Το RM-Z250 φέτος θα εμφανιστεί με την εργοστασιακή ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ΜΧ2

Διαγράφοντας από πέρσι την δική της πορεία στην κατηγορία, η Suzuki απαλλάχτηκε από την συνεργασία της με την Kawasaki και έθεσε τους δικούς της στόχους για το τελικό προϊόν που ήθελε να παράγει. Από την αρχή λοιπόν, που ήταν το 2007, το RM-Z250 βρέθηκε πολύ κοντά σε αυτό που οραματίστηκαν οι άνθρωποι της Suzuki. Έφτιαξαν μια μοτοσικλέτα που στο αμερικάνικο πρωτάθλημα motocross-supercross ήταν ικανή, κάτω από εργοστασιακή υποστήριξη (με την εξέλιξη της Makitta Suzuki), να ακολουθήσει τους ρυθμούς των Villopoto-Townley στα χέρια του Ryan Dungey ενώ ταυτόχρονα ήταν εύκολη στην οδήγηση για μια μεγάλη γκάμα αναβατών. Για το 2008 το RM-Z250 δέχτηκε επιμέρους βελτιώσεις που προήλθαν κυρίως από επισημάνσεις πελατών (της Αμερικανικής αγοράς), διατηρώντας πάντα τον στόχο της φιλικής μοτοσικλέτας. Την νέα σεζόν, εκτός από τις αγωνιστικές υποχρεώσεις της εταιρίας στην Αμερική, μπαίνει δυναμικά και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ΜΧ2 με πλήρη εργοστασιακή ομάδα.

Αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι, η RM-Z250 τελικά παρέμεινε η φιλική μοτοσικλέτα του 2007, ή με την εμπλοκή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα άλλαξε τα δεδομένα;

Οι αλλαγές
Αυτό το ερώτημα μας παραπέμπει κατ’ ευθείαν στον κινητήρα. Ναι λοιπόν, έγιναν βελτιώσεις στον κινητήρα, κυρίως στο επίπεδο της αντοχής ορισμένων εξαρτημάτων και επανασχεδιάστηκε η απόδοση του κινητήρα στο φάσμα των στροφών. Για την βελτίωση της απόδοσης χρειάστηκε ένα νέο καρμπυρατέρ ώστε το μοτέρ να αποκτήσει περισσότερη δύναμη ψηλά που ήταν ένα εκ των σημαντικών επισημάνσεων που εκπλήρωσε η Suzuki για τους πελάτες της. Βέβαια το ένα φέρνει το άλλο κι έτσι και η εξάτμιση έπρεπε να ξανασχεδιαστεί γεγονός που έγινε. Όχι, ο ψεκασμός δεν πέρασε στον μικρό αδερφό του RMZ 450F, θα περιμένει τουλάχιστον ένα χρόνο ακόμα. Αφήνοντας τον κινητήρα, οι υπόλοιπες αλλαγές αφορούν τα μαρσπιέ, τους δίσκους των φρένων (μαργαρίτα), μικροαλλαγές στις αναρτήσεις εμπρός και πίσω με στόχο την αποφυγή του τερματίσματος, ergal αποστάτες στον πίσω τροχό και νέα θέση του hot-start.

Επί το έργον

Φιλική, εύκολη και διάρκεια είναι αυτά που προσφέρει το νέο RM-Z250 σε κάθε οδηγό.

Ελέγχοντας το RM-Z250 πριν το βάλω μπροστά και ψηλαφίζοντας με το μάτι τις διαστάσεις του και την εργονομία του, αξίζει να σημειώσουμε ότι πρόκειται για μια μαζεμένη μοτοσικλέτα που έχει εύκολη πρόσβαση σχεδόν σε όλες τις βίδες της. Από την άλλη ο έλεγχος της στάθμης του λαδιού του κινητήρα είναι μια περίεργη διαδικασία καθώς δεν υπάρχει ούτε μάτι αλλά ούτε και βελόνα δείκτης. Βρισκόμενος στην θέση οδήγησης λίγο μετά και ρυθμίζοντας τα χειριστήρια στην θέση της αρεσκείας μου, τίποτα δεν μου προξενεί περιέργεια η δυσαρέσκεια καθώς όλα είναι εκεί που πρέπει και όπως πρέπει σε μια σύγχρονη motocross μοτοσικλέτα.

Με την πρώτη μανιβελιά ο κινητήρας θα πάρει εύκολα μπροστά και θα μου αποσπάσει θετικές εντυπώσεις με το ήπιο και στρωτό δούλεμα του. Να τονίσω ότι δοκίμασα να βάλω μπροστά τον κινητήρα μετά από πτώση, σε ανηφόρα και σε μια περίπτωση που ήταν αρκετά ζεστός, χωρίς να αντιμετωπίσω κανένα πρόβλημα. Πήρε ακόμα και με ταχύτητα στο κιβώτιο με την βοήθεια του hot-start που είναι σοφά τοποθετημένο δεξιά, δίπλα από το γκάζι (πατέντα Carmichael) ώστε να μπορείς να πατάς εύκολα τον συμπλέκτη. Βέβαια σε αυτό βοηθάει και ο πολύ καλός συμπλέκτης του RM-Z250 που από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις την ακρίβεια αλλά και την ευκολία χρήσης του. Προσπαθώντας να κινηθώ νωχελικά μέσα στην πίστα για να πάρω την αίσθηση της μοτοσικλέτας αλλά και να κάνω το ζέσταμα μου, γρήγορα καταβάλομαι από προβληματισμό καθώς το RM-Z 250 αρνείται να κάνει οτιδήποτε στις χαμηλές και στην αρχή των μεσαίων στροφών του κινητήρα του ακόμα και με την βοήθεια του συμπλέκτη. Αρχίζοντας να παίζω με τις ταχύτητες και δουλεύοντας ψηλά τον κινητήρα όλα έρχονται στον ιδανικό τρόπο λειτουργίας. Το μοτέρ μπορεί και ανεβάζει στροφές λίγο μετά και αφού μπεις στις μεσαίες εύκολα και γρήγορα, μαζεύοντας χιλιόμετρα χωρίς κόπο και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο τράβηγμα δύναμης. Αυτή η ομαλή απόδοση της δύναμης κάνει το RM-Z250 προβλέψιμο κυρίως μέσα στις στροφές με όσα σαμάρια και να έχουν και όσο γλιστερές κι αν είναι. Σε αυτό βοηθούν και οι καλά στημένες αναρτήσεις που μπορούν και διαβάζουν το έδαφος δίνοντας καλή πληροφόρηση στον αναβάτη στην κύλιση ενώ δεν τερματίζουν εύκολα στα άλματα. Την στιγμή που όλα κινούνται ομαλά ένας προβληματισμός μου χτυπά ξανά την πόρτα. Αυτή την φορά από το μπροστινό φρένο που αποκτά γύρο με το γύρο και σε διαφορετικά σημεία της πίστας μια σπογγώδη αίσθηση, που αυξάνει στο οριακό φρενάρισμα την προσοχή μου.

Παρόλα αυτά προσπαθώ να πιέσω την μοτοσικλέτα στα όρια μου καθώς πέραν του μικρού προβληματισμού του μπροστινού φρένου μου δίνει την αυτοπεποίθηση να δοκιμάσω. Η ομαλή λειτουργία του κινητήρα μου κάνει ξεκάθαρο ότι για να κινηθώ γρήγορα θα πρέπει να αποφύγω όλες τις κινήσεις που απαιτούν χούφτωμα του γκαζιού για εκτίναξη η άμεση επιτάχυνση. Με αυτό το σκεπτικό ακολουθώ την τακτική της φόρας μέσα στην στροφή καθώς και οι αναρτήσεις του RM-Z 250 αλλά και ο κινητήρας βοηθούν έτσι ώστε τίποτα να μην σου κόψει την φόρα πουθενά. Ακόμα κι αν χρειαστώ να αλλάξω γραμμή μέσα στην στροφή όσο σαθρή ή με σαμάρια κι αν είναι αυτή, το μικρό Suzuki θα με εκπλήξει με την ευκολία που θα το επιτύχει. Το RM-Z 250 2008 κάνει την οδήγηση τόσο εύκολη που στο τέλος τα μισάωρα μέσα στην πίστα δείχνουν λίγα.

Τελικά …
… ξεχάστε τον Ryan Dungey και την νέα ομάδα του παγκοσμίου της Suzuki στην ΜΧ2. Σε καμία περίπτωση η Suzuki δεν είχε στόχο να βγάλει στην παραγωγή μια μοτοσικλέτα στα πρότυπα των κορυφαίων οδηγών του αθλήματος. Άλλωστε αυτό φάνηκε και από την πρώτη έκδοση του μοντέλου το 2007. Ναι, θα μοιραστούν αναγκαστικά πολλά, αλλά ο τρόπος λειτουργίας μετά τις εργοστασιακές παρεμβάσεις, θα κάνει να μιλάμε για δύο διαφορετικές μοτοσικλέτες. Η εντολή ήταν σαφής και ο στόχος ξεκάθαρος. Η μοτοσικλέτα έπρεπε να είναι αρεστή στο μεγαλύτερο φάσμα οδηγών, είτε πρόκειται για αγωνιζόμενους είτε για χομπίστες. Εδώ μπορούμε να πούμε ότι η Suzuki είναι πάρα πολύ κοντά στον στόχο της κατασκευάζοντας μια αρκετά εύκολη στην οδήγηση μοτοσικλέτα για όλους ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μια ξεκούραστη μοτοσικλέτα για τους αγωνιζόμενους. Το μόνο που ίσως να της λείπει, είναι λίγο περισσότερο δύναμη χαμηλά στο φάσμα των στροφών. Κατά τα άλλα δεν θα σε προβληματίσει ποτέ και για κανένα λόγο με κάποια περίεργη συμπεριφορά (επιφυλάσσομε για το μπροστινό φρένο) και θα επιδείξει από τα πρώτα μέτρα το δυνατό της σημείο που είναι η φιλικότητα της σε όλους τους τομείς.

Suzuki Motocross Challenge 2008
Παράλληλα με την νέα δυναμική πολιτική της εταιρίας στην ελληνική αγορά, το RM-Z 250 δείχνει μια προσιτή επιλογή στο αγοραστικό κοινό.

Τι άλλαξε το 2008 στο RM-Z 250

  • Νέοι δίσκοι φρένων σε σχήμα μαργαρίτα για καλύτερη ψύξη και για αποφυγή της συγκράτησης λάσπης.
  • Νέα μαρσπιέ με μεγαλύτερο κενό στην βάση τους ώστε να μην μαζεύει λάσπη.
  • Νέες ρυθμίσεις στο καρμπυρατέρ για καλύτερη απόδοση στις μεσαίες στροφές του κινητήρα.
  • Νέο κάλυμμα σέλλας με αντιολισθητικό σχεδιασμό στο πάνω μέρος για να μην γλιστρά προς τα πίσω ο οδηγός.
  • Η εξαγωγή του κινητήρα έγινε πιο στενή από την δεξιά μεριά ώστε να μεταφερθεί περισσότερη δύναμη στις μεσαίες στροφές του κινητήρα.
  • Το τελικό της εξάτμισης επανασχεδιάστηκε με στόχο να μεταφερθεί περισσότερη δύναμη στις μεσαίες στροφές του κινητήρα.
  • Νέα ελατήρια στον συμπλέκτη για ακόμα καλύτερη αίσθηση και λειτουργία.
  • Νέα θέση του Hot-Start στην δεξιά μεριά, για εύκολη επανεκκίνηση του κινητήρα με ταχύτητα στο κιβώτιο.
  • Προστέθηκαν υποστηρίγματα στους πλευρικούς δοκούς του πλαισίου και ράγες στην βάση του ρεζερβουάρ για περισσότερη ακαμψία.
  • Οι κάτω δοκοί της γέφυρας μίκρυναν ώστε να απορροφούνται καλύτερα οι κραδασμοί του πίσω αμορτισέρ.
  • Νέες ρυθμίσεις και χρησιμοποίηση ελαφρών υλικών για να μην τερματίζει η μπροστινή ανάρτηση.
  • Νέες ρυθμίσεις, καινούργια κάσα απόσβεσης για καλύτερα ελεγχόμενη αίσθηση και για καλύτερη αντίσταση στον τερματισμό της πίσω ανάρτησης.
  • Νέα χρυσή αλυσίδα και ergal αποστάτες ρύθμισης πίσω τροχού.

Οι χρυσοί αποστάτες ρύθμισης τροχού από ergal και οι δίσκοι τύπου μαργαρίτα συμβάλουν αισθητικά και όχι μόνο.

Αφού ο RC έβαλε το hot-start δεξιά, μάλλον εκεί είναι η θέση του. Έξυπνο, βολικό και λειτουργικό.

Οι χρυσοί αποστάτες ρύθμισης τροχού από ergal και οι δίσκοι τύπου μαργαρίτα συμβάλουν αισθητικά και όχι μόνο.
Αφού ο RC έβαλε το hot-start δεξιά, μάλλον εκεί είναι η θέση του. Έξυπνο, βολικό και λειτουργικό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Suzuki RM-Z250 2008
Κινητήρας:249cc, Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υδρόψυκτος, DOHC, 4-valve
Διαδρομή/Διάμετρος Εμβόλου: 77.0 x 53.6mm
Συμπίεση: 13.4:1
Τροφοδοσία: Keihin FCR 37 MX
Λίπανση: Ημίξηρo κάρτερ
Ανάφλεξη: Ψηφιακή AC-CDI
Ταχύτητες: Πέντε
Τελική Μετάδοση: #520 Αλυσίδα
Κάστερ/Ίχνος: 27 degrees/4.5 inches
Μήκος: 2.165mm
Πλάτος: 830mm
Ύψος: 1.260mm
Ύψος Σέλλας: 955mm
Απόσταση από το έδαφος: 350mm
Μεταξόνιο: 1.465mm
Καθαρό Βάρος: 92kg
Μπροστινή Ανάρτηση: Τηλεσκοπικό τύπου κασέτας(cartridge), με 16 ρυθμίσεις συμπίεσης/επαναφοράς, 300 mm διαδρομή.
Πίσω Ανάρτηση: Τύπου συνδέσμου (Link), πλήρως ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίου, 16 ρυθμίσεις συμπίεσης/επαναφοράς, διαδρομή 310.
Εμπρός Φρένο: Μονό υδραυλικό δισκόφρενο
Πίσω Φρένο: Μονό υδραυλικό δισκόφρενο
Εμπρός Ελαστικό: 90/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ: 7.5lt