Πρόσφατα η ελληνική αντιπροσωπεία της TM, προχώρησε στην διεξαγωγή test ride για την αιχμή του δόρατος της στο enduro το EN 450F, σε ένα πρόγραμμα όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να την οδηγήσουν για δυο ολόκληρες ημέρες. Ήμασταν από τους τυχερούς που συμμετείχαν στο test ride και απόλαυσαν της αρετές της πανέμορφης μοτοσικλέτας.

Αν στήσεις τις αναρτήσεις στα μέτρα σου το ΕΝ 450 στρίβει σαν διαβήτης.

Ένα ηλιόλουστο Σάββατο βρεθήκαμε σε έναν από τους ναούς του ελληνικού enduro την Πάρνηθα, για να διεξάγουμε την δική μας ιεροτελεστία με το ΤΜ ΕΝ 450F, στα ιερά μονοπάτια, τις άγιες φλαταδούρες και τα κατανυκτικά πιστάκια του παραδεισένιου δρυμού. Απώτερος σκοπός πέραν της απόλαυσης, η καταγραφή εντυπώσεων από το μέσο αυτής της θρησκευτικής εμπειρίας το ΤΜ ΕΝ 450F.

Με δέος ως προς τα κυβικά και ευλάβεια ως προς την ομορφιά, καβάλησα το ΤΜ ΕΝ 450F με τις πρώτες καλές εντυπώσεις να έρχονται νωρίς, από το πρώτο άγγιγμα. Όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει με την θέση οδήγησης είναι αρκετά φιλική και γνώριμη. Την προσοχή σου αμέσως τραβάει η πανέμορφη χρυσή τιμονόπλακα με το ανάγλυφο ΤΜ, που αγκαλιάζει τα επιβλητικά μπροστινά καλάμια MARZOCCHI των 50 χιλιοστών. Κοιτάζοντας περιμετρικά την μοτοσικλέτα το μάτι σου πραγματικά δεν ξέρει που να πρωτοεστιάσει. Στο χρυσοκίτρινο OHLINS πίσω αμορτισέρ, στο αστραφτερό κόσμημα ψαλίδι, στους τροχούς, τα φρένα….STOP, ζαλίστηκα. Μιας και δεν ήμουνα σε έκθεση αλλά στο βουνό, καλύτερα είπα να κοιτάξω μπροστά και να πατήσω το μαγικό κουμπί της ευτυχίας….την μίζα.

Ο μπάσος βαρύς τετράχρονος ήχος του ΕΝ 450F χάιδευε μελωδικά τα αυτιά μου και ανέβαζε τους σφυγμούς μου. Πρώτη και φύγαμε, προσπαθώντας να κινηθώ νωχελικά ώστε να εξοικειωθώ μαζί του το ΤΜ δυσανασχετούσε και ζήταγε συνεχώς συμπλέκτη. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι δεν έχει δύναμη χαμηλά ώστε να το οδηγήσεις χαλαρά με μία ταχύτητα πάνω. Η δύναμη του κινητήρα ξεδιπλώνεται με απολαυστικό τρόπο από τις μεσαίες στροφές και μετά, θέλει αποφασιστικότητα και θάρρος για να εκμεταλλευτείς τα πλεονεκτήματα της. Πραγματικά είναι μια μοτοσικλέτα που απολαμβάνεις να χουφτώνεις το γκάζι. Όποτε το κάνεις μικραίνουν οι ευθείες, κάνεις άλμα το πιο μικρό σαμαράκι, ανοίγεις τα δικά σου μπέρμ και έχεις ένα μόνιμο χαμόγελο επιτυχίας με τα πράγματα που σε βοηθάει να καταφέρεις. Σε αυτό μεγάλο ρόλο παίζουν και οι αναρτήσεις και το πλαίσιο που συντελούν σε ένα καλό συνολικό πακέτο που βάζει την δύναμη κάτω, του κάπως νευρικού κινητήρα, παράγοντας έτσι ουσιαστικό έργο. Εδώ να τονίσουμε το ατού των αναρτήσεων που είναι τα σαμάρια. Σε όλους τους τύπους των σαμαριών που δοκίμασα το EN 450F πραγματικά εντυπωσιάστηκα. Περνάει με χαρακτηριστική άνεση και με όποιο στυλ εσύ επιλέξεις. Θέλεις να περάσεις με σταθερό γκάζι και να τα μετρήσεις ένα ένα, κανένα πρόβλημα, άνετα, θέλεις πάλι να τα κάνεις διπλάκια ή και τριπλάκια, πάλι κανένα πρόβλημα ο εκρηκτικός κινητήρας θα σε βοηθήσει σε αυτό, θέλεις να φρενάρεις πάνω τους για να πλασαριστείς στην επόμενη στροφή, πάλι κανένα πρόβλημα το ΤΜ δεν θα κουνήσει ρούπι από την γραμμή που έχεις επιλέξει καταπίνοντας και το μεγαλύτερο σαμάρι.

Μιας και φτάσαμε στα φρένα να πούμε ότι είναι αρκετά δυνατά(εμπρός δίσκος 270!) με το πίσω να το παρακάνει λίγο. Θέλει συνήθεια γιατί μπλοκάρει εύκολα τον πίσω τροχό, σε ειδικές ή στην πίστα το φαινόμενο δεν είναι τόσο έντονο αλλά σε δύσβατα μονοπάτια με δέντρα και κλαδιά όπου το σώμα τοποθετείτε διαφορετικά, είναι λίγο ενοχλητικό.

Το ακριβό αναρτησιακό πακέτο της ΤΜ ήταν πάντα το κορυφαίο της αγοράς. Ο ανταγωνισμός όμως την έχει πλησιάσει.

Σε μια απλή διαδρομή ο δυνατός κινητήρας του EN 450F θα κάνει απολαυστικό παιχνίδι το κάθε εμπόδιο με την ευκολία που θα το προσπελάσει. Στις φλαταδούρες θα χαρίσει ατελείωτα drift και στα cross country κομμάτια την ευκαιρία για ξεκούραση κινούμενος με σβέλτο ρυθμό, θα καταπιεί κορμούς, πέτρες, ρίζες και όποιο άλλο εμπόδιο συναντήσεις στο βουνό. Μα όλα άγια θα μου πείτε; Όχι, όπως όλα στην ζωή, δεν είναι άγια. Η έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές που προανέφερα, δεν κάνουν το EN 450F ιδιαίτερα διασκεδαστικό στα σφιχτά μονοπάτια και τις ανηφόρες. Θέλει σχεδόν πάντα την βοήθεια του συμπλέκτη και ο συμπλέκτης έχει την τάση να κουράζεται γρήγορα. Γι‘ αυτό είπαμε ότι θέλει αποφασιστικότητα και θάρρος. Ενδοιασμοί στο μέσο μιας ανηφόρας και γενικότερα η ανακοπή της φόρας στα δύσκολα σημεία θα σας φέρουν σε δύσκολη θέση με το EN 450F.

Το ΤΜ EN 450F δεν είναι μια μοτοσικλέτα για τον αρχάριο και αυτόν που θέλει να πηγαίνει μια βόλτα στο βουνό αραιά και που. Είναι μια μοτοσικλέτα που χαρίζει τόνους απόλαυσης στον όχι και τόσο απαιτητικό αλλά έμπειρο ιδιώτη εντουρά και είναι όπλο που είναι έτοιμο να σκοτώσει τον συναγωνισμό στα χέρια ενός οδηγού αγώνων. Είναι μια άκρως αγωνιστική μοτοσικλέτα με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και κορυφαία περιφερειακά (τουλάχιστον στην ακριβή έκδοση). Είναι μια αγωνιστική μοτοσικλέτα από μια αγωνιστική εταιρία και αυτό μαρτυρούν και οι δυνατότητες που δίνει στους πελάτες της, με πολλαπλές επιλογές στα περιφερειακά της που κάνουν πιο προσωπικές τις μοτοσικλέτες της ανάλογα με τις απαιτήσεις του κάθε αναβάτη (πάντα κατόπιν παραγγελίας).

Από την TM Hellas
Κάθε μοτοσυκλέτα ΤΜ που παράγεται περνάει απο ποιοτικό έλεγχο και κατασκευάζεται ειδικά για τον ιδιοκτήτη απο τον οποίο έχει παραγγελθεί. Μικρότερο ύψος σέλλας, επιλογή διάστασης πίσω ζάντας (4″, 4.5″, 5″), χρωματικός συνδιασμός, επιλογή μπροστινής ή πίσω ανάρτησης, επιλογή συστήματος φρένου, επιλογή πλακών τιμονιού και πολλά άλλα!…


 

 

 

 

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: ΕΝ 450 F ΜΙΖΑ
Κινητήρας: TM RACING, τετράχρονος μονοκύλινδρος με 2 εκκεντροφόρους επί κεφαλής
Διάμετρος x Διαδρομή: 95 x 63,4
Κυβικά: 449,16
Συμπίεση: Δ.Α.
Ιπποδύναμη: Δ.Α.
Σύστημα χρονισμού: DOCH 4 βαλβίδες
Καρμπυρατέρ: Mikuni TDMR 40 mm
Καύσιμο: Αμόλυβδη βενζίνη
Ανάφλεξη: Kokusan CDI Electronic with variable advance
Συμπλέκτης: Υδραυλικός πολύδισκος σε λάδι
Σασμάν: 5 ταχύτητες
Σύστημα ψύξης: ψύξη με υγρό και τρόμπα
Εκκίνηση: μανιβέλα & μίζα
Σκελετός: Cr-Mo steel Perimetral oval section
Μπροστινή ανάρτιση: Paioli USD 48 (επιλογές: Marzocchi USD 50mm ή Ohlins 48mm)
Πίσω αμορτισέρ: Sachs Boge (επιλογή: Ohlins)
Πίσω λάστιχο: 90/90 x 21
Μροστιχό λάστιχο: 140/80X18
Μπροστινό φρένο: δίσκος 270 mm (με δαγκάνα Nissin και τρόμπα Brembo)
Πίσω φρένο: δίσκος 245 mm (με δαγκάνα και τρόμπα Nissin)
Τεπόζιτο: πλαστικό 8 λίτρα

Τιμή: 8.975 ευρώ (τιμή για PAIOLI 48 – SACHS)
Σημείωση: Με πινακίδα και ένα χρόνο εγγύηση!