Η Aprilia Hellas διοργάνωσε με επιτυχία το επίσημο test ride των enduro μοτοσικλετών της RXV 450/550. Αρκετοί ήταν οι τυχεροί, που δήλωσαν συμμετοχή και βρέθηκαν στην σέλα των εκπληκτικών αυτών μοτοσικλετών, για μια βόλτα σε ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή. Ανάμεσα σε αυτούς τους τυχερούς ήμασταν και εμείς, για μια πρώτη γεύση της πολλά υποσχόμενης σειράς RXV.

Η οργάνωση και η διαδρομή του test
Χρησιμοποιώντας τους βοηθητικούς χώρους της πίστας 4Χ4 ATTART και τον αγροτικό περιμετρικό χώρο, η Aprilia Hellas διοργάνωσε ένα πολύ καλό και όμορφο γεγονός, με κύρια δύναμη της όλης εκδήλωσης, τον Βασίλη Ορφανό. Η διαδρομή του test περιλάμβανε κυρίως αγροτικούς δρόμους, με κάποια εύκολα και ασφαλή enduro περάσματα, με ανηφόρες κατηφόρες, τεχνικές στροφές και όλα αυτά πάνω γλιστερό έδαφος με αρκετή σκόνη. Παρά τις προσπάθειες των οργανωτών να βρέξουν μεγάλο μέρος της διαδρομής, η έντονη ζέστη δημιούργησε ξανά σκόνη.

Το κόσμημα του βουνού.
Χαζεύοντας τα RXV παρκαρισμένα όλα μαζί στο γρασίδι στην είσοδο του ATTARD, γοητεύεσαι αμέσως από την εκπληκτική σχεδίαση τους, και όσο κι αν η ομορφιά είναι υποκειμενική, δεν συνάντησα κανέναν από την στιγμή που τα είδαμε από κοντά (παγκόσμιο supermoto στο αεροδρόμιο Ελληνικού), που να έχει διαφορετική άποψη. Από όποια μεριά και να τα κοιτάξεις, γυαλίζουν σαν πανάκριβα κοσμήματα. Αφού χορτάσεις να τα κοιτάζεις, σκέφτεσαι να τα οδηγήσεις σε μια διαδρομή enduro και εκεί ραγίζει η καρδία σου. Θα βάλω αυτό το ψαλίδι στα κατσάβραχα; Εδώ λασπωμένο το είδα και μου ήρθε να κλάψω. Και όμως για αυτό είναι προορισμένα, για σκληρή αγωνιστική χρήση στο βουνό, και όσο κι αν στο βουνό η λάσπη δίνει τόνο ομοιομορφίας στα πάντα, το RXV χάρη στην σχεδίαση του παραμένει ξεχωριστό, παραμένει το κόσμημα του βουνού.

Οδηγώντας τα RXV
Αρκετά με την οπτική πλευρά των RXV, πάμε τώρα στο ζουμί της υπόθεσης. Με του που καβαλάς την μοτοσικλέτα RXV 450/550, σου έρχεται η αίσθηση μιας συμπαγής κατασκευής και παράλληλα μια λίγο βαρύτερης μοτοσικλέτας από ότι έχουμε συνηθίσει. Η αίσθηση αυτή μας ακολουθεί και κατά την διάρκεια της οδήγησης, μόνο που τώρα το αίσθημα μετατρέπεται σε σιγουριά. Πραγματικά, η αίσθηση της συμπαγούς μοτοσικλέτας σου δίνει την αυτοπεποίθηση ότι τίποτα δεν θα ανακόψει την πορεία σου, ακόμα και αν μπροστά σου βρεθεί ένας τοίχος, θα περάσεις ανάμεσα χωρίς να κλονιστείς διόλου. Πόσο μάλιστα αν βρεθείς σε νεροφαγώματα, εκεί νομίζεις ότι θα το κόψεις στα δύο δημιουργώντας το δικό σου βαθύ λούκι. Η ακαμψία του πλαισίου και του ψαλιδιού, βγαλμένες από την εμπλοκή της Aprilia στους αγώνες motard, αλλά και γενικότερα η κατασκευή του RXV 450/550 σου δίνουν μια αλεξίσφαιρη σιγουριά. Η προδοσία όμως του συμπαγούς συνόλου, θα έρθει από την μπροστινή ανάρτηση. Στην μοτοσικλέτα που οδηγήσαμε το μπροστινό ήταν υπερβολικά μαλακό, όχι τόσο στο 550 όσο στο 450. Ίσως να ήταν επίτηδες έτσι ρυθμισμένο, για να αποτρέψει κάποια πτώση στις πολλές γλιστερές στροφές της διαδρομής, οδηγού λιγότερου έμπειρου που θα συμμετείχε στο test ride. Η μπροστινή ανάρτηση δεν βοηθούσε το υπόλοιπο σύνολο να δείξει τις χάρες του, τόσο στο στρίψιμο όσο και στα κακοτράχαλα enduro περάσματα. Αντίθετα η πίσω ανάρτηση δούλευε αρκετά ικανοποιητικά, κυρίως στην γλιστερή με πέτρες ανηφόρα και πιστεύω ότι θα είχε ακόμα καλύτερη συμπεριφορά στις στροφές, αν συνεργαζόταν η μπροστινή ανάρτηση, και δεν ελάφρωνε το πίσω τμήμα στέλνοντας το δεξιά και αριστερά.
Αφού εξοικειωθήκαμε με το μαλακό μπροστινό, αποφασίσαμε πως ήταν ώρα να μπούμε πιο αποφασιστικά στις σαθρές στροφές της διαδρομής.

Το κλειδί στην όλη διαδικασία αποδείχτηκε ο κινητήρας. Ξέρουμε πόσο καλύτερα ένας V κινητήρας, βάζει την δύναμη κάτω στις supersport μοτοσικλέτες δρόμου, από τις υπόλοιπες. Θα συνέβαινε το ίδιο και στο χώμα; Ε, λοιπόν ναι! Η καλύτερα ελεγχόμενη ροή καυσίμου από το injection και κατ’ επέκταση του γκαζιού, σε συνδυασμό με τα V χαρακτηριστικά του κινητήρα, σου δίνουν καλύτερο έλεγχο στο drift του γκαζιού, αρκεί να θελήσεις να στρίψεις γρήγορα και όχι θεαματικά. Αν ανοίξεις λίγο παραπάνω το γκάζι, ειδικά με το 550, η άμεση απόκριση σε συνδυασμό με την ακαμψία του συνόλου, είναι ικανές να σε πετάξουν κάτω χωρίς να το καταλάβεις. Αντίθετα αν βάλεις μια ταχύτητα επάνω και παίξεις ελάχιστα με τον συμπλέκτη, η μοτοσικλέτα βάζει την δύναμη κάτω και φεύγει. Εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι σε σαθρή ανηφόρα, ξεκινήσαμε από σταματημένοι, με ελάχιστα σπιναρίσματα και κόπο.

Στην ίδια ανηφόρα αντιμετωπίσαμε και την αυξημένη θερμότητα του κινητήρα και της εξάτμισης που βρίσκεται κάτω από την σέλα. Μετά από δύο με τρεις επανειλημμένες διελεύσεις στο συγκεκριμένο σημείο, το βεντιλατέρ μπήκε σε λειτουργία και η αύξηση της θερμοκρασίας γινόταν πολύ έντονη όσο καθόσουνα στην σέλα, από την εξάτμιση που βρίσκεται ακριβώς κάτω από αυτήν. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που στον τελευταίο αγώνα του Παγκοσμίου πρωταθλήματος enduro, η Aprilia δοκίμασε ένα νέο τύπο εξάτμισης, της γνωστής σωληνωτής σχεδίασης τοποθετημένης πίσω δεξιά. Ευτυχώς πάντως που η μίζα βάζει μπροστά εύκολα τον κινητήρα, κι αν κολλήσεις κάπου, μπορείς να τον σβήσεις, κρατώντας την θερμοκρασία σε χαμηλά επίπεδα.

Ολοκληρώνοντας το πρώτο επίσημο test ride των RXV καλό είναι να αναφέρουμε ότι δυστυχώς δεν είχαμε την δυνατότητα να δοκιμάσουμε τις μοτοσικλέτες για το διάστημα που θα επιθυμούσαμε, ώστε να εξοικειωθούμε περισσότερο και να πλησιάσουμε τα όρια τους. Ξεκαθαρίζουμε εδώ, ότι δεν είναι test, αλλά test ride.

Κλείνοντας την υπόθεση RXV
Η Aprilia δεν ήρθε απλώς να ταράξει τα νερά της αγοράς enduro – supermoto, παρουσιάζοντας εκκεντρικά μοντέλα όπως τα RXV 450/550. Ήθελε να έχουν και την υπογραφή της από όποια γωνιά και αν τα κοιτάξεις. Όπως είναι οφθαλμοφανές τα κατάφερε, και ξεπέρασε τον εαυτό της κερδίζοντας πολύ γρήγορα αγώνες και πρωταθλήματα στο supermoto. Από την πρώτη στιγμή που κατασκευάστηκαν αυτά τα μοντέλα δόθηκε προτεραιότητα σε αυτούς τους αγώνες, και σιγά σιγά μεταπήδησε και στο enduro. Έγινε η πρώτη εταιρία που εφάρμοσε με επιτυχία το σύστημα injection σε αγωνιστική μοτοσικλέτα enduro, και η πρώτη που χρησιμοποίησε V κινητήρα. Όσο και αν το βάρος, η μπροστινή ανάρτηση, η εξάτμιση κάτω από την σέλλα και η supermoto ακαμψία του συνόλου να αποτελούν τις αδυναμίες των RXV, δεν παύουν να είναι δύο high tech μοτοσικλέτες σε πολύ προσιτή τιμή. Το καλύτερο όλων πιστεύω, είναι ότι η Aprilia με την πρώτη της προσπάθεια στην κατασκευή αγωνιστικής enduro – supermoto μοτοσικλέτας, όχι μόνο έφτιαξε δύο ανταγωνιστικά πακέτα, ανέβασε και τον πήχη αρκετά ψηλά στην πρωτοπορία αλλά και στην ποιότητα κατασκευής της αγοράς. Τα RXV ήδη έχουν πάρει τον δρόμο τους και εξελίσσονται συμμετέχοντας στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα enduro. Σύντομα θα αποκτήσουν την δική τους ξεχωριστή ταυτότητα, οπότε θα είναι αρκετά διαφοροποιημένα από τα αδέρφια τους SXV στο μέλλον.