Η αυστριακή εταιρία είναι μια από τις λίγες εταιρίες που επενδύει στους δίχρονους κινητήρες μέχρι και σήμερα. Τους παράγει και τους εξελίσσει κάθε χρόνο κόντρα στα σημεία των καιρών ενώ είναι και η μοναδική εταιρία της αγοράς που εκτός των 125cc και 250cc, παράγει και εξελίσσει ακόμα δύο κυβισμούς στο enduro, αυτών των 200cc και των 300cc. Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να έχουμε στην διάθεση μας το EXC 200 και είχα την τύχη να κάνω πάνω από 120 χωμάτινα χιλιόμετρα για το test τις εν λόγο μοτοσικλέτας. Το θεωρώ τύχη, γιατί το enduro με το EXC200 είναι πραγματικά απόλαυση!

New LOOK!
Για το 2008 το EXC 200 δέχτηκε τον νέο σχεδιασμό στα περσινά πρότυπα της ΜΧ σειράς της εταιρίας όπως βέβαια και οι υπόλοιπες ednuro μοτοσικλέτες. Το νέο “look” έφερε τα πλεονεκτήματα του motocross και στο enduro. Κατ΄ αρχήν το νέο ρεζερβουάρ είναι μετατοπισμένο αρκετά πιο πίσω και έρχεται κάτω από τα πόδια του αναβάτη συμβάλλοντας στην συγκέντρωση του βάρους κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας. Παράλληλα αυτό έδωσε περισσότερο κενό χώρο πίσω από τα ψυγεία βοηθώντας στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Μιλώντας για τα ψυγεία, με το νέο ρεζερβουάρ και με τα νέα πλαστικά το πλάτος της μοτοσικλέτα σε αυτό το σημείο έγινε λίγο μεγαλύτερο από πέρσι. Την μοτοσικλέτα συνολικά καλύπτει μικρότερη επιφάνεια-ποσότητα πλαστικού που μαζί με την αφαίρεση αρκετών βιδών, κατάφεραν να μειώσουν το βάρος. Όπως κάθε χρόνο οι αναρτήσεις δέχτηκαν επιμέρους αλλαγές στο εσωτερικό τους, με την πίσω ανάρτηση να περιλαμβάνει τις περισσότερες.

Απολαμβάνοντας το EXC 200
Προσωπικά θεωρώ ότι όσες εταιρίες μετέφεραν τις μάζες κοντά στο κέντρο βάρους των χωμάτινων μοτοσικλετών τους (και όχι μόνο), δημιούργησαν μεγάλες αλλαγές όσο αφορά την συμπεριφορά των προϊόντων τους. Το EXC 200 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Αυτή η μικρή στα μάτια μας αλλαγή αλλά τόσο επίπονη για τους σχεδιαστές της κάθε εταιρίας, έκανε μια πολύ καλή μοτοσικλέτα της αγοράς ακόμα καλύτερη. Και είναι έκδηλο από τα πρώτα μέτρα καθώς η αίσθηση της τοποθέτησης του βάρους μπροστά από τα προηγούμενα μοντέλα είναι τελείως εξαφανισμένη σε αυτό του 2008. Σε αυτό βοηθάει και το νέο πίσω αμορτισέρ που εκτός από εσωτερικές επεμβάσεις έχει δεχτεί και νέα γωνία κλήσης. Οι αναρτήσεις συνεργάζονται άψογα σε κάθε είδους τερέν καταπίνοντας όλα τα εμπόδια χωρίς κόπο και χρόνο. Παράλληλα με τον γραμμικό κινητήρα και τα πολύ σωστά σε απόδοση και λειτουργία φρένα του, το EXC 200 σου δίνει την αυτοπεποίθηση να δοκιμάσεις δύσκολα enduro περάσματα ακόμα και εκεί που μόνο ένα trial θα τολμούσε. Κινητήρας, αναρτήσεις και φρένα συνεργάζονται άψογα δίνοντας σου τις σωστές πληροφορίες και λειτουργίες για να πετύχεις τα πάντα μέσα στο βουνό.

Το παιχνίδι στο enduro είναι πραγματικά το στοιχείο αυτής της μοτοσικλέτας. Όλα γίνονται παιχνίδι, με το EXC 200 να μην λέει όχι πουθενά, ακόμα κι αν κολλήσεις στην μέση μιας μεγάλης ανηφόρας ή όπου αλλού, το μικρό του βάρος αλλά και οι ικανότητες του θα σου επιτρέψουν να κάνεις εύκολα ότι κι αν αποφασίσεις, εμπρός ή πίσω. Εκεί που δεν του αρέσει να παίζει, είναι οι φλαταδούρες των αγροτικών δρόμων όπου όταν μαζεύει πολλά χιλιόμετρα, κουνάει λόγο μικρού βάρους και χάνει την τροχιά του στις στροφές. Δεν είναι κακό ή απρόβλεπτό, απλά απαιτεί περισσότερη δουλεία από τον αναβάτη για να καταφέρει να κινηθεί γρήγορα. Είναι κάτι που εκτός από το χαμηλό βάρος, ευθύνεται κι ο κινητήρας με την πολύ γραμμική του λειτουργία. Η ροπή του δεν δίνει την απαιτούμενη ώθηση στην έξοδο της στροφής βάζοντας σε υπερορίες τον συμπλέκτη και τον οδηγό. Όμως το EXC 200 είναι τόσο καλό μέσα στο βουνό που πολύ λίγο απασχολεί αν κινείτε εύκολα σε πίστες motocross, σε φλαταδούρες ή ειδικές διαδρομές. Με τον γραμμικό κινητήρα το EXC 200 πλεονεκτεί στα special test, στις απλές διαδρομές και τις σφικτές ειδικές των αγώνων ενώ μειονεκτεί στους αγροτικούς δρόμους και τις ανοιχτές ειδικές . Βέβαια ο στόχος της ΚΤΜ δεν ήταν να παράγει το EXC 200 για να κερδίσει αγώνες στην κατηγορία Ε2 (αν και στα κατάλληλα χέρια στην Ελλάδα μπορεί και να το κατάφερνε) με αντιπάλους τα 250cc δίχρονα και τα 450cc τετράχρονα. Ο στόχος ήταν να φτιάξει μια χαμηλού κόστους συντήρησης, εύκολη και απολαυστική enduro μοτοσικλέτα για τον μέσο αναβάτη. Και αυτό πραγματικά είναι το EXC 200.

…θέλω κι άλλο

Αν δεν έβλεπα αυτήν την φωτογραφία δεν θα πίστευα ποτέ ότι τερμάτισαν οι αναρτήσεις. Δεν κατάλαβα τίποτα!

Πάντα μου άρεσε στο EXC200 η αίσθηση του play-bike που είχε τουλάχιστόν από το 2003 και μετά. Ήταν από τότε, μια μοτοσικλέτα που ήθελε να συνδυάσει το μικρό βάρος του 125 και την ροπή του 250, για αυτούς που έλεγαν ότι το 125 είναι ελαφρύ αλλά δεν έχει πολύ ροπή και για αυτούς που δεν τους άρεσε το βάρος και η μεγάλη δύναμη του 250. Είναι η χρυσή τομή των δύο κυβισμών που κάνει το enduro απόλαυση και σίγουρα θα δώσει πλεονεκτήματα σε λιγότερο έμπειρους οδηγούς, ακόμα κι αν θέλουν να δοκιμάσουν τους αγώνες. Το μόνο του μειονέκτημα είναι ότι δεν θα γράψει εύκολα του ίδιους χρόνους σε μία ειδική, όπως ένα αντίστοιχο 250cc δίχρονο ή ένα 450cc τετράχρονο της κατηγορίας του. Οι απλές διαδρομές του αγώνα ή της βόλτας όμως, θα γίνουν ένα παιχνίδι που δεν θα θέλεις να τελειώσει.

Πατώντας το πορτοκαλί κουμπάκι και στρίβοντας μισή στροφή, ανοίγει το καπάκι του ρεζερβουάρ. Εντυπωσιακό και εύχρηστο για enduro μοτοσικλέτα.

Όμορφο και πολύ καλό το κοντεράκι αλλά δεν το βλέπεις αν βάλεις προστατευτικό μαξιλάρι τιμονιού. Κάτι πρέπει να κάνει η ΚΤΜ εκεί.

Αν σας αρέσει το “Toy Story” και ο “Bob Σφουγκαράκης” τότε θα σας αρέσει σίγουρα και το EXC 200 στο βουνό.

Το νέο “look” προσφέρει πλεονεκτήματα σε όλους τους τομείς στο EXC 200.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας:193cc, Δίχρονος, Μονοκύλινδρος, Υδρόψυκτος
Διαδρομή Διάμετρος Εμβόλου: 64 x 60 mm
Τροφοδοσία: Keihin PWK 36 S AG
Λίπανση: Ημίξηρo κάρτερ
Ανάφλεξη: Ψηφιακή – Kokusan 2K-3
Ταχύτητες: 6 Έξη
Τελική Μετάδοση: Αλυσίδα – Γρανάζια 14/48
Κάστερ: 27 μοίρες
Απόσταση από το έδαφος: 390 mm
Ύψος Σέλλας: 925 mm
Μεταξόνιο: 1471±10 mm
Καθαρό Βάρος: 97 kg
Εμπρόσθια Ανάρτηση: WP USD O 48 mm (1.89″), διαδρομή 300 mm
Πίσω Ανάρτηση: WP monoshock PDS, διαδρομή 335 mm
Εμπρός Φρένο: Μονό υδραυλικό δισκόφρενο, 260 mm
Πίσω Φρένο: Μονό υδραυλικό δισκόφρενο, 220 mm
Εμπρός Ελαστικό: 90/90-21
Πίσω Ελαστικό: 120/90-18
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: 9.5 lt

Τιμή: 7.140€

KTM Hellas