο από την οπτική παρατήρηση. Το πρώτο που γίνεται αμέσως αντιληπτό είναι ότι το μοντέλο του 2008 έχει λίγα κοινά με το μοντέλο του 2007. Καινούργιο πλαίσιο, κινητήρας, ρεζερβουάρ, εξάτμιση, τροφοδοσία, φρένα, πλαστικά με την λίστα να περιλαμβάνει σχεδόν ολόκληρη την μοτοσικλέτα. Στα highlight περιλαμβάνεται το καινούργιο αλουμινένιο τεπόζιτο στο οποίο έχει γίνει καλή κατασκευαστική δουλεία, καμία σχέση με τα γεμάτα κολλήσεις τεπόζιτα που βλέπουμε στις εργοστασιακές ομάδες στο παγκόσμιο, γεγονός που ξεχώρισαν στην οπτική παρατήρηση όλοι οι οδηγοί μας. Η ανάγκη για τοποθέτηση αλουμινένιου ρεζερβουάρ ήρθε στο RM-Z450 με την τοποθέτηση injection στην τροφοδοσία καυσίμου. Η τρόμπα καυσίμου που έπρεπε να τοποθετηθεί στην βάση του ρεζερβουάρ θα απαιτούσε νέο ενισχυμένο πλαστικό ρεζερβουάρ που θα ήταν φυσικά πιο βαρύ. Για να μην επιβαρύνουν την μοτοσικλέτα με επιπλέον βάρος καθώς ήδη με την τρόμπα καυσίμου το RM-Z450 είναι πιο βαρύ από τον προκάτοχο του, επέλεξαν το ελαφρύ και πολύ ανθεκτικό αλουμίνιο πετυχαίνοντας παράλληλα άλλη μια πρωτοτυπία σε μοτοσικλέτα παραγωγής. Προχωρώντας σε πιο λεπτομερή παρατήρηση γίνεται αντιληπτό σε πολλά σημεία ότι η μηχανολογική σχεδίαση της μοτοσικλέτας δεν είναι και τόσο προσεγμένη. Υπάρχει η αίσθηση ότι ο κινητήρας προσαρμόστηκε στο πλαίσιο χωρίς να έχει σχεδιαστεί για αυτό, χωρίς όμως να είναι κάτι που φαίνεται εύκολα, και αποτελεί μόνο τροφή για συζήτηση των περισσότερο ειδικών. Πέραν αυτού η Suzuki δείχνει να έχει αναβαθμίσει ποιοτικά το μοντέλο της με δίσκους φρένων τύπου μαργαρίτα, ergal ρεγουλατόρους πίσω τροχού, κεντρική βίδα τιμονιού σε σχήμα αστέρι (αλά GSXR) με κορυφαίο το εκλεπτυμένο (tapered) τιμόνι της Renthal Fat Bar.
To RM-Z450 εντυπωσιάζει με την συμπεριφορά του στις ανοιχτές στροφές
Διαβάζοντας τις διαστάσεις της μοτοσικλέτας και με την πρώτη επαφή στην θέση οδήγησης, μπορούμε να πούμε ότι κρύβει καλά τα κυβικά της και τις διαστάσεις της. Εντυπωσιάζει το γεγονός ότι σε μήκος είναι η μικρότερη της κατηγορίας ενώ το πλάτος της θα το ζήλευαν πολλές μοτοσικλέτες της ΜΧ2. Όλοι οι οδηγοί του τεστ βολεύτηκαν πάνω στην μοτοσικλέτα κι ας ήταν και οι τρεις διαφορετικού ύψους και βάρους ενώ από κανέναν δεν πέρασε ασχολίαστο το μικρό πλάτος των ψυγείων. Περνώντας στα χειριστήρια-ποδοστήρια της μοτοσικλέτας όλα βρίσκονται σε ικανοποιητικές θέσεις και λίγο ξενίζουν τα φαρδιά μαρσπιέ στην πρώτη επαφή μαζί τους. Στα μαρσπιέ οφείλεται και η παρατήρηση του μεσαίου μας οδηγού που δεν τον βόλεψε η θέση του λεβιέ ταχυτήτων, το πόδι του δεν μπορούσε να κάνει εύκολα την απαιτούμενη γωνία στο ανέβασμα ταχύτητας. Όταν όμως περάσαμε στην οδήγηση τα φαρδιά μαρσπιέ πέρασαν απαρατήρητα, δεν υπήρξε κανένα σχόλιο θετικό ή αρνητικό από τους οδηγούς μας. Τελειώνοντας την οπτική παρατήρηση επικεντρωθήκαμε στην γενική εικόνα της μοτοσικλέτας όπου κρίθηκε από όλους μια όμορφη μοτοσικλέτα, με εκτενή αναφορά στο καλοσχεδιασμένο αλουμινένιο ντεπόζιτο. Όσο για τα πράγματα που δεν άρεσαν, ο πρωτοκλασάτος οδηγό μας σημείωσε το μπροστινό φτερό ενώ ο μέσος οδηγός εκτός από τον λεβιέ των ταχυτήτων δεν του άρεσε η κούρμπα του μπροστινού κομματιού της εξάτμισης που πεταγόταν λίγο πιο μπροστά από το συνηθισμένο. Ο βετεράνος οδηγός του τέστ επικεντρώθηκε περισσότερο στο λειτουργικό κομμάτι απ’ ότι στο αισθητικό και δεν ανέφερε κάτι που δεν του άρεσε.
Η Suzuki πουλάει extra ένα μηχάνημα που ρυθμίζει το injection ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη και τις συνθήκες της πίστας
Ψεκάστε και φύγαμε
Η οπτική παρατήρηση του RM-Z450 σίγουρα μου άνοιξε την όρεξη για οδήγηση παρά τους 32oC βαθμούς στην πίστα ταψί της Χαλκίδας. Η καθαρά motocross διαστάσεις και γραμμές της μου έφτιαξαν την διάθεση και με έφεραν γρήγορα μέσα στην πίστα για το πρώτο ζέσταμα και τον αναγνωριστικό γύρο. Όπως διαβάσαμε στο εγχειρίδιο της Suzuki το RM-Z450 χρειάζεται τρεις με τέσσερις μανιβελιές για να πάρει μπροστά όταν είναι κρύο και αυτό γιατί τόσο χρειάζεται το injection για να δημιουργήσει πίεση 42 psi στα σωληνάκια ώστε να στείλει την σωστή ποσότητα καυσίμου αλλά και να παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια το βολάν (δεν έχει μπαταρία) ώστε να εκκινήσει ο κινητήρας. Με την τέταρτη μανιβελιά ο κινητήρας πήρε μπροστά και με την πρώτη επαφή σου με το γκάζι, καταλαβαίνεις την σωστή απόκριση που δημιουργεί το injection ακόμα και με κρύο τον κινητήρα. Διανύοντας τα πρώτα μέτρα, αυτό μπορεί και να σε ξεγελάσει καθώς τίποτα δεν σε σταματά να ανοίξεις τέρμα το γκάζι ξεχνώντας ότι το μοτέρ είναι ακόμα κρύο (ούτε ένα κόμπιασμα, ούτε ένα σβήσιμο). Η κύλιση της μοτοσικλέτας σε χαλαρούς ρυθμούς είναι ευχάριστη και το μόνο που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα μέτρα είναι η λίγο σκληρή μπροστινή ανάρτηση και τα προοδευτικά φρένα που δίνουν μια αίσθηση ασάφειας. Ανεβάζοντας ρυθμό η απόκριση του γκαζιού γίνεται ακόμα πιο απολαυστική έχοντας ακριβή πληροφόρηση για το τι θέλει να κάνει ο πίσω τροχός ότι κι αν συναντήσεις μπροστά σου. Είναι τέτοια η ακρίβεια του γκαζιού που όχι μόνο σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις ότι θέλεις τον πίσω τροχό, σου δημιουργεί παράλληλα μια αίσθηση ασφάλειας αφού δεν πρόκειται να χάσεις την μοτοσικλέτα από λάθος χειρισμό του γκαζιού. Η απόδοση του κινητήρα θα περίμενε κανείς με το injection να είναι άκρως ηλεκτρική όμως δεν είναι. Σου δίνει αυτήν την αίσθηση αλλά στην ουσία είναι περισσότερο ελαστική παρά ηλεκτρική. Με την απόδοση να επικεντρώνεται στις χαμηλές και μεσαίες στροφές σε συνδυασμό με την ελαστικότητα και την πολύ καλή απόκριση του injection, το RM-Z450 έχει επιτύχει να έχει κορυφαία πρόσφυση και πληροφόρηση στον πίσω τροχό. Ήταν κάτι που έγινε αντιληπτό από όλους όσους συμμετείχαν στο τεστ και μάλιστα ο πρωτοκλασάτος με τον μέσο οδηγό έδειξαν εντυπωσιασμένοι από τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα στις μεσαίες στροφές. Ο μέσος οδηγός βρήκε εξαιρετική την απόδοση του κινητήρα και στις υψηλές στροφές πιθανότατα γιατί η προσωπική του μοτοσικλέτα είναι δίχρονη και δουλεύει αρκετές στροφές πιο κάτω από τις τετράχρονες. Αντίθετα στις υψηλές στροφές το RM-Z450 δείχνει να μένει από δύναμη χωρίς όμως να έχει κάποια τρύπα ή να κρεμάει. Απλά δεν μαζεύει χιλιόμετρα με τον ίδιο τρόπο όπως στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές του κινητήρα. Όσο και να ανοίξεις το γκάζι μέσα στις υψηλές στροφές, δεν φαίνεται να έχει διάθεση ο κινητήρας να αλλάξει λειτουργία, γίνεται ακόμα πιο ελαστικός, ανεβάζει στροφές και χιλιόμετρα με τον ίδιο τρόπο, είτε έχεις τέρμα ανοιχτό το γκάζι είτε στα τρία τέταρτα. Για τους υπόλοιπους οδηγούς του τεστ η λειτουργία του κινητήρα στις υψηλές στροφές κρίθηκε καλή και συνολικά η απόδοση του κινητήρα εκτιμήθηκε θετικά από όλους μας.
Η απόκριση του γκαζιού στην έξοδο κάθε στροφής, αγγίζει το τέλειο
Ένας καλός κινητήρας όμως δεν είναι το παν σε μια σύγχρονη motocross μοτοσικλέτα. Το κυριότερο όλων σε μια αγωνιστική μοτοσικλέτα είναι το πόσο καλά στρίβει και αυτό είναι αποτέλεσμα συνεργασίας πολλών λειτουργιών. Το RM-Z450 σε αυτόν τον τομέα θα κάνει τα πάντα καλά εκτός από ένα. Δεν θα καταφέρει σχεδόν ποτέ να γωνιάσει πάνω σε ένα μπέρμ (ala supercross) χρησιμοποιώντας το πίσω φρένο. Είναι τόσο προοδευτικό το πίσω φρένο που θέλει πολύ προσπάθεια για να σπινάρεις φρενάροντας τον πίσω τροχό, κι αν τα καταφέρεις πολύ δύσκολα θα ανοίξεις με ικανοποιητικό τρόπο το γκάζι ώστε να μην σβήσει ο κινητήρας. Το θέμα με το γκάζι είναι ότι έχει την τάση να σβήνει ο κινητήρα όταν κρατάς τις στροφές του κινητήρα λίγο πάνω από το ρελαντί, όπως για παράδειγμα στο γώνιασμα που κρατάς “πατημένο” τον συμπλέκτη με τις στροφές του κινητήρα λίγο ψηλά. Μικρό το κακό αν αναλογιστεί κανείς πόσο καλό σε όλα τα υπόλοιπα που αφορούν το στρίψιμο το μεγάλο Suzuki. Κρατώντας σταθερή τροχιά στα φρένα και στην είσοδο κλειστής στροφής, μπαίνεις στο δυνατό του σημείο που είναι το άνοιγμα του γκαζιού που όπως είπαμε σου δίνει εκπληκτική πληροφόρηση και έλεγχο του πίσω τροχού. Το γεγονός αυτό σου επιτρέπει να ανοίξεις το γκάζι αρκετά νωρίς μέσα στην στροφή ακόμα και να αλλάξει πορεία πριν ολοκληρώσεις το στρίψιμο. Μικρές διαστάσεις, πλαίσιο και αναρτήσεις είναι οι επιπλέον σύμμαχοι σου σε αυτήν την διαδικασία που συνεργάζονται καλά στις κλειστές στροφές. Εκεί όμως που πραγματικά το RM-Z450 είναι εντυπωσιακό είναι οι ανοιχτές στροφές με χιλιόμετρα. Αν και εκεί κρατήσεις σταθερή τροχιά το RM-Z450 θα γίνει μολύβι διαβήτη και θα διαγράψει μια τέλεια καμπύλη που θα σε φέρει γρήγορα και εύκολα στην έξοδο της στροφής. Οι ανοιχτές στροφές ήταν άλλο ένα σημείο όπου όλοι οι οδηγοί του τεστ βρήκαν την μοτοσικλέτα εξαιρετική ενώ προβληματίστηκαν κυρίως με την είσοδο και την τροχιά που έπρεπε να ακολουθήσουν κατά την είσοδο των κλειστών στροφών γεγονός που δεν απέσπασε θετικά σχόλια κυρίως από τον πρωτοκλασάτο οδηγό μας. Προσπαθώντας να βρούμε τι προκαλεί αυτήν την περίεργη συμπεριφορά καταλήξαμε στα πολύ προοδευτικά φρένα που παράλληλα με το σκληρή μπροστινή ανάρτηση χρειάζονται αρκετά μέτρα επιβράδυνσης, ειδικά αν δεν έχεις αποφασίσει την τροχιά που θέλεις να διαγράψεις.
O Σ.Γαλατιανός είναι ο πρωτοκλασάτος οδηγός του τεστ μας. Ταχύτητα και υψηλή τεχνική τον χαρακτηρίζουν στο ΜΧ
Ο Γιάννης Πιλάλας είναι βετεράνος αγωνιζόμενος ΜΧ με κύρια χαρακτηριστικά του το ύψος και την δύναμη

Ο Δ.Ντουμάνης είναι ο μέσος αγωνιζόμενος ΜΧ, με διακρίσεις και στο scramble. Τον χαρακτηρίζουν η εμπειρία του και το βάρος του
Αφήνοντας το στρίψιμο του RM-Z450, επικεντρωθήκαμε στην συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στην υπόλοιπη πίστα. Το μοντέλο του 2008-2009 αν και είναι βαρύτερο από το αντίστοιχο του 2007, παρόλα αυτά στο αέρα κρύβει τα κιλά του δίνοντας σου μια αέρινη ελαφριά αίσθηση, μοιάζει με θωρηκτό στα πολλά χιλιόμετρα και στα σαμάρια στις εισόδους και στις εξόδους των στροφών. Είναι περίεργο πραγματικά το πώς το καταφέρνει αυτό, έχοντας το μικρότερο μεταξόνιο στην κατηγορία και σφιχτή γωνιά κάστερ. Το μόνο που μπορούμε να πούμε ότι βοηθάει σε αυτό είναι η σκληρή μπροστινή ανάρτηση καθώς όταν δοκιμάσαμε να την μαλακώσουμε στα μεγάλα σαμάρια το RM-Z450 έγινε πιο νευρικό αλλά και πάλι δεν κουνούσε το τιμόνι στα πολλά χιλιόμετρα. Και οι τρεις καλεσμένοι οδηγοί του τεστ μας προτίμησαν την μαλακή ρύθμιση σε αντίθεση με εμένα που συμπέρανα ότι με την σκληρή ρύθμιση κέρδιζα στα σαμάρια χωρίς να χάνω στις στροφές και φυσικά χωρίς να κουράζομαι. Για αυτό τον λόγο οδήγησα μετά από δύο ημέρες ξανά την μοτοσικλέτα σε πίστα με μεγάλα και συνεχόμενα σαμάρια. Η σκληρή ανάρτηση έγινε ακόμα πιο επιτακτική αφού ο μπροστινός τροχός βούταγε μέσα στα μεγάλα σαμάρια φανερώνοντας την πρώτη αδυναμία της σφιχτής γεωμετρίας. Έτσι η μπροστινή ανάρτηση έχει διαφορά αν είναι ρυθμισμένη σκληρή ή μαλακή αλλά έτσι ή αλλιώς πήρε κακούς βαθμούς από τον πρωτοκλασάτο και τον μέσο οδηγό ενώ ο βετεράνος βολεύτηκε με την μαλακή ρύθμιση κρίνοντας το αποτέλεσμα σαν μια αναμενόμενη μπροστινή ανάρτηση. Από την άλλη η πίσω ανάρτηση είναι μια άλλη ιστορία. Σίγουρα η καλή πληροφόρηση του πίσω τροχού είναι συνδυασμένο αποτέλεσμα με ένα καλορυθμισμένο αμορτισέρ. Δεν προβληματίζει ποτέ και για κανένα λόγο, ακόμα κι αν τερματίσει μετά από ένα μεγάλο άλμα θα συμπεριφερθεί όπως μια σύγχρονη ανάρτηση και κανένας μέσα κι έξω από την πίστα δεν θα καταλάβει τίποτα. Χωρίς να εντυπωσιάζει η πίσω ανάρτηση κρίθηκε καλή από όλους και επισημάνθηκε το γεγονός ότι το καλό αναρτησιακό σύνολο της μοτοσικλέτας κυρίως οφείλεται στην καλή λειτουργία της πίσω ανάρτησης.
Επιπλέον
Δύο από τα επιπλέον σημεία που δοκιμάσαμε το RM-Z450 ήταν η εκκίνηση του κινητήρα μετά από πτώση και οι επιδώσεις στις εκκινήσεις. Μετά από πτώση, με ταχύτητα στο κιβώτιο και πατώντας καλά το hot start ο κινητήρας θα πάρει πολύ εύκολα συνήθως με την πρώτη μανιβελιά, χρειάζεται όμως να πατάς καλά με το αριστερό σου πόδι στο έδαφος καθώς η θέση της μανιβέλας δεν σε βοηθάει να κρατήσεις ισορροπία σε σημεία με κλήση. Όσο για τις εκκινήσεις η καλή πρόσφυση που δίνει το injection και οι πολύ καλή επίδοση του κινητήρα στις μεσαίες στροφές κάνει το RM-Z450 πολύ καλό στα πρώτα μέτρα, από εκεί και μετά με τα μαλακά του φρένα και την ουδετερότητα του κινητήρα στις υψηλές στροφές θα χρειαστεί πολλές αλλαγές για να φτάσει πρώτο στην στροφή. Αν το καταφέρει, όμως κανένας δεν θα μπορεί να το ακολουθήσει στην έξοδο της στροφής.
Συζήτηση με επίκεντρο το RM-Z450.
Στις λεπτομέρειες
Μετά από έξη ώρες συνεχής οδήγησης βρεθήκαμε όλοι κάτω από την τέντα του enduro.gr να ξε-ϊδρώνουμε και να ανταλλάσσουμε απόψεις γύρω από το RM-Z450 που περιέργως έδειχνε να συμμετέχει με τον δικό του τρόπο στέλνοντας ήχους από την διαστολή των μετάλλων του. Οι συμμετέχοντες του τεστ συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο και τεκμηρίωσαν τις απόψεις τους όπου στα περισσότερα σημεία έδειξαν να συμπίπτουν. Κατά γενική ομολογία οι σύγχρονες μοτοσικλέτες είναι σε υψηλά επίπεδα και μια σύγχρονη μοτοσικλέτα είναι και το RM-Z450 2008 – 2009. Με τον ανταγωνισμό των motocross 450cc να κρίνεται στις μικρές λεπτομέρειες μιας και δεν υπάρχουν πια κακές μοτοσικλέτες, καταγράψαμε πολλές από αυτές του RM-Z450 στο ποιο πάνω κείμενο περιλαμβάνοντας τα θετικά και τα αρνητικά του όπου τα συνοψίσαμε παρακάτω:
Τα αρνητικά
  • Οι κλειστές στροφές δεν είναι το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας, με κύριο πρόβλημα την είσοδο της στροφής.
  • Οι ταχύτητες δεν κουμπώνουν πάντα καλά. Αντιμετωπίσαμε όλοι πρόβλημα τουλάχιστον μια φορά.
  • Δεν υπάρχει ικανοποιητική δύναμη στις υψηλές στροφές του κινητήρα.
  • Σκληρή μπροστινή ανάρτηση.
  • Πολύ προοδευτικό πίσω φρένο έως αδύναμο, θέλει πολύ προσπάθεια για να μπλοκάρει.
  • Στα πλάγια στο κάτω μέρος ο κινητήρας εξέχει πολύ από το πλαίσιο, μπορεί να γίνει εύκολα ζημιά.
Τα θετικά
  • Εξαιρετικό στις ανοιχτές στροφές με χιλιόμετρα.
  • Μικρές διαστάσεις.
  • Εξαιρετικό στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα.
  • Πολύ καλή πληροφόρηση του πίσω τροχού παντού, χάρη στο injection και την καλή πίσω ανάρτηση.
  • Όμορφο αλουμινένιο ρεζερβουάρ.
  • Τροφοδοσία injection.
  • Δεν κουνάει στα πολλά χιλιόμετρα παρά την σφιχτή του γεωμετρία.
  • Τιμόνι Renthal Fat Bar.
  • Σε έξη ώρες συνεχής οδήγησης, το μόνο που χρειάστηκε να κάνουμε, ήταν εξαέρωση στην μπροστινή ανάρτηση και να γρασάρουμε την αλυσίδα.
  • Προσιτή τιμή (7.450€) και αγωνιστικό πρόγραμμα.
Καρμπιρατέρ τέλος. Το μέλλον προστάζει injection και το μέλλον είναι παρόν για το RM-Z450
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Suzuki RM-Z450 2008-2009
Κινητήρας: 449cc, Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υδρόψυκτος, DOHC, 4-valve
Διαδρομή/Διάμετρος Εμβόλου: 96.0 x 62.1mm
Συμπίεση: 12.2:1
Τροφοδοσία: Keihin Injection
Λίπανση: Ημίξηρo κάρτερ
Ανάφλεξη: Ψηφιακή AC-CDI
Ταχύτητες: Πέντε
Τελική Μετάδοση: #520 Αλυσίδα
Μήκος: 2.185mm
Πλάτος: 830mm
Ύψος: 1.260mm
Ύψος Σέλλας: 955mm
Απόσταση από το έδαφος: 350mm
Μεταξόνιο: 1.480mm
Καθαρό Βάρος: 101.5kg
Μπροστινή Ανάρτηση: Τηλεσκοπικό Showa.
Πίσω Ανάρτηση: Τύπου συνδέσμου (Link) Showa.
Εμπρός Φρένο: Μονό υδραυλικό δισκόφρενο NISSIN
Πίσω Φρένο: Μονό υδραυλικό δισκόφρενο NISSIN
Εμπρός Ελαστικό: 90/100-21
Πίσω Ελαστικό: 110/90-19
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: 6,2lt
Αλλαγές RM-Z450 για το 2008-2009
  • O πρώτος κινητήρας παραγωγής motocross μοτοσικλέτας με injection τροφοδοσία, δοκιμασμένη στους αγώνες του Παγκοσμίου πρωταθλήματος. Επιπλέον το σύστημα injection δεν φέρει μπαταρία χάρη στην νέα τεχνολογία παραγωγής ρεύματος με μαγνήτες της Suzuki.
  • Οι μαγνήτες 18 σημείων μεταδίδουν πληροφορίες στην ηλεκτρονική για μεγαλύτερης ακρίβειας ρύθμισης καυσίμου και ανάφλεξης ενώ ταυτόχρονα παράγουν την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται ο κινητήρας.
  • Ξεχωριστοί θάλαμοι λίπανσης για το κιβώτιο ταχυτήτων και για τα κάρτερ δίνοντας καλύτερη λειτουργία στο μοτέρ.
  • Ειδική επεξεργασία του κυλίνδρου που βελτιώνει την μεταφορά της θερμότητας, αυξάνει την αντοχή και μειώνει το βάρος.
  • Κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων για μεγαλύτερη ευελιξία στην διαφοροποίηση του εδάφους.
  • Νέος τύπου συνδέσμου επιλογέας ταχυτήτων για απαλότερες και ακριβέστερες αλλαγές.
  • Τοποθέτηση του hot start στον δεξιό αντίχειρα επιτρέποντας στον οδηγό να έχει καλύτερη πρόσβαση στον συμπλέκτη κατά την εκκίνηση του κινητήρα.
  • Νέο ελαφρωμένο αλουμινένιο πλαίσιο διπλών δοκών βελτιωμένο στους αγώνες δίνοντας καλύτερη ροή στις στροφές, στα σαμάρια και ακριβής αίσθηση σε όλα τα τερρέν.
  • Νέες ελαφρωμένες αναρτήσεις Showa βασισμένες στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών.
  • Εργοστασιακό αλουμινένιο ρεζερβουάρ μειωμένης χωρητικότητας καθώς το injection μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
  • Μεγαλύτερα μαρσπιέ με μεγαλύτερα κενά ενδιάμεσα ώστε να μην πιάνουν εύκολα λάσπη.
  • Νέα πλαστικά. Νέο ψαλίδι.
  • Νέα αντιολισθητικό κάλυμμα σέλλας.
  • Εργοστασιακά βαμμένη χρυσή αλυσίδα.
Ευχαριστούμε τους Γιάννη Πιλάλα, Στέλιο Γαλατιανό και Δημήτρη Ντουμάνη για την βοήθεια και την συμμετοχή τους στο τεστ.