Ο Βασίλης Σιαφαρίκας, έχει γεννηθεί και μένει μόνιμα στα Γρεβενά, τον παράδεισο των αγώνων Enduro. Φυσικό επακόλουθο λοιπόν να μονοπωλεί σε μεγάλο μέρος τα πρωταθλήματα Enduro των τελευταίων ετών. Μιλήσαμε μαζί του για το πρωτάθλημα που πέρασε, το ISDE 2007 της Χιλής αλλά και τις φετινές του προσδοκίες για το πρωτάθλημα Enduro και το Six Days των Σερρών.

1. Πώς σου φάνηκε το περσινό πρωτάθλημα enduro της ΑΜΟΤΟΕ;
Β.Σ. Μου φάνηκε αρκετά καλό είχε από καλούς ως πολύ καλούς αγώνες.

2. O συναγωνισμός στο πρωτάθλημα enduro ήταν σε καλύτερο επίπεδο το 2007;
Β.Σ. Ήταν η πρώτη χρόνια που πολλοί αναβάτες δούλεψαν σκληρά και αυτό φάνηκε αλλά και στο ISDE που από προτελευταία χώρα καταφέραμε την 13η θέση.

3. Είναι ικανή η ομοσπονδία (A.MOTOE) να ηγηθεί των διοργανώσεων αγώνων στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια;
Β.Σ. Είναι ικανή αν αναγνωριστεί από το κράτος και παίρνει τα απαραίτητα κονδύλια γιατί χωρίς χρήματα δύσκολα κάνεις επαγγελματικούς αγώνες.

4. Πως ήταν η εμπειρία σου από το ISDE στη Χιλή και η συμμετοχή σου με την εθνική ομάδα;
Β.Σ. Ήταν πολύ καλή, ήταν η πρώτη φορά που οδήγησα σε τόση άμμο και το ευχαριστήθηκα. Υπήρχε ομαδικό κλίμα που άρεσε σε όλους μας. Το καλύτερο για έμενα ήταν ότι τερμάτισα από τους 500 αναβάτες, 105 γενικής ενώ την 4η μέρα ήμουν 94ος γενικής το καλύτερο μου αποτελέσματα σε ISDE αν φανταστείς ότι 1η Αύγουστου ήμουν στο χειρουργείο με σπασμένη κλείδα.

Γιώργος Κοινωνάς (αριστερά), Βασίλης Σιαφαρίκας (δεξιά) θα αναμετρηθούν το 2008 για τον τίτλο της κατηγορία Ε1.

5. Ποια είναι η πρόβλεψή σου για το φετινό αγώνα ISDE στις Σέρρες; Ποιος είναι ο στόχος σου;
Β.Σ. Πιστεύω θα έχει επιτυχία και θα είναι ένα καλό ISDE αλλά θα είναι ένα ζεστό ISDE. Ίσως ήταν καλύτερα να γίνει τον Νοέμβριο. Στόχος μου είναι το χρυσό μετάλλιο, θα κάνω ότι μπορώ.

6. Ποιος είναι ο στόχος σου για το φετινό πρωτάθλημα που ξεκινά στις 23 Μαρτίου στην Καλαμπάκα;
Β.Σ. Θα προσπαθήσω για το καλύτερο, με τελικό αποτέλεσμα το πρωτάθλημα. Όλοι οι συναθλητές μου προπονούνται σκληρά και θα είναι το πιο συναρπαστικό πρωτάθλημα των τελευταίων ετών.

7. Ποια είναι τα κοντινά σου σχέδια με τους αγώνες enduro;
Β.Σ. Θα τρέξω αυτήν τη χρόνια στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα Enduro AMOTOE και στο ISDE. Aν καταφέρω να βρω καλή χορηγία θέλω να συμμετάσχω στο Rally Dakar 2009. Θα τρέξω και το 2009 και μετά θα αποσυρθώ για να ασχοληθώ με τη δουλειά μου. Εννοείτε πως μετά από το 2009 θα συμμετέχω σε επιλεκτικούς αγώνες.

8. Ποιοι αθλητές πιστεύεις έχουν μέλλον στους αγώνες enduro;
Αυτήν την στιγμή υπάρχουν οι τρεις πρώτοι στην κατηγορία των νέων και από την εικοσάδα γενικής αρκετά παιδιά. Αλλά για να έχεις μέλλον εκτός από το να έχεις ταλέντο, να κάνεις συστηματικά προπόνηση. Επίσης το να είσαι γρήγορος σημαίνει πως πρέπει να συμμετέχεις σε αγώνες του εξωτερικού, να μπορείς να εξελιχθείς. Αυτό κοστίζει και θέλει υποστήριξη.

9. Έχεις μετανιώσει που δεν είχες τη δυνατότητα να συμμετάσχεις σε περισσότερους αγώνες στο εξωτερικό όλα αυτά τα χρόνια;
Β.Σ. Ναι, θα ήθελα να τρέξω μια ολόκληρη χρόνια στο παγκόσμιο ίσως και περισσότερες αλλά είναι πολύ δύσκολο γιατί οι γονείς μου θα με αποκλήρωναν (γέλια!). Πρέπει να βρεις υποστήριξη στους αγώνες, το κόστος είναι πολύ μεγάλο.

10. Οι αθλητές enduro εξελίσσονται όσο περνούν τα χρόνια. Έχεις σκεφθεί να συμμετάσχεις στο μέλλον σε αγώνες rally (π.χ. Rally Dakar);
Β.Σ. Ναι σίγουρα εξελίσσονται και μαζί εξελίσσονται και οι αγώνες οι οποίοι γίνονται πιο δύσκολοι. Στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αγωνίζονται και στο χιόνι, έχουν ειδικές διαδρομές που λίγοι Έλληνες θα μπορούσαν να τις περάσουν. Πρέπει και στην Ελλάδα να έχουμε έναν αγώνα στο χιόνι και πιο δύσκολες ειδικές για να μπορέσουμε να είμαστε λίγο πιο κοντά στους ξένους. Ναι θα ήθελα να συμμετάσχω σε αρκετούς αγώνες όπως το Red Bull Romaniacs, το Rally Dakar, το αμερικάνικο GNCC, το Touquet Enduro και άλλα!

11. Πόσο δύσκολο είναι να κρατάς τα ηνία κάθε Σαββατοκύριακο στους αγώνες ξέροντας πως την Δευτέρα σε περιμένει η επαγγελματική σου εργασία;
Β.Σ. Ποτέ μου δεν φανταστικά ότι θα μπορούσα να κερδίζω για δυόμισι χρόνια συνέχεια, ή ότι θα έκανα την τέλεια χρόνια. Απλά έγινε. Κάθε φορά είχα άγχος και κοίταζα την κάθε λεπτομέρεια που θα με βοηθούσε και με λίγη τύχη κέρδιζα. Αλλά όταν τα αποτελέσματα αργούσαν να βγουν και η απονομή τέλειωνε αργά η επιστροφή και η επόμενη ημέρα ήταν θάνατος. Ας είναι καλά οι γονείς μου γιατί με άφηναν να κοιμηθώ λίγο παραπάνω την άλλη μέρα!

12. Μπορείς να μας περιγράψεις μια τυπική εβδομάδα προπονήσεων σε καιρό αγώνων;
Β.Σ. Κάθε μέρα πάω στο τυροκομείο του πατερά μου το πρωί μέχρι το μεσημέρι και μετά κάνω προπόνηση. Κάνω δυο φορές motocross και μια enduro και μια μέρα πάω για τρέξιμο ή ποδήλατο. Την Παρασκευή προετοιμασία μοτοσικλέτας το Σάββατο ταξιδεύω για τον αγώνα βλέπω της ειδικές, τεχνικό έλεγχο και την Κυριακή αγώνα.

13. Τι θα συμβούλευες όλους τους θαυμαστές σου ή όσους θέλουν να πετύχουν όσα έχεις πετύχει εσύ;
Β.Σ. Να κάνουν κάποιο σχολείο οδήγησης έτσι ώστε να πάρουν σωστές βάσεις να προπονούνται σκληρά και να συμμετέχουν σε πολλούς αγώνες. Και φυσικά να έχουν μοτοσυκλέτα Honda CRF.

14. Πες μας λίγα λόγια για τους χορηγούς σου και όσους σε υποστήριξαν την προηγούμενη χρονιά.
Β.Σ. Από το 2002 έως το 2008 πάνω σε μια Honda Σαρακάκης. Με την Agip, Moto Market, Ok Wheel, Dunlop, Moto Xifias και φυσικά την Φέτα Σαμαρίνας συνεργάζομαι τα τελευταία επτά χρόνια.
Με την Leovince, Renthal, Did, Wiseco, Μ.Ο.Γ. τα τελευταία τρία χρόνια. Συνεχίζω με τους ίδιους χορηγούς και το 2008 και τους ευχαριστώ όλους γιατί ότι πέτυχα το πετύχαμε μαζί. Επίσης θα ήθελα να ευχαριστώ τους Σιούλη Ιωάννη, Αθανασουλόπουλο Δημήτρη (offroadteam.gr), Παπαπαναγιώτου Γιάννη (Honda Sarakakis), Πατρινού Λένα (Honda Sarakakis), Ευτιχίδη Χάρη (Agip), Θαλασσούδη Στράτο (Ok Wheel), Δημητριάδη Σταμάτη (Moto Market), Αμανατιάδη Ευάγγελο (Μoto Xifias), Κο Αλεξόπουλο (Renthal-did), Αφοι Tσακιλτςίδη (Ηonda), Τσιτσάκη Βασίλειο, Σκαρή Φώτη, Παύλο (motorsite.gr), Ποιμενίδη Λευτέρη (Wiseco – One), Λουκόπουλο Ευάγγελο (Honda Saracakis), Αγγελάκη Κωνσταντίνο (Honda Sarakakis), Σαρακάκη Δημήτριο (Honda Saracakis) και όλους τους φίλους μου, τον πατέρα και την μητέρα μου.

Φωτογραφίες: Race Photo